1. #16
    *Rosa,inter amicos*.

    Reacties
    38.711
    19-01-2011

    Citaat Geplaatst door Arab-ELLA Bekijk reactie
    Allaah (The Most High) said:

    يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا عَلَيْكُمْ أَنْفُسَكُمْ ۖ لَا يَضُرُّكُمْ مَنْ ضَلَّ إِذَا اهْتَدَيْتُمْ ۚ إِلَى اللَّهِ مَرْجِعُكُمْ جَمِيعًا فَيُنَبِّئُكُمْ بِمَا كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ

    ”O you who believe! Take care of your own selves. If you follow the right guidance no hurt can come to you from those who are in error. The return of you all is to Allah, then He will inform you about (all) that which you used to do!”[5:105

    Allaah (The Most High) said: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا عَلَيْكُمْ أَنْفُسَكُمْ ۖ ''O you who believe! Take care of your own selves!'' That is: Strive in rectifying and perfecting your own souls, and keep them firm upon traversing the straight path; because if you are righteous, you will not be harmed by the one deviated from the straight path and is not guided to the upright religion; rather he only harms himself. (However), this does not indicate that the slave (i.e. the Muslim) is not harmed if he abandoned enjoining good and forbidding evil, and is negligent towards them; for indeed his guidance will not be complete except through fulfilling what is obligated on him with regards to enjoining good and forbidding evil. Yes, if he is (genuinely) unable to stop evil with his hand and his tongue, but rejects it in his heart, then indeed he will not be harmed by the misguidance of others!

    [إِلَى اللَّهِ مَرْجِعُكُمْ جَمِيعًا ] ”The return of you all is to Allah.” That is: Your final destination is the day of Judgement and your gathering will be in the presence of Allaah (The Most High);فَيُنَبِّئُكُمْ بِمَا كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ ”then He will inform you about (all) that which you used to do” with regards to (your) good and evil (deeds)!

    [Source: Tayseer Al-Kareem Ar-Rahmaan Fee Tafseer kalaam Al-Mannaan of Imaam Sadi (rahimahullaah)]
    .

  2. #17
    *Rosa,inter amicos*.

    Reacties
    38.711
    19-01-2011

    Ter nasieha fisabililah aan de oprechten onder ons: het lid genaamd Talafi aka Moo7a is een undercover free mason jood die zich valselijk voordoet als moslim, slechts ter misleiding en ter provocatie van de onwetenden over zijn duivelse geheime agenda om opzettelijke fitnah te zaaien onder de forumleden.Die opzettelijk mensen wil doen misleiden met zijn leugens en verdraaiingen. Slechts om fitnah te zaaien onder de leden met zijn verdeel en heers politiek als ware jood met sarcastische opmerkingen slechts ter bespotting en ter eigen vermaak. Hij lacht jullie vierkant uit mocht je instemmen met zijn duivelse listen vol opzettelijke leugens om jullie naar hartelust te manipuleren! Hij zoekt expres en lokt aandacht met zijn fitnahtopics ter opzettelijke misleiding op een slinkse en sluwe duivelse wijze vol giftig sarcasme met steken onder water die dubbelzinnig van aard zijn. Insha Allah nemen jullie mijn oprechte nasieha fisabililah ter harte. Negeer dus zijn posts vol misleidingen slechts ter eigen vermaak als je eigen ziel je heilig is lieve mensen! Ghair insha Allah!


    Citaat Geplaatst door Arab-ELLA Bekijk reactie
    Imam Al-Shafi rahimahullah zei:

    Wanneer iemand van de mensen van begeerten (AhloelBidah) naar Malik kwam om te discussiëren zei hij tegen hen:

    "Wat betreft voor mij, ik ben op een duidelijke weg wat betreft mijn Religie, wat jou betreft, jij bent een twijfelaar, ga discussiëren met een andere twijfelaar zoals jou!"

    (Bron:Al-Dhahbi in Siyar A’lam Al-Nubala onder de biographie van Imam Malik.)



