1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    86
    18-01-2004

    maschaallah
    welkom broeder, ik vind t prachtig dat er nog mensen in de hedendaagse maatschappij door alles heen de waarheid kunnen zien van ons prachtig geloof. trouens veel succes met je naamkeuze...
    Mensenkennis begint bij Zelfkennis

  2. #32
    Turkaas

    Reacties
    2.083
    30-09-2004

    [QUOTE=~Aicha~]
    Citaat Geplaatst door Ned. Moslim

    Hayir, mn moeder is Nederlandse christen En ze leest niet mee hoor...Hihi!
    Ik vond het al vreemd. Vond ze het enkel een mooie naam? Doorgaans geven christenen hun ouders geen islamitische namen. Zo lok je het toch uit dat mensen moslim worden?

    Hoe kom je aan je turks?
    Deels in Turkije en deels op de universiteit geleerd. Maar kennelijk wel wat weggezakt gezien de koeien van fouten die ik maakte. annesi=>annen.

    Ya sen? Nerede Tuerkc,e o"grendin?

    Esselamünaleyüm verahmetullahi vebereketuhu abi
    Insgelijks, abla

    (nee het is 'Allah yardimcin olsun» Moge Allah je helpen' en 'Allah kabul etsin» Moge Allah je gebed verhoren')
    Je hebt gelijk, ik was in de war met "yard1m etmek".

    Selam aleykuem
    "Nederland? We zijn hier om te blijven, wen er maar vast aan!"
    "Het probleem is niet de Islam, maar hoe mensen ermee omgaan."
    "Ieder mens is een wijze levensles. Helaas hebben we niet de tijd om haar volledig te leren."

    http://forums.marokko.nl/showthread....1&page=1&pp=15

  3. #33
    Turkaas

    Reacties
    2.083
    30-09-2004

    Citaat Geplaatst door WomenInBlack
    maschaallah
    welkom broeder, ik vind t prachtig dat er nog mensen in de hedendaagse maatschappij door alles heen de waarheid kunnen zien van ons prachtig geloof. trouens veel succes met je naamkeuze...
    Selam aleykum,
    dank je, zuster. Allah leidt wie Hij wil en laat dwalen wie Hij wil. La ilaha illallah.
    Het aantal nieuwe moslims loopt gestaag op in ons land, ik zag laatst ergens cijfers dat het aantal autochtone moslims nu al op zo'n 35 000 wordt geschat. Ter vergelijking: schattingen van eind jaren 90 varieren bmw tussen 1 500 en 20 000. We zijn dus goed op weg. Allahu Akbar! La ilaha illallah.
    "Nederland? We zijn hier om te blijven, wen er maar vast aan!"
    "Het probleem is niet de Islam, maar hoe mensen ermee omgaan."
    "Ieder mens is een wijze levensles. Helaas hebben we niet de tijd om haar volledig te leren."

    http://forums.marokko.nl/showthread....1&page=1&pp=15

  4. #34
    *Bismillah*

    Reacties
    1.329
    20-11-2004

    Citaat Geplaatst door Ned. Moslim
    Ik vond het al vreemd. Vond ze het enkel een mooie naam? Doorgaans geven christenen hun ouders geen islamitische namen. Zo lok je het toch uit dat mensen moslim worden?
    Ja ze vond het alleen een mooie naam, en achteraf blijk ik er ook nog wat mee te doen

    Citaat Geplaatst door Ned. Moslim
    Deels in Turkije en deels op de universiteit geleerd. Maar kennelijk wel wat weggezakt gezien de koeien van fouten die ik maakte. annesi=>annen.
    Ach ja iedereen maakt wel es fouten toch?

    Citaat Geplaatst door Ned. Moslim
    Ya sen? Nerede Tuerkc,e o"grendin?
    Ik heb gewoon hier en in Turkije wat dingetjes opgevangen

    Citaat Geplaatst door Ned. Moslim
    Insgelijks, abla
    Zeg maar karde$ hoor, je bent wel wat ouder denk ik abi


    Citaat Geplaatst door Ned. Moslim
    Je hebt gelijk, ik was in de war met "yard1m etmek".

    Selam aleykuem
    Kendine iyi bak,

    Aleyküm selam
    *** "Zeg: 'Voorwaar, mijn shalât, mijn aanbidding, mijn leven en mijn dood zijn opgedragen aan Allah, Heer der Werelden.'" (Surah Al An'âm, aayah 162) ***
    Palestina2010 & Zainab1 & Miss_Honey & MiSsAgadir17 zijn de liefsten!


  5. #35
    Turkaas

    Reacties
    2.083
    30-09-2004

    Citaat Geplaatst door ~Aicha~
    Ja ze vond het alleen een mooie naam, en achteraf blijk ik er ook nog wat mee te doen
    Alhamdullillah

    Ach ja iedereen maakt wel es fouten toch?
    Zeker. Maar zulke fouten zou ik niet moeten maken.

    Ik heb gewoon hier en in Turkije wat dingetjes opgevangen
    Kan ook. Ben je er ook bewust mee bezig?

    Zeg maar karde$ hoor, je bent wel wat ouder denk ik abi
    Net even gekeken, en het scheelt zo'n 11 jaar.


