Poll resultaten: Wat vind je van het verhaal: Once upon a time?

Stemmers
118. Je mag niet stemmen op deze poll
  • Prachtig verhaal, ga zo door

    105 88,98%
  • Hmm leuk verhaal, maar kan beter

    7 5,93%
  • Saai verhaal

    6 5,08%
  1. #31
    Al Khilafah

    Reacties
    2.875
    18-02-2012

    Wat vooraf ging:
    Met ingehouden adem keken ze naar de deur, bang dat het andere soldaten waren tot dat hun hart een sprongetje van opluchting maakte. Niemand anders dan Zara en Riaz stapten naar binnen om ze te bevrijden.


    7. Vrijuit

    Riaz spande zijn boog strak terwijl hij op de soldaat richtte die nu op zijn benen stond te trillen.
    Zara keek opgelucht toen ze haar mannen vond en samen met Fariq hielp ze de rest te ontboeien.
    “Je bent geweldig.” Riep Barkad uit die eindelijk bevrijd was.
    Hanzala hield zijn blik uit schaamte omlaag omdat hij gefaald had om zijn opdracht goed uit te voeren.
    “Is iedereen oké?”vroeg ze bezorgd.
    Ze stonden op en knikten.
    “Bedankt, dat je voor ons bent gekomen.” Zei Jurdik en Zara knikte.
    Barkad ging achter de trillende soldaat staan en sloeg hem op zijn hoofd waarna ook hij bewusteloos op de grond viel.
    “Wat een lafaard.”mompelde Barkad hoofdschuddend.
    Riaz liet zijn boog zakken en hij schudde de hand van de mannen.
    “Laten we gaan voordat ze ons opmerken.” Zei Zara zacht en samen renden ze de cel uit de trappen op. De mannen merkten dat er een paar soldaten bewusteloos op de grond lagen door toedoen van Zara en Riaz en kregen bewondering voor ze. Toen ze eindelijk buiten waren vroeg Zara:
    “Waar zijn jullie paarden?”
    “Die zijn afgepakt.” Antwoordde Hanzala.
    Zara keek bedenkelijk voor zich uit terwijl ze snel naar haar paard toeliep.
    “Jurdik en Barkad jullie nemen onze paarden en versterken de cavalerie. Wij gaan in tussen tijd de paarden terughalen.” Beval ze vervolgens. Jurdik klom op Fulsan en Barkad op het paard van Riaz.
    “Ongeveer drie kilometer van de grote weg staat de koets buiten het zicht. Luqnot staat op uitkijk. Hij fluit jullie wel wanneer jullie in de buurt zijn. Blijf daar tot wij komen. Iqbal heeft daar de leiding.”Lichtte ze hen in en vervolgens draafden ze de stad uit.
    Ze hoorden voetstappen en in reflex renden ze snel uit het zicht.
    “We moeten snel hier wegwezen anders komen we niet makkelijk uit deze stad.” Zei Zara.
    “De paarden zullen vast in een stal zijn.” Zei Fariq.
    Zara knikte.
    “Laten we snel zo’n stal vinden.”

    “Zara!” zei Layla opgelucht toen Zara op een paard kwam draven. Ze stapte van het paard af en Layla liep naar haar toe en zei:
    “Ik begon me al zorgen om je te maken.”
    Zara glimlachte en plaatste haar handen op Layla’s schouder en zei:
    “Nergens voor nodig.”
    De overige twee mannen werden door de andere ruiters benaderd met allerlei nieuwsgierige vragen. Zara blikte naar Hanzala en zei streng:
    “Roep je mannen, we moeten praten.”

    Op een kleine afstand van de rest stond Zara voor de vier mannen die de tweede cavalerie moesten voorstellen. Ze wist nog altijd niet hoe ze alle vier in een cel terecht waren gekomen en het was tijd om een verklaring te krijgen.
    “Vertel op.” Eiste ze.
    “Ik wil graag weten hoe dit fiasco is gebeurd.”
    “Bevelhebber, het was allemaal één grote misverstand!” riep Barkad luidruchtig zoals hij was.
    “Uit het niets werd ik uitgemaakt voor moordenaar!”
    “Ja maar jij stelde je ook zo verdacht op, op de markt.” Beschuldigde Jurdik hem.
    “Hoe moet jij dat weten, jij was er niet eens bij!”riep Barkad boos omdat hij zich aangevallen door Jurdik voelde. Al snel vielen die twee in een grote luidruchtige discussie terwijl Zara gefronst naar die twee keek.
    “Stilte.” Riep Hanzala boven hen uit. De mannen staakten hun discussie en Hanzala zei:
    “Laat mij het vertellen.”
    Zara keek hem afwachtend aan en hij begon:
    “Er is een voortvluchtige moordenaar in Naqr, hij heeft twee soldaten afgelopen week vermoord en sindsdien zoeken de soldaten grondig naar de moordenaar. Barkad voldeed aan het signalement en werd samen met Fariq gearresteerd. Toen ik samen met Jurdik ze probeerden te bevrijden werden wij zelf overmeesterd en in de cel gegooid.”
    Zara zuchtte en begreep dat het niet persoonlijk door de mannen kwam, het was gewoon pech.
    “Goed dan, jullie gaan dit keer vrijuit… maar laat dit niet nog een keer gebeuren.” Zei ze streng.
    Ze knikten en stonden op.
    “Laten we vertrekken van hier. We hebben nog hooguit twee uur voordat de zon ondergaat.” Zei ze ten slotte en ze keerden terug naar de anderen waarna ze verder reisden.

