Poll resultaten: Ik ben een

Stemmers
95. Je mag niet stemmen op deze poll
  • Stille lezer

    69 72,63%
  • Actieve lezer

    26 27,37%
  1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    615
    19-01-2013

    My Way Of Life

    Salaam 3alaikoum allemaal!
    Dit is mijn aller eerste verhaal die ik ooit heb geschreven. Ik wilde 'm eigenlijk eerst helemaal afschrijven maar m'n nieuwsgierigheid naar jullie reacties is te groot! Ik lees al jaren verhalen op Marokko.nl en zie meestal geweldige verhalen langs komen. Ik hoop dat het wat is, ik ben benieuwd!!



    Astaghfirullah for my past
    Alhamdulillah for my present
    And In Shaa Allah for my future


    Proloog:
    Daar sta ik dan. Vastgeketend in handboeien word ik naar voren geduwd om zo op een houten blok te staan dat als een podium moet voorstellen. Ik voel de brandende hitte van de zon op m’n olijfkleurige huid en zie dat m’n voorheen bruine, lange, steile lokken verkleurd zijn naar donkerblond. Met m’n grote grijze kijkers, kijk ik rechts en links van me waar ook een aantal mensen geboeid zijn met allen een toekomst als slaaf of bediende. Sommigen zien de toekomst somber in en beginnen te huilen voor waar hun lot hun zal brengen. Met een snelle blik die ik naar voren werp, zie ik toeschouwers met vol nieuwsgierigheid naar ons kijken, ook zie ik de mensen met een hogere status ons richting op kijken die als de kopers voorstellen. Met angst voor wat er komen zal kijk ik naar de punten van m’n onlangs versleten sandalen en begin met het reciteren van de Koran. Ik voel de angst wegebben en begin een onbeschrijfelijk intens gevoel te krijgen. Totdat ik opeens opschrik vanuit m’n gedachtes door het geroep van de man die m’n leven tot een ondragelijke hel heeft gemaakt. De man die ik tot de dag van vandaag verafschuw, Rashid. Hij kondigt elke slaaf een voor een aan, waarbij hij reclame maakt alsof we te koop staan als een stuk vee. De boosheid en frustraties borrelen langzamerhand weer op waardoor ik op de binnenkant van m’n wang bijt om me in te houden. Nadat een aantal slaven verkocht zijn, is het mijn beurt om een stap naar voren te nemen. Nog steeds richt ik mijn blik naar de punt van m’n sandalen. Rashid stelt mij voor en zegt dat wanneer ze niet voor mij gaan, zeker een kans mislopen waarvan je veel spijt van zal krijgen. Toen ik dacht dat ik niet bozer kon worden, had ik het mis. Ik ben woedend en probeer met al m’n wilskracht mezelf te beheersen. Nadat Rashid z’n zegje heeft gedaan, hoor ik een tijdje een stilte om me heen totdat ik opeens een mannelijke stem hoor. Het was een fluwelen stem waardoor elk mens kippenvel zal krijgen. ‘’Verkocht’’ hoor ik hem zeggen. Verschillende emoties razen door me heen angst, blijdschap, verdriet, boosheid. Ik kom langzamerhand tot het besef dat dit m’n leven alweer compleet zal veranderen.
    Ik ben Amina Tahiri, mede door mijn moeder die mij de voornaam gaf en de achternaam die ik van m’n vader heb geërfd, en dit is mijn verhaal.



  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    615
    19-01-2013

    HOOFDSTUK 1:

