1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    434
    30-08-2004

    Citaat Geplaatst door AbouRfissa Bekijk reactie
    als je mn reactie goed hebt gelezen dan staat er duidelijk dat een plan de bornage over een wijk gaat en in details de grenzen aangeeft. Dit is zeker heel belangrijk om je eigen perceel te kunnen opeisen.
    En een plan de bournage geeft ook de straten aan. Stel dat de straten niet bekend zijn dan kan hij geen woning bouwen , dus la note is gewoon moeite doen dat op te vragen voor NIKS. (en dan versta ik onder la note hetgene wat je hier hebt geschreven... dat het een document is waarin staat hoe hoog je mag bouwen etc)

    La note zou handig zijn als de grond voorzien is van straten etc en niemand heeft nog gebouwd (pas opgeleverde lotissement), dan wil je weten hoe hoog je mag bouwen of het R+2 is of R+3 etc. Staan er huizen van bv R+3 dan weet je dat je op zn minst 3 verdiepingen mag bouwen boven de rue de chaussee waaromzou je dan een la note opvragen ?? verspilling van je tijd.

    Afgelegen gebieden eerste waarmee je moet beginnen is checken of de straten al bekend zijn en of de percelen, en dat la note kan later wel komen als er niks is bekend over de omgeving







    plan bournage kunnen we niet ter sprake stellen als je praat over afwijzing bouwvergunning .


    Landbouwgrond die een titre heeft , heeft al een plan bournage anders kan er geen titre worden afgegeven , mischien ben je in de war met plan cadastrale , want plan bournage geeft alleen de grens aan en waar de stenen liggen die d.m.v de Lambert x en Y coordinaten ( oftewel er word vanuit een grote kegelvormige steen (kadaster eigendom) die je veel ziet in Marokko via gps bepaling een soort van straal getrokken naar de grondtoe om de grens coordinaten te bepalen .

    voorbeeld born cadastrale :




    voorbeeld van een plan bornage :




    zoals je kan zien op de foto zie je kleine cirkels op de grenslijn , dit noemen ze borne en vanuit elk zo een steen loopt er een lijn naar de hoofd borne ergens in de buurt .
    salaam

  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    19
    14-02-2014

    Citaat Geplaatst door Ourjouane Bekijk reactie
    OMG mensen halen dingen erbij die er niks mee te maken hebben. Bestemmingsplan blabla
    Hij wilt bouwen op landbouwgrond, wat normaal gesproken niet mag. Daar mag alleen landbouw komen, daarom is die grond ook een stuk goedkoper dan bouwgrond duhh
    Sommige mensen bouwen toch op landbouwgrond doordat ze extra geld onder de tafel schuiven aan een ambtenaar, om die bouwvergunning te krijgen, rchwa wordt dat genoemd. Maar als iemand daar in de buurt gaat chekem doen, dan hebben ze een probleem. En bovendien doen ze het ook niet meer want ambtenaars worden streng gecontroleerd en het kan hun baan kosten.

    Dus enige optie is; dat stuk grond gewoon door verkopen of het land gebruiken voor wat het bestemd is, landbouwen. Had je maar dure grond moeten kopen. Goedkoop is altijd duurkoop.
    IK geef je gelijk, alleen wist ik niet dat het hier ging om een stuk landbouwgrond. In de buurt wordt ze zoals reeds gezegd niet gedaan aan landbouw, er staan huizen en hotels enz.... Lanote is hier wel van belang, alleen zo kan ik uitsuitsel krijgen over de bestemming van dit stuk grond.

    Er op landbouwen is geen optie, want 1) ik ben geen boer en 2) 2500m² is peanuts voor landbouw.

    Doorverkopen zal ik ook niet doen, grond wordt alsmaar duurder of het over landbouw gaat of niet maakt niet uit.

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    434
    30-08-2004

    Broeder gewoon de wet volgen en inshallah zal je ooit gelukkig zijn met jouw grond .
    salaam

  4. #34
    Verbannen

    Reacties
    7.716
    29-10-2006

    Voordat je grond koopt, moet je eigenlijk al uitgezocht hebben wat voor grond het is en of de gemeente al plannen heeft met die grond etc. Veel mensen verkopen hun grond voor lage prijs omdat er plannen mee zijn ze hebben er zelf niks aan.
    Als er in de bestemmingsplan staan aangegeven dat het bouwgrond is, dan mag je gewoon bouwen natuurlijk, dan is het geen landbouw.

    Hoe weet je nu eigenlijk zeker dat het landbouw grond is?


    Citaat Geplaatst door Br069 Bekijk reactie
    IK geef je gelijk, alleen wist ik niet dat het hier ging om een stuk landbouwgrond. In de buurt wordt ze zoals reeds gezegd niet gedaan aan landbouw, er staan huizen en hotels enz.... Lanote is hier wel van belang, alleen zo kan ik uitsuitsel krijgen over de bestemming van dit stuk grond.

    Er op landbouwen is geen optie, want 1) ik ben geen boer en 2) 2500m² is peanuts voor landbouw.

    Doorverkopen zal ik ook niet doen, grond wordt alsmaar duurder of het over landbouw gaat of niet maakt niet uit.

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    434
    30-08-2004

    ja dat zijn goede argumenten , en als het te dichtbij bij zee ligt dan zal je in de toekomst spijt hebben dat je niet meer hebt gekocht .
    salaam

  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    19
    14-02-2014

    100% zekerheid heb ik natuurlijk niet, maar mijn buur kreeg geen vergunning om een villa te bouwen maar wel een vergunning voor een landbouwhuis.

