1. #16
    Veni Vidi Vici

    Reacties
    2.326
    21-08-2011

    Citaat Geplaatst door YSME Bekijk reactie
    Vandaar dat wilders vrijgesproken is van haatzaaien. Groepen wegzetten etc.
    In de grondwet zijn aantal algemene zaken vaststaand:

    Hoofdstuk 1. Grondrechten

    Artikel 1

    Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
    Dus Wilders heeft dit artikel met voeten getreden. Het is aan rechters te bepalen in hoeverre zijn recht op vrijheid van meningsuiting toestaat om dit artikel te mogen (blijven) schenden.

    Ik vermoed dat als er duizenden aangiftes zijn men niet meer kan verschuilen dat hij als volksvertegenwoordiger dit buiten de politieke arena (tweede kamer) moet kunnen uiten.

    En ja tussen daad en repressie zit een lange doorlooptijd, maar dat is vaak beter aangezien het zorgvuldig moet gebeuren.

    Maar omdat Wilders iets roept, moet jij je vertrouwen in de rechtstaat niet verliezen.

    We zitten hier niet in e.a. Arabische land, zoals Marokko waar eenzelfde wetgeving (op alle vlakken) bestaat, maar waar hoogste handhaver op een ministerie niets doet, sterker nog ontkend dat een bepaalde wet bestaat, terwijl jij met bulletin official (Marokkaanse equivalent van Staatscourant) in je handen wijst naar bepaalde wet, dit heb ik zelf namelijk een paar jaar geleden meegemaakt.

    Veel PVV stemmers willen niet als racist bekend staan, ze hebben (soms terecht) negatieve mening, ervaring en uiten dat door hun stem. Een veroordeling van Wilders als racist zal bepaalde mensen afschrikken en andere juist aantrekken...
    #soulmate #sapio #optimist
    Procedure Uitvaart en Marokko? (Van mij 2006 = gedateerd)
    Hallo Moderator, als Marokkanen elkaar censureren en het woord ontnemen, hebben ze geen vijanden nodig.
    Serendipiteit​ Lemniscaat

  2. #17
    Verbannen

    Reacties
    29.741
    21-07-2005

    Citaat Geplaatst door YSME Bekijk reactie
    Nogmaals: het staat er niet specifiek. Homofilie is een geaardheid zeggen jullie? Benoem het dan specifiek om misverstanden te voorkomen.
    Maar leo, wanneer ga je eens met pensioen?
    De formulering, de ratio van het grondwetsartikel is de rechterlijke macht geheel duidelijk!

    Maak je geen zorgen ysme, ik zal hier nog heeeeeeel lang blijven, je hoeft het dus niet zonder mijn bijdragen te stellen!

  3. #18
    Mostly Harmless

    Reacties
    1.289
    12-05-2008

    Zeg eens wat vaker "Ik ben een Nederlander". "Ik ben een Marokkaan" hoor ik al vaak genoeg. Vooral van mensen die hooguit eens in de twee jaar in Marokko op vakantie gaan. Maar blijf vooral polariseren.
    "It is a man's own mind, not his enemy or foe, that lures him to evil ways."

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    18
    16-09-2013

    Willen we meer of minder racisme in Nederland?
    Minder! Daar gaan we samen voor zorgen!


    https://www.facebook.com/events/6156.../?notif_t=like

  5. #20
    Verbannen

    Reacties
    10.551
    16-06-2007

    Citaat Geplaatst door Siddhartha Bekijk reactie
    Zeg eens wat vaker "Ik ben een Nederlander". "Ik ben een Marokkaan" hoor ik al vaak genoeg. Vooral van mensen die hooguit eens in de twee jaar in Marokko op vakantie gaan. Maar blijf vooral polariseren.
    Ik vermoed dat de oproep van GroenLinks danook niet specifiek aan Marokkanen was gericht, maar aan Nederlanders. En hoewel ik geen Marokkaan ben en GroenLinks niet mijn partij is, vind ik het wel het overwegen waard om te gaan.

  6. #21
    Verbannen

    Reacties
    10.551
    16-06-2007

    Citaat Geplaatst door Leonidas Bekijk reactie
    De formulering, de ratio van het grondwetsartikel is de rechterlijke macht geheel duidelijk!

    Maak je geen zorgen ysme, ik zal hier nog heeeeeeel lang blijven, je hoeft het dus niet zonder mijn bijdragen te stellen!
    Daarnaast heb je nog de Algemene Wet Gelijke Behandeling. Daarin wordt seksuele geaardheid wel expliciet genoemd.

  7. #22
    ♡wahrania♡

    Reacties
    1.684
    26-02-2014

    Citaat Geplaatst door fierljepper Bekijk reactie
    Ik vermoed dat de oproep van GroenLinks danook niet specifiek aan Marokkanen was gericht, maar aan Nederlanders. En hoewel ik geen Marokkaan ben en GroenLinks niet mijn partij is, vind ik het wel het overwegen waard om te gaan.
    "Ik heb geen talent voor ondergeschiktheid"
    ~Wie in je afwezigheid kwaad spreekt, vreest je aanwezigheid~

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    6.800
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door Nepotisme Bekijk reactie
    In de grondwet zijn aantal algemene zaken vaststaand:



    Dus Wilders heeft dit artikel met voeten getreden. Het is aan rechters te bepalen in hoeverre zijn recht op vrijheid van meningsuiting toestaat om dit artikel te mogen (blijven) schenden.