    “Er is geen volk dat afgedwaald is nadat ze waren geleid, behalve dat de reden hiervoor is dat zij gingen redetwisten!(Sahieh Muslim)



    En toen las de Profeet (salla Allah wa alihi wa salaam) de woorden van Allah:

    "Zij zeggen dit tot u alleen om te twisten. Waarlijk zij zijn een twistziek volk!"

    (Surah az-Zoekhroef vers 58)
    .



    Citaat Geplaatst door Arab-ELLA Bekijk reactie

    De mensen waarschuwen voor dwalende personen :

    Shaykh `Abdoel-`Aziez Bin Baaz (rahimuhAllah) :



    Vraag:

    Is het toegestaan om de namen en eigenschappen van mensen te noemen wanneer iemand hen en hun gedachtes wil bekritiseren?



    Antwoord:

    Als iemand iets schrijft wat de pure Sharie'ah contradicteert, en dat materiaal distribueert, of wanneer hij die mening propageert in de media, dan wordt het verplicht om hem te weerleggen en zijn valsheid bloot te leggen van wat hij zegt. Er is niets verkeerds aan het vermelden van de naam van deze persoon of in het waarschuwen van de mensen voor hem wanneer hij uitnodigt naar innovatie, shirk, of wanneer hij de mensen uitnodigt naar wat Allaah verboden heeft of naar ongehoorzaamheid (uitnodigt).

    Tot aan deze dag zijn er bekwame en gelovige mensen van de uitnodigers naar de Waarheid en dragers van de Sharie'ah die deze verplichting vervullen, oprecht voor Allaah (Subhaanahoe wa Ta'ala) en voor het profijt van Zijn dienaren, door het verkeerde te berispen/weerleggen, uit te nodigen naar de Waarheid, en anderen te waarschuwen voor degenen die valsheid en vernietigende retoriek propageren.

    En Allaah is de Uiteenlegger van (alle) succes.

    Bron: Fataawa Islaamiyyah - Volume 4, Blz. 279


    Citaat Geplaatst door Arab-ELLA Bekijk reactie
    Ibn Abbaas vertelde dat de Boodschapper van Allah (Salla Allahu 3alaihi wa Sallam) zei:

    "In de toekomst zullen volkeren ontstaan van wie de gezichten mensenlijk zijn maar in hun harten zullen zij satanisch zijn. Ze zullen zich laten begaan in slechtheid. Als je bij ze bent zullen zij zich verdraagzaam voordoen, maar zodra je weg bent, zullen ze je beslechten. Wanneer ze praten zullen ze liegen en als je hen iets toevertrouwt, zullen ze dat schenden. Hun pubers zullen onbeschoft zijn en de jongeren arrogant. De ouderen zullen verzaken om het goede aan te bevelen en het slechte te verbieden.

    Het is verkeerd om bij hen te willen horen, want zij zijn niet de mannen naar hun leeftijd. Zij zijn zeer gierig en zullen hard zijn voor zachtmoedige mensen. Degene die het goede aanbeveelt en van het slechte wil afhouden is bij hen afgeschreven. Bij hen zijn de ware gelovigen de verstotenen en de onrechtvaardigen hun eerwaarden. Ze zullen de soennah als bida'ah (innovatie) beschouwen en de bida'ah als soennah. In die tijd zal het kwaad van de slechtste persoon, hun bezigheid zijn. De goeden onder hen zullen voortdurend smeekbeden verrichten, maar hun smeekbeden zullen niet aanvaard worden!"

    (Overgeleverd door Tabarani).
    .
    .


    Video:




    https://www.youtube.com/watch?v=Xd7fwNeNTeE













    Ahl-ul-Bid’ah are as the christians when it comes to accepting that which suits them! :


    Shaykh Al-Albaani (rahimahu Allah) :

    Ahl-ul-Bid’ah are as the christians when it comes to accepting that which suits them! They read the Qur’ân and Sunnah and take that which suits them and lure away from that which doesn’t!

    (al-Huda wan-Nûr 430)


    .