    Hanzala ging naast Zara rijden en zei spijtig:
    “Het spijt me, ik weet dat ik gefaald heb. Je rekende op mij en ik stelde je teleur.”
    Zara kreeg een glimlach op haar gezicht en zei geruststellend:
    “Neem het niet zo zwaar. Ik neem het je niet kwalijk.”
    Het was even stil waarna Zara zei:
    “Ik ben al blij dat jou niets mankeert.”
    Hanzala keek op en blikte in het vriendelijke gezicht van Zara en kreeg toen ook een glimlach op zijn gezicht.
    “Bedankt, dat je ons hebt geholpen.” Zei hij vervolgens.
    “Dat is mijn plicht.” Antwoordde ze geamuseerd en met een glimlach reisden ze verder.

    "Then there will be a Khilafah on the method of the Prophet."
    Musnad Imam Ahmed 4/273

    De vrome voorgangers [Ramadan]


  2. #32
    Al Khilafah

    Reacties
    2.875
    18-02-2012

    Citaat Geplaatst door lala__bouchra Bekijk reactie
    salaam alaykoem
    subhanallah ben erg blij dat je weer begonnen bent. ik heb je schrijfstijl erg gemis. ik zal je verhaal inchallah blijve volgen tot het einde
    maar ik ben een stille lezer. ik zal af en toe reageren maar weet dat ik je verhaal mee lees.
    dus uppen zou ik maar zeggen
    wasalaaam alaykoem
    wa a'laykoum salaam =D
    Shokran voor je reactie, welkom terug bij mijn nieuwe verhaal
    Ik zal in mijn achterhoofd houden dat je mee leest
    Citaat Geplaatst door Sjeems Bekijk reactie
    Omgg,
    Uppen kost geen moeite
    Citaat Geplaatst door believe_ Bekijk reactie
    up!
    Citaat Geplaatst door Koningin.H Bekijk reactie
    Up
    Citaat Geplaatst door ikkealleen Bekijk reactie
    Upsaa voor een mooi begin..
    Shokran voor het mee-uppen

    "Then there will be a Khilafah on the method of the Prophet."
    Musnad Imam Ahmed 4/273

    De vrome voorgangers [Ramadan]


  3. #33
    Valar morghulis.

    Reacties
    10.250
    14-09-2012

    Uppppaaaaa.
    "Esse quam videri."

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    1.946
    09-07-2013

    Mooi vervolg..
    up voor meer.

  5. #35
    ♥ALLAH

    Reacties
    5.696
    13-04-2008

    Prachtig meid!
    2 Gebruikers

    ♥♥ فَإِنَّ مَعَ العُسرِ يُسرًا♥♥
    ♥♥


  6. #36
    ♥ALLAH

    Reacties
    5.696
    13-04-2008

    -

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    2 Gebruikers

    ♥♥ فَإِنَّ مَعَ العُسرِ يُسرًا♥♥
    ♥♥


  7. #37
    MVC Lid

    Reacties
    9
    10-12-2013

    Geweldig!

  8. #38
    Valar morghulis.

    Reacties
    10.250
    14-09-2012

    Uppssss voor jou! Ik houd niet echt van prinsessenverhalen ,maar jouw verhaal trekt mijn aandacht.. Uppppaaaa voor jou. Ga zo door.
    "Esse quam videri."

  9. #39
    Al Khilafah

    Reacties
    2.875
    18-02-2012

    Citaat Geplaatst door Perla. Bekijk reactie
    Uppppaaaaa.
    Citaat Geplaatst door ikkealleen Bekijk reactie
    Mooi vervolg..
    up voor meer.
    Citaat Geplaatst door Koningin.H Bekijk reactie
    Upp
    Citaat Geplaatst door is_lam Bekijk reactie
    Prachtig meid!
    Citaat Geplaatst door Sjeems Bekijk reactie
    Geweldig!
    Shokran voor het mee-uppen dames, geeft mij goede motivatie.

