1. #1
    No exceptions.

    Reacties
    22
    24-12-2010

    A dangerous love affair.

    Vandaag was het de grote dag. Ik heb een tijdje geleden gesolliciteerd voor een job als dienstmeid en kreeg vandaag een telefoontje dat ik langs mocht komen voor een interview. Ik kon mijn blijheid niet onder stoelen of banken steken. Ik was gelukkig. Heel gelukkig. Ik belde mijn man op met het heugelijke nieuws. “Najim! Ik heb de job!” schreeuwde ik enthousiast door de telefoon. “Echt waar? Ik ben blij voor je schat. Wanneer mag je starten?” vroeg hij. “Dat weet ik niet, ik mag straks langsgaan voor een interview.” Ik hoorde hem lachen aan de andere kant. “Lieverd dat je op gesprek mag betekend niet dat je de job al hebt.” Antwoorde hij. Mijn enthousiasme was helemaal naar beneden gedaald. “Nou, ik maak wel kans en dat is wat telt. Je moet ook altijd alles verpesten hé.” Zei ik geïrriteerd. “Ik hoop echt dat je de job krijgt lieverd en ik wens je veel succes. Ik moet weer gaan, tot vanavond.” En voor ik nog iets kon zeggen haakte hij in. Pff nu ben ik helemaal gestresseerd. Ik stond op en maakte mij klaar voor de interview.

    Een uur later stond ik geparkeerd voor een gigantische huis. Ik keek nogmaals naar het adres die ik gekregen had om te zien of ik wel juist was. “Ja dit is het echt wel.” Fluisterde ik tegen me zelf. Ik stapte uit de auto en keek nog snel eens in de spiegel of mijn hijaab goed zat. Met klamme handen en loodzware voeten liep ik naar de voordeur. Ik stopte bij de deur en bleef zo 15 sec staan. Kom op doe niet belachelijk. Het is maar een job interview je kan het heus wel aan moedigde ik mezelf aan. Na drie keer aarzelen belde ik eindelijk aan. De deur ging na een paar tellen wagen wijd open en voor mij stond een vrouw. “Manal Masaoudi? “ vroeg ze. Ik knikte en schudde haar hand die ze mij had toegereikt. “Klopt, ik ben hier voor het gesprek.” Zei ik. “En stipt op tijd.” Voegde ze er aan toe. “Komt u maar binnen. En volg mij maar naar het kantoor.

    Terwijl ik haar achterna liep keek ik om me heen. Het was hier zo mooi en groot. Er hingen van die mooie Marokkaanse schilderijen tegen de muur waar je uren naar kon staren. En dit was dan nog maar de gang. Nadat we drie deuren zijn gepasseerd kwamen we aan in het kantoor “Zet u maar neer, maak het u zelf gemakkelijk.” Zei ze vriendelijk. Ik zette me neer in de zetel rechtover een groot bureau.. Ik zat echt wel comfortabel. Ze nam plaats achter het bureau en keek me glimlachend aan. “Meneer en mevrouw Kissami kunnen helaas niet aanwezig zijn bij het gesprek dus zult u het met mij moeten doen. Ik zal me even voorstellen. Ik ben Ahlam Ziani, al jaren lang de persoonlijke assistent van het gezin. Ik zal met u het gesprek en een aantal vragen doorlopen. Als u na het gesprek vragen heeft voor mij aarzel dan vooral niet om ze te stellen. De familie Kissami heeft mij hun volledige vertrouwen gegeven en vertrouwen ook op de juiste beslissing die ik maak. “Oh, dus u bepaald wie er dan wel of niet een job krijgt?” vroeg ik. “Dat klopt.” Glimlachte ze.

