Poll resultaten: Mijn hoofdoorzaak van het nog niet getrouwd zijn is:

Stemmers
9. Je mag niet stemmen op deze poll
  • Ik tref echt niemand

    2 22,22%
  • Ik ben te kieskeurig

    1 11,11%
  • Ik ben te angstig/onzeker

    1 11,11%
  • Andere mensen bellemeren mij om te trouwen

    2 22,22%
  • Anders....

    3 33,33%
  1. #1756
    Verbannen

    Reacties
    36
    16-09-2022

    Citaat Geplaatst door Pupa Bekijk reactie
    Lol, je zegt tussen haakjes 'je mag reageren'. Maar hoe kunnen die dames reageren als ze aan punt 5 voldoen? Als ze op jou reageren, reageren ze dus op een man in een topic en voldoen ze dus niet aan punt 5. Voldoe jij zelf denk je aan die 5 punten... Ik denk dat het antwoord wel duidelijk is.
    Ja.... zeg toch ook ironisch.....
    Mijn antwoord op de vragen:
    1. Ja, heb ik wel, maar als mijn vrouw dat niet wil dan haal ik het weg
    2. Ik hoef geen hijaab te dragen, maar draag geen make-up, wel kohl soms
    3. Ik hoop het in shaa Allah en volgens mij, dat weet ik niet zeker, is dat wel anders voor een man, Allahu A3lem (in de zin van met vrouwen)
    4. Ja, in shaa Allah
    5. Nee, helaas, maar dat zou ik wel stoppen in shaa Allah

    Ok en nu mag jij hem invullen

  2. #1757
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    Citaat Geplaatst door Anti-Madkhalis Bekijk reactie
    Sis, beter blijf je in onwetendheid over die groepering van Madakhila.
    sub7aan Allah, echt mind bogling, bijna tien jaar deze topic! Ben jij niet getrouwd?

    Nee, ik geloof ook zeker niet dat het onmogelijk is.
    Ja, wat is kieskeurig voor een vrouw dan? Geef mij een zuster die correcte hijaab draagt, uitgangspunt onze dieen is, een beetje leuk uitzien, weten wat haar rechten en plichten zijn tov haar man (en uiteraard ik ook tov mijn vrouw). That's it. Maar waar zijn deze dan? Ik zie alleen bit*ches of dus madkhalias.

    Trouwens, even toch maar jou niet in de waan laten over Madkhalis. Dat is een groepering die een soort van gelooft het is our way or the highway. Zij bekritiseren onterecht geleerden en volgen een geselcteerd aantal geleerden en niet meer dan dat. Een vrouw die dat dus volgt, je ziet haar met ghimaar of niqaab, maar haar hart is zo verdorven daardoor.
    Ik heb letterlijk een zuster aangesproken met niqaab en we begonnen te praten (gewoon op straat) tot ik zei ik ben anti madkhalis en toen zei ze, ik ben het wel en toen ging ik weglopen. Wat haal je hieruit? IK zag haar gezicht niet eens. Ik stapte op haar af omdat ik dieen zag.

    En voor het geval mensen die denken dat ik overdrijf, die zelfde dag ging ik even googlen en dit kwam ik tegen (nu ongeveer een jaar geleden)

    https://www.islamweb.net/en/fatwa/13...er-methodology

    Broeder net getrouwd.... dacht misschien van wanneer hou je nou je mond en trek je je slipje uit want ik wil je shooten, maar nee.... hem helemaal gek maken en proberen mee te zuigen in die madkhali ziekte
    aamieen
    Is die onderste tekst nu van jezelf of citeer je iemand? Hoe dan ook houd het netjes aub.

    Ik kende die term niet, maar ik weet wel wat je ermee bedoelt. Allah jehdiena jamie3an.

    Nee ik ben niet getrouwd.

    Ik lees je frustratie, maar nogmaals wat heb je tot nu toe ondernomen. Ik kan me niet voorstellen dat je nog nooit iemand bent tegen gekomen die wel in de buurt komt van je wensen/eisen.
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her


  3. #1758
    Verbannen

    Reacties
    36
    16-09-2022

    Citaat Geplaatst door Pupa Bekijk reactie
    Welk oud lid ben je?
    Het is maar net hoe je het interpreteert. Ironisch omdat je er zelf niet aan voldoet of ironisch omdat het zwart-wit denken is? Waarschijnlijk meen je de eis wel verder. Mijn vraag was of je aan alle punten voldoet. Het antwoord is dus nee. Ik voldoe ook niet aan alle punten. Betreft punt 2 klopt mannen hebben geen hijaab, maar ook een awrah om te bedekken.
    Wat bedoel je met oud lid? Wat moet dat voorstellen?
    Ja, maar dat zijn wel punten die ik een snelle omschakeling kan geven in shaa Allah

    Een ding over mij, als ik iets verwacht van mijn vrouw, dan mag zij dat net zo goed terugverwachten. Dus ik ga niet tegen haar zeggen je mag geen social media en ik wel. Als zij niet wil dat ik het heb, bam, in de prullenbak. Snap je wat ik bedoel?
    Het is de vraag wat offer je op?

