1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    102
    08-11-2005

    frisdrank exporteren naar Marokko????

    mijn vraag is.... Wat heb je daarvoor nodig en wat zijn de importkosten voor frisdrank...???

    wat mij verteld is dat je een BV. nodig hebt in Marokko om dat daar legaal in te voeren anders komt het er niet in.

    mijn bedoeling is ook legaal deze frisdrank in te voeren daar.

    Kan iemand mij helpen waar ik het beste kan aankloppen hierover??
    Mindset is more important then the car you drive!

    Give meaning to your life!

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    102
    08-11-2005

    http://www.douane.gov.ma Hier kom ik niet uit! Wat ik wel weet is dat ik een bv. moet oprichten in Marokko om frisdrank daar binnen te krijgen.

    weet iemand meer?
    Mindset is more important then the car you drive!

    Give meaning to your life!

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    341
    14-05-2009

    Transport (gekoeld).. opslag (gekoeld) en rapporten/stickers keuring met beschrijving van inhoud zowel vreemde talen als Arabisch .. op drank moet je ook btw afdragen aan belastingdienst (marokko). uitzonderingen daargelaten
    bedrijf in marokko import/export.

    transport reken op 8 a 9.000 Euro per rit (vrachtwagen)
    @

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    1.523
    22-06-2010

    Citaat Geplaatst door Pablo_DriSs Bekijk reactie
    Transport (gekoeld).. opslag (gekoeld) en rapporten/stickers keuring met beschrijving van inhoud zowel vreemde talen als Arabisch .. op drank moet je ook btw afdragen aan belastingdienst (marokko). uitzonderingen daargelaten
    bedrijf in marokko import/export.

    transport reken op 8 a 9.000 Euro per rit (vrachtwagen)
    Jij praat gewoon onzin.

    Ik heb toevallig in een ver verleden in deze sector gewerkt.

    Frisdrank wordt als halffabricaat vervoerd naar het buitenland. (lees siroop)
    Hier komt geen *****ng of dergelijke aan te pas.

    Dan wordt de frisdrank ter plaatse gefabriceerd in een bottle machine met prik injectie. In die tijd werden tweedehands bottlemachines met een capaciteit tot 2.000 flessen per uur voor minder dan 50.000 gulden van de hand gedaan. Ik denk dat nu de prijzen sterk gedaald zijn, met name door de productie in china. (coca cola gebruikt machines zo groot als een flatgebouw, met een capaciteit tot 600.000 flessen per dag)

    Transport van een container (33.000 kilo) netto. van de haven rotterdam naar haven casablanca zit op het moment ongeveer op 2700 euro. Een kilo siroop is goed voor 8 liter frisdrank. en weegt ongeveer 1.1 kilo. Je kunt dus ongeveer 30.000 liter siroop in een container kwijt. (wordt vervoerd in vierkante tonnen van 1000 liter) Een container frisdrank is goed voor 240.000 liter frisdrank. In die tjd deed frisdranksiroop (merkloos cola) minder dan 1000 gulden per ton.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    341
    14-05-2009

    Citaat Geplaatst door tweetiee Bekijk reactie
    Jij praat gewoon onzin.

    Ik heb toevallig in een ver verleden in deze sector gewerkt.

    Frisdrank wordt als halffabricaat vervoerd naar het buitenland. (lees siroop)
    Hier komt geen *****ng of dergelijke aan te pas.

    Dan wordt de frisdrank ter plaatse gefabriceerd in een bottle machine met prik injectie. In die tijd werden tweedehands bottlemachines met een capaciteit tot 2.000 flessen per uur voor minder dan 50.000 gulden van de hand gedaan. Ik denk dat nu de prijzen sterk gedaald zijn, met name door de productie in china. (coca cola gebruikt machines zo groot als een flatgebouw, met een capaciteit tot 600.000 flessen per dag)

    Transport van een container (33.000 kilo) netto. van de haven rotterdam naar haven casablanca zit op het moment ongeveer op 2700 euro.
    stond nergens vermeld dat het om siroop gaat
    dus kant en klaar
    jij hebt het over zeevracht en ik hebt over vrachtwagen

    familieleden zitten in die branche
    dus niks onzin
    @

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    1.523
    22-06-2010

    Citaat Geplaatst door Pablo_DriSs Bekijk reactie
    stond nergens vermeld dat het om siroop gaat
    dus kant en klaar
    jij hebt het over zeevracht en ik hebt over vrachtwagen

    familieleden zitten in die branche
    dus niks onzin
    Flessen frisdrank worden ook niet gekoeld vervoerd. Transport over deze afstanden met niet bederfelijke producten gaat altijd per zeevracht.

