1. #31
    Verbannen

    Reacties
    29.741
    21-07-2005

    Citaat Geplaatst door fierljepper Bekijk reactie
    Daarnaast heb je nog de Algemene Wet Gelijke Behandeling. Daarin wordt seksuele geaardheid wel expliciet genoemd.
    Inderdaad!

    Overigens heeft de Raad van State een poging van Boris van Ham cs om artikel 1 van de GW aan te passen met gehandicapten en hetero - en homoseksuelen afgeserveerd.

    Er is op gewezen dat artikel 1 niet limitatief is opgesteld, er worden een aantal gronden genoemd en verder gewezen; op welke grond dan ook!

    Ook werd gewezen op een aanvulling van het EVRM; 12e protocol artikel 1.

    In arresten van het EHRM is al gebleken dat conform art 14 Jo artikel 1 12e protocol EVRM discriminatie op basis van seksuele geaardheid (en handicap) kan worden aangepakt.

    Zie bv EHRM Salgueiro da Silva Mouta VS Portugal. IVBPR heeft ook een dergelijke aanvulling.

    Op zich is het ook beter een algemeen verbod uit te vaardigen, bij een limitatief genoemde gronden liggen problemen altijd weer op de loer.

  2. #32
    verstehen Sie Spaß

    Reacties
    4.574
    07-02-2008

    Citaat Geplaatst door xXxwolkjexXx Bekijk reactie
    Ik ben gewoon mens, laat me niet in een hokje plaatsen omdat sommige dat zo graag zien. Zal altijd opkomen voor de medemens wat voor afkomst die ook heeft!

    Ze hebben mijn rechten ook geschonden
    gelieve geen pm's van broeders