    "Then there will be a Khilafah on the method of the Prophet."
    Musnad Imam Ahmed 4/273

    De vrome voorgangers [Ramadan]


  10. #40
    Al Khilafah

    Reacties
    2.875
    18-02-2012

    Citaat Geplaatst door Perla. Bekijk reactie
    Uppssss voor jou! Ik houd niet echt van prinsessenverhalen ,maar jouw verhaal trekt mijn aandacht.. Uppppaaaa voor jou. Ga zo door.
    Ik beloof je dat het geen normale prinsessen-verhaal zal zijn.

    "Then there will be a Khilafah on the method of the Prophet."
    Musnad Imam Ahmed 4/273

    De vrome voorgangers [Ramadan]


  11. #41
    Al Khilafah

    Reacties
    2.875
    18-02-2012

    8. Provincie Hatar

    Ze nam een duik in het water en waste haar lichaam. Nog voordat de rest wakker werd besloot ze zich te reinigen in de stromende rivier. De stroming streelde haar lichaam en ze genoot van het water en het vroege gezang van de vogels. Ze voelde zich helemaal ontspannen worden. Ze sloot haar ogen tot ze een geluid opnam en in een reflex omdraaide. Geschrokken stond ze oog in oog met Hanzala die met een ontblootte bovenlijf ook de rivier was ingestapt.
    “Hanzala.” Fluisterde ze geschrokken terwijl het schaamrood naar haar wangen steeg.
    “Liet ik je schrikken?”vroeg hij geamuseerd.
    Ze knikte en draaide zich met haar rug naar hem om.
    “Ik dacht dat je sliep.”zei ze zacht terwijl ze hoopte dat hij niet doorhad hoe ongemakkelijk ze zich nu voelde.
    “Ik besloot me te wassen, maar ik zag dat je me al voor was.” Antwoordde hij.
    “Ik ga wel verderop zwemmen dan kun jij je wassen.”zei ze om zich uit de voeten te maken en zonder op een antwoord te wachten dook ze in het water en kwam pas weer boven water toen ze ver van Hanzala was.
    “Je mag ook blijven.”fluisterde hij zuchtend wetend dat ze hem niet kon horen. Hij liet zich vervolgens ontspannen in het water terwijl hij af en toe naar Zara gluurde. Hij kon niet ontkennen dat hij zich aangetrokken tot haar voelde. Ze was immers een plaatje om aan te zien.

    Ze stapte uit het water terwijl haar onderjurk zich aan haar lijf vastplakte en het water van haar afdroop. Ze greep naar haar mantel waarmee ze zich afdroogde.
    “Wauw.”
    Verbaasd keek ze naar de bomen voor haar en zag Iqbal belust naar haar staren.
    “Je bent echt een schoonheid.” Vervolgde hij.
    Tegen een boom geleund bekeek hij haar onbeschaamd van top tot teen. Ze keek hem gefronst aan en vroeg zich af hoelang hij al wakker was. Hij stapte op haar af en zei als een charmeur dat hij was:
    “Als ik het eerder had geweten was ik eerder opgestaan om samen met jou deze rivier te delen.”
    “Ken je plaats, soldaat.”vermaande ze hem streng.
    “Kom op Zara, soldaat? Zowel jij als ik weet wel beter dat ik meer dan alleen een soldaat ben.” Zei hij vol van zichzelf.
    “Ik was immers de bevelhebber van de rechtervleugel tijdens de slag van de Paarden.” Vervolgde hij hoogmoedig. Ze keek hem niet onder de indruk aan en zei:
    “Dat kan dan wel zo zijn, maar hier ben je niet meer dan een soldaat en je praat niet zo tegen je Bevelhebber.”
    “Kom op, ik durf te wedden dat jij alleen als leider van deze cavalerie bent gekozen vanwege je mooie koppie.” En nog voordat hij naar haar kin kon reiken greep ze met woeste kracht naar zijn hand en draaide die in één draai achter zijn rug terwijl hij op zijn knieën op de grond viel. Ze kreeg een voldane glimlach op haar gezicht en zei:
    “Vergis je niet soldaat. Het zijn mijn vaardigheden die mij hoger dan jou plaatsen.”
    Ze versterkte haar greep en hij kreunde licht van de pijn.
    “Laat dit een waarschuwing zijn. De volgende keer zul je gestraft worden voor je losbandigheid.” Zei ze streng waarna ze hem een stoot gaf en los liet. Ze greep naar haar mantel en bedekte zich terwijl ze naar haar kleren toeliep. Haar respect voor Iqbal was meteen sterk gedaald.

