1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    19
    14-02-2014

    Bouwen op landbouwgrond

    Slm


    Wie van jullie heeft ervaring met het bouwen op landbouwgrond? Ik heb 2500 m2 gekocht een paar jaar terug, nu ik wil bouwen doen ze moeilijk over de bouwvergunning. In de nabije buurt staan reeds huizen en er is water en elektriciteit.

    De grond is in Driouch gelegen, de meeste van mijn buren hebben gebouwd zonder vergunning maar ik wil een vergunning hebben, om zo achter geen problemen te hebben (lees: huis afbreken).

    Wat kan ik doen? Ik word gek van die organisatie daar! Ze weten alles maar eigenlijk weten ze niets.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    892
    24-04-2013

    Misschien een goede advocaat opzoeken die je kan helpen. Als je de weg niet goed kent in Marokko dan gaan ze je aan het lijntje houden.

  3. #3
    Glassex*

    Reacties
    354
    07-10-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Karim_Manouar Bekijk reactie
    Misschien een goede advocaat opzoeken die je kan helpen. Als je de weg niet goed kent in Marokko dan gaan ze je aan het lijntje houden.
    +
    Hou vol Schatje ik kom eraan ... prins op "witte" paard

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    19
    14-02-2014

    Aan een advocaat heb ik gedacht maar dan als allerlaatste redmiddel. Ik wil het eerst zelf oplossen.

    Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    16
    29-10-2003

    welk argument geven ze bij het niet verlenen van een vergunning.

    want besef wel landbouw grond kan verzakken met de jaren en dan ga je barsten krijgen en verzakkingen.

    Ga met een architect praten als je dat nog niet hebt gedaan.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    107
    15-02-2014

    Nooit eerder gehoord dat ze daar moeilijk over doen.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    19
    14-02-2014

    Hoe bedoel je benisnassen? Heb je hier ervaring mee?

    @nanaa dat is het probleem niet gezien er reeds gebouwd is geweest. De grond is stabiel genoeg om op te bouwen.

    Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk

  8. #8
    Verbannen

    Reacties
    7.716
    29-10-2006

    Die bouwvergunning hoort een architect voor jou aan te vragen bij de gemeente, zodat ie daar voor je kan bouwen. Zonder die papieren mag hij niet bouwen.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    19
    14-02-2014

    Dat weet ik ook wel. Het is juist dat stukje papier dat ik niet te pakken krijg.

    Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    919
    25-08-2013

    Beter vraag je die vergunning aan kost 2000euro plan om te bouwen zodat je achter geen gezeik krijgt

    mensen bouwen idd zonder bouwvergunning maar als je het nieuws hebt gevolgd zijn er overal huizen gesloopt zelfs van 3e etages mensen begonnen te springen van stah zelfmoord alles

    dus doe niet moeilijk betaal die 2000e voor vergunning en kijk niet naar je buren die dat huis 5 of 10 jaar geleden hadden gebouwd waarbij het toen nog kon

    je zegt dat de organisatie moeilijk doet maar dit zijn de regels shab europa denken altijd dat ze kunnen doen wat ze willen

  11. #11
    Verbannen

    Reacties
    7.716
    29-10-2006

    Dat shab Europa denken dat ze alles kunnen doen wat ze willen, is zo'n achterlijke gedachte van holbewoners daar, je moet niet zomaar holbewoners napraten als je niet weet hoe het daar aan toe gaat.
    En verder heb je niks van zijn probleem begrepen. Lezen is moeilijk.
    Citaat Geplaatst door Lion777 Bekijk reactie
    Beter vraag je die vergunning aan kost 2000euro plan om te bouwen zodat je achter geen gezeik krijgt

    mensen bouwen idd zonder bouwvergunning maar als je het nieuws hebt gevolgd zijn er overal huizen gesloopt zelfs van 3e etages mensen begonnen te springen van stah zelfmoord alles

    dus doe niet moeilijk betaal die 2000e voor vergunning en kijk niet naar je buren die dat huis 5 of 10 jaar geleden hadden gebouwd waarbij het toen nog kon

    je zegt dat de organisatie moeilijk doet maar dit zijn de regels shab europa denken altijd dat ze kunnen doen wat ze willen

