1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    3.769
    14-02-2011

    Citaat Geplaatst door Neda Bekijk reactie
    Ik heb subhnallah nog niet lang geleden de andere kant gezien.
    Een vrouw die tot aan haar nek in de schulden zat en trouwde in gemeenschap van goederen.
    De echtgenoot wist in dit geval van niets en kwam er dus na het huwelijk achter..

    Gevolg: enorme ruzie want de schuld was geen klein bedrag, maar een te groot bedrag..

    Uiteindelijk echtscheiding tot gevolg, waarna hij dus nu met de helft zit opgeschept.
    Hij probeert dit nog via de rechtbank nietig te laten verklaren middels misleiding en fraude aan te kaarten, maar de kans is groot dat hij toch dat bedrag moet gaan betalen..
    vreselijk dat soort toestanden!Allah iehfed! Ameen!
    Hoop dat hij de zaak wint!


    Heb het stukje aangepast.wAnt mannen zijn ook weleens de dupe.
    Being a Muslim is about changing yourself, Not changing Islam.
    Dubai gebouwd op Slaven.https://m.youtube.com/watch?v=gMh-vlQwrmU

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    3.769
    14-02-2011

    Citaat Geplaatst door nawal-1985 Bekijk reactie
    Zeer goede zaak. Wat zullen veel problemen vanzelf opgelost worden.
    Inderdaad!
    Being a Muslim is about changing yourself, Not changing Islam.
    Dubai gebouwd op Slaven.https://m.youtube.com/watch?v=gMh-vlQwrmU

  3. #18
    Malika Cartier

    Reacties
    2.744
    06-10-2013

    Citaat Geplaatst door zahar Bekijk reactie
    Beste M.nl leden.

    Het huwelijk wordt straks in Nederland helemaal anders,Nederlandse trouwakte is straks standaard Onder Huwelijkse voorwaarden!

    (In de Marokaanse wet is dit altijd al het geval geweest!)

    Niks meer automatisch Gemeenschap van goederen!

    Ik zelf vind dit een goede zaak!

    Wat is jullie mening hierover?

    ja volgens de islam ben je nog niet halal voor elkaar met enkel een kuffar trouwakte. je moet die kuffar trouwakte tekenen zodat ze weten dat je getrouwd bent. maar heeft binnen de islam totaal geen waarde, is niet geldig. zo'n kuffar akte is dus gewoon waardeloos. dus ze mogen doen wat ze willen

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    3.769
    14-02-2011

    Citaat Geplaatst door Al-Malika Bekijk reactie
    ja volgens de islam ben je nog niet halal voor elkaar met enkel een kuffar trouwakte. je moet die kuffar trouwakte tekenen zodat ze weten dat je getrouwd bent. maar heeft binnen de islam totaal geen waarde, is niet geldig. zo'n kuffar akte is dus gewoon waardeloos. dus ze mogen doen wat ze willen
    je trouwd voor beide!
    Je kan namelijk niet trouwen bij Marokaanse Consulaat zonder Nederlandse Trouwakte!

    Tenzij je 3rivie wil trouwen!( alleen bij Imam)
    Being a Muslim is about changing yourself, Not changing Islam.
    Dubai gebouwd op Slaven.https://m.youtube.com/watch?v=gMh-vlQwrmU

  5. #20
    Malika Cartier

    Reacties
    2.744
    06-10-2013

    Citaat Geplaatst door zahar Bekijk reactie
    je trouwd voor beide!
    Je kan namelijk niet trouwen bij Marokaanse Consulaat zonder Nederlandse Trouwakte!

    Tenzij je 3rivie wil trouwen!( alleen bij Imam)
    als je gewoon in marokko trouwt heb je geen nederlandse trouwakte nodig schat... alleen als bij het consulaat trouwt moet je eerst voor de nederlandse wet trouwen. ivm met fraude bij instantie's zoals sociale dienst dat heeft nederland met marokko afgesproken. maar als je gewoon in marokko trouwt heb je geen nederlandse nodig

    maar nogmaals je trouwt voor de kuffar wet, om aan te geven in het land waar je woont dat je getrouwd bent. maar je moet niet denken dat je halal bent voor elkaar met alleen kuffar-akte. dus is die voor de moslims waardeloos en niet geldig. de reden waarom je die tekent is om aan te geven in het land waar je woont dat je getrouwd bent. and thats it. ik hecht er ook geen waarde.