    “Ik weet dat uw naam Manal Masaoudi is, kunt u me wat meer over u zelf vertellen?” vroeg ze en haalde haar pen en papieren naar boven. “Ik ben 23 jaar, ik heb een diploma kinderverzorging. Ik ben getrouwd. Is er iets dat u specifiek wilt weten?” vroeg ik. Ik snapte die ‘stel jezelf eens voor’ vraag nooit niet. Alles stond in mijn CV die ik had doorgemaild dus weet ze dit allemaal toch al. “Heeft u zelf kinderen?” vroeg ze terwijl ze iets op schreef. “Nee, die heb ik niet.” Antwoorde ik. “In de toekomst misschien?” “Misschien.” Antwoorde ik kort en bondig. Ik haatte dit onderwerp. Ze keek me eventjes aan en vroeg weer iets anders. “Heeft u al gewerkt met kinderen?” “ Ik heb eventjes gewerkt in een kinderdagverblijf. En ik heb vroeger heel vaak gebabysit. “Hoe komt het dat u daar ben gestopt met werken?” vroeg ze. “Wegens persoonlijke redenen heeft de eigenares besloten om het verblijf te sluiten.” Ze stelde nog een aantal vragen waar ik beleefd op antwoorde. Ik vroeg haar ook of ze mij gewoon met je wilde aanspreken. Zo voelde ik mij meer op mijn gemak.

    “Zo ik weet genoeg , ik zal je vertellen naar wat voor iemand de familie Kissami op zoek ik. Ze zoeken iemand die ze 200% kunnen vertrouwen. Ze halen tenslotte iemand binnen in hun privé. Iemand die voor hun huishouden maar ook voor hun 2 jarige dochter zorgt. Ze zoeken iemand zonder een strafblad. Je moet kunnen koken, wassen, strijken zo een beetje alle huishoudelijke taken. Je moet ook flexibel kunnen zijn. Je krijgt sowieso vaste uren, die zijn van 7u ’s morgens tot 18u ’s avonds. Maar soms kan het zijn dat er iets tussen komt en je wat langer zal moeten blijven. Weekend ben je altijd vrij, en op woensdag werk je altijd maar een halve dag, dus tot 12u. Dit was het zo een beetje. Heeft u vragen voor mij?” vroeg ze. Ik had zoveel vragen, duizenden vragen, maar geen een kwam er nu in mij op. “Euh, niet direct nee.” Antwoorde ik. “Dan heb ik nog 2 vragen voor u. Is alles wat ik hier heb opgenoemd voor jou een probleem?” “Nee, ik denk dat ik wel aan alle eisen voldoe.” Zei ik verlegen. Dan is mijn tweede vraag: “Wanneer kan je starten?”

    Mijn ogen werden groot van verbazing. “Bedoeld u dat ik de job krijg?” “Dat klopt. Als je het nog wilt, is de job voor jou.” Glimlachte ze. “Maar moet je daar niet over nadenken of bespreken met de familie?” vroeg ik nog steeds verbaasd. Ze lachte en stond op. “Manal.. Euh als ik je tenminste zo mag noemen..” Ik knikte. “Je lijkt mij een eerlijke persoon. Je ziet er niet kwaadaardig uit en ik heb wel het gevoel dat je binnen het gezin zal passen. Dus als er iets is dat ik doe, is afgaan op mijn gevoel. Tenzij jij zegt dat mijn gevoel het verkeerd heeft?” “Nee, nee helemaal niet. Ik beloof je dat ik u vertrouwen in mij niet zal schenden.” Ik stond op en liep naar haar toe. Ik reikte mijn hand naar haar uit en schudde haar hand. “Bedankt, echt waar. Ik zal u niet teleurstellen.” “Dat mag ik hopen. Zo dan is dit gesprek afgerond. Ik zal jou het contract doormailen zodat je die op je gemak kan nalezen. Ik zal in de mail ook zetten wanneer je eerste ontmoeting met de familie zal plaats vinden.” Ik bedankte haar nogmaals en samen liepen we naar de voordeur. Ik liep naar buiten richting mijn auto toe en stapte in. Ik had een glimlach van oor tot oor, die niemand mij kon ontnemen. Ik haalde mijn gsm uit mijn tas en stuurde Naijm een sms: “Ik heb de job! Kan niet wachten om je vanavond alles te vertellen. Tot straks! X” “Ik wist het. Ben trots op je lieverd.” Antwoorde hij. Met nog steeds een glimlach op mijn gezicht reed ik naar huis.
    [
    Indien de ziel volmaakte liefde wil ervaren,
    moet zij elk menselijk gevoel beleven.

