1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    Doe mee aan een onderzoek onder jonge moslims (en win een tablet!)

    Citaat Geplaatst door DebbyvAdrichem
    Aan alle jonge moslims in Nederland:

    Op dit moment voert de Universiteit van Amsterdam een onderzoek uit naar mediagebruik onder jonge moslims in Nederland. Islamitische jongeren in Nederland hebben vaak een breed aantal opties in hun mediakeuze, zoals Nederlandse media, media uit het land van herkomst en islamitische media. Welke media gebruik jij en wat vind jij belangrijk?

    Wie kan er meedoen?
    • Je bent ouder dan 11 jaar en jonger dan 26 jaar
    • Je gelooft in de islam
    • Je woont in Nederland
    Waarom meedoen zo belangrijk is?
    • In Nederland is er nog weinig onderzoek gedaan naar islamitische jongeren en hun mediagebruik.
    • De resultaten uit dit onderzoek geven mediaprofessionals een beter inzicht in de behoeften van islamitische jongeren.
    • Door deel te nemen maak je kans op een TABLET (t.w.v. €200,-) of één van de vier CADEAUBONNEN (t.w.v. €10,-)
    Deelname kost circa 10 à 15 minuten en is volledig anoniem!

    Doe mee! Vul de enquête in via www.mediagebruik-moslims.nl

    Bij voorbaat dank,

    Debby van Adrichem
    Universiteit van Amsterdam
    .

  2. #2
    Verbannen

    Reacties
    2.340
    26-03-2012

    En dan gebruiken jullie de resultaten om te laten zien hoe ongeintegreerd we wel niet zijn toch ?

  3. #3
    Verbannen

    Reacties
    2.340
    26-03-2012

    Dit topic mag trouwens hier niet zijn dus ik verwacht actie van Tulproosje

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    118
    07-11-2013

    Zonder vertragingsproces gemeld aan de beheerders

    9alik mediagebruik van moslims.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    589
    05-06-2006

    Omkoping met een tablet die je kan (winnen)maar nooit krijgt. .


    Daaaaag debby
    Doe maar onderzoek bij joodse jongeren

  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    2.340
    26-03-2012

    Citaat Geplaatst door DebbyvAdrichem Bekijk reactie
    Beste ZeroCool,

    In dit onderzoek speelt integratie geen rol, maar gaat het om in hoeverre islamitische jongeren in hun mediabehoeftes worden voorzien d.m.v. bestaande mediakanalen. Mocht je meer informatie willen ontvangen over de achtergrond van het onderzoek, kun je mij een berichtje sturen naar mediagebruikmoslims@gmail.com.

    Groetjes,

    Debby van Adrichem
    oh ja joh, dus op het moment dat naar buiten komt dat islamitische jongeren meer behoefte hebben aan islamitische mediakanalen ga jij hand in hand samen met de Nederlandse overheid daar voor zorgen of hoe moet ik dit precies zien?

  7. #7
    Verbannen

    Reacties
    5.672
    10-01-2013

    Doe eens een onderzoek naar paranoïde gedachtengoed, dat is makkelijker.

  8. #8
    Verbannen

    Reacties
    2.340
    26-03-2012

    Citaat Geplaatst door MO3 Bekijk reactie
    Omkoping met een tablet die je kan (winnen)maar nooit krijgt. .


    Daaaaag debby
    Doe maar onderzoek bij joodse jongeren
    Niet nodig want die zijn ze niet van plan om te demoniseren met de resulaten. Zou wat zijn als blijkt dat alle joodse jongeren al hun informatie krijgen via isrëlische media

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    20.480
    28-08-2004

    Dat onderzoek onder niet-islamitische jongeren, waren dat allochtonen? Wat maakt dat het internet gebruik tussen de verschillende jongeren ' anders' zou zijn?
    De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag; en de beste van hen zijn diegenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen

    Wat een wereldgoal, ééntje om nooit te vergeten!

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    20.480
    28-08-2004

    Citaat Geplaatst door DebbyvAdrichem Bekijk reactie
    Beste Rebel,

    Mediagebruik van islamitische jongeren kan op verschillende vlakken verschillen. Zo zullen zij mogelijk ook gebruik maken van islamitische media en media van het land van herkomst. Mocht je nog meer informatie willen ontvangen over mogelijk verschillen in mediagebruik en/of bestaande wetenschappelijke onderzoeken, kunt u een mailtje sturen naar mediagebruikmoslims@gmail.com.

    Met vriendelijke groet,

    Debby van Adrichem
    Universiteit van Amsterdam
    Dank voor je antwoord. Molukse jongeren zullen hetzelfde doen, Surinaamse jongeren zoeken ook hun eigen sites op. De vraag blijft bij mij waarom islamitisch?

    Vriendelijke groet terug.
    De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag; en de beste van hen zijn diegenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen

    Wat een wereldgoal, ééntje om nooit te vergeten!

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    20.480
    28-08-2004

    Citaat Geplaatst door DebbyvAdrichem Bekijk reactie
    Beste Rebel,

    Het klopt inderdaad dat jongeren met een ander land van herkomst dan Nederland nog vaak media uit hun land van herkomst opzoeken. In mijn onderzoek wil ik kijken naar zowel de rol van het land van herkomst als het geloof (in dit geval de islam), dit is de reden waarom het onderzoek zich beperkt tot moslims (met een ander land van herkomst dan Nederland).

    Hopelijk heb ik uw vraag duidelijk genoeg beantwoord

    Met vriendelijke groet,

    Debby van Adrichem
    er spelen een aantal factoren mee, denk dat forumleden daar wel een antwoord op kunnen geven.

    Succes!
    De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag; en de beste van hen zijn diegenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen

    Wat een wereldgoal, ééntje om nooit te vergeten!

  12. #12
    Verbannen

    Reacties
    2.340
    26-03-2012

    Citaat Geplaatst door DebbyvAdrichem Bekijk reactie
    Nogmaals wil ik benadrukken dat dit onderzoek van groot belang is. In het verleden is voornamelijk onderzoek gedaan naar mediagebruik van niet-islamitische jongeren en is hierdoor een gat - en bovendien een onvolledig/verkeerd beeld - ontstaan van het mediagebruik onder islamitische jongeren. Met dit onderzoek wordt dit gat gevuld.

    O
    Maar om het beeld compleet te hebben vraag ik me af of al die andere onderzoeken zich dus enkel op 'niet-moslims' hebben gericht of is daar ook een onderscheid gemaakt in bijvoorbeeld joodse, christelijke en hindoejongeren ?

  13. #13
    Verbannen

    Reacties
    2.340
    26-03-2012

    Overal is onderzoek naar gedaan behalve naar moslimjongeren

    Geloof je het zelf

  14. #14
    Verbannen

    Reacties
    792
    26-09-2013

    Internet is voor homos

  15. #15
    Verbannen

    Reacties
    2.340
    26-03-2012

    Citaat Geplaatst door DebbyvAdrichem Bekijk reactie
    Beste Zero Cool,

    Er hebben inderdaad al meerdere onderzoeken plaatsgevonden naar mediagebruik in relatie tot geloof.
    Ok

    Plaats eens er een paar over Christelijke jongeren, Joodse jongeren, hindoejongeren en atheïstische jongeren.

    Ik ben heel erg ebnieuwd met waarmee je nu gaat komen en nee , we hebben niks aan een email. we willen vergelijkbare onderzoeken zien want we geloven er geen snars van zoals je kunt zien aan je aanmeldingen voor de enquete.