+ Reageer
1 tot 4 van 4
    MVC Lid

Reacties
    54
    10-12-2013

Vergeetachtigheid

Goedenavond,

Vandaag toen ik op stond zag ik dat mijn vader het gasfornuis aan heeft laten staan. Dit is iets wat zich vaker voordoet.

Mijn pa heeft een vervelend probleem die hij niet wilt erkennen. Hij heeft symptomen van vergeetachtigheid.
    Ik en de rest van mijn familie hebben hem daar meerdere malen over aangesproken, maar het dringt niet tot hem door.
    Het begint vervelend te worden naar mate het probleem erger word, en we staan nu met onze handen in het haar
    en weten niet hoe we hem bij de huisarts krijgen voor een diagnose.

Heeft er iemand een vader of familielid die het zelfde probleem heeft en in de ontkenning zit?

Vertel mij jouw verhaal...

MVC Lid

Reacties
    6
    19-12-2016

Salamoe'alaikoem,

Ik heb geen mensen in mijn omgeving met dezelfde situatie. Ontkenning bij vergeetachtigheid gebeurt vaker. Zijn vergeetachtigheid kan verschillende oorzaken hebben (ouderdom, burn-out of vroegtijdige dementie). Ik zou contact opnemen met de huisarts en de situatie uitleggen. Hij kan je advies geven. Verder is het goed om jullie irritatie niet aan hem te laten zien en ook niet te pushen, hierdoor zal hij meer in de verdediging schieten. Heb geduld met hem, hij is je vader. Veel sterkte gewenst, Allah i shafi.

Ma'asalam

لا إله إلا الله محمد رسول الله

MVC Lid

Reacties
    245
    24-10-2017

Het kan iets onschuldigs zijn, komt dementie voor in famillie? moeilijk te peilen, leeftijd enz kan ook een rol spelen.
    Een hart vol geheimen

MVC Lid

Reacties
    279
    20-07-2011

Ik ben ook heeel vergeetachtig!
    Soms is het fijn hahah.
    Maar wat topicstarter zegt is idd niet leuk. Moge Allah je vader genezen.
    Kan stress zijn.