    Ik vermoed dat als er duizenden aangiftes zijn men niet meer kan verschuilen dat hij als volksvertegenwoordiger dit buiten de politieke arena (tweede kamer) moet kunnen uiten.

    En ja tussen daad en repressie zit een lange doorlooptijd, maar dat is vaak beter aangezien het zorgvuldig moet gebeuren.

    Maar omdat Wilders iets roept, moet jij je vertrouwen in de rechtstaat niet verliezen.

    We zitten hier niet in e.a. Arabische land, zoals Marokko waar eenzelfde wetgeving (op alle vlakken) bestaat, maar waar hoogste handhaver op een ministerie niets doet, sterker nog ontkend dat een bepaalde wet bestaat, terwijl jij met bulletin official (Marokkaanse equivalent van Staatscourant) in je handen wijst naar bepaalde wet, dit heb ik zelf namelijk een paar jaar geleden meegemaakt.

    Veel PVV stemmers willen niet als racist bekend staan, ze hebben (soms terecht) negatieve mening, ervaring en uiten dat door hun stem. Een veroordeling van Wilders als racist zal bepaalde mensen afschrikken en andere juist aantrekken...
    Wlders heeft dit artikel wel vaker met voeten getreden. En toch werd hij keer op keer vrijgesproken. Het zou me niets verbazen als hij ook dit keer nergens voor wordt veroordeeld.

    Ah hoe kan je marokko met nederland vergelijken? Appels met peren

    Soms terecht zeg je? Ik zag ooit een docu waarin een tokkie aangaf op de PVV te stemmen omdat zijn zoontje door een Marokkaanse jongen werd gepest. Kinderen doen dat nu eenmaal ongeacht van welke nationaliteit je ook bent. Maar goed, dit noem jij dus terecht?

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    5.661
    31-01-2009

    Ik ben gewoon mens, laat me niet in een hokje plaatsen omdat sommige dat zo graag zien. Zal altijd opkomen voor de medemens wat voor afkomst die ook heeft!

    Do not do evil to those who do evil to you, but you deal with them with forgiveness and kindness

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    6.800
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door xXxwolkjexXx Bekijk reactie
    Ik ben gewoon mens, laat me niet in een hokje plaatsen omdat sommige dat zo graag zien. Zal altijd opkomen voor de medemens wat voor afkomst die ook heeft!
    Gelukkig maar
    Zullen we samen gaan strijden voor de terugkeer van Denny Duquette en Izzy Stevens in Greys Anatomy?

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    6.800
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door Leonidas Bekijk reactie
    De formulering, de ratio van het grondwetsartikel is de rechterlijke macht geheel duidelijk!

    Maak je geen zorgen ysme, ik zal hier nog heeeeeeel lang blijven, je hoeft het dus niet zonder mijn bijdragen te stellen!
    Blijkbaar niet zo duidelijk getuige het feit dat wilders en zijn rechtse vriendjes in Europa steeds de dans ontspringen. Er wordt met twee maten gemeten.
    De komiek dieudonne bijvoorbeeld wordt steeds aan de schandpaal genageld en zelfs vervolgd. Omdat hij een mening over joden heeft.


    Ach wat lief. het idee dat je nooit van dit forum zal verdwijnen verwarmt mijn hart. Ik ben echt gelukkig joh!

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    5.661
    31-01-2009

    Citaat Geplaatst door YSME Bekijk reactie
    Gelukkig maar
    Zullen we samen gaan strijden voor de terugkeer van Denny Duquette en Izzy Stevens in Greys Anatomy?
    die foto's gisteren

    Do not do evil to those who do evil to you, but you deal with them with forgiveness and kindness

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    6.800
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door xXxwolkjexXx Bekijk reactie
    die foto's gisteren

  14. #29
    Verbannen

    Reacties
    29.741
    21-07-2005

    Citaat Geplaatst door YSME Bekijk reactie
    Blijkbaar niet zo duidelijk getuige het feit dat wilders en zijn rechtse vriendjes in Europa steeds de dans ontspringen. Er wordt met twee maten gemeten.
    De komiek dieudonne bijvoorbeeld wordt steeds aan de schandpaal genageld en zelfs vervolgd. Omdat hij een mening over joden heeft.


    Ach wat lief. het idee dat je nooit van dit forum zal verdwijnen verwarmt mijn hart. Ik ben echt gelukkig joh!
    Heeft te maken WAT je zegt en schrijft. Zolang het niet in strijd is met wat de wet stelt volgt geen veroordeling.
    Wilders heeft duidelijk advies van juristen gehad, tot nu toe waren zijn aanvallen gericht op een geloof.
    Daarom opvallend dat hij deze keer wel zijn aanval richtte op een groep mensen, wellicht onvoorzichtig geworden?
    Benieuwd wat de OM, rechter DEZE keer zullen beslissen.

    Ik dacht zal ysme snel even geruststellen! zie graag gelukkige mensen!

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    20.480
    28-08-2004

    Citaat Geplaatst door fierljepper Bekijk reactie
    Ik vermoed dat de oproep van GroenLinks danook niet specifiek aan Marokkanen was gericht, maar aan Nederlanders. En hoewel ik geen Marokkaan ben en GroenLinks niet mijn partij is, vind ik het wel het overwegen waard om te gaan.
    ik denk hetzelfde,
    De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag; en de beste van hen zijn diegenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen

    Wat een wereldgoal, ééntje om nooit te vergeten!