  4. #1759
    Verbannen

    Reacties
    36
    16-09-2022

    Citaat Geplaatst door Pupa Bekijk reactie
    Ik vind je woordkeuze hier trouwens niet getuigen van 7ayaa (nog zacht uitgedrukt).
    Gelijk heb je.... ben maar een mens. Moge Allah sub7aanahu wata3aalaa ons beter maken en beter geven aamieen

  5. #1760
    Verbannen

    Reacties
    36
    16-09-2022

    Trouwens a Pupa, ik heb wel elke punt beantwoord, maar jij niet dus zied! I am making a waiting for you

  6. #1761
    one of the people.

    Reacties
    417
    10-10-2012

    Citaat Geplaatst door Anti-Madkhalis Bekijk reactie
    Wat bedoel je met oud lid? Wat moet dat voorstellen?
    Ja, maar dat zijn wel punten die ik een snelle omschakeling kan geven in shaa Allah

    Een ding over mij, als ik iets verwacht van mijn vrouw, dan mag zij dat net zo goed terugverwachten. Dus ik ga niet tegen haar zeggen je mag geen social media en ik wel. Als zij niet wil dat ik het heb, bam, in de prullenbak. Snap je wat ik bedoel?
    Het is de vraag wat offer je op?
    Een oud lid ben je als je hiervoor een ander account had. Anyways je hoeft niet te antwoorden op die vraag, dat is jouw goed recht.
    Ja ik snap wat je bedoelt.
    Citaat Geplaatst door Anti-Madkhalis Bekijk reactie
    Gelijk heb je.... ben maar een mens. Moge Allah sub7aanahu wata3aalaa ons beter maken en beter geven aamieen
    Allahouma Ameen.

  7. #1762
    Verbannen

    Reacties
    36
    16-09-2022

    Citaat Geplaatst door Pupa Bekijk reactie
    Een oud lid ben je als je hiervoor een ander account had. Anyways je hoeft niet te antwoorden op die vraag, dat is jouw goed recht.
    Ja ik snap wat je bedoelt.
    Allahouma Ameen.
    Ow oke

    Ja, blij dat je het snapt. Kijk, sommige dingen moet ik niet eens vragen om op te offeren, want dat moet vanzelfsprekend zijn en de uitgangspunt van onze dien. Ik was vorig jaar verloofd, ik had dudielijk op dag een gezegd hoe ik kijk naar een vrouw die werkt. Ze deed stage en na haar stage, zwart op wit afgesproken, zou ze stoppen daar en alleen met vrouwen gaan werken. Maar ben een persoon die je overdonderd met complimenten en gewoon een fijn gevoel wil geven. Zij vergiste zich wellicht in het denken dat het een zwakte is bij mij. Goed, drie weken voordat wij een trouwfeest wouden geven (en wij waren onderhand al op NLse wet getrouwd), zegt ze tegen mij ik blijf daar werken met een basige toon. Dus ik probeerde te achterhalen van waar dit komt, toen zei ik tegen haar, ok, dan doei, dan stoppen we met alles. En meskina ze zei nog, met wat met werk? Ik denk dat zij verbaast was dat ik alles wou stoppen en dat heb ik ook gedaan en in shaa Allah omwille van Allah sub7aanahu wata3aalaa. Ik ben zo blij al 7amdu li Allah dat het niet door is gegaan.

    Kijk, wat ik dus wil zeggen, is sommige dingen moeten vanzelfsprekend zijn, maar laten wij zeggen dat ik als een man wel social media mag hebben met mijn foto's er op. Als mijn vrouw er last van heeft, dan doe ik dat uit liefde voor haar. Uiteraard op de eerste plaats omwille van Allah sub7aanahu wata3aalaa en dat doe je dan bijvoorbeeld om te investeren/geven in het huwelijk en dus omwille van Allah sub7aanahu wata3aalaa.

    Maar wij leven dus nu in zo een periode dat je over de basics moet onderhandelen. Bij mij is het simpel. Zeg wat je wil en ik zeg wat ik wil. Ik kijk naar dieen. En als dat ok is, dan ben ik je nummer 1 fan. En ik heb een keer ook gezegd, ook al vind ik iets niet leuk om op te offeren, ik vind het wel leuk dat ik het voor jou doe. Transparantie is heel belangrijk.