    Er gingen twee dagen voorbij en sommigen vertoonden nu al tekenen van vermoeidheid. Een lange reis ondernemen was niet altijd makkelijk, vooral niet wanneer je rekening met meerdere personen moet houden. Maar reizen bracht de mens ook dichter bij elkaar. Wanneer je dagenlang met elkaar opgescheept zit, leer je elkaar pas goed kennen.
    Tijdens een korte stop liep Zara naar Layla toe met haar reserve harnas.
    “Prinses, u zou me een groot plezier doen als u dit aantrekt. Het is voor uw eigen veiligheid.”
    Layla glimlachte en knikte:
    “Ik ben deze grote jurken nu ook wel zat.”
    Ze stapte de koets in waar ze zich omkleedde en Luqnot liep op Zara af.
    “Bevelhebber, we hebben de provincie Hatar bereikt en we kunnen uit verschillende routes kiezen.”
    “Welke raad jij aan?” vroeg ze om zijn mening. Luqnot had de meeste kennis over de wegen vanaf Hatar naar Huzayn. Hij had veel gespioneerd in dit gebied om de vijandelijke concentraties van de Huzayn in de gaten te houden en als nodig te rapporteren aan de koning. Zara besloot hem dus dan ook als een gids aan te stellen aangezien hij de meeste ervaring had.
    “We trekken op vanaf de oostelijke kant via de bergpassen. Dat gebied is minder bewoond en een kleine stoet kan makkelijk passeren zonder op te vallen. De rivier Lumar stroomt daar in de buurt dus dan zijn we van water voorzien.” Antwoordde hij.
    “Zal het lukken met de koets?”
    “Het zal wat moeilijker gaan maar het is nog wel te doen.”
    Zara knikte en zei:
    “Dan nemen we die route.”
    Op dat moment ging de koetsdeur open en Layla stapte uit, gekleed in een lederen kuras en zei:
    “Dit zit zoveel beter dan die jurk.”
    Waarop Zara moest lachen.

    Hij staarde uit het raam terwijl hij zijn handen achter zijn rug omsloten had. Hij voelde die druk op zijn schouders steeds zwaarder worden door de tijdsdruk. Zijn ogen waren gefixeerd op de bergen in de verte. Niet ver daar vandaan bevond zich het Koninkrijk Maynour.
    De deur van zijn werkkamer ging open en zijn rechterhand haastte zich naar binnen.
    “Mijnheer, we hebben een spoor naar de prinses gevonden.”
    Hij draaide zich abrupt om en keek Girgis met grote ogen aan.
    “Onze spionnen hebben bevestigd haar een paar dagen geleden in Naqr te hebben gezien.”Vervolgde hij.
    Hij keek bedenkelijk voor zich uit terwijl hij dit nieuws tot zich liet bezinken.
    “Girgis regel een bestuursvergadering in de geheime kamer en houd dit zoveel mogelijk stil.” Zei hij vervolgens kordaat.
    Girgis knikte en maakte zich snel uit de voeten. Hij staarde naar de raam en dit keer voelde hij zich een stap dichter komen bij het voltooien van zijn taak.

    "Then there will be a Khilafah on the method of the Prophet."
    Musnad Imam Ahmed 4/273

    De vrome voorgangers [Ramadan]


  12. #42
    MVC Lid

    Reacties
    9
    10-12-2013

    Aah je bent geweldig!
    Ik heb een donkerbruin vermoeden dat het nog eens wat wordt tussen Hanzala & Zara

  13. #43
    Valar morghulis.

    Reacties
    10.250
    14-09-2012

    Citaat Geplaatst door Sayonara Bekijk reactie
    Ik beloof je dat het geen normale prinsessen-verhaal zal zijn.
    Ik zal het verhaal met liefde volgen! Maar alsnog houd ik je aan je belofte!

    Prachtig vervolg.. Ga verder! Upppsss.
    "Esse quam videri."

  14. #44
    Valar morghulis.

    Reacties
    10.250
    14-09-2012

    Citaat Geplaatst door Sjeems Bekijk reactie
    Aah je bent geweldig!
    Ik heb een donkerbruin vermoeden dat het nog eens wat wordt tussen Hanzala & Zara
    I think that to..
    "Esse quam videri."

  15. #45
    Off.

    Reacties
    2.421
    13-11-2009

    Dit smaakt gewoon naar meer kan dan ook niet wachten op de volgende.