1. #1
    2 Gebruikers

    Reacties
    29.209
    27-12-2006

    MVC Premium MVC Premium

    ''Ik voel me schuldig''



    Heb je weleens het gevoel gehad dat je je schuldig voelt ? Je hebt misschien een grote mond tegen iemand gehad, je hebt iemand vals beschuldig of je hebt wellicht een ander zonde gepleegd, het blijft aan je knagen, het kan zijn dat jij je vies voelt, misschien maak je het wel goed maar soms blijft dat schuld gevoel ergens hangen.

    Als eerste moet je het volgende weten, jij bent geen slecht mens, ondanks je fout of fouten, ondanks je zonde of zondes, jij bent geen slecht mens, laat je niet gek maken door de shaytan (duivel) of dat stemmetje in je hoofd, laat je niet gek maken dat Allah subhan wa taella jou nooit vergeeft.

    Als jij iemand onrecht hebt aangedaan dan is het een plicht om degene je excuses aan te bieden, maar als je dat moeilijk vind dan moet je het erbij laten en hopen op de vergeving van Allah subhan wa taella .

    Wellicht heb je dingen gedaan die niet horen, je hebt nooit verwacht dat je “die ene” zonde zou plegen, en nu blijft het aan je knagen, hoe nu verder ?

    Laat je niet gijzelen door een schuldgevoel , iedereen maakt fouten, niemand is perfect, niemand is heilig, wat gebeurd is gebeurd, nu moet je verder, want als je alleen maar aan je fouten blijft denken dan ga je ten onder.

    Je zult meer stress krijgen en daardoor kun je ziek worden, vergeet wat er is gebeurd maar vergeet niet wat voor les je eruit hebt getrokken.

    Toon berouw, leer van je fouten en twijfel niet aan de genade van Allah subhan wa taella want Hij zegt :

    Zeg: “O Mijn dienaren die buitensporig tegenover zichzelf zijn, wanhoopt niet aan de Genade van Allah. Waarlijk, Allah vergeeft alle zonden. Waarlijk, Hij is de Vergevingsgezinde, de Meest Barmhartige.”

    (Soerat az-Zoemar: 53)

    Als jij hier echt mee zit dan moet je het op een één of ander manier goedmaken, je moet het afsluiten, geef het een plek.

    Heb je iemand anders onrecht aangedaan, doe wat goeds terug, en weet dat je niet verplicht bent om een ander te vertellen wat je hebt gedaan.
    Heb jij jezelf onrecht aangedaan doe dan goede daden, want goede daden wissen slechte daden uit.

    Allah subhan wa taella zegt:

    “Voorwaar, de goede daden wissen de slechte daden”

    (Soerat Hood : 114)

    Alles is tussen jou en Allah subhan wa taella , het leven gaat door, er kunnen insha-Allah mooie dingen gebeuren maar dan moet je de slechte dingen los laten.

    Schuldgevoel is een vorm van negatieve energie, dit heb je niet nodig, er zijn ergere dingen, nu moet je verder.

    Laat iedereen maar praten en laat iedereen maar haten, dit is het moment voor jou om het een plek te geven en verder met je leven te gaan, wat zij zeggen heeft geen waarde, want de Enige die jou kan vergeven is Allah subhan wa taella , dus wees sterk, en laat dat schuldgevoel los.

    Acties (voor Marokko)
    500 donateurs- € 5,- per maand// Word donateur en steun onze stichting


    21-10-2014: Baba ino, mijn held.
    Inna lillah wa inna ilayhie radjie3oen. Moge Allaah U het paradijs schenken, ameen!


  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    69
    18-10-2004

    Subhana Allah..

  3. #3
    2 Gebruikers

    Reacties
    29.209
    27-12-2006

    MVC Premium MVC Premium
    M

    Acties (voor Marokko)
    500 donateurs- € 5,- per maand// Word donateur en steun onze stichting


    21-10-2014: Baba ino, mijn held.
    Inna lillah wa inna ilayhie radjie3oen. Moge Allaah U het paradijs schenken, ameen!


  4. #4
    Live, Laugh, Love♡

    Reacties
    21.829
    01-07-2013

    [emoji3590][emoji3590][emoji3590]

    It's not how big the house is, it's how happy the home is...


  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    2.620
    17-12-2019

    Djazaak Allahoe Ghairan
    Salamoualaikoum wa ra7matoullah wa barakatouh!