    Na wat gemompel van Rashid pakt hij me aan m’n bovenarm beet en duwt me als het ware het podium af. Langzamerhand hoor ik voetstappen mijn richting op komen en hoor een ander mannelijke stem zeggen: ‘’Volg mij’’. Ik loop gehoorzaamd achter hem aan, totdat we de markt uit zijn, richting een stel paarden en ruiters die ons staan op te wachten. Een stuk touw wordt vastgemaakt aan een zadel, van een van de paarden, en wordt verbonden aan mijn handboeien. De voorste man zegt weer met hetzelfde fluwelen stem: ‘’Kom mannen, we gaan’’.
    Na die woorden krijg ik zo’n voorgevoel dat dit een lange reis zal zijn naar ons eindbestemming.
    Met een diepe zucht loop ik achter de paarden aan, nog steeds met m’n blik gericht op de grond. Uren verstreken en ik zie dat we al bijna de woestijn in zijn gearriveerd. Vanonder m’n lange wimpers bekijk ik de 4 ruiters een voor een, totdat ik bij de laatste arriveer, de voorste man. Na wat vage woorden te hebben opgevangen van de 4 overige ruiters, ben ik erachter gekomen dat hij Redouan heet en heb ik zo’n vermoede dat het een invloedrijke man is. Ik bekijk Redouan aandachtig, totdat ik uit m’n gedachtes word gehaald en om me heen kijk. Ik zie dat de avond is aangebroken en dat ze midden in de woestijn hun kamp op slaan. Een van de ruiters loopt op mij af en geeft me wat te drinken. Nors weiger ik z’n gebaar en vermijd elk oogcontact. De ogen van de ruiter voel ik op m’n huid prikken en zegt: ‘’Je moet wat drinken, anders droog je uit.’’ Ik kijk hem woedend aan en zeg: ‘’Wat maakt jou nou uit of ik uitdroog of niet. Oh, ik weet het al jullie hebben natuurlijk geen geld terug garantie wanneer ik overlijd!’’ De ruiter had mijn reactie totaal niet verwacht en liet dat ook blijken. ‘’Uuhm, nee..maar..uuh..’’ hij schraapt z’n keel en gaat verder ‘’Nee daar gaat het niet om, we willen alleen vermijden dat er iemand sterft en ik moet de ordes van de prins opvolgen’’ zegt hij lichtelijk overrompeld. Geïrriteerd antwoord ik ‘’Laat me met rust en niemand kan mij dwingen om iets te doen, zelfs ‘de prins’ niet!’’. De ruiter kijkt mij aan met een mond vol tanden en mompelt nog wat terwijl hij wegloopt. De ruiter loopt naar de voorste man en zegt nederig: ‘’Prins Redouan, het meisje weigert te eten en te drinken’’. ‘’Heb je wel alles geprobeerd?’’ ‘’Nee prins, ze is heel...brutaal en fel bij het geven van een reactie’’. Redouan heeft het tafereel tussen zijn ruiter Adam en het meisje gevolgd en kijkt haar aandachtig aan. Hij kijkt Adam weer aan en zegt: ‘’Ik zorg wel dat ze gaat eten’’ en loopt op haar af. Zonder naar de reactie van Adam te luisteren, loopt hij naar het paard waar het meisje nog steeds aan is vastgebonden.
    Ik denk na over mijn leven en wat mij allemaal te wachten staat. ‘Ik vertrouw deze mannen voor geen haar en dat ga ik ze ook laten blijken’ zeg ik standvastig tegen mezelf. Abrupt word ik gestoord door 2 paar dure schoenen die ik voor mijn neus zie stoppen. Waarna ik weer dezelfde stem hoor die zoals voorheen mijn nekharen overeind hebben gebracht. ‘’Waarom weiger je mijn orders op te volgen?’’ vraagt hij met een arrogant ondertoon. ‘’Omdat ik van niemand orders opvolg behalve die van God’’ antwoord ik doodleuk. Hij pakt me ruw vast bij m’n arm, waardoor ik verschrikt op kijk. Een donkere gloed ligt over z’n mooie groene ogen, waardoor ik even huiver maar mezelf snel herpak. Met een uitdagende blik kijk ik hem recht in z’n ogen aan, waarna we een tijdje in dezelfde positie blijven staan. ‘’Als je nu niet gaat drinken mag je de hele reis niet drinken, wat betekend dat je wel smekend naar me toe zal komen’’ zegt hij op een verveelde manier, met nog steeds dezelfde arrogante ondertoon. Woedend kijk ik hem aan en zeg: ‘’Luister eens PRINS, ik zal nooit maar dan ook echt nooit smekend naar iemand toe gaan. Dus houdt die hooghartigheid voor u, wil je’’. Met een geamuseerd maar ook verbaasde blik kijkt hij mij aan, en begint mij van top tot teen op te nemen. Het is Redouan nu pas opgevallen wat voor een ware schoonheid dit meisje bevat, maar schudt deze gedachtes al snel van zich af en zegt: ‘’Goed’’ waarna hij abrupt wegloopt. Ik, die z’n manier van doen niet meer volg, kijk hem nog na terwijl ik m’n hoofd langzaam schud. Ik denk terug aan z’n breed gespierde schouders en strakke kaaklijn waar al een stoppelbaardje op groeit. Zijn prachtige donkerbruine haren, en zijn ogen.. ‘’Kom op Amina verman jezelf!’’ roep ik mezelf halt toe. ‘’Je hebt zulke mannen altijd al verafschuwt dus deze is geen haar beter dan de andere!’’. Langzamerhand denk ik terug aan Rashid, waar ik echte haat voor koester. De man waarbij ik dacht steun te vinden, nadat mijn ouders één voor één kwamen te overlijden. Maar van die wens was niks van waar. Wanneer mijn ouders nog leefden had ik alles wat m’n hartje begeerde, maar aan alles komt een eind zoals ik altijd al tegen mezelf heb gezegd. ‘Laat je niet teveel afleiden door het verleden, maar richt je eerder op het heden en de toekomst’. Met die woorden val ik in een rusteloze slaap, met de laatste gedachte aan m’n ouders.



