1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    228
    22-05-2013

    We horen bij elkaar ♥

    Salam dames,
    Ik plaats hier mijn verhaal, ik hoop dat jullie het leuk gaan vinden, upps zijn altijd welkom x

    Genre: liefde, drama, actie, vriendschap

    Personages:

    - Dounia (19jaar)
    Een aardige, lieve spontane meid, waar soms het duiveltje te boven halen valt, maar toch is ze ook een gevoelige meid, die met woorden snel geraakt kan worden, alhoewel ze dat niet laat merken aan de buitenkant en aan de mensen om haar heen.
    Op haar 18e is haar en haar familie vertelt, dat haar 21 jarige broer (Marouan) is overleden door een auto ongeluk in Spanje, toen hij onderweg was naar Marokko. Ze is er helemaal kapot van, ze had een hele goeie band met hem en deden veel leuke dingen samen, de mensen om haar heen denken al dat ze over haar verdriet heen is, maar dat blijkt toch niet zo te zijn, iets voelt er niet goed, maar wat ?

    -Soufyan ( 8jaar )
    Broertje van Dounia, een kleine stoere knul, met veel praatjes.

    - Chaima ( 19jaar)

    Dounia en chaima zijn nichten van elkaar, die vaak samen zijn.

    -Mo (20jaar)
    De neef van Dounia (dus ook de broer van Chaima) en de beste vriend van Yassine. Hij heeft een goeie band met zijn nichtje Dounia en Dounia heeft steun aan hem, omdat ze haar broer figuur is verloren

    - Yassine (21jaar)
    Een lange jongen, groene ogen, zwart haar met een mooi gespierd lichaam en een groot verleden achter zijn rug. Hij zat in het drugshandelwereldje maar is al gauw gestopt met die troep toen hij 4jaar geleden heeft moeten zien hoe zijn vader dood werd geschoten voor zijn neus (laj7mo), bij een overval in zijn vaders 'snackbar, (later in het verhaal komen er hier Flashbacks over) hij heeft daardoor pijnlijke jaren moeten meemaken, hij reageerde zijn frustratie af met kickboksen op de boksschool en is vaak in de sportschool te vinden.
    Hij heeft nu de 'snackbar van zijn vader overgenomen.

    - Manal (bijna 19jaar)

    Een lieve, mooie meid..,het zusje van Yassine en de beste vriendin van Dounia&Chaima die niet weten dat Manal het zusje is van Yassine


    Er zullen vast nog andere personages in het verhaal voorkomen, maar dit zijn de echte hoofdrol spelers.

    Zal ik mijn verhaal starten ??
    Ik hoor het graag van jullie X

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    228
    22-05-2013

    Dounia.

