Poll resultaten: Ik ben een

Stemmers
95. Je mag niet stemmen op deze poll
  • Stille lezer

    69 72,63%
  • Actieve lezer

    26 27,37%
  1. #31
    -

    Reacties
    1.098
    14-04-2009

    Ook goed! Nog meer spanning opbouwen . Tot aankomend weekend dan Inshallah! :* & up
    Het is een liefde van het heden, doorweven met herinneringen uit het verledenen dromen van de toekomst. Mama !

  2. #32
    G O N E

    Reacties
    2.303
    06-11-2009

    Mooi begin up!

    'If you wait too long for the perfect moment, The perfect moment will pass you by'


  3. #33
    -

    Reacties
    1.098
    14-04-2009

    Bijna weekend!
    Het is een liefde van het heden, doorweven met herinneringen uit het verledenen dromen van de toekomst. Mama !

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    615
    19-01-2013

    HOOFDSTUK 5:

    Na drie dagen gereisd te hebben, heeft Redouan geen enkel vooruitgang geboekt bij de zoektocht naar Amina. Twee dagen geleden kwam Redouan bij een nomaden stam aan, waardoor hij nog een beetje hoop had. Hij deed zich voor als een doodnormale reiziger, hij moest op zijn hoeden zijn en sprak dus niet over zijn ware identiteit. Maar de nomaden stam wist niks over een jongedame, die verdwaald rondloopt in de woestijn. Toen hij op het punt stond om weer verder te gaan, gaven ze hem nog wat eten en drinken om zo zijn reis verder door te brengen. Hij hoopt niet dat ze in de woestijn overleden is anders heeft hij grote problemen met zijn vader en zou hij teleurgesteld, in zijn niet nagekomen belofte ,zijn. Zo veel vragen die in z’n hoofd zitten en zo weinig antwoorden. Vermoeid kijkt hij om zich heen terwijl zijn paard hard aan het galopperen is.
    Terwijl het langzamerhand begint te schemeren ziet Redouan licht van de verte. Hij rijdt er snel naar toe en ziet dat het een dorp is. Hij stapt van z’n paard af en geeft hem een appel en wat te drinken, hij aait hem nog even en fluistert: ‘’Ga maar even wat rusten, je hebt het goed gedaan’’. Hij loopt het dorp in en vraagt naar de hoofd van de nomaden. Langzaam loopt hij op de tent af en stapt naar binnen. De mannen kijken hem vriendelijk aan, en hij herkent de oude man van de vorige stam. Redouan groet ze allemaal beleefd, waarna zijn aandacht wordt getrokken door een persoon die de kamer in loopt.

    Woorden kwamen niet in me op, verbaasd en geschokt kijk ik naar de persoon die voor me staat. Met moeite breng ik ‘’Redouan’’ nog uit. Hij kijkt mij ook voor even verbaasd aan maar herpakt zich gelijk en richt zich op Mohammed. ‘’3emi met alle respect, ik heb een hele zoektocht naar mijn zusje achter de rug en zie nu dat ze bij u verbleef. Ik dank u zeer dat u haar hebt opgevangen, ze wilde namelijk wat paardrijden in de avond maar het paard sloeg op hol waardoor ze vermist raakte.’’ Mohammed kijkt hem verbaasd aan, maar de blik van mij was niet te overtreffen. Mohammed richt zich op mij en zegt: ‘’Is dat waar Amina?’’ Met mijn blik op Redouan knik ik langzaam met mijn hoofd. Ik schraap mijn keel en zeg: ‘’Ja 3emi dat klopt’’ en probeer een geforceerd glimlach op te zetten. Opgelucht kijkt Mohammed me aan en zegt dat alles toch op zijn pootjes terecht is gekomen, zoals Allah swt het had gewild. Redouan houdt al die tijd zijn gezicht in de plooi en gunt mij geen blik. Mohammed stelt voor om onze reis even stop te zetten en bij hem te overnachten. Na veel tegenstribbelen vanuit de kant van Redouan stemt hij toch in waarna ik me gauw weer naar de keuken begeef om wat te eten voor hen te halen.
    Na een lange avond achter de rug te hebben lig ik dan eindelijk in bed. Ik staar voor me uit en peins over de gebeurtenis van een paar uur geleden. Waarom is hij naar mij opzoek gegaan? Waarom heeft hij überhaupt zoveel moeite gedaan? Waarom heeft hij gelogen over dat ik zijn zusje ben? En waarom heeft hij niet gezegd dat hij de prins is? Zoveel vragen die in m’n hoofd komen waardoor ik de slaap maar niet kan vatten. Na een paar uur val ik uiteindelijk in een rusteloze slaap.

