1. #9091
    MVC Lid

    Reacties
    1.328
    09-07-2015

    Citaat Geplaatst door lieff_c Bekijk reactie
    Was haha, niet meer. Hij heeft altijd op hoog niveau gesport en vanaf kleins af aan. Hij is nog altijd echt gespierd/was bordje/heel laag vetpercentage. Hij is niet heel groot zegmaar maar wel "afgetraind" (dus meer zoals een kickboxer dan een bodybuilder) terwijl hij niet echt meer traint. Hij heeft ook weleens in een sportschool gewerkt en adviseert mij wel.
    Ewa. motieveer hem ook haha
    blijf in elkaar geloven

  2. #9092
    Freyaa

    Reacties
    5.040
    15-08-2008

    Hoe gaat t dames en heren?



    onbijt. Tussendoor net een appel

    zo als lunch een soepje en wat rauwkost (tonijn/komkommer/fetakaas)

    vanavond iets met kipfilet..

  3. #9093
    MVC Lid

    Reacties
    354
    27-01-2016

    Lekker je ontbijt wat is dat rode erop?

  4. #9094
    Freyaa

    Reacties
    5.040
    15-08-2008

    Citaat Geplaatst door moslima14 Bekijk reactie
    Lekker je ontbijt wat is dat rode erop?
    Zero syrup van de bodyenfitshop is echt lekker

  5. #9095
    MVC Lid

    Reacties
    354
    27-01-2016

    Heerlijk ga het bestellen

    Lieff heb vraagje he. Je had me geadviseerd in de andere topic. Maar ben je echt dankbaar voor. De tips ga ik zeker opvolgen. Maar wilde je vragen of jij misschien geen schema voor me kan maken en me wilt helpen

    Ik moet 10 kg kwijt. Ik kan enkel thuis oefenen zoala ke weet. Het is echt me buik die strakker moet en me billen en benen vallen mee. Maar dit wil ik alle drie trainen. Welke oefening raad je me thuis aan en hoelang in de week of hoelang op een dag?

  6. #9096
    Freyaa

    Reacties
    5.040
    15-08-2008

    Citaat Geplaatst door moslima14 Bekijk reactie
    Heerlijk ga het bestellen

    Lieff heb vraagje he. Je had me geadviseerd in de andere topic. Maar ben je echt dankbaar voor. De tips ga ik zeker opvolgen. Maar wilde je vragen of jij misschien geen schema voor me kan maken en me wilt helpen

    Ik moet 10 kg kwijt. Ik kan enkel thuis oefenen zoala ke weet. Het is echt me buik die strakker moet en me billen en benen vallen mee. Maar dit wil ik alle drie trainen. Welke oefening raad je me thuis aan en hoelang in de week of hoelang op een dag?
    Zal morgen voor je even kijken of ik iets kan opstellen, maar wil je dan een schema voor wat oefeningen thuis of eten?

    wil voor eten sowieso nog algemeen lijstje maken met
    ontbijt kan je kiezen uit:
    etc

    alleen nog niet aantoe gekomen ivm drukte en savonds thuis zit ik alleen op tel altijd ff op m.nl, lange reactie zal ik morgen op de pc op werk typen

  7. #9097
    MVC Lid

    Reacties
    354
    27-01-2016

    Ooh shokran schat echt lief dat je de moeite neemt
    Schema voor voeding en beweging. Ik kan de oefeningen alleen maar thuis doen. Ik heb trouwens al opgeschreven over de thuis gewichten die je aanraadt om bij de action te halen. Die zal ik inschallaah dit weekend gaan halen.

  8. #9098
    MVC Lid

    Reacties
    164
    12-06-2016

    Citaat Geplaatst door moslima14 Bekijk reactie
    Ooh shokran schat echt lief dat je de moeite neemt
    Schema voor voeding en beweging. Ik kan de oefeningen alleen maar thuis doen. Ik heb trouwens al opgeschreven over de thuis gewichten die je aanraadt om bij de action te halen. Die zal ik inschallaah dit weekend gaan halen.
    Squats, lunges, Push ups and more deep Squats.