    ‘’ Ja Yemma (mama) ik ga de huistelefoon wel opnemen‘’ roep ik naar mijn moeder die ondertussen met me tante Farida, neef Mo, nicht Chaima en kleine Soufyan in de woonkamer zit te kletsen.
    Ik loop snel naar de telefoon misschien is het wel m’n lieve broer Marouan, die nu onderweg naar Marokko is, daarom komen Mo en Chaima ook nieuwsgierig mee kijken naar de huistelefoon.
    ‘’ hu, +34 ?, dat is toch een Spaanse nummer ? ‘’ denk ik hardop,
    Mo hoorde me en zei ‘’ hu geef is mag ik opnemen ? ‘’ Hij pakt de hoorn en ze praten al gauw Engels met elkaar.
    ‘’ Maybe it's a mistake… are you sure it’s Marouan Bensallah ?’’ (misschien is het een fout en vergist u zich…. Weet u zeker dat het Marouan Bensallah is?) zegt Mo nogal ernstig.
    Chaima en ik kijken elkaar verschrikt aan, wat is er aan de hand? Is er iets gebeurd ofso ?
    We gebaren met ons handen en bewegen heel duidelijk met ons lippen, waar je vanuit kan liplezen dat we vragen wat er is.
    Nadat Mo de huistelefoon heeft opgehangen worden zijn ogen iets vochtiger, maar toch houd hij zich sterk tegenover Chaima en mij.
    ‘’ Wat is er gebeurd?!!’’ zeiden ik Chaima en ik nu bezorgd terwijl we zijn boven arm vasthouden, zodat hij zich zou focussen op onze vraag.
    ‘’ lieverds, ik ga even naar buiten ik kom straks terug ‘’ zegt Mo, hij pakt zijn jackje en doet hem aan terwijl hij ondertussen al naar buiten loopt?
    Ik wil echt graag weten wat er met Mo is, wat zeiden ze in het telefoontje, mijn gedachten kunnen alleen daar zijn, er zou toch niks vreselijks met Marouan zijn gebeurd he.
    Chaima en ik gingen weer terug naar de woonkamer, omdat we geroepen werden door mijn moeder.
    ‘’ Waar is mijn zoon ?’’ vroeg mijn tante.
    ‘’ Mo is eventjes naar buiten ghalti, hij komt zo terug’’ zei ik terug.
    Een uurtje later is Mo nog steeds niet terug, dus mijn tante besloot hem te bellen en Mo zei dat hij eraan kwam.
    Toen even later de deurbel ging, gingen Chaima en ik half rennend naar de deur toe.
    ‘’ Eindelijk Mo, waar was je ?’’ zei Chaima (zijn zusje.)
    Ik zie aan zijn gezicht dat er iets is, zijn ogen zijn niet helder.
    ‘’ Mo ! je gaat me NU vertellen wat er aan de hand is, het is Marouan he, het is Marouan he,’’ begon ik steeds hysterischer te roepen tegen hem.
    Mo kijkt naar de grond, ‘’ MO PRAAT !! PRAAT E3IBADELLAH !’’ schreeuwde ik naar hem toe terwijl ik hem op zijn borstkas sla en tranen in mijn ogen sprongen die ik met moeite inhield, maar het deed hem niks, hij leek gevoelloos.
    ‘’ Rustig schat, voordat ons ouders komen ‘’ probeerde Chaima me rustiger te maken.
    ‘’ Dounia….,, ‘’ begon Mo met moeite terwijl hij mij met pijn, vol medelijden aankeek.
    ‘’ Pfff, kom samen met Chaima mee naar je kamer, dan vertel ik het je ‘’ zei hij en met zijn drieën gingen we naar boven, naar mijn kamer.Ik ging op mijn bed zitten, Mo stond voor me op zijn knieën, terwijl hij met zijn handen het bed vasthoud en Chaima staat achter hem.
    ‘’ Dounia, ik vind dit echt moeilijk om tegen jou en de rest te vertellen, ik kan het zelf nog niet eens geloven, maar het is echt zo ik heb het na gebeld, ik weet echt niet hoe ik het je moet vertellen, maar het moet toch ‘’
    Met grote ogen keek ik hem aan, waar wil dit gesprek naar toe leidde? Dacht ik in mijn zelf.
    ‘’ Dounia, het is je broer….,, het is Marouan…,, hij, hij is…, hij is overleden aan een auto ongeluk in Spanje ‘’ het laatste stukje sprak hij heel snel uit.

    ‘’ DAT KAN NIET JE LIEGT, GEEN GRAPJES MET MIJ, GA WEG, DIT KAN NIET, DIT KAN NIET, HOE HAAL JE HET IN JE HOOFD, MAROUAN IS STERK, HIJ VECHT VOOR MIJ, ZIJN FAMILIE, ZIJN ALLES, HIJ KAN ONS NIET ZOMAAR IN DE STEEK LATEN. ! ‘’ en ik huilde het uit. Chaima moest ook huilen en bij Mo glippen ook een paar traantjes vanuit zijn ooghoeken, nog nooit heb ik Mo zo gezien.