    Vroeg in de ochtend open ik m’n ogen en kijk nog even om me heen, ik realiseer me dat dit de laatste dag is dat ik me hier bevind. Een gevoel van gemis naar m’n ouders bekruipt mij en allemaal herinneringen komen naar boven. Gauw sluit ik mijn ogen om ervoor te zorgen dat geen tranen komen te vloeien. Ik adem diep in en uit en stap onder mijn deken vandaan en loop de kleine douche in, om de wassing en daarna het gebed te kunnen verrichten. Wanneer ik net op het punt sta om de kleine douche te verlaten bots ik tegen een breed gestalte aan. Geïrriteerd kijk ik op, en zie twee grasgroene ogen me geïrriteerd gade slaan. Ik wend mijn ogen gelijk naar beneden en wil doorlopen, maar zijn fluwelen stem houdt me tegen. ‘’We gaan over een uur vertrekken, maak je alvast klaar.’’ Het was eerder een bevel dan een opmerking, waardoor ik me omdraai en hem boos aankijk. ‘’Omdat ik je slavin ben betekend het niet dat je me als een hond moet behandelen’’ waarna ik me gelijk naar m’n verblijf begeef. Redouan kijkt haar nog verbaasd na en merkt dat ze niet op haar mondje is gevallen. Met z’n hoofd schuddend loopt hij de kleine douche in.

    Zahra loopt op mij af en we omhelzen elkaar strak. Ik voel dat ze een paar tranen laat vallen en zegt: ‘’Benti, ik ken je nu maar een paar dagen maar ondanks dat ben ik al vreselijk aan je gehecht geraakt. Je bent als een dochter die ik nooit heb gehad.’’ Met tranen in mijn ogen kijk ik haar aan en zeg: ‘’Ghelti, na deze dagen heb ik je als een tweede moeder aanschouwd. Ik houd van u en ik zal zeker nog eens terug komen!’’ Na een tijdje laten we elkaar los en richt ik me op Mohammed ‘’3emi, ik ben u zeer dankbaar dat u me midden in de woestijn hebt gevonden en dat u en ghelti mij zo goed hebben opgevangen. Ook u heb ik als een tweede vader beschouwd’’ Ik geef hem een kus op z’n hand en voorhoofd waarna hij me met een vertederde blik aankijkt. Voordat ik hun verblijf verlaat, holt Zahra nog snel naar de keuken om wat te eten en drinken aan ons mee te geven. Ik pak het dankbaar aan waarna ik haar een kus op haar voorhoofd geef, en loop richting Redouans paard. Ook hij loopt, na het afscheid nemen, naar z’n paard en springt erop. Ik probeer hetzelfde te doen, maar zonder enig succes. Gefrustreerd sta ik naast het paard, en zie de arrogante blik die hij naar me toewerpt. Hij laat een diepe zucht en verveeld zegt hij: ‘’Geef me je hand’’. Knarsetandend pak ik zijn hand aan en spring op het paard. ‘’Moge Allah swt jullie reis vergemakkelijken’’ hoor ik Mohammed nog zeggen. Het paard draft weg terwijl we Mohammed en Zahra nog uitzwaaien. Na een tijdje zegt Redouan: ‘’We gaan nu harder dus houd me vast’’ met een wenkbrauw omhoog zeg ik: ‘’Denk je nou echt dat ik je ga vasthouden ‘’broer’’’’ met als nadruk op het woord broer gelegd. Hij kijkt me uitdagend aan en geeft het paard een tik. Vlak daarna vermeerderd het paard vaart waardoor ik er bijna van af val. Zo snel als ik kan omring ik mijn armen rondom de middel van Redouan, en voel weer de angst opkomen van het vorige voorval. Zachtjes hoor ik hem grinniken waarna ik ‘’Dit word een laange reis’’ mompel.



  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    7.736
    30-07-2007

    Upsss


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

  6. #36
    Al Khilafah

    Reacties
    2.875
    18-02-2012

    Prachtig vervolg. Hoop dat je tentamens goed zijn gegaan.
    Ik kijk uit naar het volgende vervolgje

    "Then there will be a Khilafah on the method of the Prophet."
    Musnad Imam Ahmed 4/273

    De vrome voorgangers [Ramadan]


  7. #37
    MVC Lid

    Reacties
    615
    19-01-2013

    Citaat Geplaatst door Always-Sad Bekijk reactie
    .
    Citaat Geplaatst door sgatina Bekijk reactie
    Upsss


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
    Citaat Geplaatst door Sayonara Bekijk reactie
    Prachtig vervolg. Hoop dat je tentamens goed zijn gegaan.
    Ik kijk uit naar het volgende vervolgje
    Ik plaats rond 10 uur nog een vervolgje!
    En m'n toetsen zijn goed gegaan alhamdoulillah!
    xx



  8. #38
    Trotse Mama ♡

    Reacties
    130.433
    12-04-2013

    In Sha' Allaah !!.

