1. #1
    ♡wahrania♡

    Reacties
    1.684
    26-02-2014

    Zeg ook: Ik ben een Marokkaan!

    Zeg ook: "Ik ben een Marokkaan"
    Wij staan voor onze Grondwet! Gezien de uitspraken van Geert Wilders vorige week blijkt dit helaas niet te gelden voor iedereen. Wij vinden dat dit niet zomaar kan. Vind jij dat ook? Help dan mee met onze t-shirt-actie.
    "Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan" (Grondwet, Artikel 1).

    Er gebeurt al van alles
    Zaterdag was er een grote demonstratie in Amsterdam. Er wordt massaal aangifte gedaan. Politici spreken hun afkeer uit. Zondag stelde Bram van Ojik in Buitenhof een Kamerdebat voor. Dat kreeg in eerste instantie brede steun, maar later bleek voor aantal partijen de afwezigheid van Geert Wilders reden om het debat niet door te laten gaan (lees hier wat Bram had willen zeggen).

    Dat is niet genoeg
    Veel mensen willen meer doen. Iets waarmee ze kunnen laten zien dat ze echt ver weg staan van de uitspraken van Wilders. Daarom hebben we t-shirts gemaakt waaruit helder blijkt waar wij voor staan, voorop de tekst 'Ik ben een Marokkaan', achterop Artikel 1 van de Grondwet.

    Dus kom zaterdag naar Den Haag!
    Zaterdag wordt de Grondwet 200 jaar. Wij zijn bij het Grondwetfestival in Den Haag. Met zoveel mogelijk mensen in die t-shirts. Ga je met ons mee? (verzamelen om 11.30 uur). Wij nemen een shirt voor je mee (als je je maat doorgeeft)


    Goed initiatief GROEN LINKS!
    "Ik heb geen talent voor ondergeschiktheid"
    ~Wie in je afwezigheid kwaad spreekt, vreest je aanwezigheid~

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    6.800
    23-10-2013

    Zaterdag gaan niet lukken helaas. Heb wat belangrijkers te doen. Zoals shoppen

    Maar nee, ik ga wel een 't shirt bij ze bestellen en dat voor het raam plakken


    Artikel 1 van de grondwet heeft het niet over het discrimineren van homo's en lesbo's. Discriminatie om iemands geaardheid is dus toegestaan

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    20.480
    28-08-2004

    Citaat Geplaatst door YSME Bekijk reactie


    Artikel 1 van de grondwet heeft het niet over het discrimineren van homo's en lesbo's. Discriminatie om iemands geaardheid is dus toegestaan
    Dat valt onder ' of op welke grond dan ook'.
    De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag; en de beste van hen zijn diegenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen

    Wat een wereldgoal, ééntje om nooit te vergeten!

  4. #4
    أمستردام

    Reacties
    19.315
    12-12-2006

    Citaat Geplaatst door YSME Bekijk reactie
    Zaterdag gaan niet lukken helaas. Heb wat belangrijkers te doen. Zoals shoppen

    Maar nee, ik ga wel een 't shirt bij ze bestellen en dat voor het raam plakken


    Artikel 1 van de grondwet heeft het niet over het discrimineren van homo's en lesbo's. Discriminatie om iemands geaardheid is dus toegestaan
    Nee ..

    of op welke grond dan ook
    "Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    6.800
    23-10-2013

    Op welke grond dan ook? Nee mensen, dat wordt er niet expliciet mee bedoeld. Kortom: homo's en lesbo's mogen gerust gediscrimineerd worden. Lekkere grondwet hoor

  6. #6
    Veni Vidi Vici

    Reacties
    2.323
    21-08-2011

    Ik overweeg hierheen te gaan:

    https://www.eerstekamer.nl/begrip/gr..._29_maart_2014

    Maar vol=vol..... haters
    #soulmate #sapio #optimist
    Procedure Uitvaart en Marokko? (Van mij 2006 = gedateerd)
    Hallo Moderator, als Marokkanen elkaar censureren en het woord ontnemen, hebben ze geen vijanden nodig.
    Serendipiteit​ Lemniscaat

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    6.800
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door Nepotisme Bekijk reactie
    Ik overweeg hierheen te gaan:

    https://www.eerstekamer.nl/begrip/gr..._29_maart_2014

    Maar vol=vol..... haters
    Gesjellig hoor

    Wens je ahum veel plasjier met die bobo's die enkel gaan om even gezien te worden

  8. #8
    Veni Vidi Vici

    Reacties
    2.323
    21-08-2011

    Citaat Geplaatst door YSME Bekijk reactie
    Gesjellig hoor

    Wens je ahum veel plasjier met die bobo's die enkel gaan om even gezien te worden
    Zijn ook gewoon mensen hoor.
    Maar lezingen over de grondwet lijkt me wel een nuttige dagbesteding.
    #soulmate #sapio #optimist
    Procedure Uitvaart en Marokko? (Van mij 2006 = gedateerd)
    Hallo Moderator, als Marokkanen elkaar censureren en het woord ontnemen, hebben ze geen vijanden nodig.
    Serendipiteit​ Lemniscaat

  9. #9
    Verbannen

    Reacties
    29.741
    21-07-2005

    Citaat Geplaatst door YSME Bekijk reactie
    Op welke grond dan ook? Nee mensen, dat wordt er niet expliciet mee bedoeld. Kortom: homo's en lesbo's mogen gerust gediscrimineerd worden. Lekkere grondwet hoor
    Ik moet je teleurstellen, ook verboden uiteraard.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    6.800
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door Nepotisme Bekijk reactie
    Zijn ook gewoon mensen hoor.
    Maar lezingen over de grondwet lijkt me wel een nuttige dagbesteding.
    Het blijft een hypocriet iets. Men past de grondwet naar goeddunken aan.
    Ik geloof niet meer in sprookjes. Dagbesteding vind ik wel in een portie shoppen in Eemsterdem

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    6.800
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door Leonidas Bekijk reactie
    Ik moet je teleurstellen, ook verboden uiteraard.
    Je kan er alles van maken eigenlijk
    Ik kan ze gewoon gaan uitschelden, want de grondwet zegt niet specifiek dat het verboden is om mensen om hun 'geaardheid' weg te discrimineren.

  12. #12
    Verbannen

    Reacties
    29.741
    21-07-2005

    Citaat Geplaatst door YSME Bekijk reactie
    Je kan er alles van maken eigenlijk
    Ik kan ze gewoon gaan uitschelden, want de grondwet zegt niet specifiek dat het verboden is om mensen om hun 'geaardheid' weg te discrimineren.
    Probeer het en de rechter lust je rauw!

    "....of op welke grond dan ook niet is toegestaan"

    Dus ook niet op basis van seksuele geaardheid.

  13. #13
    Veni Vidi Vici

    Reacties
    2.323
    21-08-2011

    Citaat Geplaatst door YSME Bekijk reactie
    Het blijft een hypocriet iets. Men past de grondwet naar goeddunken aan.
    Ik geloof niet meer in sprookjes. Dagbesteding vind ik wel in een portie shoppen in Eemsterdem
    Ik adviseer je toch er heen te gaan, zodat ook jij erachter zult komen dat je niet zomaar aan grondwet kunt sleutelen.
    #soulmate #sapio #optimist
    Procedure Uitvaart en Marokko? (Van mij 2006 = gedateerd)
    Hallo Moderator, als Marokkanen elkaar censureren en het woord ontnemen, hebben ze geen vijanden nodig.
    Serendipiteit​ Lemniscaat

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    6.800
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door Leonidas Bekijk reactie
    Probeer het en de rechter lust je rauw!

    "....of op welke grond dan ook niet is toegestaan"

    Dus ook niet op basis van seksuele geaardheid.
    Nogmaals: het staat er niet specifiek. Homofilie is een geaardheid zeggen jullie? Benoem het dan specifiek om misverstanden te voorkomen.
    Maar leo, wanneer ga je eens met pensioen?

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    6.800
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door Nepotisme Bekijk reactie
    Ik adviseer je toch er heen te gaan, zodat ook jij erachter zult komen dat je niet zomaar aan grondwet kunt sleutelen.
    Vandaar dat wilders vrijgesproken is van haatzaaien. Groepen wegzetten etc.