    Citaat Geplaatst door Arab-ELLA Bekijk reactie
    Volgens Ibn Mas’ud [Radhiya Allahu ‘anhu] heeft de Boodschapper van Allaah [SallAllahu ‘alayhi wa salam] gezegd:

    “Het Uur zal pas komen wanneer men enkel zal begroeten wie men kent, wanneer de handel zo verspreid zal zijn dat de vrouw met haar man zal samenwerken, wanneer relaties tussen de leden van eenzelfde familie verbroken zal worden, wanneer er valse getuigenissen zullen zijn, wanneer de waarheid zal verborgen worden en wanneer schrijven een doodgewone zaak geworden is [dhuhoor al-qalam]!”

    [Hadeeth in de Musnad van Imaam Ahmad met een goede overleveringsketen 5/333 hadeeth nr. 3870]
    .










    Zie ook deze topiclinken met tekst en uitleg over hen van de dragers van kennis mbt hun sluwe duivelse plannen! :

    http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5252855

    http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=4218419

    http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5063322









    ..

  3. #18
    *Rosa,inter amicos*.

    Reacties
    38.711
    19-01-2011

    Ter nasieha fisabililah aan de oprechten onder ons: het lid genaamd Talafi aka Moo7a is een undercover free mason jood die zich valselijk voordoet als moslim, slechts ter misleiding en ter provocatie van de onwetenden over zijn duivelse geheime agenda om opzettelijke fitnah te zaaien onder de forumleden.Die opzettelijk mensen wil doen misleiden met zijn leugens en verdraaiingen. Slechts om fitnah te zaaien onder de leden met zijn verdeel en heers politiek als ware jood met sarcastische opmerkingen slechts ter bespotting en ter eigen vermaak. Hij lacht jullie vierkant uit mocht je instemmen met zijn duivelse listen vol opzettelijke leugens! Hij zoekt expres en lokt aandacht met zijn fitnahtopics ter opzettelijke misleiding op een slinkse en sluwe duivelse wijze vol giftig sarcasme met steken onder water die dubbelzinnig van aard zijn. Insha Allah nemen jullie mijn oprechte nasieha fisabililah ter harte. Negeer dus zijn posts vol misleidingen slechts ter eigen vermaak als je eigen ziel je heilig is lieve mensen! Ghair insha Allah!


    Citaat Geplaatst door Arab-ELLA Bekijk reactie
    Imam Al-Shafi rahimahullah zei:

    Wanneer iemand van de mensen van begeerten (AhloelBidah) naar Malik kwam om te discussiëren zei hij tegen hen:

    "Wat betreft voor mij, ik ben op een duidelijke weg wat betreft mijn Religie, wat jou betreft, jij bent een twijfelaar, ga discussiëren met een andere twijfelaar zoals jou!"

    (Bron:Al-Dhahbi in Siyar A’lam Al-Nubala onder de biographie van Imam Malik.)



    “Er is geen volk dat afgedwaald is nadat ze waren geleid, behalve dat de reden hiervoor is dat zij gingen redetwisten!(Sahieh Muslim)



    En toen las de Profeet (salla Allah wa alihi wa salaam) de woorden van Allah:

    "Zij zeggen dit tot u alleen om te twisten. Waarlijk zij zijn een twistziek volk!"

    (Surah az-Zoekhroef vers 58)
    .



    Citaat Geplaatst door Arab-ELLA Bekijk reactie

    De mensen waarschuwen voor dwalende personen :

    Shaykh `Abdoel-`Aziez Bin Baaz (rahimuhAllah) :



    Vraag:

    Is het toegestaan om de namen en eigenschappen van mensen te noemen wanneer iemand hen en hun gedachtes wil bekritiseren?



