Poll resultaten: Mijn hoofdoorzaak van het nog niet getrouwd zijn is:

Stemmers
9. Je mag niet stemmen op deze poll
  • Ik tref echt niemand

    2 22,22%
  • Ik ben te kieskeurig

    1 11,11%
  • Ik ben te angstig/onzeker

    1 11,11%
  • Andere mensen bellemeren mij om te trouwen

    2 22,22%
  • Anders....

    3 33,33%
  1. #1501
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    Citaat Geplaatst door Selefiy Bekijk reactie
    Moge Allaah subhana wata ala het voor de ongetrouwde broeders/zusters vergemakkelijken om te trouwen en hun huwelijk zegenen.
    Amien!
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her


  2. #1502
    MVC Lid

    Reacties
    443
    14-02-2007

    Hoe is het hier?

  3. #1503
    ♥♥Islam♥♥

    Reacties
    260
    09-04-2012

    Hetzelfde Alhamdulilaah
    ♥D♥J♥O♥E♥W♥A♥I♥R♥I♥Y♥Y♥A

  4. #1504
    Allah oe Akbar

    Reacties
    177
    17-11-2008

    Moge Allah swt ieder man en ieder vrouw een godvrezende man of vrouw schenken..

  5. #1505
    Allah oe Akbar

    Reacties
    177
    17-11-2008

    Ben het met je eens Zimbabwe... Tijden zijn ook echt veranderd

  6. #1506
    MVC Lid

    Reacties
    8
    23-10-2010

    Heel vaak ligt het aan trots en argwaan. Vele vrouwen en mannen voelen zich te hoog om de eerste stap te nemen. En laten we eerlijk zijn, wij marokkanen gaan 9 van de 10 keer uit van het slechte.

    Het gedrag is ook een probleem. Vele doen stoer, maar van binnen willen ze heeeeeel graag met diegene maar hun trots staat in de weg.

    En als er dan wel iemand is die, die trots opzij zet, dan denken ze, hey er klopt iets niet, dit gaat te makkelijk..(shaitan fluistert dan in hun oren) mmmmm niemand wilt dat meisje waarschijnlijk, daarom doet ze niet moeilijk. En die jongen is uitgefeest en ik ben de 100ste vrouw, vandaar dat hij niet moeilijk doet...

    Mgharba zijn zo moeilijk.

  7. #1507
    MVC Lid

    Reacties
    8
    23-10-2010

    Maar ik ben wel benieuwd naar jullie mening.

    Wat als een broeder langs komt en jou wilt als een tweede vrouw? Hij heeft alles voor elkaar qua financiën en heeft veel te bieden. Zouden jullie dit accepteren??

  8. #1508
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    Citaat Geplaatst door bloemenman0 Bekijk reactie
    Heel vaak ligt het aan trots en argwaan. Vele vrouwen en mannen voelen zich te hoog om de eerste stap te nemen. En laten we eerlijk zijn, wij marokkanen gaan 9 van de 10 keer uit van het slechte.

    Het gedrag is ook een probleem. Vele doen stoer, maar van binnen willen ze heeeeeel graag met diegene maar hun trots staat in de weg.

    En als er dan wel iemand is die, die trots opzij zet, dan denken ze, hey er klopt iets niet, dit gaat te makkelijk..(shaitan fluistert dan in hun oren) mmmmm niemand wilt dat meisje waarschijnlijk, daarom doet ze niet moeilijk. En die jongen is uitgefeest en ik ben de 100ste vrouw, vandaar dat hij niet moeilijk doet...

    Mgharba zijn zo moeilijk.
    Ik wou dat ik kon zeggen nee is niks van waar, hier tegenin gaan, maar helaas kan ik me hier helemaal in vinden.
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her


  9. #1509
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    Citaat Geplaatst door bloemenman0 Bekijk reactie
    Maar ik ben wel benieuwd naar jullie mening.

