Poll resultaten: Mijn hoofdoorzaak van het nog niet getrouwd zijn is:

Stemmers
9. Je mag niet stemmen op deze poll
  • Ik tref echt niemand

    2 22,22%
  • Ik ben te kieskeurig

    1 11,11%
  • Ik ben te angstig/onzeker

    1 11,11%
  • Andere mensen bellemeren mij om te trouwen

    2 22,22%
  • Anders....

    3 33,33%
  1. #1666
    MVC Lid

    Reacties
    2.056
    03-01-2019

    Citaat Geplaatst door Salamaa Bekijk reactie
    Absoluut, jaf3aloe ma ya sha..

    Hamdoelah tevreden met alles wat van Hem komt
    Al Hamdolilah. AlQadr.

  2. #1667
    Verbannen

    Reacties
    535
    26-04-2018

    Je hebt het niet in eigen hand.

    En we leven in een andere tijdperk.

    Het is de tijdperk van de alleenstaanden en sociale media.

    Voor een mektab slagings poging, moet je een stevige sebab bagage hebben.

    De sebab mektab proces moet je zien als een schrift of een boek die je moet vullen met stickers en bij een volle boek krijg je een mooie vulpen.

    De stickers hier moeten vervangen worden door hasanaat, goede daden.

  3. #1668
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    Citaat Geplaatst door AtlasLion_ Bekijk reactie
    Je hebt het niet in eigen hand.

    En we leven in een andere tijdperk.

    Het is de tijdperk van de alleenstaanden en sociale media.

    Voor een mektab slagings poging, moet je een stevige sebab bagage hebben.

    De sebab mektab proces moet je zien als een schrift of een boek die je moet vullen met stickers en bij een volle boek krijg je een mooie vulpen.

    De stickers hier moeten vervangen worden door hasanaat, goede daden.
    Mooi verwoord en zit zeker wat in..

    Maar zullen wel eerst met zn allen een cursus lef hebben nemen en vervolgens een curus hoe kom ik van Mn wantrouwen af
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her


  4. #1669
    Verbannen

    Reacties
    535
    26-04-2018

    Citaat Geplaatst door Salamaa Bekijk reactie
    Mooi verwoord en zit zeker wat in..

    Maar zullen wel eerst met zn allen een cursus lef hebben nemen en vervolgens een curus hoe kom ik van Mn wantrouwen af
    Ik weet niet of het zo zeer altijd om lef gaat. Lef is zeker soms nodig.

    Aangezien vele meiden en jongens elkaar op school, werk, sociale media en elders tegenkomen en ook bij een groot aantal gevallen een stiekeme relatie hebben.

    En toch lukt het niet en gaat het niet door, ondanks de vele ontmoetingen en de vele stiekeme relaties.

    Cursus is altijd goed bijvoorbeeld, rechten en plichten, omgangsvormen maar in de meeste gevallen is het toch wachten op de barmhartigheid van Allah.

    Aan die barmhartigheid van Allah hangt een prijskaart aan.

    De huwelijken van vroeger waren in de meeste gevallen te danken aan du3as van ouders met op nummer 1 de moeder.

  5. #1670
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    Hoe is het hier?
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her


  6. #1671
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    Citaat Geplaatst door Emmell Bekijk reactie
    deze topic ken ik nog
    Haha was interessant al die verschillende ervaringen in deze ezma. Volgens mij speelt deze ezma
    Nog steeds
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her


  7. #1672
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    Citaat Geplaatst door Emmell Bekijk reactie
    Ik weet niet meer wat het allemaal besproken is destijds Hahah.

    Ik weet het niet. denk dat het ook deels aan de persoon zelf ligt: of en wie je aantrekt. Combinatie van factoren.. Allaho a’lam.
    Klopt, mijn conclusie na 7 jaar vanaf deze topic is ook anders dan aan begin van de topic. Het is altijd hoe dan ook qadar Allah. Maar ik denk inderdaad dat het in de meeste gevallen grotendeels bij jezelf ligt
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her


  8. #1673
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    Salam o alaikoem allemaal...

    Hoe gaat het met jullie?

    Inmiddels bijna 8 jaar geleden alweer dat ik deze topic opende. Is er nog een ezma of zijn er ontwikkelingen??
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her


  9. #1674
    Account gekaapt

    Reacties
    235
    02-11-2011

    Citaat Geplaatst door Salamaa Bekijk reactie
    Salam o alaikoem allemaal...

    Hoe gaat het met jullie?

    Inmiddels bijna 8 jaar geleden alweer dat ik deze topic opende. Is er nog een ezma of zijn er ontwikkelingen??
    Ben je zelf al getrouwd?

    Hoe zie jij de huidige situatie?

  10. #1675
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    Citaat Geplaatst door LetsGetMarried Bekijk reactie
    Ben je zelf al getrouwd?

    Hoe zie jij de huidige situatie?
    Nee zelf ook niet getrouwd.

    Hoe Ik de situatie zie? Ik vind wel echt dat er iets totaal niet goed gaat betreft trouwen. Je hoort man en vrouw klagen over dat ze maar niemand treffen. Terwijl er genoeg 'zoekenden' zijn. Heb de afgelopen jaren wel wat inzichten gekregen, daar zou je deze topic voor moeten lezen.

    Ik denk dat we de plank volledig misslaan. De verwachtingen zijn soms niet reëel. De intenties soms niet. Veel wantrouwen, social media heeft de zee te groot gemaakt waardoor men niet meer goed weet wat ze willen. Tijd steken in de verkeerde persoon en de persoon met juiste intenties afwijzen. Veel onzekere mannen en vrouwen weinig stabiliteit. En sommigen hebben gewoon pech.
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her


  11. #1676
    account overgenomen

    Reacties
    314
    18-10-2011

    Citaat Geplaatst door Salamaa Bekijk reactie
    Nee zelf ook niet getrouwd.

    Hoe Ik de situatie zie? Ik vind wel echt dat er iets totaal niet goed gaat betreft trouwen. Je hoort man en vrouw klagen over dat ze maar niemand treffen. Terwijl er genoeg 'zoekenden' zijn. Heb de afgelopen jaren wel wat inzichten gekregen, daar zou je deze topic voor moeten lezen.

    Ik denk dat we de plank volledig misslaan. De verwachtingen zijn soms niet reëel. De intenties soms niet. Veel wantrouwen, social media heeft de zee te groot gemaakt waardoor men niet meer goed weet wat ze willen. Tijd steken in de verkeerde persoon en de persoon met juiste intenties afwijzen. Veel onzekere mannen en vrouwen weinig stabiliteit. En sommigen hebben gewoon pech.
    Trouwen?

    Je bent er al 8 jaar mee bezig...geen enkele man je hand komen vragen?
    Love the women

  12. #1677
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    Citaat Geplaatst door Brabus5 Bekijk reactie
    Trouwen?

    Je bent er al 8 jaar mee bezig...geen enkele man je hand komen vragen?
    Mee bezig in theorie maar in praktijk is een ander verhaal.

    Ik zal de schuld niet geven aan aanbod, maar aan eigen aandeel.
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her


  13. #1678
    GHURAABA.

    Reacties
    1.283
    21-09-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Salamaa Bekijk reactie
    Mee bezig in theorie maar in praktijk is een ander verhaal.

    Ik zal de schuld niet geven aan aanbod, maar aan eigen aandeel.
    Moge Allah 'azza wa djaal een ieder die zoekende is voorzien van juiste rechtschapen echtgeno(o)t(e) waar zijn of haar hart naar verlangt.
    De Islaam is vreemd begonnen, en zal vreemd eindigen...

    At-Turkumaani - رحمه الله - heeft gezegd: “Vervreemding is niet verlaten van familie en woonplaats, of het reizen van plek naar plek. Een vreemdeling is echter hij die handelt volgens de Soennah en de Qor’aan, terwijl hij niemand vindt om hem daarin bij te staan. Hij is dan een vreemdeling onder de mensen, maar dichtbij tot Allaah en zijn Boodschapper.” [al-luma’ fie al-hawadieth wa al-bida’, p. 584]


  14. #1679
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    Citaat Geplaatst door flippazitoenaa Bekijk reactie
    Moge Allah 'azza wa djaal een ieder die zoekende is voorzien van juiste rechtschapen echtgeno(o)t(e) waar zijn of haar hart naar verlangt.
    Amien. Mooie doua..
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her


  15. #1680
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    Salam o alaikoem overgebleven trouwe marokko.nl leden

    Ik nam weer een kijkje en dacht aan deze topic. Tijd is genadeloos.....we zijn bijna 10 jaar verder.

    Hoe is het met jullie? En de Ezma/crisis...
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her