1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    124
    26-03-2002

    Dag des oordeels

    Salaam allemaal,

    Ik wil graag een kort overzichtje geven van de dag waar we allemaal een keer mee te maken zullen krijgen:

    Gebeurtenissen die voorkomen wanneer de dag des oordeels nadert:
    * Betalen van zakaat wordt een last
    * De man zal gehoorzaam zijn aan z'n vrouw en ongehoorzaam aan zijn moeder
    * De man zal zijn vrienden vriendelijk behandelen en zijn vader verafschuwen
    * De stemmen zullen zich verheffen in de moskee
    * Zangeressen en muziekinstrumenten zullen populair zijn
    * De tijd zal snel gaan, een jaar zal op een maand lijken, een maand op een week en een week op een dag
    * Mensen zullen in de ochtend gelovig zijn en in de avond niet meer en in de avond gelovig en in de ochtend niet meer

    Tekenen dat de dag snel zal aanbreken:

    * Verdwijnen van de kennis en de opkomst van onwetendheid
    * Zina (overspel) zal gangbaar zijn
    * Aantal mannen zal afnemen en vrouwen zal toenemen

    De grotere tekenen:
    * Zonsopkomst uit het westen
    * De dajjaal
    * het beest uit de aarde
    * Afdalen van Hazrat Iesa (Jezus)
    * de rook
    * Gog en Magog
    * drie grondverschuivingen (in het oosten en westen en een in arabie)
    * een vuur uit de richting van Aden (Jemen) die de mensen naar de plaats van de laatste bijeenkomst zal drijven of een wind die de mensen in een rivier gooit


    Mensen dit is heel beknopt, als je de rest wilt weten stuur me dan een mailtje. La hawla wa la qoatie iela bie Laah haley aladiem

  2. #2
    *getrouwd*

    Reacties
    306
    26-02-2002

    Origineel gepost door hypocriet
    Staan er in de koran ook voorspellingen wanneer die dag des oordeels zou moeten plaatsvinden, welke eeuw of welk jaar?
    nee, er staat geen datum vast, anders zou dit leven er heeeeeeel anders uitzien?!!! .....er zijn verschillende overleveringen van Rassoelallah, en paar tekenen staat ook in de koran...
    Baby djelli is zo'n schatje! Rabbi i 7afdo o Galihli

  3. #3
    *getrouwd*

    Reacties
    306
    26-02-2002

    .....ja...om ff te reageren op rinnoa....jaa? wie is wel ready voor de dood? een ding is zeker! als je moslim bent, hoef je niet te vrezen voor "De Dag!" je zal zien, dat al goeie moslims, een mooie dood zullen krijgen, en naar Jenna gaan!

    IMEEN (godsbesef)

    "Waarlijk.....boosheid knaagt aan het geloof zoals aloesap de honing bitter maakt" (Ahmad).

    Bescheidenheid en geloof horen bij elkaar. Als het een er niet is, dan is het ander verloren." (Muslim).

    "God accepteert je geloof niet als het zich niet vertaald in daden; en hij accepteert je daden pas als ze conform je geloof zijn." (Muslim).

    "De daden die het meest geliefd bij God zijn, zijn de daden die regelmatig worden gedaan, zelfs al zijn ze maar klein".

    "Gelukkig zijn zij, die puurheid betrachten in hun daden, zij die, wanneer zij in een gezelschap aanwezig zijn, niet gekend worden en die wanneer zij afwezig zijn niet gezocht worden. (omdat ze nooit de aandacht op zichzelf vestigen) Zij zijn de dragers van toortsen, die duistere dreigingen doen verdwijnen". (al-Bayhaqi)

    Een sterke gelovige is geliefder bij God dan een zwakke gelovige. Streef daarom naar al het goede dat je voordeel verschaft. En vraag God om hulp en wees niet zwak. En wanneer je iets overkomt, zeg dan niet: "Had ik maar dit of dat gedaan, dan zou zeker dit of dat gebeurd zijn", maar zeg: "God heeft beschikt, wat Hij wil, dat voert Hij uit". Want "Had ik maar …..", opent Satan’s werken".
    (Muslim)


    Bij wiens mijn ziel in Zijn handen is, iemand van jullie is pas gelovig als hij meer van mij houdt dan zijn ouders, zijn kinderen en de gehele mensheid"
    (overgeleverd door al-Bukhari, kitaab al-iemaan)
    Baby djelli is zo'n schatje! Rabbi i 7afdo o Galihli

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    124
    26-03-2002

    Salaam Rinnoa,

    Ja dat met die zonsverduistering heb ik toen ook meegemaakt in Marokko. Op die dag zouden we zeg maar naar de boot gaan. Ieder was natuurlijk erg bang, dat vergeet ik nooit meer. Maar inderdaad ik hoorde mensen echt zeggen van: "Oh, de wereld vergaat en we hebben niet eens een dag in ons leven gebid, hoe moet dat verder". Op dat moment gingen mensen echt heel anders denken. Wat me wel bij is gebleven is, toen die zonsverduistering voorbij was, waren die mensen weer helemaal terug bij af (ze waren helemaal vergeten hoe ze aan het praten waren voor die zonsverduistering).
    Maar goed mensen, we moeten natuurlijk niet wachten met goede daden verrichten totdat er zoiets gebeurt! Want ook al heb je zoveel goede daden verricht je weet nooit of je goed zit (hierover heb ik een hadith, ik zal hem wel een keertje op het forum zetten)

    Groetjes!