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    919
    25-08-2013

    Je wint nooit van de marokkanen daar noch van de organisatie noch van een zwerver

    je zult geld moeten uitgeven om dingen te bereiken wat je wilt

    er hoeft 1 iemand te praten daar en je bouw wordt stilgelegd,
    jij denkt ik ga lekker 4 / 6 weken daar beginnen met bouwen fundering etc

    kom je daar mag je 3 weken wachten op je vergunning
    eerste paar dagen voor je van het kastje naar de muur gestuurd

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    19
    14-02-2014

    Citaat Geplaatst door Lion777 Bekijk reactie
    Je wint nooit van de marokkanen daar noch van de organisatie noch van een zwerver

    je zult geld moeten uitgeven om dingen te bereiken wat je wilt

    er hoeft 1 iemand te praten daar en je bouw wordt stilgelegd,
    jij denkt ik ga lekker 4 / 6 weken daar beginnen met bouwen fundering etc

    kom je daar mag je 3 weken wachten op je vergunning
    eerste paar dagen voor je van het kastje naar de muur gestuurd
    Klopt! Dat spelletje duurt bij mij al maanden. Kastje muur en overal waar ik ga laten ze mij wachten of komen ze niet opdagen. 9 op de 10 nemen ze hun telefoon niet op enz...

    Ik wil een oplossing vinden om toch die vergunning te krijgen. Op die manier kan er niemand mij nog wat doen of geld uit mijn zakken kloppen.


    Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk

  14. #14
    Khoroto NikeChrajm

    Reacties
    21.250
    25-03-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Broer, wat je eerst moet checken is kijken of de regio waar je hebt gekocht een : plan de bournage ( in het darija noemen ze het blan d lbournaje).
    Dat houdt in of de straten bekend zijn, en hoe breed ze worden etc.

    Als dat niet is bekend dan zal het idd heeeeeel lang duren voor je mag gaan bouwen.

    Wat ik je adviseer is om te gaan checken of dat al bekend is (ga langs de gemeente of l3amala en vraag daar iemand, desnoods met geld), stel dat daar geen plannen voor zijn gemaakt dan zullen ze je nooit ene vergunning geven (nieuwe regels).
    Om druk te voeren kan je alle grondbezitters in die regio bij elkaar zoeken en richt ene stichting op en ga dan gezamenlijk naar 1 architect die regelt dan alles voor jullie (plannen).

    nadat dit is gedaan dan pas kan je bouwen.
    Toen ik landbouw grond zag dacht ik dat je hectares had gekocht en daarop wilt bouwen, in dat geval gaat het niemand aan wat je doet op je landbouwgrond.

    Check in je omgeving of er mensen zijn die al met een vergunning hebben gebouwd, als dat zo is dan rest jou maar 1 ding als je geen geld wilt geven: Media opzoeken of chaos trappen midden in het gemeentehuis. gewoon keihard gillen wakwaaak a 3ibaad laaah en vraag de Marokkaanse pres ... zoals Hibapress, hespress, nadorpress of zoiets etc etc . wedden dat ze dan 20 kleuren gaan schijten in hun broek wanneer je gaat gillen ze willen rachwa van mij maar ik wil het niet geven

    Fear IS Healthy, Panic Is Fatal


    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬


  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    19
    14-02-2014

    Er staan reeds huizen in de buurt. Mijn buur heeft een vergunning gekregen voor landbouwhuis te bouwen (curie) hij heeft slechts 1500m2.

    Ik heb mij laten vertellen dat ik eerst een Note de renseignement moet bemachtigen bij agence Urbain, daarop kan ik de bestemming van de grond achterhalen.

    Ik begrijp die mannen, als je volgens het boekje wil doen steken ze stokken in de wielen. Mensen die in de illegaliteit bouwen worden niet lastig vallen.

    Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk