Ik hou van boenen.

Reacties
    28-08-2013

Dames die surah Al Kahf iedere vrijdag reciteren.

In het begin las ik de surah gewoon op, na een aantal maanden begon ik de vertaling erbij te pakken en wow, nooit gedacht dat ik de tafseer van de surah zou kunnen begrijpen. De vier verhalen in de surah zijn ontzettend leerzaam voor mij geweest. Iedere ayah heeft een boodschap, subhanAllah.

Ik weet niet wie de movement is begonnen door middel van de vele ''lees surah Al-Kahf op vrijdag'' topics, maar djazaak Allahoe ghayran hiervoor. Hiervoor las ik nooit de Koran, enkel de kleinere surah voor het slapengaan, nooit nam ik de tijd om uitgebreid een surah te bestuderen en om eerlijk te zijn geloofde ik ook niet dat ik het in mij had om de surah te kunnen begrijpen en te interpreteren. Maar met de wil van Allah is alles mogelijk.

Allah heeft ons in aya 23 en 24 voorgeschreven om altijd in sha Allah te zeggen:

Surah Al-Kahf aya 23 en 24 : And never say of anything, "Indeed, I will do that tomorrow," Except [when adding], "If Allah wills." And remember your Lord when you forget [it] and say, "Perhaps my Lord will guide me to what is nearer than this to right conduct."

De site die ik gebruik om de surah te lezen: http://www.quran4theworld.com/transliteration/18.htm
    De site die ik gebruik ter vertaling van de surah: http://quran.com/18

Tenslotte voor eenieder die zich afvraagt wat de vier verhalen in surah Al-Kahf zijn en waarom ze voor ons als les dienen:

1) The People Of The Cave
    Its the story of young men who lived in a disbelieving town, so they decide to migrate for the sake of Allah and run away. -Allah rewards them with mercy in the cave and protection from the sun - They woke up and found the entire village believers.
    MORAL:TRIAL OF FAITH.

2) The Owner Of Two Gardens
    A story of a man whom Allah blessed with two beautiful gardens, but the man forgot to thank the One who blessed him with everything and he even dared to doubt Allah regarding the afterlife. So His garden was destroyed - He regretted ,but was too late and his regret did not benefit him .
    MORAL:TRIAL OF WEALTH.

3) Musa(AS) and Khidr(AS)
    When Musa(AS) was asked-“Who’s the most knowledgeable of the people of earth?"” Musa(AS) said:Me...,but Allah revealed to him that there’s someone who Knows more than him. Musa(AS) traveled to the man and learnt how the Divine Wisdom can sometimes be hidden in matters which we perceive as bad.
    MORAL:TRIAL OF KNOWLEDGE.

4) Dhul-Qarnayn
    Its a story of the great King that was given knowledge and power and was going around the world,helping people and spreading all that's good.He was able to overcome the problem of Yajooj-Majooj and build a massive dam with the help of people whom he could not even understand.
    MORAL:TRIAL OF POWER.

In the middle Allah mentions Iblees as the one who stirs these trials: Behold! We said to the angels "Bow down to Adam": they bowed down except Iblis. He was one of the Jinns, and he broke the Command of his Lord. Will ye then take him and his progeny as protectors rather than Me? And they are enemies to you! Evil would be the exchange for the wrongdoers!

Bron en meer over surah Al Kahf: Inspiringquran.

Misz_Nadoria21

Reacties
    12-03-2012

Ik ken alleen de eerste tien verzen van surah Al Kahf, omdat het de bescherming is tegen de fitnah van de massih ad Dajjal!
    “The multiverse is the last resort of the desperate atheist.”
    - Prof Dr. Neil Manson

Forever You and Me

Reacties
    18-11-2004

Ik lees het elke vrijdag in Al Hamdoulliah.................ik heb ook de vertaling en met name tafseer maar dan uitgebreider via youtubefilmpjes...daar heb ik heel veel aan gehad.
    There is so much evil in the best of us,
    And so much good in the worst of us.
    That it wouldn't be fair of any of us,
    To talk about the rest of us.

MVC Lid

Reacties
    06-05-2013

Jij bedankt voor de mooie uitleg, zo heb ik het nooit bekeken. De koran is een en al pracht en wijsheid masha'allah. Ik vind de wijsheid in bijvoorbeeld surat al baqara ook zo ongelofelijk! Sobhanallah.

Koran is pas echt mooi als je de vertaling erbij pakt, en sobhanallah sommige aya's lees je wel 90 keer maar pas bij de 100e keer ontdek je weer iets nieuws.

Getrouwd!

Reacties
    18-11-2006

Verstuurd vanaf mijn GT-I8260 met Tapatalk

MVC Lid

Reacties
    09-05-2007

Citaat Geplaatst door DiaDya Bekijk reactie
    Ik lees het elke vrijdag in Al Hamdoulliah.................ik heb ook de vertaling en met name tafseer maar dan uitgebreider via youtubefilmpjes...daar heb ik heel veel aan gehad.
    Kan je die aub plaatsen?

Alvast bedankt voor de moeite
    Wees niet bedroefd, Geduld in moeilijke tijden is het pad naar zowel succes als geluk!!

Bijna Lid

Reacties
    16-03-2014

Vandaag werd ik opnieuw aan het denken gezet door dit vers;

18:109 Say, "If the sea were ink for (writing) the words of my Lord, the sea would be exhausted before the words of my Lord would be exhausted, even if We bring the like of it as a supplement."

Forever You and Me

Reacties
    18-11-2004

Citaat Geplaatst door Hayaaat Bekijk reactie
    Kan je die aub plaatsen?

Alvast bedankt voor de moeite
    ik heb een tijdje geleden alle filmpjes geplaatst...dacht iets van 22 delen.....door sheych YAssir Gadhi.....even voor je zoeken dan.

Forever You and Me

Reacties
    18-11-2004

MVC Lid

Reacties
    01-12-2013

MasaAllah, ook ik heb vandaag Surah Al Kahf gelezen en Surah Ar Rahman .
    Account overgenomen : April 2017.

MVC Lid

Reacties
    05-09-2012

Allahoema barek

Verloofd met mijn liefde AlhamdoliAllaah

MVC Lid

Reacties
    23-05-2008

Ja klopt, je ontdekt iedere keer weer iets dat je verwondert...het Woord van Allaah is in alle opzichten prachtig en rustgevend zoals alleen de Waarheid dat is.

MVC Premium

Reacties
    14-07-2006

MVC Premium MVC Premium
    Masha allah. Dat gevoel wanneer je de interpretatie van de aya/surah doorhebt. Wanneer je het reciteert of beluistert is het als bloed dat door je aders stroomt.
    Wonderschoon!

MVC Lid

Reacties
    03-10-2012

Ma shaa Allaah!

Iedere ademhaling is een stap dichterbij de dood..

'Leef in de wereld alsof je een vreemdeling of een reiziger bent..' (Bukhari)

Gelieve geen pm's van mannen

MVC Lid

Reacties
    04-09-2013

Allah in3el satan, ik ga de surah vandaag ook lezen in sha Allah. Oe3doe billah, oe3doe billah, loop alleen maar tijd te verspillen.