1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    5.015
    04-03-2006

    Al vijf Goudse 'jihadbruiden' in Syrië

    Vijf meiden uit Gouda zijn de afgelopen maanden afgereisd naar het strijdtoneel in Syrië. Dat heeft politie Haaglanden bevestigd tegen deze krant. De jihadbruiden willen 'hun steentje bijdragen aan de heilige oorlog'.


    Het zou gaan om een autochtone Nederlandse, een Bosnische en drie Marokkaanse vrouwen. De meeste jihadbruiden zijn volgens de politie via sociale media in contact gekomen met Syriëstrijders. Voor zover bekend zijn er geen Goudse mannen naar Syrië.

    'Huwelijk zonder toestemming ouders'
    Vanuit het oorlogsgebied wordt geregeld contact gezocht met jonge moslima's in Gouda, om hen ook over te halen af te reizen. Rachma El Hamdaoui van de Stichting Moeder en Dochter uit Den Haag heeft geen goed woord over voor de jihadbruiden: 'Ze gaan een huwelijk aan zonder toestemming van hun ouders, wat niet mag volgens de Koran. In feite is het een vorm van uithuwelijking, prostitutie zelfs.'

    11 Nederlandse jihadisten omgekomen
    Momenteel zitten er naar schatting tussen de 100 en 120 Nederlanders in Syrië. Veruit de meesten hebben een Marokkaanse achtergrond. Elf Nederlandse jihadisten zijn tot dusver omgekomen in de oorlog. Naar schatting zijn circa twintig strijders teruggekeerd naar Nederland.

    Minister Lodewijk Asscher praat binnenkort met politie, hulpverleners en de gemeente Gouda. Hij vindt dat moet worden voorkomen dat jongeren gaan vechten in Syrië.


    http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederlan...in-Syrie.dhtml
    Titanis:
    Ik zie véél en véél liever dat de Palestijnen een mate van vrede hebben met de kolonisten.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    5.035
    03-05-2010

    Jihadbruiden?
    Het zijn gewoon vrouwelijke strijders. Ze gaan er om mee te vechten/zorg te bieden 'vele zijn medisch deskundig' en thats it. Jihadbruiden bestaan niet.

  3. #3
    ♡wahrania♡

    Reacties
    1.684
    26-02-2014

    Wat willen ze doen? hen dwingen te blijven? Blijft nog altijd hun eigen keuze. Hadden deze meiden ervoor gekozen zich te bekeren tot een ander geloof of helemaal af te stappen van welk geloof dan ook dan werden ze met open armen ontvangen en kregen ze een lintje
    "Ik heb geen talent voor ondergeschiktheid"
    ~Wie in je afwezigheid kwaad spreekt, vreest je aanwezigheid~

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    5.015
    04-03-2006

    Citaat Geplaatst door lovelyass Bekijk reactie
    Deze Moslima's zijn totaal niet vergelijkbaar met de "lellebel" uit de tweede wereld oorlog. Die verkochten hun ziel, aan de vijand voor een appel & een ei.

    zou me niet verbazen als die uitdrukking daar op gebaseerd is.
    Titanis:
    Ik zie véél en véél liever dat de Palestijnen een mate van vrede hebben met de kolonisten.

  5. #5
    Vicit vim virtus

    Reacties
    19.028
    04-09-2010

    Citaat Geplaatst door lovelyass Bekijk reactie
    Deze Moslima's zijn totaal niet vergelijkbaar met de "lellebel" uit de tweede wereld oorlog. Die verkochten hun ziel, aan de vijand voor een appel & een ei.
    Naar Syrië trekken voor iemand die je enkel via een Facebookprofiel kent, is inderdaad net iets anders.
    Citaat Geplaatst door Gerry Adams
    In the past I have defended the right of the IRA to engage in armed struggle. I did so because there was no alternative for those who would not bend the knee, or turn a blind eye to oppression, or for those who wanted a national republic. Now there is an alternative.

  6. #6
    ♡wahrania♡

    Reacties
    1.684
    26-02-2014

    Citaat Geplaatst door AirbusA380 Bekijk reactie
    Naar Syrië trekken voor iemand die je enkel via een Facebookprofiel kent, is inderdaad net iets anders.
    Genoeg mensen die de halve wereld afreizen om zijn/haar internet liefde te omarmen. Dus zo raar is dat zeer zekers niet.
    "Ik heb geen talent voor ondergeschiktheid"
    ~Wie in je afwezigheid kwaad spreekt, vreest je aanwezigheid~

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    20.480
    28-08-2004

    Ik kan geen begrip voor ze opbrengen, meer verbazing. Je zal maar alles opgeven hier, voor de strijd daar.
    De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag; en de beste van hen zijn diegenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen

    Wat een wereldgoal, ééntje om nooit te vergeten!