    Antwoord:

    Als iemand iets schrijft wat de pure Sharie'ah contradicteert, en dat materiaal distribueert, of wanneer hij die mening propageert in de media, dan wordt het verplicht om hem te weerleggen en zijn valsheid bloot te leggen van wat hij zegt. Er is niets verkeerds aan het vermelden van de naam van deze persoon of in het waarschuwen van de mensen voor hem wanneer hij uitnodigt naar innovatie, shirk, of wanneer hij de mensen uitnodigt naar wat Allaah verboden heeft of naar ongehoorzaamheid (uitnodigt).

    Tot aan deze dag zijn er bekwame en gelovige mensen van de uitnodigers naar de Waarheid en dragers van de Sharie'ah die deze verplichting vervullen, oprecht voor Allaah (Subhaanahoe wa Ta'ala) en voor het profijt van Zijn dienaren, door het verkeerde te berispen/weerleggen, uit te nodigen naar de Waarheid, en anderen te waarschuwen voor degenen die valsheid en vernietigende retoriek propageren.

    En Allaah is de Uiteenlegger van (alle) succes.

    Bron: Fataawa Islaamiyyah - Volume 4, Blz. 279


    Citaat Geplaatst door Arab-ELLA Bekijk reactie
    Ibn Abbaas vertelde dat de Boodschapper van Allah (Salla Allahu 3alaihi wa Sallam) zei:

    "In de toekomst zullen volkeren ontstaan van wie de gezichten mensenlijk zijn maar in hun harten zullen zij satanisch zijn. Ze zullen zich laten begaan in slechtheid. Als je bij ze bent zullen zij zich verdraagzaam voordoen, maar zodra je weg bent, zullen ze je beslechten. Wanneer ze praten zullen ze liegen en als je hen iets toevertrouwt, zullen ze dat schenden. Hun pubers zullen onbeschoft zijn en de jongeren arrogant. De ouderen zullen verzaken om het goede aan te bevelen en het slechte te verbieden.

    Het is verkeerd om bij hen te willen horen, want zij zijn niet de mannen naar hun leeftijd. Zij zijn zeer gierig en zullen hard zijn voor zachtmoedige mensen. Degene die het goede aanbeveelt en van het slechte wil afhouden is bij hen afgeschreven. Bij hen zijn de ware gelovigen de verstotenen en de onrechtvaardigen hun eerwaarden. Ze zullen de soennah als bida'ah (innovatie) beschouwen en de bida'ah als soennah. In die tijd zal het kwaad van de slechtste persoon, hun bezigheid zijn. De goeden onder hen zullen voortdurend smeekbeden verrichten, maar hun smeekbeden zullen niet aanvaard worden!"

    (Overgeleverd door Tabarani).
    .
    .


    Video:




    https://www.youtube.com/watch?v=Xd7fwNeNTeE













    Ahl-ul-Bid’ah are as the christians when it comes to accepting that which suits them! :


    Shaykh Al-Albaani (rahimahu Allah) :

    Ahl-ul-Bid’ah are as the christians when it comes to accepting that which suits them! They read the Qur’ân and Sunnah and take that which suits them and lure away from that which doesn’t!

    (al-Huda wan-Nûr 430)


    .

    Citaat Geplaatst door Arab-ELLA Bekijk reactie
    Volgens Ibn Mas’ud [Radhiya Allahu ‘anhu] heeft de Boodschapper van Allaah [SallAllahu ‘alayhi wa salam] gezegd:

    “Het Uur zal pas komen wanneer men enkel zal begroeten wie men kent, wanneer de handel zo verspreid zal zijn dat de vrouw met haar man zal samenwerken, wanneer relaties tussen de leden van eenzelfde familie verbroken zal worden, wanneer er valse getuigenissen zullen zijn, wanneer de waarheid zal verborgen worden en wanneer schrijven een doodgewone zaak geworden is [dhuhoor al-qalam]!”

    [Hadeeth in de Musnad van Imaam Ahmad met een goede overleveringsketen 5/333 hadeeth nr. 3870]
    .










    Zie ook deze topiclinken met tekst en uitleg over hen van de dragers van kennis mbt hun sluwe duivelse plannen! :

    http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5252855

    http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=4218419

    http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5063322



    ..!!

