1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    5
    22-08-2009

    Scheiding met Marokkaanse Trouwakte.

    Ik ben getrouwd in Marokko heb daar mijn trouwakte gemaakt en nu na 2 jaar schiet mijn huwelijk nergens mee op
    elke dag discussie van jij jij jij en als je nutteloos in het huwelijk begint te voelen dan kan je beter scheiden en nog meer prive problemen,

    dus mensen AUB hoe kan ik scheiden met mijn Marokkaanse trouwakte ( in nederland sta ik niet als getrouwd geregistreerd)

    Dank

  2. #2
    Verbannen

    Reacties
    3.567
    24-07-2002

    Waarom praat je niet met je vrouw uit, en kijk je voor een andere oplossing in plaats van gelijk aan een scheiding te denken, grijpen.
    Dat is wat de shaytaan wil.

    Ik ben van mening dat een scheiding een allerlaatste optie moet zijn, als men echt daadwerkelijk alles heeft gedaan zijn huwelijk te redden, en of dat er ernstige islamitische grenzen zijn overschreden die een huwelijk ernstig schaden.

    Als deze 2 redenen niet aanwezig zijn, dan houdt dat in dat je er nog niet klaar voor bent te scheiden.
    Doe duaa bij allaah en verricht salaat istigharah, en doe zuivere sebab en spreek met je vrouw, en of laat iemand met kennis voor jullie bemiddelen om de situatie te verbeteren tussen jullie 2.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    5
    22-08-2009

    Klopt dank u wel,

    er is al alles aan gedaan om te redden en er zijn zeker islamitische grenzen overschreden ik kan daar alleen helaas niet alles over vertellen..

    Dus daarom heb ik hulp nodig met de Marokkaanse trouwakte.

  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    3.567
    24-07-2002

    Citaat Geplaatst door Adillionaire Bekijk reactie
    Klopt dank u wel,

    er is al alles aan gedaan om te redden en er zijn zeker islamitische grenzen overschreden ik kan daar alleen helaas niet alles over vertellen..

    Dus daarom heb ik hulp nodig met de Marokkaanse trouwakte.
    Ghair,

    Het is beter om dat ook niet te openbaren hier op zo een forum.
    Ik kan je wel zeggen dat als je hier in nederland niet gehuwd bent, en een huwelijksakte in marokko hebt.
    Dat als jullie qadr komen te scheiden dit echt zal gebeuren in marokko, dat je daar zal moeten ontbinden , en beide zullen aanwezig moeten zijn daar om te kunnen scheiden.

    Ik hoop echter dat jullie er toch uit gaan komen in sha allaah.
    Waarom zo een haast trouwens, het zijn papieren en formaliteiten, je kunt het ook een poosje laten liggen, en dan staan jullie er later heel anders tegenover misschien.

    En misschien ben je dan wel blij achteraf dat je niet hebt doorgezet en je nog steeds getrouwd ben.

    Moge Allaah subhanahu wata3alaah je leiden naar de juiste beslissingen.
    ameen.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    78
    14-02-2013

    Neem het advies van layla222 ten harte jongeman. Mocht het echt niet baten dan kan je een vertrouwde familielid je scheiding in marokko laten voortzetten en hij kan vervolgens de procedure voor je in de gaten houden bij een advocaat. Het zou dan ook netjes van je zijn om niet alleen de advocaat een vergoeding te geven, maar ook die persoon. Denk aan de afstanden die hij/zij moet maken om bij de advocaat te komen enzovoorts. Je huwelijksakte dien je ook op te sturen naar de desbetreffende familielid.

    Nogmaals ik hoop echt dat je eerst het advies van layla222 opvolgt.
    Gair In Shaa Allah