    Een mens lijdt het meest van de zorgen die hij vreest.


  2. #2
    No exceptions.

    Reacties
    22
    24-12-2010

    Ik hoorde Najim binnen komen en rende als een klein kind naar hem toe. “Ik ben zo gelukkig!” lachte ik en vloog hem om zijn nek. “Ja dat zie ik ja. Overdrijf je niet een beetje, het is maar een job.” Zei hij lachend. “Overdrijven? Je bent zelf net zo blij als ik! Je weet hoe moeilijk we het hebben. Nu er twee lonen zijn zullen onze problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon.” Antwoorde ik nog steeds lachend terug. Najim trok zijn schoenen en jas uit en plofte zich neer in de zetel. Ik zette me naast hem neer en liet mijn hoofd rusten op zijn schouder. “Wat is je loon per maand?” vroeg hij. Ik haalde mijn hoofd van zijn schouder af en keek hem met grote ogen aan. “Vergeten.” “Wat vergeten?” vroeg Najim. Ik stond op en liep naar de computer. “Ik ben het vergeten vragen.” Antwoorde ik geïrriteerd. “Lieverd hoe kan je nu zoiets vergeten. Je moet toch op voorhand kunnen weten wat je gaat krijgen per maand. Ik zuchtte en startte de computer op. “Pff ik weet het. Ik was zo blij dat ik er gewoon niet bij stil heb gestaan. Maar ze ging mij het contract doormailen, daar moet het toch in staan niet?” vroeg ik terwijl ik mij aanmeldde op hotmail. Najim stond op en ging naast me staan. “Normaal gezien wel.”

    Ik opende mijn hotmail en zag dat ik inderdaad een mail had ontvangen van Ahlam Ziani. Zenuwachtig maar tegelijk ook opgewonden opende ik de mail. “Mevr Masaoudi, zoals eerder afgesproken stuur ik je hierbij de dag en uur voor de ontmoeting met de familie Kissami. Komende donderdag, om 11u. De familie rekent er op dat u stipt aanwezig zult zijn. U mag gerust uw man meenemen zodat beide familie elkaar een beetje beter leert kennen. De familie kijkt alvast heel erg uit naar jullie komst. Ps: in bijlage vind u zoals afgesproken uw werkcontract. Gelieve die goedgekeurd en getekend mee te brengen op de dag van de ontmoeting. Met vriendelijke groeten, Ahlam Ziani.” Ik kon het niet laten om nog eens te schreeuwen. “Wat is dat toch met jou en dat geschreeuw?” vroeg Najim. “Ik ben gewoon blij, zie je dat dan niet?” en glimlachte breed. “Duidelijker kan niet lieverd. Ik ben heel blij voor jou. Kom hier.” Ik stond op en hij trok mij naar zich toe. Ik hief mijn arm en legde mijn hand op zijn wang. “Ik hou zoveel van je Najim.” Fluisterde ik. Hij boog zich naar voor en kuste mij op de lippen. “Ik nog meer van jou.” Antwoorde hij.