  9. #9099
    Married ❤️

    Reacties
    3.643
    27-04-2010

    Ik ben deze week ook begonnen met dieeten of najah meer gezond eten en trainen. Wil wel vijf kilo eraf zo en alles strak trainen. Ik heb enorm veel spierpijn van maandag trainen. Toch wil ik morgen weer lesje mee pakken. Is dat wel verstandig ?

  10. #9100
    MVC Lid

    Reacties
    283
    22-04-2012

    Citaat Geplaatst door onepair Bekijk reactie
    Update maandag gewogen zit nu op de 67 kg (-11.9 kg) bij 1.67m
    (Eerste goal 65kg en hierna rond 60 beginnen met spieren opbouwen; doe nu al sowieso veel krachttraining)
    Update 66 kg

  11. #9101
    Freyaa

    Reacties
    5.040
    15-08-2008

    Hier een algemene lijst dames. Als je hier telkens wat uitpakt en wat tussendoortjes neemt en erbij beweegt dan zit je zeker goed. Dan zal je gezond en blijvend en mooi afvallen =)

    Lijst ontbijt:
    - Havermoutpap (met bijvoorbeeld amandelmelk, halfvolle melk kan ook) met noten/zaden/fruit
    - Gebakken eieren met bijvoorbeeld sucuk of geraspte kaas/groenten (kharm)
    - Havermoutpancakes met banaan of appel
    - Pannenkoekjes van mascarpone en amandelmeel (kharm)
    - Havermout uit de oven (een soort appeltaartje, dit doe ik bijvoorbeeld in het weekend)
    - Koolhydraatarmbrood of speltbrood met eiwitrijk beleg: kipfilet, kaas, of een gekookt eitje bijvoorbeeld erop, avocado’s, zalm etc.
    - Kom yoghurt of kwark met noten/fruit/zaden
    - Wasa crackers (wel genoeg nemen) met eiwitrijk beleg zodat het je vult – je kan hier ook nog een klein kommetje yoghurt bij nemen of een smoothie
    - Voor de snelle on the go: smoothie met amandelmelk, wat whey, wat fruit, spinazie etc
    - Overnight oats, dat zet je de avond ervoor klaar (havermout in melk of yoghurt met allerlei fruit, noten etc erdoor of bv wat pindakaas of cacaopoeder)
    - Zelfgemaakte volkoren/speltwrap beleggen met eiwitrijk beleg

    Lijst lunch:
    - Hetzelfde als hierboven, je kan het afwisselen
    - Een goed gevulde soep: groentesoep met balletjes, courgettesoep (kharm), mosterdsoep (kharm), broccolisoep, kippensoep, paprikasoep.. genoeg keuze.. en dan neem je er bv 2/3 crackers bij en/of een gekookt eitje of 2
    - Een maaltijdsalade met tonijn of kipfilet of gerookte zalm met groenten, fetakaas, noten & als dressing een lepeltje creme fraiche of mayonaise (kharm) of yoghurt, wat sambal, wat citroensoep, peper, zout.. kidneybonen of kikkererwten erbij is ook lekker (niet kharm)
    - Wat rauwkost op een bordje: gekookte eieren, stukjes avocado, tonijn, komkommers, fetakaas, paprika in reepjes, tomaatjes, augurkjes etc. Ook lekker zo nu en dan
    - Als je een x tijd hebt iets van een lekkere groenteburger met bijvoorbeeld kikkererwten, kidneybonen, of kipfilet etc.. Dat eet je dan op blaadjes sla of kool, dat is dan je “broodje”

