Poll resultaten: Wat vind je van het verhaal: Once upon a time?

Stemmers
118. Je mag niet stemmen op deze poll
  • Prachtig verhaal, ga zo door

    105 88,98%
  • Hmm leuk verhaal, maar kan beter

    7 5,93%
  • Saai verhaal

    6 5,08%
  1. #16
    Al Khilafah

    Reacties
    2.875
    18-02-2012

    Citaat Geplaatst door Studente__ Bekijk reactie
    Citaat Geplaatst door Koningin.H Bekijk reactie
    Geweldig i want more


    Ik plaats straks een vervolgje.

    "Then there will be a Khilafah on the method of the Prophet."
    Musnad Imam Ahmed 4/273

    De vrome voorgangers [Ramadan]


  2. #17
    Al Khilafah

    Reacties
    2.875
    18-02-2012

    4. Naqr

    “De paarden moeten gedrenkt worden en vul de waterzakken.” Beval Zara vroeg in de ochtend. Het was dageraad en iedereen was wakker om de reis te vervolgen. Ze stond bij haar paard Fulsan die al gereed was voor de reis en keek toe hoe de mannen hun paarden bij de stroming van de rivier brachten. Hanzala liep naar Zara toe en ging naast haar staan.
    “Welke route ga je vandaag nemen?” vroeg hij.
    Ze keek hem aan en zei:
    “We hebben twee wegen. Eentje gaat door moeilijk begaanbare weg maar het houdt ons verborgen van mensen, en de tweede weg gaat door de stad Naqr. Ik heb er lang over nagedacht en heb besloten om toch via de stad Naqr te gaan. Het wordt moeilijk om met de koets over de eerste weg te gaan.”
    Hanzala keek bedenkelijk vooruit en vroeg:
    “Wat als iemand de prinses herkent?”
    “Dat moeten we voorkomen. We verdelen de cavalerie in twee groepen. De eerste groep zal met de koets door de stad reizen en niet stoppen. De prinses mag de koets niet uitstappen en de ramen moeten met lappen bedekt worden. Men zal niet denken dat het de prinses is aangezien de stoet erg klein zal zijn.”
    “En de tweede groep?” vroeg Hanzala nieuwsgierig.
    “De tweede groep moet zijn uitrusting uitdoen en wat later de stad inrijden als normale reizigers. Ze zullen zich naar de markt begeven en een kleine voorraad aanslaan en dan zo snel mogelijk zich weer bij de eerste groep voegen.”
    Hanzala knikte en zei:
    “Goed uitbedacht. Niemand anders kan deze cavalerie beter leiden dan jij.”
    Zara glimlachte en zei bescheiden:
    “Ik doe mijn best.”

    Het was middag toen ze in de buurt waren gekomen van de stad Naqr en de tactiek moest nu in werking worden gezet. Uit het zicht van de grote weg werd de cavalerie in tweeën gedeeld.
    “Gebroeders Rindjal, Luqnot, Dirar en ik reizen in de eerste groep samen met de prinses.” Maakte Zara duidelijk.
    “Hanzala, Barkad, Fariq en Jurdik reizen in de tweede groep.”vervolgde ze.
    “Jullie rusten eerst wat uit, terwijl wij verder reizen. Volg ons dan over een uur of twee. Ga rechtstreeks naar de markt en sla een voorraad aan dat genoeg is voor twee dagen. We moeten licht blijven reizen. Luister naar de actuele berichten maar blijf onopvallend.” Ze draaide zich om naar Hanzala en vervolgde:
    “Ik stel Hanzala als jullie leider aan. Luister naar zijn bevelen. En tot slot… wees op jullie hoede.”
    Ze knikten alle en toen Zara zag dat haar boodschap goed was aangekomen glimlachte ze.
    Hanzala hield Fulsan stil terwijl Zara op haar paard klom. Vervolgens hield ze de teugels vast terwijl ze Hanzala aan keek.
    “Ik reken op je.” Zei ze vertrouwelijk en Hanzala knikte geruststellend.
    “Laten we gaan.” Beval ze. En het eerste deel van de cavalerie zette de reis voort richting de stad Naqr terwijl de rest achterbleef.