    Dan nog zijn de kosten van een vrachtwagen onder de 5000,- voor enkele reis.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    341
    14-05-2009

    Citaat Geplaatst door tweetiee Bekijk reactie
    Flessen frisdrank worden ook niet gekoeld vervoerd. Transport over deze afstanden met niet bederfelijke producten gaat altijd per zeevracht.

    Dan nog zijn de kosten van een vrachtwagen onder de 5000,- voor enkele reis.
    ik had het ook niet over gekoeld vervoer. k had achter gezet "tussen aanhalingstekens" dat maakte hij van.

    ik dacht eerlijk gezegd dat hij over pakjes sap had enzv.. kan en klaar
    en over vervoerkosten .. in de transport wereld betaal je standaard voor heen en terug .. dat word soso in rekening gebracht
    sommige rijden leeg terug vandaar
    @

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    73
    02-04-2013

    Citaat Geplaatst door tweetiee Bekijk reactie
    Jij praat gewoon onzin.

    Ik heb toevallig in een ver verleden in deze sector gewerkt.

    Frisdrank wordt als halffabricaat vervoerd naar het buitenland. (lees siroop)
    Hier komt geen *****ng of dergelijke aan te pas.


    Nicee info man. Ik zocht dit al een tijdje toptop!!! En dat van siroop dat klopt volledig. Drinken word nooit gekoeld verzonden. Alleen bederfelijke producten( bv groenten/fruit).

    Dan wordt de frisdrank ter plaatse gefabriceerd in een bottle machine met prik injectie. In die tijd werden tweedehands bottlemachines met een capaciteit tot 2.000 flessen per uur voor minder dan 50.000 gulden van de hand gedaan. Ik denk dat nu de prijzen sterk gedaald zijn, met name door de productie in china. (coca cola gebruikt machines zo groot als een flatgebouw, met een capaciteit tot 600.000 flessen per dag)

    Transport van een container (33.000 kilo) netto. van de haven rotterdam naar haven casablanca zit op het moment ongeveer op 2700 euro. Een kilo siroop is goed voor 8 liter frisdrank. en weegt ongeveer 1.1 kilo. Je kunt dus ongeveer 30.000 liter siroop in een container kwijt. (wordt vervoerd in vierkante tonnen van 1000 liter) Een container frisdrank is goed voor 240.000 liter frisdrank. In die tjd deed frisdranksiroop (merkloos cola) minder dan 1000 gulden per ton.
    Nicee info man. Ik zocht dit al een tijdje toptop!!! En dat van siroop dat klopt volledig. Drinken word nooit gekoeld verzonden. Alleen bederfelijke producten( bv groenten/fruit).

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    407
    20-01-2005

    frisdrank smokkelen ze take free uit ceuta en mellila

    vooral de kuststreken van Marokko wordt voorzien van deze import
    "Mijn gebed en mijn offer, mijn leven en mijn dood zijn gewijd aan Allah, de Heer der Werelden."

  10. #10
    RCA LA GRANDE STORIA

    Reacties
    1.202
    31-01-2010

    Als particulier is dat Onmogelijk ik wou dat ook doeb toen ik daar was en met mensen ging prsten die een import bedrijf hebben hadden ze me alles uitgelegd waarom het onmogelijk is om frisdrank , olie , suiker etc.. Te importeren in marokko als particulier

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    6
    05-01-2013

    Citaat Geplaatst door yusef1986 Bekijk reactie
    Weet iemand waar je red bull met arabische etiket kan kopen? In grote getallen?
    Uit casablanca, een marokkaan uit nederland importeert het naar marokko direct van fabriek

Tags voor deze discussie