  5. #5
    subhana allah

    Reacties
    635
    14-09-2006

    MVC Premium MVC Premium
    wallah echt erg man gewoon doe wat je moet doen dan komt het wel goed
    inscha allah

  6. #6
    MVC Premium

    Reacties
    1.759
    25-09-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door soennia Bekijk reactie
    Salaam allemaal,

    Ik wil graag een kort overzichtje geven van de dag waar we allemaal een keer mee te maken zullen krijgen:

    Gebeurtenissen die voorkomen wanneer de dag des oordeels nadert:
    * Betalen van zakaat wordt een last
    * De man zal gehoorzaam zijn aan z'n vrouw en ongehoorzaam aan zijn moeder
    * De man zal zijn vrienden vriendelijk behandelen en zijn vader verafschuwen
    * De stemmen zullen zich verheffen in de moskee
    * Zangeressen en muziekinstrumenten zullen populair zijn
    * De tijd zal snel gaan, een jaar zal op een maand lijken, een maand op een week en een week op een dag
    * Mensen zullen in de ochtend gelovig zijn en in de avond niet meer en in de avond gelovig en in de ochtend niet meer

    Tekenen dat de dag snel zal aanbreken:

    * Verdwijnen van de kennis en de opkomst van onwetendheid
    * Zina (overspel) zal gangbaar zijn
    * Aantal mannen zal afnemen en vrouwen zal toenemen

    De grotere tekenen:
    * Zonsopkomst uit het westen
    * De dajjaal
    * het beest uit de aarde
    * Afdalen van Hazrat Iesa (Jezus)
    * de rook
    * Gog en Magog
    * drie grondverschuivingen (in het oosten en westen en een in arabie)
    * een vuur uit de richting van Aden (Jemen) die de mensen naar de plaats van de laatste bijeenkomst zal drijven of een wind die de mensen in een rivier gooit


    Mensen dit is heel beknopt, als je de rest wilt weten stuur me dan een mailtje. La hawla wa la qoatie iela bie Laah haley aladiem
    ja dat klopt allemaal
    moge Allah ons leiden op het rechte pad

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    9
    01-07-2006

    Salaam Rinnoa,

    Ik heb een vraagje aan jou, en ik hoop dat je me inshallah goede tipsvolle adviezen kan geven...Namelijk ik zou heel erg graag hoofddoek willen dragen...maar ik ben bang dat ik na een tijdje er geen zin meer in heb, en dat ik hem weer uit doe....dat is echt iets wat de hele tijd door mijn gedachten spookt.....en volgens mij valt hoofddoek ook niet te combineren met mijn studie...
    mohiem studie is geen probleem want hoofddoek gaat elhemdoelilah voor.Maar hoofddoek drage..daar heb ik nog veel vraagtekens achter staan..!!!!
    ik hoop dat je me inshallah kan helpen..!!!

    Waraleikom salem wa rahmatoellah
    Mouna
    __________________________

  8. #8
    Alhamdoulilah

    Reacties
    1.139
    21-02-2004

    Citaat Geplaatst door Maantje Bekijk reactie
    Salaam Rinnoa,

    Ik heb een vraagje aan jou, en ik hoop dat je me inshallah goede tipsvolle adviezen kan geven...Namelijk ik zou heel erg graag hoofddoek willen dragen...maar ik ben bang dat ik na een tijdje er geen zin meer in heb, en dat ik hem weer uit doe....dat is echt iets wat de hele tijd door mijn gedachten spookt.....en volgens mij valt hoofddoek ook niet te combineren met mijn studie...
    mohiem studie is geen probleem want hoofddoek gaat elhemdoelilah voor.Maar hoofddoek drage..daar heb ik nog veel vraagtekens achter staan..!!!!
    ik hoop dat je me inshallah kan helpen..!!!

