1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    4.730
    28-03-2011

    Door politiekogels geraakte Ali Ouaalit aan rolstoel gekluisterd

    ’Waarom is op mij geschoten en niet op m’n autobanden?

    Ali Ouaalit is vanaf zijn middel verlamd nadat hij geraakt werd door politiekogels. 'Mijn toekomst is kapot.




    Ali Ouaalit (31) uit Bodegraven liep vorig jaar door politiekogels een dwarslaesie op. Een agent opende bij een controle in Rotterdam het vuur op hem, omdat hij dacht dat Ali over zijn collega heen zou rijden. Een reconstructie wijst uit dat de agente nooit in gevaar is geweest. Het OM vervolgt de agent, maar eist geen straf.


    Het is in de vroege ochtend van 24 augustus als Ali met een vriend en vriendin na een cafébezoek in het Rotterdamse centrum in zijn auto stapt. Als hij enkele tientallen meters verderop voor het stoplicht staat, verschijnen twee agenten op een mountainbike bij zijn auto. Ali moet blazen en werkt mee aan de alcoholcontrole die uitwijst dat hij fout zit.

    In de rug geschoten
    De agent zegt hem dat hij mee naar het bureau moet en Ali wil zijn auto iets verderop aan de kant van de weg parkeren. Dan gaat het gruwelijk fout. 'Ik reed een stukje achteruit en daarna rechts om de agente heen die met haar fiets voor mijn auto stond. Ze gooide de fiets voor mijn auto. Het ging daarna ontzettend snel,' vertelt hij vandaag in het AD.

    'Ik werd in mijn rug geschoten waarna mijn rechterbeen niet meer werkte. Remmen ging niet meer. De agent bleef naast mijn auto lopen, riep dat ik moest stoppen en schoot nog twee keer. Ik werd in mijn borst getroffen. Ik liep twee klaplongen, een geperforeerde lever en gal op. Het is dat een toevallig in de buurt aanwezige arts mijn wonden heeft dichtgedrukt, anders had ik het waarschijnlijk niet overleefd.'

    Dwarslaesie
    Een dwarslaesie kluistert Ali sindsdien aan een rolstoel; hij is vanaf zijn middel verlamd. Hoewel hij grif toegeeft in de fout te zijn gegaan door met alcohol op in zijn auto te stappen, zit hij vol opgekropte woede.

    'Omdat dat schieten absoluut niet nodig was en het OM uit is op een schijnproces. Ze laat de agent vervolgen, maar geeft op voorhand al aan dat hem geen straf mag worden opgelegd. Ik ben aangeklaagd voor een poging doodslag, bedreiging en rijden onder invloed, maar dat heeft het OM allemaal geseponeerd omdat de gevolgen voor mij zo ernstig zijn. Een goedmakertje, belachelijk.'

    Angst om overreden te worden
    Onderzoek wijst uit dat de eerste, verlammende kogel door de linker achterruit rakelings langs het hoofd van de vriend op de achterbank de auto in is gevlogen. De politieman zegt uit noodweer voor zijn collega te hebben gehandeld, omdat hij vreesde dat ze zou worden overreden.

    De bewuste collega verklaart later tijdens de opnamen van de reconstructie echter dat hij achter haar langs liep en pas daarna het eerste schot loste. Ali: 'En ook daarna nog twee keer schieten! Welk gevaar was er toen nog dan?'

    'Waarom niet eerst een waarschuwingsschot of op de banden geschoten?' wordt Ali weer emotioneel. 'Ik reed nota bene stapvoets. Als ik had willen vluchten zou ik toch met hoge snelheid zijn weggereden? Gebleken is dat de betreffende agent in het leger heeft gezeten, drie keer in Bosnië en één keer in Afghanistan heeft gediend. In zijn verhoor zegt de agent dat zijn ervaringen in het leger geen invloed hebben gehad op het schietincident. Verder wil hij er geen vragen over beantwoorden.'

    Schadeclaim
    Inmiddels is door Ali's advocaat een schadeclaim neergelegd. Ali, die als zelfstandig boekhouder zijn beroep niet meer kan uitoefenen en aan huis is gebonden, wil gerechtigheid. 'Ik heb geen enkel vooruitzicht meer, kan zelfs niet voor mijn 3-jarige dochtertje zorgen. Toen zij net begon te lopen, raakte ik verlamd. Mijn toekomst is kapot.'

    Ontslag
    Volgens het OM heeft de politieman terecht kunnen denken dat zijn collega in gevaar was. 'Dat zou moeten leiden tot ontslag van rechtsvervolging,' stelt het OM. Maar uit onderzoek is gebleken dat het feitelijk niet zo was. Omdat de zaak juridisch en feitelijk complex is en omdat de gevolgen voor het slachtoffer groot zijn, wil het OM dat de rechter de zaak toetst.