  4. #19
    Knowledge = power

    Reacties
    265
    21-06-2010

    Ik had begrepen dat Jennah pas na Youm al Qiamaah open gaat en dat profeet Mohammed vzmh de persoon zal zijn die op de deur klopt van de poorten en dat er enkel voor hem open zou worden gedaan. Ergens las ik ook dat hij zichzelf identificeert als Ahmed, bij de poortwachter.

    Charme is naar mijn mening het vermogen om andere mensen te boeien zonder er iets voor te doen. De 'charme' ervan is dat men niet kan omschrijven waaruit het bestaat

    -

  5. #20
    *Rosa,inter amicos*.

    Reacties
    38.711
    19-01-2011

    Citaat Geplaatst door filosoof- Bekijk reactie
    Ik had begrepen dat Jennah pas na Youm al Qiamaah open gaat en dat profeet Mohammed vzmh de persoon zal zijn die op de deur klopt van de poorten en dat er enkel voor hem open zou worden gedaan. Ergens las ik ook dat hij zichzelf identificeert als Ahmed, bij de poortwachter.

    De Profeet Isa is levend naar de 2e Hemel gezonden en verblijft daar tot zijn terugkoming op aarde aan het Einde der Tijden. Dat staat dus geheel los van De Dag der Afrekening en ieders verblijfplaats in het Hiernamaals. Zie onderstaande link met uitleg hierover. Ghair insha Allah!

    http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5133596&

  6. #21
    *Rosa,inter amicos*.

    Reacties
    38.711
    19-01-2011































    Allah zegt:

    “Zeg: “O mijn dienaren die buitensporig zijn tegenover zichzelf, wanhoopt niet aan de Genade van Allah. Voorwaar, Allah vergeeft alle zonden. Voorwaar, Hij is de Vergevensgezinde, de Meest Barmhartige. En keert terug tot jullie Heer, en geef jullie over aan Hem, voordat de bestraffing tot jullie komt, waarna jullie niet geholpen worden. En volg op de beste wijze wat aan jullie is neergezonden van jullie Heer, voordat de bestraffing onverwacht tot jullie komt, terwijl jullie het niet beseffen.” Zodat er voor geen ziel aanleiding zal zijn om te zeggen: “O wat heb ik een spijt omdat ik nalatig ben geweest (in mijn plicht) tegenover Allah, hoewel ik tot de spottenden behoorde.” Of zij zou zeggen: “Als Allah mij had geleidt, dan zou ik zeker tot de Moettaqoen hebben behoord!” Of zij zou zeggen, als zij de bestraffing ziet: “Had ik (nog) maar een kans, dan zou ik tot de weldoeners behoren!” Nee! Mijn Tekenen zijn reeds tot jou gekomen, maar jij loochende ze en jij was hoogmoedig en jij behoorde tot de ongelovigen!”

    (Soerat Az-Zoemar (39), aayah 53-59).





    Citaat Geplaatst door Arab-ELLA Bekijk reactie
    Volgens Ibn Umar [radhiya Allahu ‘anhu] heeft de Profeet [sallAllahu ‘alayhi wa salam] gezegd:

    “Er komt een tijd waarin de mensen zich in de moskeeën zullen verzamelen en er zullen bidden terwijl er onder hen niet één enkele echte gelovige is.” [Hadeet bij Haakim in zijn Mustadrak. Hij zegt dat hij rechtsgeldig is en hij voldoet aan de voorwaarden van de Saheeh Bukhari en Muslim. Ad-Dahabi bevestigt dit].

    Volgens Abu Hurairah [radhiya Allahu ‘anhu]: “Er zal een tijd komen waarin men de Quran zal reciteren terwijl het lezen niet verder reikt dan het strottenhoofd [i.c. het zal het hart niet raken] en dan zal er een tijd komen waarin de Kafier, de Munafiq en de Mushrik met de gelovige redetwisten terwijl hij de argumenten van deze laatste [i.c. de gelovige] zal gebruiken!” [Bij Hakim. Hij verklaart de keten rechtsgeldig, bevestigt door Ad-Dahabi. Zie Al-Mustadrak 4/451].
    .