    Ik zal maar zeker zijn als ik La Note de Reinseignement te pakken krijg.

    Citaat Geplaatst door Ourjouane Bekijk reactie
    Voordat je grond koopt, moet je eigenlijk al uitgezocht hebben wat voor grond het is en of de gemeente al plannen heeft met die grond etc. Veel mensen verkopen hun grond voor lage prijs omdat er plannen mee zijn ze hebben er zelf niks aan.
    Als er in de bestemmingsplan staan aangegeven dat het bouwgrond is, dan mag je gewoon bouwen natuurlijk, dan is het geen landbouw.

    Hoe weet je nu eigenlijk zeker dat het landbouw grond is?

  7. #37
    Verbannen

    Reacties
    7.716
    29-10-2006

    La note is gewoon een document met beknopte informatie over de regels van bouwen en regels die van toepassing zijn op het land, niks bijzonders, ik vind het raar dat je dat moet aanvragen, hier in NL kan je zoiets gewoon digitaal inzien of bij de gemeente inzien.
    Misschien kan je dat daar bij die agence urbain ook wel zo inzien.

    Denk dat het toch landbouwgrond is als je buurman daar alleen een boerderij mocht bouwen, dus misschien kan je het beste die gronduitbesteden aan een boer ofzo





    Citaat Geplaatst door Br069 Bekijk reactie
    100% zekerheid heb ik natuurlijk niet, maar mijn buur kreeg geen vergunning om een villa te bouwen maar wel een vergunning voor een landbouwhuis.

    Ik zal maar zeker zijn als ik La Note de Reinseignement te pakken krijg.

  8. #38
    MVC Lid

    Reacties
    434
    30-08-2004

    Citaat Geplaatst door Ourjouane Bekijk reactie
    La note is gewoon een document met beknopte informatie over de regels van bouwen en regels die van toepassing zijn op het land, niks bijzonders, ik vind het raar dat je dat moet aanvragen, hier in NL kan je zoiets gewoon digitaal inzien of bij de gemeente inzien.
    Misschien kan je dat daar bij die agence urbain ook wel zo inzien.

    Denk dat het toch landbouwgrond is als je buurman daar alleen een boerderij mocht bouwen, dus misschien kan je het beste die gronduitbesteden aan een boer ofzo



    Aan lanote kunnen rechten worden ontleend en doordat deze document het meest bijzondere document is in de onroerendgoedsector moet deze worden gecontroleerd en getekend door de agence urbaine ( ruimtelijke ordening ).
    salaam

  9. #39
    Verbannen

    Reacties
    7.716
    29-10-2006

    Vreemd, hier heb ik nooit van gehoord.
    Citaat Geplaatst door boos Bekijk reactie
    Aan lanote kunnen rechten worden ontleend en doordat deze document het meest bijzondere document is in de onroerendgoedsector moet deze worden gecontroleerd en getekend door de agence urbaine ( ruimtelijke ordening ).

  10. #40
    MVC Lid

    Reacties
    434
    30-08-2004

    Citaat Geplaatst door Ourjouane Bekijk reactie
    Vreemd, hier heb ik nooit van gehoord.


    6 maanden om precies te zijn , na deze periode is de lanote niet meer geldig. Eens in de zoveel tijd word er een herziening gedaan wat de lanote een ander bestemming geeft of ongwijzigd blijft , via ingewikkelde wegen word bekeken welke bestemming hier zou passen ,door verschillende comissie's word er gestemd en de kans op handel met voorkennis is zo minimaal gemaakt dat niemand kan weten welke bestemming het uiteindelijk gaat worden totdat het gepubliceerd word in de staatskrant ,

    Dit is nu de kans voor de ambtenaren om hun slag te slaan zonder handel met voorkennis.....want het is uiteindelijk openbaar gepubliceerd ! de pechvogels zijn nu degene die hun grond verkopen terwijl deze grond veel meer waard is dan ze denken ,


    kortom , het is raadzaam om de lanote ook aan te vragen wanneer je een stuk grond gaat verkopen ,
    want zo kan landbouwgrond ineens natuur ,industrie ,infrastructuur of woon bestemming worden of geworden zijn .


    Deze herziening heet in Marokko '' plan d'amenagement ''
    salaam

  11. #41
    MVC Lid

    Reacties
    73
    16-09-2007

    Koop grond waar je op mag bouwen ipv goedkoopje. Waarschijnlijk gekocht voor 50 euro per meter. Dan krijg je dit. Ervaring is belangrijk!

  12. #42
    MVC Lid

    Reacties
    73
    16-09-2007

    Veel mensen kopen grond zonder verstand voor een paar tientjes!! Kijk toch echt uit! Zonder verstand grond kopen en daarna pas informeren kost je geld!!!

    In het Nederlands zeggen ze voor een dubbeltje op de eerste rij!!!

    Succes en het grond wat je hebt gekocht toen als investering raak je nooit meer kwijt! Weg geld weg hoop!

  13. #43
    MVC Lid

    Reacties
    19
    14-02-2014

    Ik denk dat ik dit sneller zal kwijt geraken dan grond aan 300 euro de meter.

    Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk

  14. #44
    MVC Lid

    Reacties
    73
    16-09-2007

    Nope, waarschijnlijk aan de ezels om te grazen op het grond mits het vruchtbaar is ook dat trek ik in twijfel haha

  15. #45
    MVC Lid

    Reacties
    73
    16-09-2007

    Juist!!!! Jij bent een kenner!