  6. #21
    Turn To Allah

    Reacties
    7.458
    10-07-2007

    Citaat Geplaatst door Al-Malika Bekijk reactie
    als je gewoon in marokko trouwt heb je geen nederlandse trouwakte nodig schat... alleen als bij het consulaat trouwt moet je eerst voor de nederlandse wet trouwen. ivm met fraude bij instantie's zoals sociale dienst dat heeft nederland met marokko afgesproken. maar als je gewoon in marokko trouwt heb je geen nederlandse nodig

    maar nogmaals je trouwt voor de kuffar wet, om aan te geven in het land waar je woont dat je getrouwd bent. maar je moet niet denken dat je halal bent voor elkaar met alleen kuffar-akte. dus is die voor de moslims waardeloos en niet geldig. de reden waarom je die tekent is om aan te geven in het land waar je woont dat je getrouwd bent. and thats it. ik hecht er ook geen waarde.
    Wel belangrijk als je nog ergens recht op wilt hebben. Ik zou niemand aanraden om alleen via een imam of voor de Marokkaanse wet te huwen.

    "Do not despair of the mercy of Allah" Qur'an 39:53


  7. #22
    Malika Cartier

    Reacties
    2.744
    06-10-2013

    Citaat Geplaatst door Nidaa Bekijk reactie
    Wel belangrijk als je nog ergens recht op wilt hebben. Ik zou niemand aanraden om alleen via een imam of voor de Marokkaanse wet te huwen.
    recht op wat? op een huis dat hij zelf gekocht heeft terwijl jij geen cent bij hebt gelegd??? allah i sgata3liek a lmosiba a golddigger.

    ik heb zo mijn rechten na een scheiding volgens de islamitische wet. houd hij zich hier aan? heeel erg fijn. houd hij zich hier niet aan? mogge allah s.w.t hem vergeven voor die zonde.

    ik ben vrouw genoeg om voor me zelf te zorgen na een scheiding ik heb na een scheiding geen rooie cent nodig van die klootzak. als ik gescheiden ben hoef ik niets maar dan ook hellemaal niets van die hond. gewoon oprotten en jallah kowed. ik zorg voor me zelf.
    ik weiger om zo'n achterlijke zwak wijf te zijn terwijl ik in europa woon.

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    1.292
    28-02-2010

    is het niet zo dat het islamitische gezien ook niet mag in gemeenschap van goederen maar juist huwelijkse voorwaarden?

    wie weet dit ? met dalil

  9. #24
    Turn To Allah

    Reacties
    7.458
    10-07-2007

    Citaat Geplaatst door Al-Malika Bekijk reactie
    recht op wat? op een huis dat hij zelf gekocht heeft terwijl jij geen cent bij hebt gelegd??? allah i sgata3liek a lmosiba a golddigger.

    ik heb zo mijn rechten na een scheiding volgens de islamitische wet. houd hij zich hier aan? heeel erg fijn. houd hij zich hier niet aan? mogge allah s.w.t hem vergeven voor die zonde.

    ik ben vrouw genoeg om voor me zelf te zorgen na een scheiding ik heb na een scheiding geen rooie cent nodig van die klootzak. als ik gescheiden ben hoef ik niets maar dan ook hellemaal niets van die hond. gewoon oprotten en jallah kowed. ik zorg voor me zelf.
    ik weiger om zo'n achterlijke zwak wijf te zijn terwijl ik in europa woon.
    Ik zou maar een toontje lager zingen als ik jou was. Genoeg vrouwen die nu in de misere zitten omdat ze niets op papier hebben staan. Doe vooral wat je niet laten kunt.