  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    615
    19-01-2013

    Citaat Geplaatst door mocrogirl321 Bekijk reactie
    Mooi!!!
    Dankje!!
    Citaat Geplaatst door Always-Sad Bekijk reactie
    Notif.
    Haha wat bedoel je daarmee?



  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    615
    19-01-2013

    Citaat Geplaatst door _Fadoua_ Bekijk reactie
    Ga verder!
    Morgen ga ik weer verder in shaa Allah!



  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    76
    01-08-2013

    ga weer snel verder !! egt een mooi begin

  6. #6
    Trotse Mama ♡

    Reacties
    130.433
    12-04-2013

    Citaat Geplaatst door xSanaa Bekijk reactie
    Dankje!!

    Haha wat bedoel je daarmee?
    Afkorting voor notificatie. Zo komt je verhaal in mijn hoekje te staan, en kan ik het makkelijk volgen zonder in het rubriek te zoeken. Maar ga zo door, !.

    S ❤ K


  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    615
    19-01-2013

    Citaat Geplaatst door Always-Sad Bekijk reactie
    Afkorting voor notificatie. Zo komt je verhaal in mijn hoekje te staan, en kan ik het makkelijk volgen zonder in het rubriek te zoeken. Maar ga zo door, !.
    Ooh zo! Shokran, ik ga morgen verder in Shaa Allah!



  8. #8
    Trotse Mama ♡

    Reacties
    130.433
    12-04-2013

    Citaat Geplaatst door xSanaa Bekijk reactie
    Ooh zo! Shokran, ik ga morgen verder in Shaa Allah!
    In Sha' Allaah!. Graag gezegd .

    S ❤ K


  9. #9
    Al Khilafah

    Reacties
    2.875
    18-02-2012

    Maa sha Allah prachtig begin xSanae. Je hebt mijn aandacht weten te pakken. Je hebt een vlotte en mooie schrijfstijl waardoor het lezen prettig is. Dit belooft een goed verhaal te worden.

    Ik ben benieuwd naar meer! Ga gauw verder wanneer je kan

    "Then there will be a Khilafah on the method of the Prophet."
    Musnad Imam Ahmed 4/273

    De vrome voorgangers [Ramadan]


  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    615
    19-01-2013

    Citaat Geplaatst door Sayonara Bekijk reactie
    Maa sha Allah prachtig begin xSanae. Je hebt mijn aandacht weten te pakken. Je hebt een vlotte en mooie schrijfstijl waardoor het lezen prettig is. Dit belooft een goed verhaal te worden.

    Ik ben benieuwd naar meer! Ga gauw verder wanneer je kan
    Haha shokran voor je lieve reactie!! Ik ga morgen weer verder in Shaa Allah!
    Ps: jou verhalen vallen onder een van de beste die ik heb gelezen!



  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    615
    19-01-2013

    HOOFDSTUK 2:

    ‘’NEE MAMA! ALSJEBLIEFT, LAAT ME NIET ALLEEN! Alsjeblieft ik smeek het je, laat..me..niet..alleen’’ Probeer ik er snikkend uit te krijgen. Ik zie dat het leven langzamerhand uit m’n moeder wordt gezogen en na een minuut dood in m’n armen ligt. Ik kijk in haar levenloze blik waar eerst altijd een gloed vol genegenheid en liefde in te zien was. Tranen stromen langs mijn wangen, die nu op de een of andere manier gloeiend heet aanvoelen. De laatste woorden van m’n moeder spoken door mijn hoofd: ‘’Amina, laat je niet teveel afleiden door het verleden, maar richt je eerder op het heden en de toekomst’’ waarna ze het afsloot met het zeggen van de shahada. De tranen en verdriet zijn ondragelijk. Mijn moeder die ik nog als enige had in mijn leven, werd me ontnomen. Mijn vader die een jaar voor haar overleed had een groot zwart gat bij ons allebei achtergelaten. Mijn moeder probeerde zich groot te houden voor mij, maar dat lukte haar niet even goed. En nu..Nu ben ik helemaal alleen, niemand die zich over mij kan ontfermen, of beschermen.
    Ik kijk op door de zware voetstappen die mijn richting opkomen, en kijk recht in de ogen van mijn oom Rashid. Hij kijkt me met een emotieloze blik aan, waarvan elk mens de rillingen zal krijgen. ‘’Het is tijd om te gaan’’ zegt hij met z’n zware stem. Ik schud verwilderd mijn hoofd en schreeuw: ‘’NEE, IK BLIJF HIER BIJ M’N MOEDER! IK GA NIET WEG ZONDER HAAR!’’ Opeens voel ik een harde klap op m’n wang en voel dat mijn wang een brandend gevoel afgeeft. Verschrikt kijk ik Rashid aan en zie zijn blik van emotieloos naar duivels veranderen, waarna hij langzaam op mij afkomt.....