    Ik schrik wakker, met betraande ogen, ‘’ E3odobillah mina shejtani rajiem ‘’ zei ik hardop en stond op, ik krijg weer flashbacks dat ik te horen kreeg dat mijn broer is overleden, ik heb me er een tijdje bij neer kunnen leggen maar iets schreeuwt in mij, dat ik het niet kan laten rusten, ik krijg er nachtmerries over, mijn broer die me in mijn slaap om hulp vraagt, zou dat iets betekenen? Ach dromen zijn bedrog, we zijn al naar zijn begrafenis geweest in Marokko, hij is echt weg voor altijd, laj7mo broer van me en ik veeg mijn tranen weg.
    Ik ga naar de badkamer om mij op te frissen, als ik klaar ben help ik mijn moeder beneden met het huishouden en pak ik de tram, naar Amsterdam-Centraal waar ik met Manal heb afgesproken om een middagje te shoppen, jammer genoeg heb ik nog geen rijbewijs, daarvoor moet ik nog even doorsparen, maar ik ga er inscha’allah zo snel mogelijk aan beginnen.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    228
    22-05-2013

    Eenmaal aangekomen op centraal gingen Manal en ik winkeltjes in en uit, we kochten leuke dingen.., aan het einde van de middag besluiten we samen wat te gaan eten.
    ‘’ Maccie?’’ vraag ik aan Manal.
    ‘’ Eerlijk gezegd heb ik trek in een grote vette kapsalon hahha ‘’ antwoordde Manal.
    ‘’ haha nu je het zegt thamsoent, kom gaan we naar de turk, kapsalon halen ‘’
    We bestelde wat en gingen zitten. Ik zit op het bankje in het restaurant en Manal zat tegenover mij op het stoeltje, zo is zij met haar rug gekeerd naar de rest en ik kan alles zien.
    Rustig eten we ons kapsalon en kletsen we wat. Als we bijna klaar zijn zie ik een groepje jongens binnen lopen. 1 persoon viel me gelijk op, het was de knapste van de 3, alles was zo perfect aan hem, zijn lichaam, zijn haar kapsel, zijn gezicht.., als mijn ogen met de zijne kruisen en ik iets te lang in zijn ogen bleef kijken voel ik me ongemakkelijk, hij schonk me een glimlach en een knipoog. Verlegen keek ik neer naar mijn laatste stukje patat dat er is overgebleven van mijn kapsalon.
    ‘’ Denk je ik heb je niet door ofso ?’’ zegt Manal op een grappig toontje, net toen ze zich wilde omdraaien om te kijken waar ik naar toe keek zei ik
    ‘’ haha nee eh Manal, waar jij allemaal aandenkt, ben je gek ofso, ik keek gewoon naar het prijzen bord ‘’
    Toen draaide Manal snel weer terug en heeft dus niet omgekeken.

    Yassine.

    ‘’ Ewaa bradda’s gaan we nog wat eten wella? Mijn maag danst regedda ‘’ riep ik naar mijn vrienden.
    ‘’ yallah kom dan gaan we Turkse pizzaatje vangen. ‘’ zei Omar, die meestal Otje wordt genoemd.
    Binnen bestelde eerst mijn vrienden wat, dus moest ik wachten op mijn beurt ondertussen keek ik even rond en al gauw valt me een bloed mooi meisje op, die een beetje lang naar mij blijft staren, toen ik met haar in oogcontact kwam, schonk ik haar een glimlach en een knipoog en ze keek verlegen weg, waauw mascha Allah wat een mooie ogen.
    Al snel kreeg ik een stoot van Omar, dat ik aan de beurt was, pfff ik zou wel uren naar haar willen blijven kijken, altijd moet Otje alles verpesten.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    874
    15-02-2012

    Vervolgje graag!

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    390
    10-04-2013

    Upp ben benieuwd hoop dat je het verhaal afmaakt nu je er aan begint x

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    228
    22-05-2013

    Een groot vervolg voor mijn lezers, omdat ik een dagje niks van me heb laten horen !


    Na afloop gaan Manal en ik samen weer naar huis, in de tram kletsen we nog bij
    ‘’ haha zag je die vrouw bij de H&M, phel travestiet ofso ‘’
    ‘’ hahahha, ja man ‘’
    1 halte voor mijn eindbestemming, check ik mijn ov kaart alvast uit.
    ‘’ haha crisis wella ? ‘’ lachte Manal me toe.
    ‘’ ewaa tjaah, sonde voor die ene halte, het tikt aan, pff moet baantje vinden ‘’
    ‘’ Echt ? ik weet een baantje voor je, de snackbar in de stad, lever daar je cv in, ze hebben nog iemand nodig voor de zondagen. ‘’ zei Manal.
    ‘’ Serieus ?, dan ga ik er morgen middag even langs, dankje ‘’
    ‘’ Graag gedaan schat, ik moet hier uitstappen, beslema ‘’
    ‘’ Beslema ‘’

