1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    6.651
    09-12-2005

    Welke zin heeft jou aan het denken gezet..

    We komen allemaal verschillende mensen tegen. De 1 blijft, terwijl de ander weer vertrekt. Ik denk dat iedereen weleens iemand heeft gekend die iets zei wat echt tot je is doorgedrongen en eerder nooit bij stil hebt gestaan. Hierdoor ben je gaan nadenken en probeer je het zoveel mogelijk toe te passen in je leven. De zin kan van alles zijn, van simpel tot ingewikkeld.

    Ik frustreerde me vroeger vaak bij mensen die niet netjes waren. Mijn ex collega merkte dat op en zei tegen me, "wat jij ziet hoeft een ander niet te zien". Sindsdien ben ik mensen meer gaan accepteren zoals ze zijn.

    Mijn vraag aan jullie dus, welke zin kreeg jij te horen wat je altijd is bij gebleven? Misschien kunnen we zo nog wat van elkaar leren.
    Down To Earth..

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    6.651
    09-12-2005

    Helemaal niemand..?
    Down To Earth..

  3. #3
    ouwe rot in het vak

    Reacties
    19.058
    25-12-2001

    met betrekking tot het dragen van hoofddoek had ik heel vaak ja ik doe het als ik er 100% achter sta en er aan toe ben. Ik twijfelde erg ivm mijn werk. Ik heb met mijn broer erover gepraat. Hij zei wat jij doet is jouw keuze maar wat als je de kans niet krijgt om tot die 100% te komen? Wat ga je tegen onze Heer zeggen, ja sorry ik was er niet aan toe want het mocht ook niet op mijn werk?

    Met mijn teamleider (overtuigd atheist) heb ik mijn wens om hoofddoek te gaan dragen ook besproken en aangegeven dat ik de reactie's van mijn directe collega's vond tegenvallen. Hij zei moet je 's luisteren als ik morgen met een ringbaardje naar werk kom zullen ze het ook niks vinden maar als ze zien dat ik me er goed bij voel en het ook zo houdt dan hebben ze niks anders dan eraan te wennen en zullen ze niet meer weten hoe ik ervoor eruit zag! Deze woorden zal ik echt nooit maar dan ook nooit vergeten.

    Alhamdoelilah draag ik mijn Hidjaab sindsdien.
    Internet is maar internet, dus neem niet alles zo serieus!
    PM staat weer uit losers! En ik wil ook geen vrienden zijn met wie dan ook! Mn kinderen zijn waarschijnlijk ouder dan jij! Kssst kssst.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    6.651
    09-12-2005

    Citaat Geplaatst door roumaisa Bekijk reactie
    met betrekking tot het dragen van hoofddoek had ik heel vaak ja ik doe het als ik er 100% achter sta en er aan toe ben. Ik twijfelde erg ivm mijn werk. Ik heb met mijn broer erover gepraat. Hij zei wat jij doet is jouw keuze maar wat als je de kans niet krijgt om tot die 100% te komen? Wat ga je tegen onze Heer zeggen, ja sorry ik was er niet aan toe want het mocht ook niet op mijn werk?

    Met mijn teamleider (overtuigd atheist) heb ik mijn wens om hoofddoek te gaan dragen ook besproken en aangegeven dat ik de reactie's van mijn directe collega's vond tegenvallen. Hij zei moet je 's luisteren als ik morgen met een ringbaardje naar werk kom zullen ze het ook niks vinden maar als ze zien dat ik me er goed bij voel en het ook zo houdt dan hebben ze niks anders dan eraan te wennen en zullen ze niet meer weten hoe ik ervoor eruit zag! Deze woorden zal ik echt nooit maar dan ook nooit vergeten.

    Alhamdoelilah draag ik mijn Hidjaab sindsdien.
    Elhamdoulilah.. Mooi. Het klopt ook echt dat men vergeet hoe degene eruit heeft gezien. Heeft allemaal met wennen te maken.

    Down To Earth..

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    6.651
    09-12-2005

    Kom op vrouwtjes. De meeste hebben hier al heel wat levenservaring en niemand die wat kwijt wil..?
    Down To Earth..

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    6.651
    09-12-2005

    Citaat Geplaatst door vaderhartje Bekijk reactie
    Up
    Dank je meid..!
    Down To Earth..

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    2.723
    12-10-2011

    Geen dank verbaast me echt wel dat er geen leden reageren met hun ervaringen.

    Spijtig had graag meer willen lezen.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    6.651
    09-12-2005

    Citaat Geplaatst door vaderhartje Bekijk reactie
    Geen dank verbaast me echt wel dat er geen leden reageren met hun ervaringen.

    Spijtig had graag meer willen lezen.
    Mij dus ook. Valt echt tegen jammer genoeg. Juist topics waar je van elkaar kunt leren wordt er niet gereageerd. Waarschijnlijk is het niet interessant genoeg.
    Down To Earth..

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    2.723
    12-10-2011

    Citaat Geplaatst door Sabeah Bekijk reactie
    Mij dus ook. Valt echt tegen jammer genoeg. Juist topics waar je van elkaar kunt leren wordt er niet gereageerd. Waarschijnlijk is het niet interessant genoeg.
    Dat zie ik wel vaak onzinnige topics dan komen ze als kippen bijeen.

    Als het om iets interessant gaat dan blijven ze weg.

    Alsnog een dikke up!

  10. #10
    Evthingatitsapptime

    Reacties
    6.241
    07-06-2008

    Citaat Geplaatst door Sabeah Bekijk reactie
    Mij dus ook. Valt echt tegen jammer genoeg. Juist topics waar je van elkaar kunt leren wordt er niet gereageerd. Waarschijnlijk is het niet interessant genoeg.
    Or so it seems.
    It takes a gun to rob a bank and a bank to rob the world.
    __________________________________________________ __________________________________________________ _
    - L e r e n eten (inhoudstafel)- K r u i d e n n a m e n in het Marokkaans (orig. thread)- Studie h u l p h o e k j e

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    233
    26-05-2012

    En leraar die zei, soms kun je een ander niet veranderen, het enige wat je kunt doen is jezelf veranderen.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    233
    26-05-2012

    Een goede vriendin die in een moeilijke periode zei, girlfriend, check yourself before you wreck yourself! Die kwam echt goed aan.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    528
    17-01-2011

    een probleem van een ander hoeft jouw probleem niet te zijn.
    veranderingen beginnen bij jezelf
    jij bent degene die bepaald wat goed en slecht voor je is( op professioneel gebied)
    je werkt het beste als je jezelf blijft( ook op professioneel gebied)
    opgeven is niet altijd verliezen, maar de kracht om iets los te laten en wat je eruit geleerd hebt, gebruiken in je leven.
    zorg ervoor dat jij iets aan de wereld geeft wat niemand anders kan doen(klein of groot)
    je kunt de ander niet helpen als je zelf hulp nodig hebt

    zo dit is wat ik onthouden heb

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    10.569
    12-01-2006

    "Aardig zijn is als je aardig bent als je niet per se aardig hoeft te zijn."

    "Integer zijn is als je het goeie doet, ook als niemand ziet wat je doet. "
    Deze is meer voor ongelovigen, want gelovigen weten natuurlijk dat Allah altijd meekijkt.
    "Als iemand een smakeloze opmerking maakt, dan neem ik die meestal met een korreltje zout."

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    6.651
    09-12-2005

    dames.

    Mooi en leerzaam.
    Down To Earth..