    Verschrikt word ik wakker, en kijk verwilderd om me heen. Ik voel de tranen nog steeds over m’n wangen stromen, en tot mijn grote opluchting besef ik dat het maar een droom was. Nadat ik mijn adem onder controle kreeg, besef ik pas weer waar ik me bevind en dat het nog diep in de nacht is. Terwijl ik geen hand voor ogen zie probeer ik om me heen te kijken, totdat ik twee ruiters hoor praten. ‘’Waarom zou de prins eigenlijk zoveel moeite hebben gedaan voor dat meisje, het is maar een slavin die kan je toch ook op een plek vinden dat dichterbij ligt?’’ ‘’Ik heb geen flauw idee broeder, ik heb gehoord dat het orders waren van de Sultan, en trouwens de prins zelf wilde dit eigenlijk ook niet, maar de wil van de Sultan is wet..’’
    Verward denk ik na over wat ze bedoelen, na de laatste woorden van de ruiter koester ik alleen maar meer haat voor de prins en voel de woede weer opkomen. Ik probeer ondanks met mijn vastgebonden handen, omhoog te komen om m’n benen te strekken en even wat rond te lopen. Het paard waaraan ik vast zit begin ik te aaien totdat hij opeens begint te steigeren en te galopperen. Ik probeer zijn tempo bij te houden, en tegelijkertijd mij te bevrijden van het touw. Ik struikel over een steentje waardoor ik over de grond word meegesleept. Ik probeer de aandacht van de ruiters te krijgen door te gaan schreeuwen, zonder enig succes. Hopeloos en vol met angst kijk ik voor me uit, en ik zie dat we verder de Sahara in komen. ‘’Ya Allah zorg dat dit dier stopt!’’ probeer ik huilend en hopeloos te roepen. Stijf van angst houd ik mijn ogen stijf op elkaar totdat ik voel dat het slepen gestopt is. Langzaam open ik m’n ogen en van de verte zie ik het paard verder galopperen, dieper het woestijn in. Opgelucht haal ik adem waarna ik trillend van angst mijn handboeien probeer los te maken, zonder enig succes. Vlug kijk ik naar de grond, of de sporen van het paard niet vervaagd zijn, met behulp van het maanlicht kan ik concluderen dat alle sporen gewist zijn. Hopeloos kijk ik om me heen en zie dat er geen spoor van leven te vinden is. ‘’Hoe ga ik hier ooit uit komen?!’’ spreek ik mezelf hopeloos toe..



  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    89
    26-02-2013

    Upp nog een vervolgje

  13. #13
    Al Khilafah

    Reacties
    2.875
    18-02-2012

    Citaat Geplaatst door xSanaa Bekijk reactie
    Haha shokran voor je lieve reactie!! Ik ga morgen weer verder in Shaa Allah!
    Ps: jou verhalen vallen onder een van de beste die ik heb gelezen!
    Aah Baraka'Allahoe fiekie

    Spannend vervolgje! Ga gauw verder

    "Then there will be a Khilafah on the method of the Prophet."
    Musnad Imam Ahmed 4/273

    De vrome voorgangers [Ramadan]


  14. #14
    -

    Reacties
    1.098
    14-04-2009

    Super verhaal! Ga snel verder xx
    Het is een liefde van het heden, doorweven met herinneringen uit het verledenen dromen van de toekomst. Mama !

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    615
    19-01-2013

    Zouden jullie mijn poll kunnen invullen, ik ben benieuwd of ik ook een aantal stille lezers heb!
    Morgenavond in shaa Allah plaats ik weer een vervolg!