  7. #22
    *Rosa,inter amicos*.

    Reacties
    38.711
    19-01-2011










  8. #23
    De beste.

    Reacties
    475
    20-12-2013

    Kan je gwn in het wit typen aub anders kan ik et nie lezen
    Marokkaanse jongens niet mij pmen.

  9. #24
    *Rosa,inter amicos*.

    Reacties
    38.711
    19-01-2011

    Citaat Geplaatst door Tjoeklat Bekijk reactie
    Kan je gwn in het wit typen aub anders kan ik et nie lezen

    Bedoel je met witte letters? Dat is dan toch niet te lezen meis? Wil het best nog een keer plaatsen voor je met zwarte letters i.pv. donker blauw als je dat op prijsstelt en dan wel kunt lezen sis. Ghair insha Allah!

  10. #25
    *Rosa,inter amicos*.

    Reacties
    38.711
    19-01-2011




    .

  11. #26
    *Rosa,inter amicos*.

    Reacties
    38.711
    19-01-2011

    Citaat Geplaatst door Arab-ELLA Bekijk reactie
    Mensen en djins die voor de Hel zijn geschapen:

    "En voorzeker, Wij hebben velen van de djin`s en de mensen voor de Hel geschapen. Zij bezitten harten waarmee zij niet begrijpen en zij bezitten ogen waarmee zij niet zien en zij bezitten oren waarmee zij niet horen, zij zijn degenen die als het vee zijn. Zij dwalen zelfs nog erger! Zij zijn degenen die de achtelozen zijn!" Q. 7:179 .




    .

  12. #27
    *Rosa,inter amicos*.

    Reacties
    38.711
    19-01-2011

    HADITH 24


    Volgens Aboe Dzarr al-Ghifari(Allahs welbehagen zij met hem) behoort volgens de profeet van Allah (Allahs zegen en vrede zij met hem) tot hetgeen hij van zijn Heer, de Machtige en Verhevene, overgeleverd heeft, dat Hij 1 gezegd heeft:

    ‘O, Mijn dienaren! Ik heb voor Mijzelf onrechtvaardigheid beslist uitgesloten en heb dat ook aan jullie onder elkaar verboden. Behandelt elkaar dus niet onrechtvaardig.

    O,Mijn dienaren! Jullie dwalen allemaal, behalve degene die Ik geleid heb; vraagt Mij dus om leiding en Ik zal jullie leiden.O, Mijn dienaren! Jullie lijden allemaal honger,behalve degene die Ik gevoed heb; vraagt Mij dus om voedsel en Ik zal jullie voeden. O, Mijn dienaren! Jullie zijn allemaal naakt, behalve degene die Ik gekleed heb; vraagt Mij dus om kleding en Ik zal jullie kleden.O, Mijn dienaren! Jullie maken dag en nacht fouten en Ik vergeef alle zonden; vraagt Mij dus om vergiffenis en Ik zal jullie vergeven.

    O, Mijn dienaren! Jullie zijn niet in staat om Mij nadeel toe te brengen en jullie kunnen Mij dus ook geen nadeel berokkenen; jullie zijn niet in staat Mij van nut te zijn en jullie kunnen dus ook niet nuttig voor Mij zijn. O,Mijn dienaren! Al zouden jullie van de eerste tot de laatste mens en djinn 1 net zo vroom zijn als de vroomste ziel onder jullie, dan zou dat niets aan Mijn heerschappij toevoegen. O, Mijn dienaren! Al zouden jullie van de eerste tot de laatste mens en djinn net zo laaghartig zijn als de meest laaghartige onder jullie, dan zou dat niets aan Mijn heerschappij afdoen.O,Mijn dienaren! Al zouden jullie van de eerste tot de laatste mens en djinn, allemaal op één open vlakte staan en zouden jullie je verlangen aan Mij kenbaar maken, dan zou Mijn bezit-al zou Ik iedereen geven wat hij verlangde-niet méér verminderen, dan dat wat een naald aan de zee onttrekt, wanneer zij daarin gedoopt wordt !2 .