    Zara galoppeerde met haar paard naast de koets terwijl ze met Layla sprak.
    “Onder geen enkele omstandigheden kunt u deze koets uit prinses. Niet tot we de stad verlaten hebben en van de grote weg af zijn. De gordijnen moeten ten alle tijden dicht blijven. We moeten zo min mogelijke opvallen.”
    Layla knikte van achter het gordijn en zei:
    “Zoals u het beveelt.”
    “De stad is in zicht!” riep Luqnot die aan kop reed en Zara galoppeerde naar hem toe. Het land was heuvelachtig en in de verte lag de stad op laaggrond gelegen. Ze verlieten het bosachtige landschap en kwamen nu in het agrarische gedeelte terecht. De buitenmuren van de stad waren wit, en weerspiegelden het zonlicht. Het was een prachtig uitzicht.

    “Mijn vrouw werd woedend!” lachte Barkad die gestrekt op de grond lag te rusten.
    “Ik zei dat ik geen keus had en dat de plicht mij riep.” Vervolgde hij.
    Fariq zuchtte en zei:
    “Het liefst zit ik nu bij mijn vrouw en kinderen. Ik zie ze te weinig door dit vak.”
    Barkad gaf hem lachend een stoot en zei:
    “Wat een zachte malloot ben jij. Niks is beter dan het leven van een soldaat.”
    “Ben ik niet mee eens. We riskeren ons leven dagelijks, we sterven ver weg van huis in gruwelijke toestanden. We eten en slapen slecht en dat allemaal voor een miezerig loon.” Zei Fariq deprimerend.
    “Je vergeet dat we onze dierbaren beschermen, en dat we eer verkrijgen.” Zei Hanzala die meeluisterde naar het gesprek. Hij kon niet ontkennen dat Fariq gelijk had maar hij wilde hem ook herinneren dat er voordelen waren.
    Fariq glimlachte zwakjes naar Hanzala en zei:
    “Dat is ook de enige reden waarom ik nog een soldaat ben. Om mijn dierbaren te beschermen.”
    “Ben je getrouwd?” vroeg Jurdik nieuwsgierig aan Hanzala.
    Hanzala glimlachte en schudde zijn hoofd:
    “Nee, ik wil daar niet eens aan denken.”
    De mannen keken hem vragend aan en hij vervolgde:
    “Ik leef met de dag, ik weet niet eens of ik nog morgen in leven ben. Ik wil daarbij geen kwetsbare vrouw, eentje waar ik mij constant zorgen om maak. Bang dat in mijn afwezigheid er iets met haar kan gebeuren. Als ik al trouw dan moet het met een vrouw zijn die zich kan verdedigen met het zwaard.”
    De mannen moesten glimlachen want ze hadden al een idee wie er bij hem zou passen maar alleen Barkad durfde zijn gedachten uit te spreken:
    “Iemand als Zara?”
    Hanzala lachte betrapt en zei:
    “Misschien.”

    Hanzala was een wees die van de straat was opgepikt om getraind te worden voor het verdedigen van de Koninkrijk. Het was een systeem van het rijk om weeskinderen zo van de straat af te halen en ze te rekruteren als soldaten. Hij had nog eens het geluk om in de Paleis getraind te worden bij Meester Hommane die hem als een zoon nam. Het was toen dat hij Zara leerde kennen. Ze was toen al een vurig meisje, gedreven door woede. Boos om de dood van haar vader. Ze vertelde hem toen dat ze het de Huzanen op een dag betaald zal zetten. Dat ze de dood van haar vader zou wreken. Haar zo gedreven zien, inspireerde hem als een jongen om open te staan voor het soldatenleven. Hij wilde ook vechten, en eeuwige roem verkrijgen. Hij wedijverde met Zara en in paar jaar tijd stonden ze beide bekend als uitstekende krijgers. In de veldslagen was hij nooit ver van haar te vinden. Hij was altijd dichtbij voor het geval dat zij hulp nodig zou hebben want na de dood van Meester Hommane was zij de enige die hij nog als een dierbare rekende.

    Fariq keek naar de stand van de zon en zei:
    “Het is tijd om op te staan mannen, twee uurtjes zijn al voorbij.”
    De mannen keken naar de zon en knikten. Ze trokken hun uitrusting uit en verstopten hun wapens in de bagage. Tijd om de tweede tactiek in werking te brengen.

    "Then there will be a Khilafah on the method of the Prophet."
    Musnad Imam Ahmed 4/273

    De vrome voorgangers [Ramadan]


  3. #18
    Valar morghulis.

    Reacties
    10.250
    14-09-2012

    Prachtig! Ik houd echt van jouw schrijfwijze!
    "Esse quam videri."

  4. #19
    Al Khilafah

    Reacties
    2.875
    18-02-2012

    5. Moordenaar

    “U mag de koets uit.” Zei Zara tegen de prinses.
    Ze hadden zonder problemen de stad uitgereden en drie kilometer van de stad vandaan stopten ze buiten het zicht van voorbijgangers. De deur van de koets ging open en de prinses stapte uit terwijl ze zich uitstrekte. Luna haastte zich meteen om de lunch voor de prinses voor te bereiden aangezien ze nog wel een tijdje zouden wachten op de overige mannen. De gebroeders Rindjal bonden de paarden vast aan bomen en terwijl Dirar op de grond uitrustte klom Luqnot in een boom om zo te achterhalen of ze achtervolgd werden.
    “Ik ga even mijn benen strekken.” Zei de prinses.
    “Blijf in de buurt prinses. Dirar loopt met u mee.” Zei Zara en meteen stond Dirar op van de grond en liep achter de prinses aan.
    Zara zuchtte en hoopte dat alles goed zou gaan. Hoe verder ze van de Koninklijke stad raakten hoe meer ze zich begon te beseffen dat dit een te grote verantwoordelijkheid was. Ze waren nog altijd in het Koninkrijk en waren in feite nog in de veilige zone…maar hoe zou het zijn wanneer ze het vijandelijk gebied binnen traden.

    De vier ruiters liepen de stad in terwijl ze hun paarden bij de teugels vast hielden. Ze moesten zo min mogelijk opvallen.
    “Barkad en Fariq kunnen jullie de voorraad aan slaan. Dan gaan wij luisteren naar de laatste nieuwtjes.” Zei Hanzala en de mannen knikten en gingen voor even uit elkaar.
    Barkad en Fariq liepen naar de markt terwijl Hanzala en Jurdik zich richting de dichters begaven. Op een verhoogd podium werden gedichten voorgedragen en dichters daagden elkaar hier ook uit. Een dichter stond zijn geïmproviseerde rijmpjes te dichten maar struikelde over een paar woorden en werd meteen uitgejoeld en vernederd verliet hij het podium terwijl een nieuwe uitdager zijn plaats in nam:

    “Naqr, een stad naar mijn hart.
    Met haar bewoners en bezoekers
    U bent uniek en blijft apart
    Afgezien van uw vloekers
    Heeft uw schoonheid mij verrast…”

    Hanzala luisterde aandachtig want in de gedichten werden meestal de actuele nieuwtjes gedicht maar hij merkte dat niemand echt stil heeft gestaan bij het feit dat er een onbekende koets door de stad had gereisd want er werd helemaal niets erover gezegd. Er werd nog wat over een voortvluchtige moordenaar gezegd en na een half uurtje hield Hanzala het voor gezien. Hij besloot om Barkad en Fariq op te zoeken en toen hij ze op de markt zag merkte hij dat er wat mis was. Barkad stond te schreeuwen en mensen begonnen zich om hem heen te verzamelen. Hij maakte aanstalten om naar hem toe te gaan totdat hij plots een hand op zijn schouder voelde.
    “Halt!” En hij werd ruw omgedraaid door een lokale soldaat.
    Hanzala keek hem geschrokken aan en de capuchon van zijn mantel werd van zijn hoofd afgetrokken. Hij zag dat ook Jurdik door een soldaat werd vastgehouden. De soldaat keek hem strak aan en zei tegen de andere soldaat:
    “Hij voldoet niet aan het signalement.” En vervolgens liet hij hem los.
    “Pardon?” vroeg Hanzala nog steeds verbaast.
    “We dachten dat je iemand anders was.”zei de soldaat en Jurdik werd ook los gelaten.
    “Hij is het!” riep een man die bij Barkad stond wraakzuchtig.
    En Hanzala zag dat er naar Barkad werd gewezen.
    “Voor de duizendste maal! Ik ben geen moordenaar!” riep Barkad woedend die vals beschuldigd werd. De soldaten raasden zich naar hem toe en al gauw werd hij en Fariq omsingeld.
    “Bij God! Kan een reiziger niet eens meer rustig zijn boodschappen doen?” Riep Barkad naar de mensen. Hanzala keek met grote ogen toe en moest zich er bij neerleggen dat ze niet ongemerkt de stad zouden verlaten.
    “Hij voldoet aan het signalement.” Riep een soldaat terwijl hij een blaadje omhoog hield met een kale bolle hoofd op getekend.
    “Dat kan niet, we zijn vandaag pas de stad ingegaan.” Zei Fariq die de onschuld van Barkad probeerde te bewijzen.
    “Hoor jij bij hem?” vroeg een soldaat.
    “Ja.” Knikte Fariq.
    “Arresteer ze beide.”beval toen meteen diezelfde soldaat en ze werden in de boeien geslagen.
    “Hang ze op!” riep de menigte terwijl ze werden meegesleurd door de soldaten. Fariq ving een glimp op van Hanzala en keek hem toen wanhopig aan. Met een diepe frons knikte Hanzala naar hem als een teken dat hij een manier zou vinden om ze te bevrijden.

    Zara begon te ijsberen terwijl ze ongeduldig op haar vier ruiters aan het wachten was. Ze moesten bij nu wel terug zijn. Ze keek naar Luqnot die hoog in de boom zat en vroeg bezorgd:
    “Zie je ze al?”
    Hij vernauwde zijn ogen maar kon nergens vier ruiters bespeuren.
    “Nee, geen teken.” Antwoordde hij negatief.
    Zara begon weer te ijsberen en kreeg een slecht gevoel in haar maag. Er waren al vier uurtjes voorbij en ze begon nu te denken dat er iets mis is gegaan. Ze kende Hanzala goed, en wist dat hij een persoon was die zijn opdrachten nauwkeurig uitvoerde. Daarom had ze hem als leider gekozen. Maar nu hij nog niet terug was en er geen teken van hun aanwezigheid was kon dat maar één ding betekenen… iets had hen vertraagd.

    "Then there will be a Khilafah on the method of the Prophet."
    Musnad Imam Ahmed 4/273

    De vrome voorgangers [Ramadan]


  5. #20
    Al Khilafah

    Reacties
    2.875
    18-02-2012

    Citaat Geplaatst door Koningin.H Bekijk reactie
    Citaat Geplaatst door Perla. Bekijk reactie
    Prachtig! Ik houd echt van jouw schrijfwijze!
    Citaat Geplaatst door Sjeems Bekijk reactie
    !
    Speciaal voor jullie een tweede vervolg voor vandaag

    "Then there will be a Khilafah on the method of the Prophet."
    Musnad Imam Ahmed 4/273

    De vrome voorgangers [Ramadan]


  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    9
    10-12-2013

    Aawh, je bent geweldig!

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    1.946
    09-07-2013

    Super, je bent begonnen met het verhaal..