    “En nu tijd om te gaan douchen. Je stinkt.” Lachte ik terwijl ik van hem weg liep. “Nou bedankt. Is dit wat je zegt tegen je hardwerkende man die juist van een lange dag werken weer thuis is.” “Stel je toch niet zo aan. Ga nu maar douchen, ik zet het eten in de oven.” Riep ik vanuit de keuken. Ik hoorde hem nog mompelen en moest lachen. Ik heb toch een schat van een man, de beste die er is. Ik dacht aan de eerste keer dat ik hem had ontmoet. Wat was dat een ramp, maar ook een dag om nooit te vergeten. Nadat ik de lasagne in de oven had geplaatst ging ik weer achter mijn pc zitten. Ik drukte mijn contract af en begon er in alle stilte in te lezen. Na een kwartier kwam Najim naar beneden. “Wat ben je aan het doen?” vroeg hij en liep verder naar de keuken. “Ik ben die contract aan het doorlopen. Er staan heel wat interessante voordelen in.” Riep ik terug. Met een zakje chips in zijn handen kwam hij terug en plofte zich neer in de zetel. Ik keek hem hoofdschuddend aan. “Meen je dit?” vroeg ik en keek hem kwaad aan.” Wat?” vroeg hij onschuldig en haalde zijn schouders op. Ik negeerde zijn ‘wat’ vraag en vertelde hem wat er allemaal in het contract stond. “En ik zou tussen de 1400 en 1500 euro netto verdienen. Niet mis toch?” “Nee maar ik vind dat je wel wat meer zou mogen krijgen. Zo een job is niet te onderschatten.” Antwoorde Najim. “Dit is al een begin, het is iets. Ik vind het meer als genoeg, en wij kunnen onze facturen weer op tijd betalen. We hoeven niet luxe te leven Najim.” Zei ik. “Je hebt gelijk. We mogen niet klagen.” Ik was opgelucht dat hij er verder niet moeilijk meer over deed. “Het eten is klaar, laten we aan tafel gaan.”
    Indien de ziel volmaakte liefde wil ervaren,
    moet zij elk menselijk gevoel beleven.

    Een mens lijdt het meest van de zorgen die hij vreest.


  3. #3
    LilChakir (L)

    Reacties
    15.960
    07-09-2009

    Dit verhaal ga ik volgen!
    Alhamdoulillah - Sabri my boy, 16-07-2016.

    Sabr is de sleutel - Liefs Vrouwzijnde

    (snap:Nima Tammant)

  4. #4
    No exceptions.

    Reacties
    22
    24-12-2010

    Wat leuk! Ik zal jullie niet teleurstellen. Morgen Insha'Allah weer verder.

    Slaapwel
    Indien de ziel volmaakte liefde wil ervaren,
    moet zij elk menselijk gevoel beleven.

    Een mens lijdt het meest van de zorgen die hij vreest.


  5. #5
    LilChakir (L)

    Reacties
    15.960
    07-09-2009

    Top, In shaa Allah zal met smart wachten..
    Alhamdoulillah - Sabri my boy, 16-07-2016.

    Sabr is de sleutel - Liefs Vrouwzijnde

    (snap:Nima Tammant)

  6. #6
    Back.

    Reacties
    592
    17-10-2012

    In shaa Allah!
    Spread love wherever you go. Let no one ever come to you without leaving happier.

  7. #7
    LilChakir (L)

    Reacties
    15.960
    07-09-2009

    It's my birthday!

    Moet helaas werken.. zal straks de vervolg(en) lezen!
    Alhamdoulillah - Sabri my boy, 16-07-2016.

    Sabr is de sleutel - Liefs Vrouwzijnde

    (snap:Nima Tammant)

  8. #8
    No exceptions.

    Reacties
    22
    24-12-2010

    Citaat Geplaatst door Vrouwzijnde Bekijk reactie
    Top, In shaa Allah zal met smart wachten..
    Citaat Geplaatst door Always-Sad Bekijk reactie
    Notif.
    Citaat Geplaatst door _Fadoua_ Bekijk reactie
    In shaa Allah!
    Citaat Geplaatst door Always-Sad Bekijk reactie
    Up!.
    Citaat Geplaatst door Always-Sad Bekijk reactie
    Up.
    Shokran dames!
    Indien de ziel volmaakte liefde wil ervaren,
    moet zij elk menselijk gevoel beleven.

    Een mens lijdt het meest van de zorgen die hij vreest.


  9. #9
    No exceptions.

    Reacties
    22
    24-12-2010

    Citaat Geplaatst door Vrouwzijnde Bekijk reactie
    It's my birthday!

    Moet helaas werken.. zal straks de vervolg(en) lezen!
    Een heel gelukkige verjaardag! Moge er Insha Allah nog vele jaren bij komen.
    Indien de ziel volmaakte liefde wil ervaren,
    moet zij elk menselijk gevoel beleven.