    Thuis aangekomen zag ik gelijk mijne kleine broertje Souff aan de deur toen ik de deur open deed.
    ‘’ Waar was jij ?! ‘’ probeerde hij zo streng mogelijk te zeggen, maar los van dat het was hartstikke schattig aangezien hij maar 8jaar is en soms de grote broer wilt uithangen.
    ‘’ pff Dounia ik mis Marouan zo erg, ikke wil naar hem toe, zegge jij altijd lief, jij goed luistere, ik wil zeggen tegen hem dat ik als ik heel groot ben op je ga passen, ik ben nu je grote broer ‘’ en tranen lopen over zijn wangen.
    ‘’ ahh broertje lief, jij mag nu mijn grote broer zijn ‘’ zeg ik tegen hem om het te sussen en ik ga op me knieën om hem een knuffel te geven als troost , echt schattig en zielig om het te zien, mijn broer laj7mo is echt geliefd, dit kan gewoon niet, hij kan ons niet zomaar achtergelaten hebben, is het niet te geloven of kan ik het gewoon niet geloven ?
    lejn3el shitan denk ik, weer moet ik eraan denken, waarom kan ik het niet gewoon los laten en laten rusten, hij zal nu daar boven een beter leventje leiden inscha Allah en ik loop door naar de woonkamer.
    ‘’ Salam yemmah (mama)‘’ en ik geef haar een kus. Ik zie dat mijn moeder de spullen in de vaatwasser doet van het gegeten eten dat ze samen met Soufyan gegeten heeft.
    ‘’ Mama ik neem dit kleine stukje wel over, ga maar zitten. ‘’
    ‘’ Shokran benti (dochter) ‘’
    Nadat ik met alles klaar was en Soufyan al in bed lag, deden mijn moeder en ik de tv aan op de Marokkaanse satelliet, kanaal 2M om die Turkse serietjes van me moeder te volgen, ik ben er niet echt van, maar het gaat mij toch om de gezelligheid.
    ‘’ Salam dames ! ‘’ klonk opeens de luide stem van mijn vader die thuis kwam van zijn werk en zo ons serie verstoorde.
    ‘’ hahah walikoem salam papa, hoe was het op wer…? ‘’
    ‘’ Ssssst….., ik hoor niks’’ onderbrak mijn moeder mijn vader en mij.
    mijn vader keek ons lachend aan, en tegelijkertijd schudde hij zijn hoofd,
    ‘’ wollahila tro7em dees ‘’ zei hij hardop, hahahah.
    Het werd al laat en begon moe te worden, ik besloot om naar badkamer te gaan en deed daar mijn dingen, daarna ging ik naar mijn kamer en pakte ik even mijn laptop om mijn cv voor het solliciteren nog even na te lezen, want deze heb ik al 3 maanden geleden gemaakt, maar nooit echt iets mee gedaan, morgen ga ik echt bij die snackbar solliciteren inscha Allah, als ik het morgen niet doe komt er nooit wat van, altijd stel ik alles uit, achjaa van uitstel komt afstel, dus je kan alles beter zo snel mogelijk aanpakken, het wordt eens tijd dat ik niet alleen ‘’ inscha Allah, inscha Allah ga zeggen, maar het wordt eens tijd om ‘’ Bismillah’’ te zeggen en iets te doen.
    De volgende dag ging mijn wekker af om 11.00u, pff tjaah laatste tijd kom ik vaak laat wakker, dus sla ik de ochtend onbewust over wat overigens slecht is, daarom is dit ook één van de redenen dat ik zo snel mogelijk wil beginnen met werken, dan krijg ik tenminste weer een routine / vaste ritme in me leven, af en toe bracht ik dan wel Souff ’s ochtends naar school, maar dat gebeurd de laatste tijd ook steeds minder, pff zal wel luiheid zijn, want ik ben absoluut geen ochtendmens.
    Na gedoucht en me opgefrist te hebben, trek ik mijn kleding aan, doe lichtjes make-up op en doe ik mijn gestijlde haren in een mooie hoge staart, die mij volgens velen mensen mooi staat.
    Rond 13.00u vertrek ik naar de snackbar om te solliciteren, voorzichtig doe ik de deur van de snackbar open en kijk ik eventjes om me heen ah lekker rustig en ik loop naar de balie, waar ik een Nederlandse dame zie staan, ik schat haar een jaar of 28.
    ‘’ Goedemiddag dame, kan ik je ergens mee helpen’’ vroeg ze aan me terwijl ze met haar vinger ondertussen op de computertje drukte waar de bestellingen opgenomen moest worden.
    ‘’ Goedemiddag ik ben Dounia Ben Sallah en wil graag hier komen werken, is dat mogelijk ? ‘’
    ‘’ uhh, dan moet ik even de baas halen, momentje alsjeblieft’’
    ‘’ isgoed’’
    Ze loopt naar achter en komt even later terug, ‘’ de baas is even bezig hij komt er zo aan ‘’
    Ik knikte naar haar en wachtte rustig af.

