1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    4.568
    15-07-2012

    Galstenen - galblaas verwijderen

    Ik heb een galsteen en waarschijnlijk moet mijn galblaas eruit gehaald worden (operatie).
    Iemand ervaring hiermee? Ik vind het nogal spannend (understatement)

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    228
    26-04-2012

    Citaat Geplaatst door zwanger2012 Bekijk reactie
    Ik heb een galsteen en waarschijnlijk moet mijn galblaas eruit gehaald worden (operatie).
    Iemand ervaring hiermee? Ik vind het nogal spannend (understatement)
    ben je daar niet te jong voor?

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    4.568
    15-07-2012

    Citaat Geplaatst door pauleetgraag Bekijk reactie
    ben je daar niet te jong voor?
    Nee hoor, iedereen kan het krijgen, ken iemand van 17 die het heeft gehad
    Maar ouderen hebben wel meer kans
    Na zwangerschap heb je ook meer kans, ze denken dat het bij daardoor is gekomen

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    62
    31-10-2012

    Ik heb ook galstenen, daar ben ik bijna anderhalf jaar geleden achter gekomen.. En tot op heden nog niet de stap durven te zetten om ze te laten verwijderen, vind 't maar eng.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    62
    31-10-2012

    Citaat Geplaatst door zwanger2012 Bekijk reactie
    Nee hoor, iedereen kan het krijgen, ken iemand van 17 die het heeft gehad
    Maar ouderen hebben wel meer kans
    Na zwangerschap heb je ook meer kans, ze denken dat het bij daardoor is gekomen
    Ja soubhana'Allah, na mijn zwangerschap heb ik 't gekregen, mijn zoontje was toen 6 maanden toen ik een gal koliek aanval kreeg..

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    4.568
    15-07-2012

    Citaat Geplaatst door Titota Bekijk reactie
    Ik heb ook galstenen, daar ben ik bijna anderhalf jaar geleden achter gekomen.. En tot op heden nog niet de stap durven te zetten om ze te laten verwijderen, vind 't maar eng.
    Heb je er geen last van? Had je wel advies gekregen om te verwijderen?

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    228
    26-04-2012

    Citaat Geplaatst door Titota Bekijk reactie
    Ja soubhana'Allah, na mijn zwangerschap heb ik 't gekregen, mijn zoontje was toen 6 maanden toen ik een gal koliek aanval kreeg..
    goed ik haat mijn leven iets minder.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    62
    31-10-2012

    Citaat Geplaatst door zwanger2012 Bekijk reactie
    Heb je er geen last van? Had je wel advies gekregen om te verwijderen?
    Ja dat is 't em nou juist, heb er best wel vaak last van, en heb toendertijd ook het advies gekregen om mijn galblaas te laten verwijderen.. Maar goed, dat is dus nog niet gebeurd. En jij? Heb je vaker koliek aanvallen gehad?

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    506
    29-11-2005

    Voor degene die het niet weten....
    Galstenen kunnen ervoor zorgen dat je galblaaskanker krijgt. Mijn moeder heeft dit meegemaakt.Dus wie nog twijfelt wel of niet opereren...doe het aub

  10. #10
    Getrouwd

    Reacties
    4.456
    01-10-2007

    Ik heb het 4 jaar geleden weg laten halen dm van een kijk operatie.
    De ingreep zelf duurt niet zo heel lang en de volgende dag moest ik naar huis.
    Als je vragen hebt kun je me pmen.

  11. #11
    Ask me anything!

    Reacties
    37.783
    07-08-2007

    Als je eenmaal galstenen hebt ben je bijna verplicht om ooit die galblaas + stenen weg te laten halen. Tegenwoordig gebeurt dat via een laparascopie. Eens last, altijd last.
    The most precious jewels you will ever have around your neck are the arms of your children.

  12. #12
    Nora

    Reacties
    2.361
    05-02-2011

    Geen galstenen maar heb wel in mijn galblaas een poliep.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    4.568
    15-07-2012

    Citaat Geplaatst door Titota Bekijk reactie
    Ja dat is 't em nou juist, heb er best wel vaak last van, en heb toendertijd ook het advies gekregen om mijn galblaas te laten verwijderen.. Maar goed, dat is dus nog niet gebeurd. En jij? Heb je vaker koliek aanvallen gehad?
    Ik ben vaak misselijk, en dan een paar dagen achter elkaar
    En ik heb nu een paar keer in de nacht erge pijn gekregen bij mijn rug, en dan voel ik het diep van binnen in mijn organen.
    Na een paar uur is het opeens weg. Liggen vind ik dan helemaal niet fijn, ik ga dan rechtop zitten op rondlopen.
    Maar soms heb ik ook weer weken nergens last van
    Huisarts dacht niet aan galstenen maar een vriendin van me herkende het, dus ik wilde toch een echo
    En ja , toch 1 galsteen.
    Ik denk dat de operatie minder erg is dan die hele hevige galkolieken waar ik over lees. Dus denk dat ik voor de operatie ga. Maar het is toch eng......is toch een operatie met narcose etc

  14. #14
    Ask me anything!

    Reacties
    37.783
    07-08-2007

    Citaat Geplaatst door zwanger2012 Bekijk reactie
    Ik ben vaak misselijk, en dan een paar dagen achter elkaar
    En ik heb nu een paar keer in de nacht erge pijn gekregen bij mijn rug, en dan voel ik het diep van binnen in mijn organen.
    Na een paar uur is het opeens weg. Liggen vind ik dan helemaal niet fijn, ik ga dan rechtop zitten op rondlopen.
    Maar soms heb ik ook weer weken nergens last van
    Huisarts dacht niet aan galstenen maar een vriendin van me herkende het, dus ik wilde toch een echo
    En ja , toch 1 galsteen.
    Ik denk dat de operatie minder erg is dan die hele hevige galkolieken waar ik over lees. Dus denk dat ik voor de operatie ga. Maar het is toch eng......is toch een operatie met narcose etc
    Ik zou ze laten weghalen. In sommige gevallen kan je een ontsteking krijgen als de galsteen vast komt te zitten in de galweg. Die ontsteking kan overgaan naar de pancreas, dan ben je nog ver van huis.
    The most precious jewels you will ever have around your neck are the arms of your children.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    801
    27-01-2014

    Ik heb dat ook gehad voordat ik trouwde.Had de pijn wel al jaren maar de huisarts nam mijn klachten niet serieus elke keer en stuurde me weg met ibruprofen.Tot ik weer een aanval kreeg en ik naar de spoed ben geweest midden in de nacht.
    na onderzoeken en echos bleek dat ik 7 steentjes op een rij had en dat in galblaas en ontstoken was en op knappen stond.Werd acuut opgenomen en meteen geopeerd.
    Ik was er bijna niet meer geweest zowel de stenen als mijn galblaas zijn verwijders toen.
    Je kan beter nu die operatie doen.
    De opera word dmv kijkoperatie gedaan en je mag na 2 dagen al naar huis.
    El Hamdoellilah gezegend.