  8. #1763
    Verbannen

    Reacties
    36
    16-09-2022

    Citaat Geplaatst door Pupa Bekijk reactie
    You are making what? Haha.
    Sawry, ik praat niet met mannen in topics over mijn privé. XD
    that is a meaning for ik wacht op jou. Nee grapje, haha, ik hou er van om gebroken Engels met vieze smerige Nederlandse accent te praten

    Ow, maar ik wil wel antwoord op die vijf punten! Je mag mij wel een prive bericht sturen maar dat is dan wel weer ironisch enzo, want dan vind ik je een vies meisje
    Nee grapje hoor! Niemand van ons is perfect. Nogmaals, zoals ik eerder zei, wat ga je opofferen voor mekaar! Dat is de vraag.

    Stel jij en ik gaan trouwen. Ik wil echt niet dat jij met mannen gaat praten en ik neem aan dat jij dat ook niet wilt. Klaar, bam, afgesproken.
    Maaarrrrrrr, dat betekent niet dat ik je groenlicht geef om uren lang in mijn oor te praten

  9. #1764
    MVC Lid

    Reacties
    43
    17-08-2022

    Citaat Geplaatst door Salamaa Bekijk reactie
    Vrouwen die oprecht opzoek zijn naar een huwelijkspartner
    Mannen die niets liever willen dan trouwen met een godvrezende partner

    Iedereen klaagt over hoe moeilijk het is om de juiste partner te vinden

    Ze wensen hetzelfde .... maar ze treffen elkaar niet...

    Ach wa9e3?
    Omdat het geloof niet meer belangrijk is in het leven van veel Marokkanen.
    Trouwen is een deel van geloof. Als dat matig is dan waarom verwachten dat trouwen makkelijk wordt?
    Volgens mij is er ook veel misgegaan bij de opvoeding. Ook in Marokko schijnen dezelfde problemen te zijn.
    Opvoeding gebeurt vanaf pubertijd via sociale media en niet meer in de huiskamer of in de moskee helaas.
    Verder zijn de verwachtingen van trouwen daardoor ook anders geworden. Trouwen vanuit geloof is anders dan
    trouwen omdat je je lusten (zoals geld, aandacht en seks) belangrijker vindt.

  10. #1765
    MVC Lid

    Reacties
    43
    17-08-2022

    Citaat Geplaatst door Salamaa Bekijk reactie
    Vrouwen die oprecht opzoek zijn naar een huwelijkspartner
    Mannen die niets liever willen dan trouwen met een godvrezende partner

    Iedereen klaagt over hoe moeilijk het is om de juiste partner te vinden

    Ze wensen hetzelfde .... maar ze treffen elkaar niet...

    Ach wa9e3?
    haha wow dit is uit 2013 XD problem still the same? , moet er bijna van huilen

  11. #1766
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    Citaat Geplaatst door knappe Bekijk reactie
    haha wow dit is uit 2013 XD problem still the same? , moet er bijna van huilen
    Ik vermoed dat het probleem er zeker nog is. Ik heb soms het gevoel dat ik onder een steen leef, waar staat XD voor? Lees dat nu al een paar keer.
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her


  12. #1767
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    Citaat Geplaatst door knappe Bekijk reactie
    Omdat het geloof niet meer belangrijk is in het leven van veel Marokkanen.
    Trouwen is een deel van geloof. Als dat matig is dan waarom verwachten dat trouwen makkelijk wordt?
    Volgens mij is er ook veel misgegaan bij de opvoeding. Ook in Marokko schijnen dezelfde problemen te zijn.
    Opvoeding gebeurt vanaf pubertijd via sociale media en niet meer in de huiskamer of in de moskee helaas.
    Verder zijn de verwachtingen van trouwen daardoor ook anders geworden. Trouwen vanuit geloof is anders dan
    trouwen omdat je je lusten (zoals geld, aandacht en seks) belangrijker vindt.
    Onder andere, klopt. Maar je hoort wel van jongs af aan trouwen, trouwen, trouwen. Maar verder leren ze je niets in veel gezinnen. Niet hoe je moet selecteren, niet hoe de islam kijkt naar het huwelijk, niet naar het belang. Als je maar trouwt zodat je niet achter blijft.
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her


  13. #1768
    الإكسير

    Reacties
    519
    03-02-2013

    ik zet dit in quote en verwijder het later.
    Heel veel factoren namelijk. Nou, ik weet niet wat met de mens is maar iedereen gaat ervan uit dat ik getrouwd ben. En als je blijkbaar een serieuze houding hebt, zelfrespect hoog hebt staan en je netjes kleed dan ben je blijbaar getrouwd met 80 kinderen. Ik begrijp dit niet echt, wesh kan een vrouw niet zonder een man siraat al mustakiem bewandelen? hoort een jonge vrouw zich te gedragen en te presenteren als 'jong en verleidelijk'? al die lange gewaden pas nadat je een hadja bent?
    o.a ook veels te jong ingeschat, wat logisch is als je geen makeup op doet.
    Let's say mijn tijd is nog niet gekomen en misschien beter ook.