    Een mens lijdt het meest van de zorgen die hij vreest.


  10. #10
    No exceptions.

    Reacties
    22
    24-12-2010

    Ik ben bezig aan een vervolg. Omdat het vandaag vrouwzijnde haar verjaardag is maak ik er een extra lange vervolg van!
    Indien de ziel volmaakte liefde wil ervaren,
    moet zij elk menselijk gevoel beleven.

    Een mens lijdt het meest van de zorgen die hij vreest.


  11. #11
    No exceptions.

    Reacties
    22
    24-12-2010

    Ik was onderweg naar huis wanneer mijn gsm afging. “Met Nassim Kissami.” Nam ik op. “Met Ahlam hier. Ik wou je even laten weten dat die afspraak met de nieuwe meid vast staat voor donderdag.” “Ik ben bijna thuis, dan kan je me alles vertellen. Is Fadoua daar?” vroeg ik. “Ja net. Ze is Jesmien gaan ophalen van bij je moeder.” “Ok, tot zo.” Ik haakte af en nog geen vijf min later stond ik in de garage geparkeerd. Ik liep naar binnen en kwam mijn kleine engel tegemoet. “Papa!” schreeuwde ze door de gang. “Hier is mijn schatje.” Ik spreidde mijn armen wagenwijd zodat ik haar kon opvangen. Ik gaf haar een kusje en hield haar stevig tegen me aan. Alsof ze breekbaar was. Mijn Jesmien is mijn wereld, ik kan me geen leven zonder haar voorstellen. Ahlam kwam ons tegemoet en keek me serieus aan. “Ik waarschuw je nu al, ze is weer op haar best.” Siste ze. We liepen alle drie verder naar de woonkamer waar ik Fadoua aantrof. Ik was nog niet gaan zitten of ze was weer goed op dreef. “Ik ben het beu om steeds weer op en neer te rijden naar je moeder om de kleine op te halen. Ik kan het mij niet permitteren om steeds weer opnieuw vroeger te stoppen op het werk. Kan je er niet voor zorgen dat een van je zussen of broers haar naar huis kunnen brengen de komende dagen?” vroeg ze geïrriteerd. “Nee dat kan ik niet. Zij hebben hun eigen gezin. En jij bent haar moeder.” Antwoorde ik en liet Jesmien weer los. “En jij haar vader. Dus kan je het evengoed zelf ook doen. Het is genoeg geweest.” Zei ze kwaad. “Lieverd hou toch eens op. Maandag start die nieuwe, alles komt goed.” Ik had er een hekel aan als ze zich zo aanstelde. Het gaat hier om ons dochter maar het enige waar zij aan denkt is werken.


    “Dat zijn nog 5 dagen die ik op en neer moet doen.” Antwoorde ze. “”Fadoua alsjeblieft hou op.” Zei ik kwaad. “Het zijn nog 3 dagen tot het weekend. Ik zal haar wel brengen en halen, nou goed? Kun je er nu over ophouden.” Ze kon de bloed van onder mijn nagels halen, ongelooflijk. “Ik werk dit weekend door. Ik heb heel wat in te halen voor die nieuwe reclame campagne voor Van Bellingen. We hebben dit weekend afgesproken om te overleggen” “Hoezo? Ben je onze plannen vergeten voor dit weekend?” vroeg ik. “Nee schat, ik was het niet vergeten. Ik wilde het je nog vertellen maar het kwam nooit ter sprake. Ik kan echt niet.” Ik stond op en haalde mijn gsm uit mijn zak. “Wat ga je doen?” vroeg Fadoua. Ik antwoorde niet en wachtte tot er opgenomen werd. Na 5x rinkelen ging het over op voicemail.“ Meneer Van Bellingen. Nassim Kissami hier. Ik wilde u even laten weten dat de afspraken van dit weekend niet meer doorgaan. Gelieve contact op te nemen met mijn assistent voor een nieuwe afspraak. Bedankt en tot gauw.” Ik legde af en keek Fadoua glimlachend aan. “Dit kun je niet maken!” Ik kon de woede zo in haar ogen lezen. “Lieverd ik kan alles. Aangezien ik jouw baas ben, kan ik alles veranderen wat ik wil. Zo, dus dit weekend heb je vrij. Laten we er met zijn drietjes lekker van genieten. En nu ter zake.” Ik draaide me om naar Ahlam die dit tafereel weer eens moest aanzien.


