1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    9
    29-10-2013

    Islam en Jodendom

    Salaam,

    Ik heb even de mening van een aantal van jullie nodig.
    Zoals jullie vast wel weten is de relatie tussen moslims en joden slecht.
    Dit heeft te maken met de onenigheden om Isaak en Ismael en natuurlijk de situatie in Palestina.

    Nu wil ik jullie dus vragen wat jullie mening is van de joodse bevolking, en waarom jullie dit vinden.
    Wat vinden jullie van de situatie in Palestina en welk beeld hebben jullie van Joden.

    Is er ook iemand die mij kan vertellen wat er precies in Koran over Joden wordt verteld? Want hier hoor ik namelijk ook hele tegenstrijdige dingen over.

    Alvast bedank!

  2. #2
    Verbannen

    Reacties
    3.364
    24-09-2012

    Isaak en Ismael zijn mythen.

  3. #3

  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    4.288
    21-06-2013

    Wat er in de Koran staat kan je ook gewoon zelf googlen, en wat ik van de joden in Palestina vind vind, is dat zij daar gewoon moeten vertrekken. En als ik zeg Palestina bedoel ik dus HEEL Palestina, want Israel bestaat niet. Grappenmakers erkennen Palestina niet als staat, en de joden wel terwijl de joden in hun land wonen, en elk jaar weer meer en meer land stelen.


    Als ik de macht had, had ik ze serieus met de grond gelijk gemaakt, geen twijfel over mogelijk! Iedereen helpt de joden, maar niemand die ze in hun land willen hebben, want weten wel hoe men al eeuwen over hen denkt en van hen vind. En terecht

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    9
    29-10-2013

    Ik zie hier vooral veel reacties van mensen die het vreselijk vinden welke schade er wordt aangericht en de onschuldige slachtoffers die er vallen, begrijpelijk, maar heb je ook een persoonlijke mening over de situatie en argumenten daarbij?

    ps: het is een schoolopdracht, vandaar dat ik er zo op doorga

  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    5.879
    06-02-2013

    Citaat Geplaatst door islamjodendom Bekijk reactie
    Ik zie hier vooral veel reacties van mensen die het vreselijk vinden welke schade er wordt aangericht en de onschuldige slachtoffers die er vallen, begrijpelijk, maar heb je ook een persoonlijke mening over de situatie en argumenten daarbij?

    ps: het is een schoolopdracht, vandaar dat ik er zo op doorga
    En dat moeten wij geloven zeker ??

    Hahahha
    Ga iemand anders voor de gek houden

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    9
    29-10-2013

    waarom zou ik je voor de gek houden?

  8. #8
    Verbannen

    Reacties
    5.879
    06-02-2013

    Citaat Geplaatst door islamjodendom Bekijk reactie
    waarom zou ik je voor de gek houden?
    We sluiten niks uit!

    Maar je link werkt niet

  9. #9

  10. #10
    Verbannen

    Reacties
    5.879
    06-02-2013

    En wat betreft het werkstuk heb jij de titel zelf uitgekozen (islamenjodendom) of geldt dat voor een ieder?

    Blijft vaag vind ik.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    9
    29-10-2013

    De opdracht was zelf een onderzoeksvraag verzinnen die met het vak godsdienst te maken heeft, en daar dan informatie bij zoeken en verschillende mensen te intervieuwen en ook het vanuit verschillende standpunten te bekijken, Mijn onderzoeksvraag is: Wat zijn de conflicten tussen de Islam en het Jodendom en hoe zijn deze ontstaan. Ik heb hiervoor een Imam geïntervieuwd en die heeft mij verteld dat er in de Koran zelf niet negatief over gelovige Joden wordt gesproken. Dus ik wilde erachter komen waar het negatieve beeld vandaan komt die veel Arabieren van Joden hebben.
    Ik denk dat het vooral te maken heeft met het idee dat de Joden de Bijbel zouden hebben vervalst, en dat ze niet te vertrouwen zouden zijn. En natuurlijk het Conflict-Israël.

  12. #12
    Verbannen

    Reacties
    4.288
    21-06-2013

    Citaat Geplaatst door milkyway Bekijk reactie
    En wat betreft het werkstuk heb jij de titel zelf uitgekozen (islamenjodendom) of geldt dat voor een ieder?

    Blijft vaag vind ik.
    Word het een werkstuk over hoe slecht en negatief de Islam wel niet is, en dan een paar keer het woordje Marokkanen ertussen pleuren, en leraar onder de indruk.


    Onzin verhaal, onzin onderwerp, onzin topic!

  13. #13
    Verbannen

    Reacties
    5.879
    06-02-2013

    Oh ok

    Wil je mijn persoonlijke mening weten?

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    9
    29-10-2013

    Je hoeft me niet te geloven, ik ben al blij als er 1iemand reageerd. Ik zou je graag een kopietje mailen als ik klaar ben, maar ik weet wel zeker dat jij overal het negatieve van in zult zien. Ik ben zelf moslim en ben zeer geïnteresseerd in dit onderwerp. En wil eigenlijk zelf ook wel weten hoe mensen er nu over denken, Maar zoals ik al zei, ik ben hier niet om jou te overtuigen.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    9
    29-10-2013

    Als je die kunt geven graag ja!