    Dat is ook geadviseerd door de Landelijke Adviescommissie Politieel Vuurwapengeweld. De agent wordt formeel verdacht van poging tot doodslag. 'De officier zal tijdens de behandeling van de zaak concluderen tot ontslag van rechtsvervolging,' aldus het OM
    http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederlan...luisterd.dhtml

  2. #2
    uitgesproken Mening

    Reacties
    3.905
    04-12-2010

    Vieze racisten
    http://www.youtube.com/watch?feature...=wPbagegpf68#!agrarisch ras
    genocide = de mannen vermoorden en de vrouwen verkrachten de Nederlandse soldaten stonden erbij en keken ernaar in Sebrenica Tolerantie, het open debat, het individualisme: het is allemaal kolder. Nederlanders zijn grof, lomp en stijlloos. Kuddedieren, die het gevoel voor goede smaak al lang geleden verloren zijn.eddy zal je niet missen

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    3.460
    13-10-2013

    Citaat Geplaatst door hetistochwat Bekijk reactie
    Tja, met drank op achter het stuur kruipen is vragen om problemen. En hij is boekhouder ? Kan die toch ook van huis uit doen ?Zijn hersens zijn toch niet geraakt ?
    Ik snap het probleem niet zo.
    Zullen we jou even in de rug schieten zodat je verlamd raakt. Misschien snap je het probleem dan wel

  4. #4
    uitgesproken Mening

    Reacties
    3.905
    04-12-2010

    Citaat Geplaatst door hetistochwat Bekijk reactie
    Tja, met drank op achter het stuur kruipen is vragen om problemen. En hij is boekhouder ? Kan die toch ook van huis uit doen ?Zijn hersens zijn toch niet geraakt ?
    Ik snap het probleem niet zo.
    Misschien moeten wij jou eens een dwarslaesie bezorgen kijken of je dan het probleem kan snappen


    Waar het o.a om gaat is dat jou soort op alle mogelijke manieren onze soort probeert tegen te werken en niks gunt ..

    Hoe vaak heb jij gehoord dat ze een dronkenkaasje schietend tot stilstand hebben kapot geschoten na het doorrijden bij een controle terwijl bekend stat dat dronken kaasjes vaker doorrijden bij controles zelfs na het veroorzaken van een ongeluk ??? snap je die vingers wel ?
    http://www.youtube.com/watch?feature...=wPbagegpf68#!agrarisch ras
    genocide = de mannen vermoorden en de vrouwen verkrachten de Nederlandse soldaten stonden erbij en keken ernaar in Sebrenica Tolerantie, het open debat, het individualisme: het is allemaal kolder. Nederlanders zijn grof, lomp en stijlloos. Kuddedieren, die het gevoel voor goede smaak al lang geleden verloren zijn.eddy zal je niet missen

  5. #5
    uitgesproken Mening

    Reacties
    3.905
    04-12-2010

    Citaat Geplaatst door Kickass Bekijk reactie
    Zullen we jou even in de rug schieten zodat je verlamd raakt. Misschien snap je het probleem dan wel
    Maar dan alleen al is dronken is en dat is op elk moment van de dag .

    ps is dit niet een van de andere vaste huis tokkie's van m.nl met zijn ander naam als een echte lafaard even zijn gal spuwen en dan weer terug naar zijn eigen naam ?
    http://www.youtube.com/watch?feature...=wPbagegpf68#!agrarisch ras
    genocide = de mannen vermoorden en de vrouwen verkrachten de Nederlandse soldaten stonden erbij en keken ernaar in Sebrenica Tolerantie, het open debat, het individualisme: het is allemaal kolder. Nederlanders zijn grof, lomp en stijlloos. Kuddedieren, die het gevoel voor goede smaak al lang geleden verloren zijn.eddy zal je niet missen

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    4.730
    28-03-2011

    Citaat Geplaatst door hetistochwat Bekijk reactie
    Tja, met drank op achter het stuur kruipen is vragen om problemen. En hij is boekhouder ? Kan die toch ook van huis uit doen ?Zijn hersens zijn toch niet geraakt ?
    Ik snap het probleem niet zo.

    ga spelen met je pap vandaag seksvoorligtindag

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    20.480
    28-08-2004

    Citaat Geplaatst door hetistochwat Bekijk reactie
    Aangehouden, getest, blijkt fout te zitten, dan mag je geen meter meer rijden!! Ook niet om de auto aan de kant te zetten. Doet de politie wel voor je. Politie alert op beschonken bestuurder die ook nog eens bijzondere verrichtingen gaat doen. (achteruit rijden). Erg voor Ali, maar wel logische gang van zaken. Luister naar de politie. Doe wat ze zeggen. Dan voorkom je ook 'paniek'reacties van politieagenten.
    Dus je geeft min of meer toe dat het een paniekaanval was van deze agent? hij mag nog blij zijn volgens jou dat hij in leven is. Zelf is de jongen ook niet onschuldig, dat ontken ik niet. Maar deze overdreven reactie van de agent is erg kwalijk.
    De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag; en de beste van hen zijn diegenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen

    Wat een wereldgoal, ééntje om nooit te vergeten!