    Waraleikom salem wa rahmatoellah
    Mouna
    __________________________
    Nuttige informatie, lees maar ff:
    http://www.risallah.com/archief/arti...p?artikelnr=60

    Een persoon die vrees voor Allah swt heeft en de wetten van Allah nastreeft, voor hem zal Allah verschillende uitgangen en oplossing geven voor zijn/haar problemen. Beste zuster de oordeel van Allah over Al-'hidjab (hoofddoek) is dat deze verplicht is. Allah de Verhevene zegt (vertaling); "O Profeet, zeg tot jouw echtgenotes en tot jouw dochters en tot de vrouwen van de gelovigen dat zij hun overkleden (Djilab) over (hun hele lichaam) heen laten hangen. Op die manier is het gemakkelijker om hen te herkennen en worden zij niet lastig gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig." (Vertaling van Soerat al-Ahzab, aya 59)

    Allah de Verhevene zegt:"En zeg tegen de gelovige vrouwen, dat zij hun ogen neerslaan en hun kuisheid bewaken, en hun sieraad niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is. En zij moeten hun sluiers over hun boezems dragen en hun schoonheid niet openlijk tonen, behalve aan hun echtegenoten, of hun vader, of de vaders van hun echtegenoten, of hun zonen, of de zonen van hun echtegenoten, of hun broeders, of de zonen van hun broeders, of de zonen van hun zusters, of hun vrouwen, of slavinnen waarover zij beschikken, of mannelijke helpers die geen begeerte meer hebben, of de kinderen die nog niet op de 'auraat van vrouwen letten. En laten zij niet met hun voeten stampen om hun sieraden die zij verbergen te laten kennen. En keert jullie allen berouwvol tot Allah, O gelovigen. Hopelijk zullen jullie welslagen" (Soerat An-noer aya 31)

  9. #9
    hamdulilah GETROUWD

    Reacties
    998
    04-01-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door hypocriet Bekijk reactie
    Staan er in de koran ook voorspellingen wanneer die dag des oordeels zou moeten plaatsvinden, welke eeuw of welk jaar?

    wat is dat voor een belachelijke vraag seg? Natuurlijk niet zie maar gewoon de tekenen die hierboven vermeld zijn. Het word hoog tijd dat jij de koran is reciteerd.

  10. #10
    R$D Elite™

    Reacties
    3.244
    27-04-2005

    Citaat Geplaatst door nazihaaa Bekijk reactie
    wat is dat voor een belachelijke vraag seg? Natuurlijk niet zie maar gewoon de tekenen die hierboven vermeld zijn. Het word hoog tijd dat jij de koran is reciteerd.

    Als hij/zij dat niet weet, en jij wel, betekent dat niet gelijk dat die vraag belachelijk is..

    Vragen zijn nooit dom..


  11. #11
    hamdulilah GETROUWD

    Reacties
    998
    04-01-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Mo... Bekijk reactie
    Als hij/zij dat niet weet, en jij wel, betekent dat niet gelijk dat die vraag belachelijk is..

    Vragen zijn nooit dom..
    wat wil jij daarmee zeggen natuurlijk worden domme vragen gesteld.
    "de vraag dat werd gesteld is" van zelfsprekend. Natuurlijk weet niemand waneer de de "Dag des Oordeels" zal komen. Zelfs De Profeet (vzmh) wist het ook niet behalve Allah .

  12. #12
    R$D Elite™

    Reacties
    3.244
    27-04-2005

    Citaat Geplaatst door nazihaaa Bekijk reactie
    wat wil jij daarmee zeggen natuurlijk worden domme vragen gesteld.
    "de vraag dat werd gesteld is" van zelfsprekend. Natuurlijk weet niemand waneer de de "Dag des Oordeels" zal komen. Zelfs De Profeet (vzmh) wist het ook niet behalve Allah .
    Als jij iets weet, dan is het vanzelfsprekend voor jou..

    Voor iemand die dit niet weet, is het niet vanzelfsprekend, en als je iets niet weet, stel je vragen.. Als je die vraag niet stelt, komt er geen antwoord.. Dus vind ik het slim om vragen te stellen..

    En wat ik opmaak uit jou opmerking, is dat jij iedereen die vragen stelt waarvan jij het antwoord weet, dom is, of belachelijke vragen stelt..

    En daar ben ik het niet mee eens..

    Ok..?


  13. #13
    hamdulilah GETROUWD

    Reacties
    998
    04-01-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Mo... Bekijk reactie
    Als jij iets weet, dan is het vanzelfsprekend voor jou..

    Voor iemand die dit niet weet, is het niet vanzelfsprekend, en als je iets niet weet, stel je vragen.. Als je die vraag niet stelt, komt er geen antwoord.. Dus vind ik het slim om vragen te stellen..

    En wat ik opmaak uit jou opmerking, is dat jij iedereen die vragen stelt waarvan jij het antwoord weet, dom is, of belachelijke vragen stelt..

    En daar ben ik het niet mee eens..

    Ok..?
    Almohim... ik zeg ook alleen wat ik er van vind.

  14. #14
    R$D Elite™

    Reacties
    3.244
    27-04-2005

    Citaat Geplaatst door nazihaaa Bekijk reactie
    Almohim... ik zeg ook alleen wat ik er van vind.
    Haha, ik weet het..

    Ik zeg ook maar wat ik ervan vind..


  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    88
    04-02-2006

    Ik heb een vraagje: Weten jullie mischien hoe dat beest dat uit de grond komt eruit ziet?? Ik zou er graag meer over willen weten.......