  8. #23
    Al Khilafah

    Reacties
    2.875
    18-02-2012

    6. Geboeid

    Benauwd door haar ongeduld keek ze naar de vier mannen en de prinses. Hanzala was nog steeds niet terug gekomen met de overige ruiters en ze kon niet langer wachten. Als ze in nood waren dan moesten ze nu geholpen worden. Ze wilde naar de stad gaan maar was bang dat er in haar afwezigheid iets met de prinses zou gebeuren. Ze wachtte nog heel even maar besefte toen dat ze geen keus had.
    “Iqbal, ik stel jou als leider aan in mijn afwezigheid.” Zei ze tegen één van de gebroeders.
    “Riaz gaat met mij mee.” Vervolgde ze en Riaz knikte.
    “Verlaat de prinses niet al voor een seconde.” Sprak ze streng tegen de overige drie mannen.
    “Riaz trek je uitrusting uit en neem alleen je boog mee.” En hij gehoorzaamde en zij deed hetzelfde. Ze trok haar harnas uit en stopte alleen haar zwaard in de schede. Vervolgens liep ze naar Layla toe:
    “Prinses, ik kom zo snel mogelijk terug. U bent in goede handen.”
    Layla knikte en zei:
    “Wees voorzichtig.”
    Zara kreeg een bemoedigende glimlach op haar gezicht en draaide zich toen om naar Iqbal en zei:
    “Mocht er wat gebeuren, volg dan jouw instinct. Jij weet het beste wat je dan moet doen.”
    Iqbal knikte vol zelfvertrouwen en gaf een fijne kneep in haar schouder en zei:
    “Maak je geen zorgen. Haal onze mannen terug.”
    Dirar bracht Fulsan en Zara stapte op haar paard en keek haar mannen nog even aan en zei daarna:
    “We zijn zo terug.” Waarna ze vervolgens samen met Riaz in haast weg galoppeerde.

    Machteloos zat Hanzala op de grond samen met de andere drie ruiters terwijl hun handen geboeid waren. In dezelfde cel waren nog twee soldaten die de wacht hielden. De poging om Barkad en Fariq te bevrijden was zwaar mislukt. Hanzala probeerde samen met Jurdik ongezien de kerker binnen te glippen maar ze werden al snel betrapt door twee soldaten die - voordat ze bewusteloos werden geslagen - veel kabaal maakte waardoor andere soldaten gealarmeerd werden. Hanzala vocht hardvochtig maar werd uiteindelijk overmeesterd door de gewapende soldaten. Ook hij werd vervolgens samen met Jurdik in de kerker gegooid om veroordeeld te worden voor de poging tot bevrijding van gevangenen en het verwonden van tientallen soldaten. Hij had gefaald als leider.
    “En nu?” fluisterde Fariq.
    Hanzala keek zwijgend voor zich uit terwijl hij een weg uit probeerde te bedenken.
    “Wacht maar als ik die bastaardzonen te pakken krijg!” schreeuwde Barkad woedend naar de twee soldaten die de wacht hielden.
    “Ik maak ze af!” vervolgde Barkad dreigend.
    “Genoeg!” brulde Hanzala boos naar Barkad.
    “Dreigen helpt niet om ons uit deze situatie te krijgen.”siste hij vervolgens streng.
    “Maar wij zijn…”
    Nog voordat Barkad zijn zin kon afmaken legde Hanzala hem het zwijgen op. Bang dat Barkad zou verraden dat ze Koninklijke soldaten waren.
    “Maar waarom niet?” vroeg Jurdik in fluistertoon.
    “Waarom kunnen we niet zeggen wie we zijn? Ze zullen ons dan laten gaan, Zara wacht ten slotte op ons.” Vervolgde hij.
    Hanzala keek Jurdik geërgerd aan en fluisterde terug:
    “Denk je dat ze ons op onze woord zullen geloven? Ze zullen eerst moeten uitzoeken of we de waarheid spreken. Dat betekent dat ze iemand naar de Koninklijke stad moeten sturen die met iemand terug moet keren die kan verifiëren of wij de waarheid spreken. Dat zal dus in totaal vier dagen duren en zoveel tijd hebben we niet. Daarbij verpesten we meteen onze cover en weet iedereen dat de prinses vandaag door deze stad is gereisd en riskeren we haar veiligheid.”
    Fariq zuchtte en begreep Hanzala.
    “We moeten zelf hier uit zien te komen.”vervolgde Hanzala beraden.