  8. #8
    ♡wahrania♡

    Reacties
    1.684
    26-02-2014

    Citaat Geplaatst door massin_ Bekijk reactie
    zou me niet verbazen als die uitdrukking daar op gebaseerd is.
    Ja echt!

    Hoe wrang... dat je te midden van je eigen landgenoten word verraden door je eigen soort... ten tijde van oorlog.
    "Ik heb geen talent voor ondergeschiktheid"
    ~Wie in je afwezigheid kwaad spreekt, vreest je aanwezigheid~

  9. #9
    ♡wahrania♡

    Reacties
    1.684
    26-02-2014

    Citaat Geplaatst door Rebel_1963 Bekijk reactie
    Ik kan geen begrip voor ze opbrengen, meer verbazing. Je zal maar alles opgeven hier, voor de strijd daar.
    Ik kan daar niet wakker van liggen. Wat een ophef om niets. Eigen keuze, wens hun veel succes toe.
    "Ik heb geen talent voor ondergeschiktheid"
    ~Wie in je afwezigheid kwaad spreekt, vreest je aanwezigheid~

  10. #10
    Fact checker

    Reacties
    33.063
    13-08-2003

    Citaat Geplaatst door 0ntsnapte Bekijk reactie
    We kunnen jou ook gewoon een polderpeejdo noemen.
    Ja, dat zou je kunnen doen. Maar dat zou een volstrekt verkeerde benaming zijn. Ik heb namelijk een hekel aan pedo's en moet er niet aan denken om een kind ooit iets verkeerds aan te doen, in welke zin dan ook.
    Geweld lost niks op! Vrede is de weg!

    Iedere dode is er één teveel!

  11. #11
    Fact checker

    Reacties
    33.063
    13-08-2003

    Citaat Geplaatst door lovelyass Bekijk reactie
    Illegaal? Ze gaan uit vrije wil zelfs tegen de wens van hun ouders in. Wat is er illegaal aan? Nederland stelt nu dat het illegaal is ja en wil stappen ondernemen

    Precies, wanneer het hen uitkomt word iets illegaal verklaard, word je voor terorrist uitgemaakt enzovoort.
    Ik citeer alleen uit het artikel. Ik zeg niet dat ik het eens ben met de inhoud.
    Geweld lost niks op! Vrede is de weg!

    Iedere dode is er één teveel!

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    20.480
    28-08-2004

    Citaat Geplaatst door lovelyass Bekijk reactie
    Ik kan daar niet wakker van liggen. Wat een ophef om niets. Eigen keuze, wens hun veel succes toe.
    Ik heb enkel verbazing, wakker liggen kan ik van andere zaken, dit boeit mij eerlijk gezegd géén moer.
    De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag; en de beste van hen zijn diegenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen

    Wat een wereldgoal, ééntje om nooit te vergeten!

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    171
    23-01-2013

    Bullshit verhaal

  14. #14
    ♡wahrania♡

    Reacties
    1.684
    26-02-2014

    Citaat Geplaatst door Peej Bekijk reactie
    Ik citeer alleen uit het artikel. Ik zeg niet dat ik het eens ben met de inhoud.
    Zo kom je anders wel over. Affijn, een ieder moet lekker doen wat hij/zij zelf wil. Vrijheid blijheid,
    "Ik heb geen talent voor ondergeschiktheid"
    ~Wie in je afwezigheid kwaad spreekt, vreest je aanwezigheid~

  15. #15
    ♡wahrania♡

    Reacties
    1.684
    26-02-2014

    Citaat Geplaatst door nope Bekijk reactie
    De bordelen die hier elke dag vrouwen uit Polen,Hongarije,Roemenië enz halen om hier als prostitutie te werken
    Dat hoort illegaal te zijn laat die meiden gaan is hun leven en ze leven in vrijheid laat ze dan ook met rust
    Let op je eigen vrouwen
    Inderdaad, Nederland kampt met isseu's die mijn inziens hoge prioriteit hebben.

    Pedofielie, netwerk voornamelijk in de Benelux!
    Mensen (lees vrouwenhandel) in de sex industrie



    Wat dacht je van televisie programma : From Russia with love

    Hollandse mannen die op zoek gaan naar een bruidje over de grens.
    Triest dat ze zelf niet eens door hebben dat het hun enkel om een verbljifstatus te doen is.
    "Ik heb geen talent voor ondergeschiktheid"
    ~Wie in je afwezigheid kwaad spreekt, vreest je aanwezigheid~