    Lijst avondeten:
    - Goed gevuld soepje & een zelfgemaakte wrap erbij met shoarma van kipfilet en groenten
    - Of een goed gevuld soepje met alleen een maaltijdsalade erbij (kharm)
    - Kefta met tomaat, olijf & eieren
    - Le3des/loubia/bissara (niet kharm, wel heel goed voor je)
    - Een groententajine of tajine met kip of gehakt met zoete aardappel (zonder brood eten!)
    - Spinazie, tomaat, ei & een zalmpakketje uit de oven of een stuk gekruid kipfilet of gevulde kipfilet
    - Zilvervliesrijst met gehakt en groenten of zilvervliesrijst met kipfilet en groenten (zilvervliesrijst max 80 a 100 gr max)
    - Als je kharm wil: neem bloemkoolrijst of broccolirijst en maak daar nasi van of andere rijstgerechten
    - Volkorenpasta tonijn en groenten (klein beetje pasta)
    - Courgettepasta met tonijn en groenten of met gehakt en groenten (kharm)
    - Groenten lasagna
    - Gevulde courgette of aubergine (turkse style bv met gehakt dus..die imam bayildi = kharm)
    - Gevulde paprika met een klein beetje zilvervliesrijst of volkoren bulgur, gehakt en groenten
    - Ovenschotel met zoete aardappel, groenten en vis/kip/gehakt
    - Groentengratin (neem bv broccoli of bloemkool en courgette en een sausje van slagroom, ei, wat knoflook en kruiden = kharm)
    - Broccoli of bloemkool opbakken met ei, en stukje zalm/kipfilet/gehakt bij eten (=kharm)
    - Groentenfriet of zoete aardappelfriet uit de oven met mayo, een zelfgemaakte kip/gehakt/groentenburger met wat gebakken champignons, uitjes – een beetje een vette gezonde hap) op een “broodje” van blaadjes sla

     Alles wat je normaal eet een gezonder alternatief voor te vinden, een volkoren product of een koolhydraat vervangen door groenten zoals met de courgettepasta of bloemkoolrijst

    Tussendoortjes:
    - Gekookt ei
    - Rauwkost (olijven, fetakaas, augurkjes, komkommer, tomaat, paprika noem maar op)
    - Handje noten
    - 2 crackers met beleg
    - Stukje kaas en worst (kharm)
    - Smoothie (dan niet teveel ingooien)
    - Een stuk fruit (= niet kharm)
    - Een stukje pure chocolade (minimaal 70%)
    - Blikje tonijn
    - Whey shake

    En zo nu en dan wat zelfgemaakte healthy snacks.. denk aan:
    - Zelfgemaakt ijs van wat banaan en amandelmelk of fruit met slagroom enz, genoeg mogelijkheden
    - “gezonde” bounty’s
    - Havermoutkoekjes of koolhydraatarme koekjes
    - Gezonde muffins (van havermout of amandelmeel bijvoorbeeld)
    - Zelf mueslirepen maken

     Kijk bijvoorbeeld op www.koolhydraatarmerecepten.nl , http://oanhskitchen.nl/ http://www.lowcarbchef.nl/

  12. #9102
    Freyaa

    Reacties
    5.040
    15-08-2008

    Citaat Geplaatst door Lepidoptera Bekijk reactie
    Ik ben deze week ook begonnen met dieeten of najah meer gezond eten en trainen. Wil wel vijf kilo eraf zo en alles strak trainen. Ik heb enorm veel spierpijn van maandag trainen. Toch wil ik morgen weer lesje mee pakken. Is dat wel verstandig ?
    Waar heb je spierpijn en wat voor les?

  13. #9103
    MVC Lid

    Reacties
    164
    12-06-2016

    Citaat Geplaatst door Lepidoptera Bekijk reactie
    Ik ben deze week ook begonnen met dieeten of najah meer gezond eten en trainen. Wil wel vijf kilo eraf zo en alles strak trainen. Ik heb enorm veel spierpijn van maandag trainen. Toch wil ik morgen weer lesje mee pakken. Is dat wel verstandig ?
    Gewoon doen. Ff opwarmen en gaan.

  14. #9104
    Married ❤️

    Reacties
    3.643
    27-04-2010

    Ik doe aan krachttraining, boxen en conditietraining. Tis zo zwaar maar ik wil t zo graag. Na het sporten voel ik me heerlijk, maar tijdens de lessen is het zo zwaar.

  15. #9105
    Married ❤️

    Reacties
    3.643
    27-04-2010

    Ik ben vandaag toch gegaan. En heb gezond gegeten alhamdoulilah. Alleen t ontbreekt me aan inspiratie qua avond eten even topic doorspitten.