    “Zou alles goed zijn?” vroeg Layla bezorgd aan Luna.
    “Alles komt goed Prinses, maakt u zich maar geen zorgen. Zara is de beste.” Probeerde haar kamermeisjes haar gerust te stellen. Layla knikte afwezig en zei:
    “Ja, Zara is de beste.”
    Dirar kwam aanlopen met een kom water die hij Layla aan bood.
    “Prinses, drink dit.” Gebood hij en ze nam het dankbaar aan. Terwijl ze het opdronk keek Dirar het kamermeisje glimlachend aan en blozend keek Luna weg.
    “Bedankt.” Zei Layla tegen Dirar toen ze de kom leeg had gedronken.
    “Wenst u nog een kom?”vroeg hij nederig en Layla schudde haar hoofd.
    “En jij?” vroeg hij een toon zachter aan Luna. Luna werd roder uit schaamte en schudde snel haar hoofd. Hij glimlachte en liep vervolgens weg. Hij was de eerste ruiter die tegen haar sprak.

    Fariq en Hanzala zaten rug tegen rug terwijl ze elkaar probeerden te ontboeien.
    “Sneller, ze komen zo terug.” Zei Jurdik die in spanning toe keek. De twee soldaten die de wacht hielden waren voor even de kerker uitgestapt. Fariq voelde hoe het touw rondom zijn polsen losser kwam te zitten en voelde zich bijna bevrijd.
    “Bijna.”zei Hanzala die ook merkte dat hij bijna de knopen los kreeg.
    “Schiet op!” riep Barkad ongeduldig.
    “Shtt, je verraad ons nog zo.”Siste Fariq berispend.
    Ze hoorden voetstappen en benauwd keken ze elkaar aan waarna Hanzala nog sneller zijn best deed om Fariq los te krijgen.
    “Sneller, sneller.” Fluisterde Jurdik gestrest en nog voordat de soldaten de deur bereikten kreeg Fariq zijn handen los en opende hij snel de knopen rond om zijn enkels. Hij haastte zich naar de muur naast de deur, en op dat moment ging de deur open. Fariq had geen tijd om na te denken over wat hij kon doen want zodra de soldaten binnen zouden stappen zouden ze hem achter de deur op merken. In de paar seconden tijd die hij had besloot hij in de aanval te gaan en ze te verrassen. De andere mannen keken in spanning toe want Fariq kon overmeesterd en terplekke gedood worden. Zodra de soldaten binnenstapten viel Fariq ze van achteren aan en hij overmeesterde één terwijl de andere soldaat geschrokken keek hoe zijn partner overmeesterd was. Fariq hield een dolk –die hij van de soldaat had afgepakt- tegen de hals van zijn gijzelaar gedrukt.
    “Jij! Ontboei hen, of je partner gaat eraan.” Beval Fariq spijkerhard tegen de andere soldaat.
    “Weet wat je doet...” Probeerde de soldaat voorzichtig.
    “Zwijg, ik heb geen tijd voor jouw onderhandelingen. Doe wat ik zeg of hij gaat er aan.” Zei Fariq ongeduldig terwijl hij de dolk nog strakker tegen de hals van de ander hield.
    “Ik zou maar doen wat hij zegt.” Zei Barkad meesmuilend.
    “Je wilt toch niet de dood van je vriend op je geweten hebben?” Vervolgde hij schuldgevoel aanpratend. Hanzala keek machteloos toe, en hoopte dat dit goed zou aflopen. Hij wilde niet verantwoordelijk zijn voor de dood van Fariq. De soldaat keek aarzelend naar de drie mannen op de grond en wist dat zodra hij ze ontboeit had net zo goed dood was.
    “Schiet op.” Siste Fariq en de man die hij vast hield kreunde van de pijn.
    In de benarde positie waarin de soldaat zich verkeerde besloot hij het hazenpad te nemen. Iedereen keek verbaasd toe hoe de man onverwachts als een lafaard de deur uitrende terwijl hij zijn partner voor de dood achterliet. Fariq was nooit van plan om de soldaat die hij vasthield te doden –aangezien ze dezelfde land verdedigde – en sloeg hem op zijn hoofd waardoor hij bewusteloos op de grond viel. Fariq rende vervolgens naar Hanzala en wilde hem ontboeien toen opeens diezelfde soldaat die net wegrende terug in paniek kwam alsof hij weer door iemand anders achterna werd gezeten. Ze hoorden voetstappen dichter bij de cel komen en met haast probeerde Fariq Hanzala te bevrijden van zijn boeien. Met ingehouden adem keken ze naar de deur, bang dat het andere soldaten waren tot dat hun hart een sprongetje van opluchting maakte. Niemand anders dan Zara en Riaz stapten naar binnen om ze te bevrijden.