    “Sorry dat je weer heel die circus moest mee maken. Vertel ons maar over die nieuwe meid.” Ze kwam naast me zitten en haalde wat papieren naar boven. “Het is een Marokkaanse meisje haar naam is Manal Masaoudi, ze is 23 jaar en getrouwd. Heeft geen kinderen en geeft ook niet de indruk dat ze er nu wilt. Ze heeft een diploma kinderverzorging. Als ik mijn eigen mening mag geven, dan zou ik zeggen dat zij de beste is die jullie in huis kunnen nemen. Het ziet er een hele lieve en betrouwbare meisje uit. Ik heb haar vorige werkgever gebeld en zij bevestigd wat ik dacht. Het is een kei in haar vak met kinderen. Ze kan er heel goed mee omgaan, en blijkbaar zijn de kinderen ook helemaal weg van haar. Als ik het in haar woorden mag zeggen: het is er een uit de duizend.” Vertelde Ahlam. Ik was nieuwsgierig naar deze persoon. Naar de persoon die voor mijn meisje gaat zorgen. “Bla bla, allemaal goed en wel. Maar is ze ook goed in het huishouden? Kan ze koken, schoonmaken etc?” vroeg Fadoua. “Uiteraard, dat heeft ze zelf bevestigd.” Antwoorde Ahlam. “Goed, wanneer kunnen we deze meid ontmoeten?” “Zoals afgesproken met Nassim, overmorgen om 11u. Ik heb ook gezegd dat ze gerust haar man mee mocht brengen. Kwestie van elkaar allemaal beter te leren kennen.” Zei Ahlam. “Bedankt Ahlam. We zullen allemaal aanwezig zijn.” Antwoorde ik. “Je mag naar huis gaan. En dan zien wij jou donderdag. Geniet morgen van je vrije dag en feliciteer je broer voor me.” Ze zei gedag en ging weg. “Nou ik ben benieuwd. Ik hoop maar dat ze zo goed is als ze beweerd. Kom lieverd, geef papa een kusje en dan gaan we naar boven in bedje.” Jesmien kwam weer naar me toegelopen en gaf me een kusje. “Tot morgen engel.” Ze zwaaide nog een keer en verdween uit de woonkamer met Fadoua. “Pff wat een dag.” Zuchtte ik luidop. Ik haalde mijn gsm nog eens naar boven en bestelde wat eten voor ons 2.



    Manal


    De volgende ochtend stond ik vroeg op. Ik wilde verse boodschappen halen op de markt. Ik probeerde zo geluidloos mogelijk op te staan om Najim niet te wekken. Over een uur moest hij ook al op om te gaan werken. In stilte liep ik naar de badkamer om mij op te frissen en mij om te kleden. Eenmaal buiten voelde ik een frisse wind langs me heen gaan. Wat was het toch koud zo vroeg. Ik trok de rits van mijn jas helemaal naar boven en stak mijn handen in mijn zakken om ze lekker warm te houden. Ik was ver weg in gedachten verzonken. Ik dacht aan Najim. Soms had ik zo een medelijden met hem. Hij had een job die hij helemaal niet graag deed. Ik kon het hem niet kwalijk nemen, maar in deze tijden van crisis moet je als je een job krijgt ze met beide handen aan vast houden.