    Wat als een broeder langs komt en jou wilt als een tweede vrouw? Hij heeft alles voor elkaar qua financiën en heeft veel te bieden. Zouden jullie dit accepteren??
    Ik denk dat niemand van de dames een wens heeft om 2de vrouw te worden. Allemaal ongeacht leeftijd (dus ook 30 +) droomt ervan om gewoon vrouw van te worden en niet 2de vrouw van. Maar er zullen zeker vrouwen zijn die op een punt gekomen zijn in hun leven om te overwegen een 2de vrouw te worden wanneer dit zich aanbied. Persoonlijk zou ik het niet willen, want het is niet alleen een kwestie van willen je moet het ook kunnen.

    Maar laat die mannen maar eerst een 1ste vrouw vinden, want zoals je leest is de ezma bij de mannen net zo groot.
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her


  10. #1510
    MVC Lid

    Reacties
    8
    23-10-2010

    Nou, geloof me de ezma bij de vrouwen is een heel stuk groter.

  11. #1511
    al hamdoelilah

    Reacties
    9.659
    06-10-2007

    Bent u opzoek naar prachtige hand gemaakt huis decoratie?

    Kijk dan niet verder en check mijn pagina!

    Https://m.facebook.com/Le.Grand.Bazar.Oriental

    Beverwijkse bazaar hal 30 tegen over de oosters halen 31 32 33
    Heel veel acties !

    Laagste prijs garantie!

  12. #1512
    MVC Lid

    Reacties
    45
    23-12-2014

    Citaat Geplaatst door Salamaa Bekijk reactie
    Ik denk dat niemand van de dames een wens heeft om 2de vrouw te worden. Allemaal ongeacht leeftijd (dus ook 30 +) droomt ervan om gewoon vrouw van te worden en niet 2de vrouw van. Maar er zullen zeker vrouwen zijn die op een punt gekomen zijn in hun leven om te overwegen een 2de vrouw te worden wanneer dit zich aanbied. Persoonlijk zou ik het niet willen, want het is niet alleen een kwestie van willen je moet het ook kunnen.

    Maar laat die mannen maar eerst een 1ste vrouw vinden, want zoals je leest is de ezma bij de mannen net zo groot.
    Ik denk dat ondanks dat er vrouwen zijn die wellicht wel 2,3,4 vrouw willen worden dat dit tegengehouden wordt door familie, de meeste ouders accepteren dit namelijk niet en dan houdt het op of de vrouw kaart het helemaal niet aan uit angst.

    Maar de groep die dat niet zou willen is inderdaad veel groter.

  13. #1513
    .

    Reacties
    5.752
    13-01-2008

    Citaat Geplaatst door Gezien30 Bekijk reactie
    Vrouwen willen ook geen 2e vrouw zijn...dat speelt ook mee. Er zijn meer vrouwen dan mannen...zeker als ze gescheiden of weduwe zijn en kids hebben dan is hun kans op de huwelijksmarkt nog een stuk kleiner.

    Allah swt met Zijn wijsheid heeft daar een antwoord op gegeven. Mannen mogen met meerdere vrouwen trouwen. Tja maar vrouwen willen dat niet he....of de getrouwde vrouw gunt het haar man niet (egoïsme, jaloezie en onzekerheid) terwijl hij het graag wilt ..la 7ola wal qowata illa bi Allah...of de 2e,3e of 4e vrouw wilt geen 1 van de vrouwen zijn....ewa ja blijf dan maar koppig en de rest van je leven vrijgezel. Allah swt heeft t antwoord gegeven maar toch nog 1000 eisen stellen aan de "toekomstige" man... koek koek!
    Welke man kan nou in deze tijd een 2de of 3de vrouw onderhouden? Zulke mannen willen vaak een vrouw die al een eigen huis en inkomen heeft effe de fatiha oplezen en daarna 3 keer langs wippen.

    Zo serieus en eerlijk gaat het niet eens, is alleen maar voor 1 ding. Er zijn wel genoeg mannen, maar die willen liever van het haram genieten dan serieus trouwen.

    Dat is ook de reden waarom steeds meer Marokkaanse vrouwen andere nationaliteiten huwen.

  14. #1514
    MVC Lid

    Reacties
    84
    22-01-2004

    Eigenlijk is het heel simpel. Kom dichter bij allah dan komen we dichter tot elkaar. Safi

  15. #1515
    MVC Lid

    Reacties
    171
    30-10-2013

    Heee deze topic leeft nog....