    "Then there will be a Khilafah on the method of the Prophet."
    Musnad Imam Ahmed 4/273

    De vrome voorgangers [Ramadan]


  9. #24
    Al Khilafah

    Reacties
    2.875
    18-02-2012

    Citaat Geplaatst door Sjeems Bekijk reactie
    Aawh, je bent geweldig!
    Shokran, jij bent geweldig voor het uppen!
    Citaat Geplaatst door chickaa89 Bekijk reactie
    Upppppppppp
    Shokran voor je up!
    Citaat Geplaatst door ikkealleen Bekijk reactie
    Super, je bent begonnen met het verhaal..
    Ja na lang wachten is het dan eindelijk weer zo ver. Welkom

    "Then there will be a Khilafah on the method of the Prophet."
    Musnad Imam Ahmed 4/273

    De vrome voorgangers [Ramadan]


  10. #25
    Off.

    Reacties
    2.421
    13-11-2009

    Weer eens wat nieuw! Kan niet wachten op de volgende vervolgen..

  11. #26
    Valar morghulis.

    Reacties
    10.250
    14-09-2012

    Upppssss.
    "Esse quam videri."

  12. #27
    Dreaming a Dream

    Reacties
    1.543
    07-02-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door mariam105 Bekijk reactie
    UUuuppp !!
    Citaat Geplaatst door Koningin.H Bekijk reactie
    Uppp geweldigg
    Citaat Geplaatst door ikkealleen Bekijk reactie
    Upss voor meer.
    Citaat Geplaatst door -KIEKEBOE Bekijk reactie
    Weer eens wat nieuw! Kan niet wachten op de volgende vervolgen..
    Welkom
    Citaat Geplaatst door Perla. Bekijk reactie
    Upppssss.
    shokran voor het uppen dames

    "Then there will be a Khilafah on the method of the Prophet."
    Musnad Imam Ahmed 4/273


  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    480
    10-03-2009

    salaam alaykoem
    subhanallah ben erg blij dat je weer begonnen bent. ik heb je schrijfstijl erg gemis. ik zal je verhaal inchallah blijve volgen tot het einde
    maar ik ben een stille lezer. ik zal af en toe reageren maar weet dat ik je verhaal mee lees.
    dus uppen zou ik maar zeggen
    wasalaaam alaykoem
    "Waarlijk iedere salaat veegt de zondes weg die daarvoor zijn gericht."

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    9
    10-12-2013

    Omgg,
    Uppen kost geen moeite

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    1.946
    09-07-2013

    Upsaa voor een mooi begin..