  8. #8
    La illaha illa ALLAH

    Reacties
    8.092
    06-07-2008

    Ernstig dit!
    ALLAH OU AKBAR!!!!!

  9. #9
    barca 4ever

    Reacties
    4.115
    26-05-2004

    MVC Premium MVC Premium
    pfffff zielig man,

    de jongen ken ik, en die vuile agenten hadden gewoon anders moeten handelen.. maar jah ik geloof wel dat als een Nederlander achter het stuur zat, dat ze anders hadden gehandeld.

  10. #10
    Eet hout, denk gras.

    Reacties
    6.192
    29-05-2011

    Tokkies hebben overal wel een excuus voor.. bah!!!

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    3.419
    04-02-2011

    Citaat Geplaatst door hetistochwat Bekijk reactie
    Tja, met drank op achter het stuur kruipen is vragen om problemen. En hij is boekhouder ? Kan die toch ook van huis uit doen ?Zijn hersens zijn toch niet geraakt ?
    Ik snap het probleem niet zo.
    Het debielste wat een mens ooit gezegd heeft.

  12. #12
    Fact checker

    Reacties
    33.063
    13-08-2003

    Ik heb helemaal geen enkel greintje medelijden voor mensen die met drank op achter het stuur gaan zitten. Hij heeft wel heel veel pech gehad. Maar gelukkig zijn er geen doden gevallen door zijn gedrag...

    Maar als je met drank op gaat rijden ben je een potentiële moordenaar. Geen genade dus.
    Geweld lost niks op! Vrede is de weg!

    Iedere dode is er één teveel!

  13. #13
    uitgesproken Mening

    Reacties
    3.905
    04-12-2010

    Citaat Geplaatst door Peej Bekijk reactie
    Ik heb helemaal geen enkel greintje medelijden voor mensen die met drank op achter het stuur gaan zitten. Hij heeft wel heel veel pech gehad. Maar gelukkig zijn er geen doden gevallen door zijn gedrag...

    Maar als je met drank op gaat rijden ben je een potentiële moordenaar. Geen genade dus.
    Maar jij vind wel dat pedofielen recht hebben op een plekje in de maatschappij beetje vreemde doedel ben jij

    Denk dat jij alleen al blij dat het een Marokkaan is die is kapot geschoten door collega racisten


    ps wij zijn hier in nederland en wij blijven hier in nederland ook al blijf jij op marokko.nl en kom je dagelijks huillie huillie doen je zal er niks mee bereiken je raakt alleen zwaarder gefrustreerd uit onmacht hahahaha ukkel
    http://www.youtube.com/watch?feature...=wPbagegpf68#!agrarisch ras
    genocide = de mannen vermoorden en de vrouwen verkrachten de Nederlandse soldaten stonden erbij en keken ernaar in Sebrenica Tolerantie, het open debat, het individualisme: het is allemaal kolder. Nederlanders zijn grof, lomp en stijlloos. Kuddedieren, die het gevoel voor goede smaak al lang geleden verloren zijn.eddy zal je niet missen

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    3.419
    04-02-2011

    Citaat Geplaatst door hivisu Bekijk reactie
    pfffff zielig man,

    de jongen ken ik, en die vuile agenten hadden gewoon anders moeten handelen.. maar jah ik geloof wel dat als een Nederlander achter het stuur zat, dat ze anders hadden gehandeld.
    Precies wat de politie wilt, verdeeldheid zaaien onder de bevolking, dat autochtoon en allochtoon elkaar naar de strot grijpen, ipv samen tegen de politie zijn.

    Politieagenten geilen op macht, die misbruiken die macht op zowel allochtonen als autochtonen, maar blijkbaar ben jij een racist, en ben jij verblind door je racisme.

  15. #15
    uitgesproken Mening

    Reacties
    3.905
    04-12-2010

    Citaat Geplaatst door Muestra. Bekijk reactie
    Tokkies hebben overal wel een excuus voor.. bah!!!
    Tja ze vinden dat een pedofiel benno l ook in een wijk mag wonen tussen de kinderen

    Wat is dan een kapot geschoten Marokkaan voor hun helemaal niks ze zitten achter hun pc te juichen nu die lafaards

    buiten zouden ze wel anders piepen anders worden ze geBadr Haried met hun grote bek
    http://www.youtube.com/watch?feature...=wPbagegpf68#!agrarisch ras
    genocide = de mannen vermoorden en de vrouwen verkrachten de Nederlandse soldaten stonden erbij en keken ernaar in Sebrenica Tolerantie, het open debat, het individualisme: het is allemaal kolder. Nederlanders zijn grof, lomp en stijlloos. Kuddedieren, die het gevoel voor goede smaak al lang geleden verloren zijn.eddy zal je niet missen