    Ik werd uit mijn gedachten gehaald door luid getoeter en gescheld van een boze chauffeur. “”Kijk toch uit waar je loopt mens!” schreeuwde hij door zijn raam. Ik stapte gewoon verder en moest stiekem lachen. Al die slechtgezinde hoofden zo vroeg op de ochtend. Alsof ze onder schot gehouden werden om zo vroeg op te staan. Na tien minuten stappen kwam ik aan op het markt. Ik deed mijn boodschappen en ging weer weg. Onderweg botste iemand kei hard tegen me aan waardoor ik alle zakken uit mijn handen liet vallen. Ik was razend toen ik zag dat mijn zak met tomaten openscheurde en alle tomaten op de grond lagen. Ik gaf de man een boze blik maar ik zei niks. “Het spijt me, ik was zo gehaast dat ik je niet zag staan. Laat me alsjeblieft een nieuwe zak tomaten voor je kopen.” “Hoeft niet hoor.” Ik was nog steeds kwaad. Waarom moeten mensen altijd zo gehaast zijn. Als ze niet te laat willen komen moeten ze maar vroeger opstaan. Ik raapte de tomaten op en stak ze in een andere zak. Ik zal ze thuis wel extra goed wassen. Na een kwartier sleuren met de zakken was ik eindelijk weer thuis. Najim was ondertussen al op en was aan het ontbijten. “Je was weer zo vroeg op.” Zei hij. “Ja zoals je ziet ben ik boodschappen gaan doen.” Ik zette de zakken in de keuken en liep naar hem toe. “Heb je lekker geslapen?” vroeg ik en gaf hem een kusje op de wang. “Altijd als je naast me ligt.” Ik glimlachte naar hem en ging ook aan tafel.



    “Wat ga jij nog doen vandaag?” vroeg Najim. “Ik ga bij mijn ouders. Ik heb je vorige week toch verteld dat er iemand mijn zusje haar hand komt vragen? Die mensen komen vandaag.” Antwoorde ik en ruimde ondertussen de tafel af. “Oh ja vergeten. Jammer dat ik er niet bij kan zijn. Feliciteer je zus alvast voor mij.” “Zal ik doen.” Ik gaf hem nog rap een kusje en hij vertrok naar zijn werk. Ik bedacht me ondertussen wat ik zou aan doen voor de handvraging. Misschien kon ik mijn zusje wel om raad vragen. Ik belde haar op en gelukkig nam ze haar gsm op. “Nou dat is een wonder!” riep ik door de telefoon heen. “Wat?” vroeg ze. “Jij, die jouw gsm van de eerste keer op neemt.” Lachte ik. “Grappig hoor Manal. Ik ga hier dood van de zenuwen en jij maakt grapjes.” Antwoorde ze. “Kom op Saloua, alles komt goed. Die zenuwen zijn voor niks nodig. Vertrouw me, ik spreek uit ervaring.” Ik probeerde haar te kalmeren wat mij zo min of meer goed lukte. “Wat ga je aantrekken?” “Ik ga gewoon een jelabba aandoen. Mama stond er echt op.” Ik grinnikte en dacht aan de dag dat Najim mijn hand kwam vragen. Toen moest ik ook zo een lelijke jelabba aantrekken. “Ik weet niet wat ik moet aandoen.” Vertelde ik haar. “Wat dacht je van een versleten Marokkaanse huisjurk, aangezien je toch een hele dag in de keuken zal moeten staan.” We schatteren het uit van het lachen en na een paar min. ronde ik het gesprek af. Het beloofde een mooie maar ook een onverwachte dag te worden.
    Indien de ziel volmaakte liefde wil ervaren,
    moet zij elk menselijk gevoel beleven.

    Een mens lijdt het meest van de zorgen die hij vreest.


  12. #12
    No exceptions.

    Reacties
    22
    24-12-2010

    Sorry hoor dat het zo lang duurde. Moest nog even wat doen.
    Indien de ziel volmaakte liefde wil ervaren,
    moet zij elk menselijk gevoel beleven.

    Een mens lijdt het meest van de zorgen die hij vreest.


  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    1.417
    10-08-2011

    Upppp nieuwe fan meld zich aan
    Iesiej MIJN Zonneschijntje

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    151
    21-05-2013

    uuuuuuuuuuuuuuuuuuuup

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    444
    27-06-2009

    Upp nieuwe fan en toevallig ben ik vandaag ook jarig
    People will let you down, Allah never will.