    "Do not despair of the mercy of Allah" Qur'an 39:53


  10. #25
    Malika Cartier

    Reacties
    2.744
    06-10-2013

    Citaat Geplaatst door Nidaa Bekijk reactie
    Ik zou maar een toontje lager zingen als ik jou was. Genoeg vrouwen die nu in de misere zitten omdat ze niets op papier hebben staan. Doe vooral wat je niet laten kunt.
    meid ik ga juist een toontje hoger zingen!!!! ik hoef nietssssssss van mijn gescheiden man. gescheiden? ewa kowed dan tekenen en weg wezen. ik zorg voor me zelf. ik heb een goede gezondheid ik kan dus werken, heb ik kinderen? ook dan kan ik gewoon werken. ik kan mijn eigen brood op de plank zetten. ik heb daar geen man voor nodig en ook kan ik ook gewoon net als genoeg andere vrouwen zonder alimentatie mijn kinderen groot brengen!!!! en islamitisch gezien behoren trouwens de kinderen bij de man opdat het makkelijker zal zijn voor de vrouw om te hertrouwen dus hij mag de kinderen hebben

  11. #26
    ilies 'n ayt dareng

    Reacties
    16.744
    23-09-2009

    Citaat Geplaatst door Al-Malika Bekijk reactie
    recht op wat? op een huis dat hij zelf gekocht heeft terwijl jij geen cent bij hebt gelegd??? allah i sgata3liek a lmosiba a golddigger.

    ik heb zo mijn rechten na een scheiding volgens de islamitische wet. houd hij zich hier aan? heeel erg fijn. houd hij zich hier niet aan? mogge allah s.w.t hem vergeven voor die zonde.

    ik ben vrouw genoeg om voor me zelf te zorgen na een scheiding ik heb na een scheiding geen rooie cent nodig van die klootzak. als ik gescheiden ben hoef ik niets maar dan ook hellemaal niets van die hond. gewoon oprotten en jallah kowed. ik zorg voor me zelf.
    ik weiger om zo'n achterlijke zwak wijf te zijn terwijl ik in europa woon.
    niet als dat huis zowel van mij als van hem is
    teveel vrouwen hier die na een scheiding erachter komen dat hun man het huis in marokko bijvoorbeeld op zijn naam heeft staan.
    Kookblog: Safrana&Argana


    Silence is the language of God
    All else is poor translation.

    -Rumi-


  12. #27
    Malika Cartier

    Reacties
    2.744
    06-10-2013

    Citaat Geplaatst door tooto7moe Bekijk reactie
    niet als dat huis zowel van mij als van hem is
    teveel vrouwen hier die na een scheiding erachter komen dat hun man het huis in marokko bijvoorbeeld op zijn naam heeft staan.
    ja maar lieve meid als ik geen rooie cent of maar een paar hondereuro heb in gelegd bij de koop of opbouw van dat huis dan neem ik daar ala direct afstand van... sorry hoor dat is na de scheiding niet MIJN huis!!!! dan is en blijft dan het huis van mijn ex-man en mijn kinderen. ik heb daar dan niets te zoeken als ik ik er geen geld of maar een paar honderd euro bij heb gelegd.

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    3.769
    14-02-2011

    Citaat Geplaatst door tooto7moe Bekijk reactie
    niet als dat huis zowel van mij als van hem is
    teveel vrouwen hier die na een scheiding erachter komen dat hun man het huis in marokko bijvoorbeeld op zijn naam heeft staan.
    komt helaas te vaak voor.
    Being a Muslim is about changing yourself, Not changing Islam.
    Dubai gebouwd op Slaven.https://m.youtube.com/watch?v=gMh-vlQwrmU

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    1.010
    14-04-2012

    Citaat Geplaatst door zahar Bekijk reactie
    Beste M.nl leden.

    Het huwelijk wordt straks in Nederland helemaal anders,Nederlandse trouwakte is straks standaard Onder Huwelijkse voorwaarden!

    (In de Marokaanse wet is dit altijd al het geval geweest!)

    Niks meer automatisch Gemeenschap van goederen!

    Ik zelf vind dit een goede zaak!

    Wat is jullie mening hierover?
    Perfect toch volgens de Islam.

    Mijn geld/vermogen/schulden is mijn probleem of geluk en vice versa.

    Als ik een huis of wat dan ook koop en is het van mij en andersom is het alleen van haar. Hmdl zoals het hoort!!!

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    3.769
    14-02-2011

    Citaat Geplaatst door bones Bekijk reactie
    Perfect toch volgens de Islam.

    Mijn geld/vermogen/schulden is mijn probleem of geluk en vice versa.

    Als ik een huis of wat dan ook koop en is het van mij en andersom is het alleen van haar. Hmdl zoals het hoort!!!
    yips!
    Being a Muslim is about changing yourself, Not changing Islam.
    Dubai gebouwd op Slaven.https://m.youtube.com/watch?v=gMh-vlQwrmU