    Yassine.
    Rond half10 kom ik aan bij m’n snackbar om die te openen, ik kom een paar Nederlandse hangjoren tegen voor de snackbar en roep geïrriteerd, ‘’ Ga ergens anders buitenspelen, niet hier voor mijn uitzicht’’ en ondertussen loop ik door, maar al snel draai ik me weer om, om terug te lopen als ik ze naar me hoor schelden. Ik pakte één van de groep bij zijn kraag, maar merk al gauw dat ie letterlijk dronken is en zijn bek stinkt naar bier. Tazz ik ga hier geen eens moeite voor doen en ik laat zijn kraag los door hem hardhandig van me af te duwen, ik keek hem dodelijk aan en loop door met de sleutels in me hand en doe de snackbar open.
    Ik ben echt zo moe en bekaf, heb slecht geslapen vannacht en ik moet vandaag nog zoveel administratie doen, heb het een tijdje niet gedaan.

    ……………………………

    ‘’ ANOUK !! DOE NOU VERDOMME IETS GOEDS, HOE VAAK MOET IK JE NOU ZEGGEN, DAT DE FRIETJES EN DE SNACKS IN APPARTE FRITUURPANNEN GEBAKKEN MOETEN WORDEN !!’’ schreeuwde ik chagrijnig naar haar toe.
    Ze kijkt me geschrikt aan ‘ohww so-so-sorry, sorry chef ‘’ stotterde ze verlegen en is gelijk bereid om de olie te verversen.
    Ik sta eventjes stil en denk dan, meskina ik heb het haar eigenlijk nog nooit gezegd over de frituurpannen, dus ze kon het onmogelijk weten, ik heb vandaag echt me dag niet. Mijn trots was te hoog om de 5 letters over me lippen te krijgen, 5 letters zo’n eenvoudig woordje s.o.r.r.y, maar nee dat deed ik niet. Ik veranderde me toon naar een aardige volume en zei
    ‘’ De olie ligt in het magazijn, tweede rij van die hoge kast’’
    Ze knikte lief en ging verder aan het werk.
    Ondertussen loop ik achterin naar mijn kantoortje om aan de administratie te beginnen, maar al snel merk ik dat mijn concentratie ver te zoeken is. Ik loop naar het vensterbank toe en staar door het raam, ik bleef 3minuten doelloos staren en al gauw begon ik te denken aan de tijden met me vader, waarom moest hij gaan?, hij moest nog zo veel zien, mijn kinderen --->  zijn kleinkinderen, hij was mijn voorbeeld, nee is mijn voorbeeld.
    Ik word woedend als ik weer voor me zie hoe die 3 flikkers zijn leven hebben ontnomen, mijn arm aders zijn aangespannen, maar al snel denk ik f*c kit, wie hou ik hier nou voor de gek en de tranen glijden banen 1 voor 1 over mijn wangen. Jaa er was toch niemand, ….
    … totdat een paar minuten later Anouk binnen kwam lopen
    ‘’ Chef, iemand staat voor, en wil graag hier solliciteren ‘’
    Ik blijf kijken door het raam, niemand mag mijn betraande ogen zien.
    ‘’ Zeg maar dat hij een andere keer terug moet komen’’ antwoordde ik.
    ‘’ uh chef het is geen hij het is een zij, een 1 of andere Dounia zei ze als ik het goed heb ‘’
    Hmm, Dounia klonk me wel Marokkaans, ik weet niet wat het was maar ik voelde me aangetrokken tot die naam.
    ‘’ ohw, zeg maar dat ik er zo aan kom, even wat afmaken’’

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    874
    15-02-2012

    Interresant.! I want to read more!!