    Kendine iyi bak,
    Yapacag^1m

    Aleyküm selam
    Selam aleykuem
    "Nederland? We zijn hier om te blijven, wen er maar vast aan!"
    "Het probleem is niet de Islam, maar hoe mensen ermee omgaan."
    "Ieder mens is een wijze levensles. Helaas hebben we niet de tijd om haar volledig te leren."

    http://forums.marokko.nl/showthread....1&page=1&pp=15

  6. #36
    *Bismillah*

    Reacties
    1.329
    20-11-2004

    Citaat Geplaatst door Faisel Zoughbi
    De waarheid??? Het sprookje zul je bedoelen...
    Waar heb jij het over....?
    *** "Zeg: 'Voorwaar, mijn shalât, mijn aanbidding, mijn leven en mijn dood zijn opgedragen aan Allah, Heer der Werelden.'" (Surah Al An'âm, aayah 162) ***
    Palestina2010 & Zainab1 & Miss_Honey & MiSsAgadir17 zijn de liefsten!


  7. #37
    *Bismillah*

    Reacties
    1.329
    20-11-2004

    Citaat Geplaatst door Cato
    De wettelijke regeling omtrent voornaamswijziging staat in artikel 1:4 Burgerlijk Wetboek:

    Artikel 4
    1.
    Een ieder heeft de voornamen die hem in zijn geboorteakte zijn gegeven.
    2.
    De ambtenaar van de burgerlijke stand weigert in de geboorteakte voornamen op te nemen die ongepast zijn, of overeenstemmen met bestaande geslachtsnamen tenzij deze tevens gebruikelijke voornamen zijn.
    3.
    Geeft de aangever geen voornamen op, of worden deze alle geweigerd zonder dat de aangever ze door een of meer andere vervangt, dan geeft de ambtenaar ambtshalve het kind een of meer voornamen, en vermeldt hij uitdrukkelijk in de akte dat die voornamen ambtshalve zijn gegeven.
    4.
    Wijziging van de voornamen kan op verzoek van de betrokken persoon of zijn wettelijke vertegenwoordiger worden gelast door de rechtbank. De wijziging geschiedt doordat van de beschikking een latere vermelding aan de akte van geboorte wordt toegevoegd, overeenkomstig artikel 20a, eerste lid. In geval van wijziging van de voornamen van een buiten Nederland geboren persoon geeft de rechtbank die de beschikking geeft, voor zoveel nodig ambtshalve hetzij een last tot inschrijving van de akte van geboorte dan wel van de akte of de uitspraak, bedoeld in artikel 25g, eerste lid, hetzij de in artikel 25c bedoelde beschikking.



    Bij de rechter moet dus door een advocaat een verzoekschrift worden ingediend bij de rechtbank. Afhankelijk van je inkomen betaal je aan de rechtbank een griffierecht van € 46,50 tot € 186. De kosten van een advocaat moet je zelf betalen. Voor de lagere inkomens betaalt de overheid de advocaatkosten en hoef je alleen een eigen bijdrage varierend tussen de € 90 en € 770 te betalen. Of je voor door de overheid gefinancierde rechtshulp in aanmerking zou komen, kun je nagaan op de site van de Raad voor Rechtsbijstand (www.rvr.org).
    Bedankt Hier zullen velen wat aan hebben denk ik
    *** "Zeg: 'Voorwaar, mijn shalât, mijn aanbidding, mijn leven en mijn dood zijn opgedragen aan Allah, Heer der Werelden.'" (Surah Al An'âm, aayah 162) ***
    Palestina2010 & Zainab1 & Miss_Honey & MiSsAgadir17 zijn de liefsten!


  8. #38
    *Bismillah*

    Reacties
    1.329
    20-11-2004

    Citaat Geplaatst door Ned. Moslim
    Kan ook. Ben je er ook bewust mee bezig?
    Nee ik ben er niet echt bewust mee bezig abi, je vangt hier en daar wel es wat op.... Huh, heb jij Turks gestudeerd dan?!

    Wasalaam
    *** "Zeg: 'Voorwaar, mijn shalât, mijn aanbidding, mijn leven en mijn dood zijn opgedragen aan Allah, Heer der Werelden.'" (Surah Al An'âm, aayah 162) ***
    Palestina2010 & Zainab1 & Miss_Honey & MiSsAgadir17 zijn de liefsten!


  9. #39
    Turkaas

    Reacties
    2.083
    30-09-2004

    Citaat Geplaatst door ~Aicha~
    Nee ik ben er niet echt bewust mee bezig abi, je vangt hier en daar wel es wat op....
    Toevallig of "toevallig"?

    Huh, heb jij Turks gestudeerd dan?!
    Zowel als bijvak als als hoofdvak. Maar niet afgemaakt, wellicht ga ik er in de toekomst mee verder. De laatste paar jaar heb ik het vrijwel niet gebruikt, dus mijn kennis is wat roestig geworden.

    Wasalaam
    Aleykuem selam
    "Nederland? We zijn hier om te blijven, wen er maar vast aan!"
    "Het probleem is niet de Islam, maar hoe mensen ermee omgaan."
    "Ieder mens is een wijze levensles. Helaas hebben we niet de tijd om haar volledig te leren."

    http://forums.marokko.nl/showthread....1&page=1&pp=15