    S ❤ K


  9. #39
    MVC Lid

    Reacties
    615
    19-01-2013

    HOOFDSTUK 6:

    We zijn al een halve dag onderweg in de eindeloze zandbak. Nog steeds houd ik mijn armen stevig om de middel van Redouan heen. Opeens stopt hij en zegt: ‘’We gaan even uitrusten zodat we in de koele avond door kunnen gaan.’’ ‘’Ja baas’’ mompel ik zachtjes en spring van het paard. ‘’Wat zei je?’’ zegt hij met de kenmerkende arrogante ondertoon. Ik kijk hem poeslief aan en zeg: ‘’Oh niks hoor grote broer van me!’’ waarna hij een wenkbrauw optrekt en me verveeld aan kijkt. ‘’Heb je niks beters te doen dan mij lastig te vallen’’ dit keer kijk ik hem met een opgetrokken wenkbrauw aan ‘’Oh sorry meneer, of nee..Prins was het toch? Ohja een prins van niks!’’ Kwaad kijkt hij mij aan terwijl er een donkere gloed over z’n grasgroene ogen valt. Uitdagend kijk ik hem aan en zeg: ‘’Oh! Bent u op uw koninklijke staartje getrapt?’’ Met grote passen loopt hij op me af waardoor ik mijn nekharen overeind voel komen. Nog geen centimeter van mij verwijderd en twee koppen groter, hij intimideert me met succes. Zonder het intimiderende gevoel te laten merken kijk ik recht in z’n ogen en blik er uitdagend in. ‘’Intimideer ik je?’’ zegt hij uitdagend. Op m’n staart getrapt zeg ik ‘’Nee, integendeel je verveeld me’’ Hoe ongeloofwaardig het ook klonk hoopte ik dat hij er niet doorheen keek. Hij kijkt me weer met dezelfde verveelde blik aan en zegt: ‘’Ik ben niet op m’n achterhoofd gevallen als je dat denkt. Je bent een slechte leugenaar, en een slecht uitzicht.’’ Met een beledigend gevoel bal ik m’n handen tot vuisten, de verlangen om hem een klap te geven wordt steeds sterker. Hij merkt m’n gebalde vuisten op en zet nog een stap dichterbij. Als je niet goed kijkt, merk je niet dat er nog een afstand van een millimeter tussen ons zit. Zijn warme adem voel ik als een streling langs m’n gezicht gaan, waardoor ik huiverend m’n ogen knipper. Wanneer ik hem weer aankijk zie ik dat hij me aandachtig opneemt, vervolgens kijkt hij gefixeerd naar een bepaalde plek op m’n gezicht. Verschrikt kijk ik hem aan wanneer ik het besef krijg dat hij naar m’n lippen staart. Ongemakkelijk kijk ik hem aan en zeg: ‘’Is er iets? Waarom kijk je me zo aan?’’ Als door een wesp gestoken deinst hij achteruit en zegt: ‘’Waan je geen illusies’’ waarna hij naar z’n paard loopt.

    Al de hele tijd voelt Redouan de armen van Amina rond zijn middel. Het is een apart meisje dat moet hij toegeven, ondanks dat hij niks met haar heeft. Brutaal en zeker niet op haar mondje gevallen, wat hem soms wel mateloos irriteert. Nadat hij zo dichtbij Amina stond merkte hij de kleine details van haar schoonheid pas op. De mooie mengeling van blauw en grijs die haar ogen zo kenmerkend maken. Nadat hij bijna haar hele gezicht heeft geobserveerd, komt hij bij haar van naturen volle knalrode lippen terecht. Gefixeerd kijkt hij ernaar alsof hij in een trans zit, totdat hij uit z’n gedachtes wordt gehaald. Hij kijkt op en creëert gelijk afstand tussen beiden. Hij draait zich abrupt om en loopt zonder iets te zeggen naar z’n paard om het voedsel te pakken. ‘’Wat is dit?’’ vraagt hij zichzelf af, dit is niet goed.