  8. #8
    Bijna Lid

    Reacties
    32
    09-01-2013

    UPPP nieuwe fannetje ga gauw verder pliess!!!!

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    538
    17-08-2006

    Waaauuuuuw

    Ben benieuwd
    Ga verder sgat

    Upppa

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    228
    22-05-2013

    Bedankt voor de ups en leuke reacties die mij motiveren om door te gaan !


    Dounia.

    Het duurt wel lang voordat ze3ma die baas komt, ik sta hier al 10 minuten te wachten denk ik in mezelf. Ik sta op het punt om het op te geven en zeg aan de dame ‘’ uh, ik ga er denk ik maar vandoor, heb nog een afspraak ‘’ lieg ik haar toe en wil me omdraaien om naar de deur toe te lopen.
    ‘’ Nee ! wacht, ik ben er al ‘’ hoor ik een mannelijke lieve stem achter me roepen die me bekend voorkwam, maar niet kon plaatsen.
    Ik draai me om en kan me ogen niet geloven, het is die ene jongen die ik bij die Donner zaak zag. Ik kijk geschrokken in zijn ogen en zit vast in zijn blik. Ook hij zit vast in mijn blik.
    Er gaan allemaal vlinders door mijn buik heen. Mascha Allah wat is hij mooi.
    Al snel besef ik me waarmee ik bezig was en voor wat ik eigenlijk kwam.
    ‘’ Uhh, sorry ik wachtte eigenlijk op de baas, maar die heeft het volgens mij te druk op dit moment, dus ik kom wel een andere keer terug ‘’
    en wil snel de snackbar uitlopen, voordat ik me zelf verschut ga zetten en helemaal mezelf niet meer ben door hem.
    ‘’ Ik ben de baas, als je je cv bij je hebt kan ik die even doorkijken en als ik ervan onder de indruk ben heb ik wel eventjes tijd voor een sollicitatie gesprek ‘’
    Ik kan mijn ogen niet geloven hij is de baas Wauww….helemaal niet verwacht en geen woord komt er uit mijn mond.
    ‘’ haha, wil je hier niet meer komen werken ? ‘’ maakt hij als opmerking als ik niks zeg en mijn cv niet pak.
    Hahaha tfoee waar ben ik nou mee bezig, wat zou hij wel niet denken. Snel corrigeer ik mezelf en besluit hard te zijn. Tjaah wie weet valt mijn gedrag op en gaat hij nog denken dat ik een makkelijke prooi ben en gaat hij zich alleen nog zelfverzekerder voelen en gaat hij al snel een hogere status krijgen dan mij, mooi niet, de echte Dounia komt weer in me naar boven.
    ‘’ haha jahwel ‘’ zeg ik dan en pak mijn cv uit mijn tas, ik loop naar hem toe en geef het hem aan. Even kijkt hij mij intens aan als ik dichterbij kom, Damm, zijn ogen, zijn blik ik krijg het er helemaal warm van en mijn buik gaat onderste boven, ben ik verliefd??? …, snel duw ik die gedachten eventjes opzij en laat niks merken.
    ‘’ Zo zo, ziet er veel belovend uit ‘’ zegt hij en ik gun hem haast een glimlach.
    '' Voor een sollicitatie gesprek mag je meekomen naar achter '' zegt hij en ik volg hem naar zijn kantoor.
    '' Thee, koffie ? ''
    '' uhh doe maar thee '' zeg ik zelfverzekerd.
