1. #16
    Loves sweet flowers

    Reacties
    3.196
    26-03-2004

    Citaat Geplaatst door essytazia
    heel erg bedankt flower girl shokran
    graag gedaan meid
    Citaat Geplaatst door القرآن الكريم

    وَمَن يَتَّقِ ٱللَّهَ يَجۡعَل لَّهُۥ مَخۡرَجٗا ٢..
    وَمَن يَتَّقِ ٱللَّهَ يَجۡعَل لَّهُۥ مِنۡ أَمۡرِهِۦ يُسۡرٗا ٤..


  2. #17
    His Love ♥

    Reacties
    3.257
    10-02-2004

    Citaat Geplaatst door mozlan
    23. De Gelovigen (Al-Mominoen)

    In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

    1. Inderdaad voorspoedig zijn de gelovigen.

    2. Die ootmoedig zijn in hun gebeden.


    Lieve zuster, de voorwaarde van de slaat is de lghoesoe3. En dat houdt in dat alles van jou (ledematen hart, ogen, oren) luisteren naar de koran die je leest. Het is moeilijk ja, want veel mensen, zodra ze het gebed intreden krijgen ze alle ellende van de wereld voor hun ogen te zien: huurkosten, electriciteit, kinderen, vrouw, auto.. Lmashakiel gewoon.

    Hoe kan je ervoor zorgen dat dat niet gebeurd:
    voordat je het gebed intreedt moet je je daar klaar voor maken. Zoals iemand doet wanneer hij de rechtzaal binnentreedt.

    Als je in het gebed bent, hou het dan in je achterhoofd vast dat je aan je rechterkant het paradijs is, onder en links van je de hel, achter je de dood en voor je de Koran, en boven je Allah die naar je kijkt. Vrees in je gebed de mogelijkheid dat Allah je gebed in je gezicht zal smijten.

    Als je het zo doet, eerst even goed trainen, dan zal het inshaAllah goed lukken. Maar vergeet zeker niet Allah zijn bescherming te vragen voor de sajtaan.


    dit wist ik nie shokran....ik denk dat dit me wel helpt als ik eraan denk

  3. #18
    Offline.

    Reacties
    2.941
    17-06-2003

    Ik heb een tijdje geleden de Nederlandse vertaling van de Quraan geleend van me oom,
    Ik verstond er niets van...

  4. #19
    Allah ou akbar

    Reacties
    3.838
    28-04-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door alpha_girl
    Ik heb een tijdje geleden de Nederlandse vertaling van de Quraan geleend van me oom,
    Ik verstond er niets van...

    te veel moeilijke woorden ofzo??

    Het wereldse leven is niets dan een spel en een ijdel vermaak. Doch voor degenen die God vrezen, is het thuis van het Hiernamaals beter. Willen jullie dan niet begrijpen? (6:32)

  5. #20
    ----

    Reacties
    9.557
    12-08-2002

    Salaam alaikum,

    Misschien helpt het om ook de tafsier (uitleg van de betekenis) te lezen. Ik heb pas de tafsier gelezen van sura Al Masad (die lees ik vaak met het bidden, weet niet waarom eigenlijk) en dan bid je ook heel anders dan dat mijn man bid met een andere sura die ik niet ken bv.

    Met alleen de nl vertaling weet je wel WAT er staat, maar begrijp je soms niet wat de echte BETEKENIS is...

    Salaam alaikum,
    M.

  6. #21
    Allah ou akbar

    Reacties
    3.838
    28-04-2004

    MVC Premium MVC Premium
    jah dat lijkt mij ook beter als je de nederlandse vertaling ok niet snapt

    Het wereldse leven is niets dan een spel en een ijdel vermaak. Doch voor degenen die God vrezen, is het thuis van het Hiernamaals beter. Willen jullie dan niet begrijpen? (6:32)