  10. #40
    MVC Lid

    Reacties
    7.736
    30-07-2007

    Uppp


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

  11. #41
    Al Khilafah

    Reacties
    2.875
    18-02-2012

    Prachtig

    "Then there will be a Khilafah on the method of the Prophet."
    Musnad Imam Ahmed 4/273

    De vrome voorgangers [Ramadan]


  12. #42
    MVC Lid

    Reacties
    615
    19-01-2013

    Morgen plaats ik weer In Shaa Allah! Haha, ik zit momenteel met 0,0 inspiratie



  13. #43
    Al Khilafah

    Reacties
    2.875
    18-02-2012

    Citaat Geplaatst door xSanaa Bekijk reactie
    Morgen plaats ik weer In Shaa Allah! Haha, ik zit momenteel met 0,0 inspiratie
    Doe rustig aan en schrijf alleen als je inspiratie hebt. Voel je niet onder druk gezet haha.

    "Then there will be a Khilafah on the method of the Prophet."
    Musnad Imam Ahmed 4/273

    De vrome voorgangers [Ramadan]


  14. #44
    ♥ Al Walideen ♥

    Reacties
    26.692
    08-11-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Uuupppsssaaa

    Marmita 15♥ Poppetjee inouu

    If uu wanna be strong ; Learn to fight alone♥

    ❦Yemma♥ Shem tament an our inou❦


  15. #45
    MVC Lid

    Reacties
    615
    19-01-2013

    HOOFDSTUK 7:

    Na wat gegeten te hebben, kijk ik naar de helderblauwe lucht en zie dat ze zon niet meer op z’n hoogst staat. Ik sta zonder iets te zeggen op en pak een dichts bij zijnde steen om de rituele wassing te verrichten. Ik pak een doekje om over m’n lange haren te draperen en pak een kleedje als gebedskleedje. Stilletjes begin ik het gebed, met de woorden van Allah swt die zachtjes uit m’n mond komen waardoor ik een gevoel krijg alsof alleen Allah en ik bestaan. Niks en niemand die ik om me heen hoor of zie, ik richt me volledig op het gebed.
    Nadat ik de gebeden Dohor en Asr heb gebeden, blijf ik in een positie zitten waarbij ik m’n handen in een kom vorm en een aantal dua’s maak. De liefde die ik voor mijn heer heb, voel k steeds meer groeien. Ik zeg een aantal smeekbedes op voor mijn ouders, Mohammed en Zahra waardoor er langzaam tranen langs m’n wangen beginnen te vloeien.
    Nadat ik het gebed volledig heb afgesloten sta ik zwijgzaam op en loop naar het paard om de spullen weer in te pakken, terwijl ik ondertussen m’n tranen aan het afvegen ben. Ik voel de ogen van Redouan op me prikken waardoor ik me geïrriteerd omdraai. ‘’Is er iets?’’ vraag ik terwijl ik een wenkbrauw omhoog trek. ‘’Waarom zou er iets zijn?’’ antwoordt hij verwaand terug. Ik draai me hoofdschuddend om en vraag wanneer we weer vertrekken. ‘’Wanneer de zon ondergaat zetten we onze reis voort’’ antwoord hij. Ik loop langs hem heen, maar word al gauw gestopt door zijn stem. ‘’En trouwens, houdt alsjeblieft dat heilige gedoe voor je, wil je. Ik houd namelijk niet van mensen die medelijden willen krijgen van anderen. En stop met de heilige Maria uit te hangen.’’ Verbaasd en vol ongeloof kijk ik hem aan, dat al snel veranderd in een boze blik ‘’Waar heb jij het nou weer over?! Als je niks over mij weet moet je ook geen stikker op mij plakken!’’ Arrogant kijkt hij me aan waardoor ik nog bozer word. Ik voel de woede steeds meer opborrelen en bal m’n handen tot vuisten. ‘’En het is U voor jou, je praat wel tegen een prins hè. Of hebben je ouders je niet goed opgevoed?’’ Met een pijnlijke blik kijk ik ‘m aan, maar herpak me zo snel als ik kan en knarsetandend zeg ik: ‘’Je kan me alles maken, maar je houdt m’n ouders erbuiten! Mijn ouders hebben me beter opgevoed dan de jouwe zo te zien!’’ Waarna ik zonder hem een blik te gunnen weg loop. Ik voel zijn hand hardnekkig om m’n pols en draai me om. ‘’DIT IS DE LAATSTE KEER DAT IK JE ZO ONBELEEFD TEGEN ME HOOR PRATEN, ANDERS LAAT IK JE HIER ACHTER!’’ ‘’WAAROM BEN JE DAN NAAR ME OPZOEK GEWEEST!’’ Kaats ik de bal terug. Uitdagend kijk ik ‘m aan waarna ik hardnekkig word weggeduwd. Ik draai me om en loop furieus weg.