    Hij blijft mij even aankijken met een blik van zo zo die klinkt pittig.
    Ik kijk eventjes om me heen en zie de gaos op zijn bureau zo die heeft er lang niks aangedaan denk ik in mezelf.
    En al gauw komt hij aanlopen met de thee in zijn handen.
    '' Haha sorry, let maar niet op de rommel op het bureau, ik ben niet aan de administratie toe gekomen door een paar omstandigheden ''
    Al gauw begin ik nieuwsgierig te worden om welke omstandigheden maar ik hou mijn mond.
    '' achh geeft niet joh, ik let er niet eens op ... bedankt voor de thee''
    '' graag gedaan, dus Dounia vertel eens over je werkervaringen ''
    Na een paar vragen van hem beantwoord te hebben was hij zeer onder de indruk van me en mocht van hem gelijk komen werken uiteraard op de zondagen, want daarvoor had hij nog een personeel nodig in de snackbar.
    Al snel realiseer ik me dat 1 dag in de week weinig is, dus ik zou misschien nog een bijbaantje erbij moeten nemen.
    Er valt me een foto lijstje op, op zijn bureau, er staat een wat oudere man op samen met hem (yassine). Ik vermoed dat het zijn vader is en blijf er naar kijken.
    Hij merkt dat ik erna blijf kijken.
    '' Mijn vader'' zegt hij alsof hij wist dat ik me afvroeg wie dat was.
    Hij geeft een zucht en zegt dan '' mijn vader laj7mo'' er achteraan. Even voelde ik een steek in mijn hart, meskin hij heeft geen vader meer. Dat is echt vreselijk Manal me beste vriendin heeft ook geen vader meer die is doodgeschoten vertelde ze me een keertje.
    Misschien zijn dat zijn omstandigheden dat hij geen tijd en concentratie heeft voor zijn administratie werk en kom dan op een idee.
    '' Ik kan volkomen begrijpen dat je hoofd er niet op staat te wachten om al die administratie te maken, ik ben pas klaar met mijn havo diploma en heb economie en maatschappij gevolgd, dus ik zou je er best even mee kunnen helpen '' zeg ik lief tegen hem en hij kijkt me vol ongeloof aan.
    '' Meen je die ?! '' zegt hij
    '' pfff nee ik zeg het zomaar, omdat ik er zin in heb '' zeg ik beledigd.
    '' Sorry ik wil je niet beledigen, maar kon even je aanbod niet geloven''
    en kijk hem met een serieuze, maar ook tegelijkertijd met een intense blik aan diep in zijn groene ogen.
    Hij komt dichter naar me toe lopen, houd mijn stoel vast en buigt zich dichter naar me toe.
    '' Ik wil heel graag zelfs dat je me helpt '' zegt hij op een zachte manier, ik zie hem van mijn ogen naar mijn lippen kijken en ik doe hetzelfde bij hem.. Als ik de grote aantrekkingskracht tussen ons voel, duw ik hem zachtjes een stukje van me af en sta dan op. '' Oke, mijn nummer staat in mijn cv als je al weet wanneer ik je kan helpen met je administratie kan je me een belletje geven ''
    Hij knikt en voel zijn ogen naar me branden als ik zijn kantoor uitloop.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    874
    15-02-2012

    thankss!! Vervolgje~!

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    538
    17-08-2006

    gauw verder sgat

  13. #13
    Bijna Lid

    Reacties
    32
    09-01-2013

    uppaa dankje voor het vervolgje xx ga gauw verder !!!!

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    228
    22-05-2013

    Als ik buiten ben hoor ik mijn iphone trillen in mijn zak.
    Ik pak em uit mij zak en kijk naar het schermpje ‘’ Mo ‘’ staat erop, haha waarom belt Mo nou weer dacht ik in mezelf en nam de telefoon op.
    ‘’ Ewaa neef, mlih she nigh ? ‘’ (gaat het goed met je?)
    '' Jaah hamdoulillah met jou ? ''
    '' Hamdoulillah ben net aangenomen voor een baantje '' zeg ik trots.
    '' hahahhaah tukuth ishegren he '' ( ahaha je hebt dingetjes uitgespookt he )
    '' hahaha wat ,niet jaloers zijn'' lach ik hem toe
    '' Woow Dounia ben echt blij voor gekkie, dat weet jij ook toch, waar heb je baantje gevonden? ''
    '' Bij die snackbar in de stad ''
    '' Er zijn duizenden 'snackbars in de stad eh teboheresht'' (dombo) haha ik besef me dat ik eigenlijk niet eens weet hoe die snackbar heet en loop snel een paar stapjes terug en kijk op het raam hoe het heet.
    '' Het heet snackbar Mamamia.., ze3ma shuk dmigish'' ( ze3ma jij bent slim)
    ''Mooi, mooi, bsaha dountje ''
    '' lejhtik saha.., wat ben je aan het doen ? ''
    '' vervelen en heb honger '''
    '' ga eten dan, wat zeg je tegen mij dat je honger hebt ''
    '' Chaima wil niks voor me maken en me moeder is bij jou moeder '' zegt hij zo zielig mogelijk.
    '' Allah s w t heeft jou toch handen en voeten gegeven, dus niet zeuren ''
    '' Alsjeblieft Dounia, kom voor me koken '' zegt hij smekend als grap.
    '' doeiii Mootje '' zeg ik expres.
    '' Nee nee wacht, niet ophangen ! blijf waar je bent dan kom ik je halen en gaan we samen eten bij mcdonalds ofso ''
    hmm klinkt niet verkeerd dacht ik en stemde toe.
    '' Saffi is goed tot zo inscha allah ''
    '' tot zo ''

    Een uurtje later zitten Mo en ik in de rij bij de mcdonalds. Het is er erg rustig, ik zie hoe de man voor ons de kassa verlaat met een dienblad met een visburger menu en zie achter bij de keuken nog een paar visburgers staan, zo die hebben het zeker de hele dag rustig gehad ofso.
    We zijn aan de beurt en worden geholpen door een meid van een jaar of 18 schat ik.
    Ze kijkt me gelijk kattig aan maar schenk er geen aandacht aan. Ik wacht op Mo af totdat hij zou bestellen, maar dan kijkt hij me aan
    '' bestel jij maar, ik wil gewoon zelfde als jou '' zegt hij.
    '' Zo is dat je nieuwe vriend ? '' zegt dat meisje op een kattige toon en ik kijk haar niet begrijpend aan.
    '' Ik ken jou niet eens, dus gaat je niks aan '' zeg ik bot terug '' ojaah en doe maar 2 visburgersmenu met frietsaus en cola graag '' zeg ik er nog achter aan.
    Ze kijkt me dan bitchie aan, pff die is zeker jaloers dat ik met Mo ben, ik zeg je eerlijk Mo is een knappe jongen, maar mijn lieve neef.
    '' De visburgers zijn op '' zegt ze.
    '' Wat ? ik zie daar de visburgers ''
    '' Die mogen wij niet weggeven ''
    '' Doe normaal en geef die visburgers'' zegt Mo opeens op een boze toon.
    '' Zo, je voelt je wel lekker he met hem naast je zijde '' zegt ze tegen me en zie vanuit mijn ooghoeken Mo haar walgelijk aankijken.
    '' Jaloers ? '' zeg ik dan tegen haar om haar stuk te laten gaan.
    '' Hou je benen maar lekker voor hem open hoertje '' floept ze eruit ik word woedend en bal mijn vuisten als ik haar net een vuist wil verkopen, zie ik dat Mo mijn vuist vasthoud en hij haar een keiharde klap met de platte hand geeft, tjaah als hij haar een vuist zou geven dan zou ze bewusteloos zijn.
    '' Ze valt achter de balie op de grond en schreeuwt het uit van de pijn ''
    ik buig me over de toonbak en spuug op haar, lekker voor je bitch !
    en ik loop samen met Mo de mcdonalds uit.
    '' Kom we gaan bij de Laplace eten, er werken alleen maar kleuters bij de macci '' zegt Mo en ik stem toe.
    Als we eindelijk hebben gegeten zegt Mo '' haha ik heb een gevaarlijk nichtje '' zegt Mo
    '' whahah ewaa saffi, niemand moet gewoon zulke dingen over me zeggen, whahah en jij dan, jij hebt haar die klap verkocht hoor, ze3ma nog platte hand, omdat vuist te hard zou zijn.

  15. #15
    Bijna Lid

    Reacties
    32
    09-01-2013

    upoe gaa snel verder pliess ik zie dat je online bent xx