    O, Mijn dienaren! Jullie daden zijn (uitsluitend) voor jullie rekening en daarnaar zullen jullie beloond worden. Laat daarom iemand die iets goeds ontvangt 3 Allah prijzen en laat degene die iets anders ontvangt, niemand anders dan zichzelf daar een verwijt van maken!'

    Overgeleverd door Moslim;

    Voetnoten:

    1 Er is hier sprake van een zogenaamde hadith qodsi (letterlijk: een heilige hadith).

    Dit is een hadith waarvan de inhoud door Allah aan de Profeet (Allahs zegen en vrede zij met hem) geopenbaard is, maar waarvan de bewoording van de Profeet (Allahs zegen en vrede zij met hem) zélf is. Een hadith qodsi maakt dus absoluut geen deel uit van de Heilige Qor'an.

    1 Met een djinn wordt hier een bovenzintuiglijk wezen bedoelt, dat uit het element rookloosvuur is geschapen.
    2 Als je een naald in de zee doopt, dan verdwijnt daar slechts een minuskuul waterdruppeltje uit wat aan de naald blijft hangen als je de naald weer uit de zee haalt. Hiermee word vermindering van Allahs bezit vergeleken.
    3 Dat wil zeggen: in het Hiernamaals

  13. #28
    *Rosa,inter amicos*.

    Reacties
    38.711
    19-01-2011


  14. #29
    *Rosa,inter amicos*.

    Reacties
    38.711
    19-01-2011


  15. #30
    *Rosa,inter amicos*.

    Reacties
    38.711
    19-01-2011

    .
    As to what proceeds: The noble shaikh, al-Allaamah Saalih ibnu Fawzaan ibni Abdillaah al-Fawzaan was asked the following question:

    Question:

    I find some vagueness between Ibnu Arabee and Ibnul Arabee. I would hope that you would explain for us the difference between the two and their most well, known writings?

    Answer:

    The difference between the two is clear. Ibnu Arabee without the definite article [attached to the name Arabee] is the well known heretic who used to espouse Wahdatul Wujood and he was one of the extremist Soofees who were eventually lead to the issue of ilhaad, the statements of Wahdatul Wujood and that there is no difference between the Creator and the creation. And according to his aqeedah, all that exist is Allaah, the Most High.

    As for Ibnul Arabee, with the definite article [attached to the name Arabee], then he is the well-known, lofty imaam, Aboo Bakr ibnul Arabee, al-Maalikee who had noble writings in the area of hadeeth and tafseer and a noble book, defending the Companions, which he called al-Awaasim minal Qawaasim.

    He defended in that book, Islaam and the Companions of the Messenger of Allaah, sallallaahu alaihe wa alaa Aalihee wa Sahbihee wa sallam.

    It is a noble book and he also has a book entitled Tafseeru Aayaatil Ahkaam, in two huge, volumes. He also has an explanation of the Sunan of [al-Imaam] at-Tirmidhee called Aaridatul Ahwadhee fee sharhit Tirmidhee.

    All of these books are published and to be [easily] found and all the praise is due to Allaah.

    Therefore, there is an obvious difference between these two men; one is an astray disbeliever, and that is none other than Ibnu Arabee, al-Haatimee, at-Taa’ee while [the other one] Ibnul Arabee is a noble, lofty imaam known for correctness, knowledge and fear of Allaah.


    Source: al-Muntaqaa minal Fataawaa of the noble Shaikh Saalih al-Fawzaan, volume two, pages 306-07 .







    Are the Sufi Grave-Worshippers who Build Places of Worship over Graves The Worst of Creation in the Sight of Allaah?!



    Saheeh al-Bukhaaree, Chapter: “Building A Mosque Over A Grave”:


    ‘Aaisha (radhi Allaahu ‘anhaa) said:

    When the Prophet (salallaahu ‘alaihi wassallam) became ill, some of his wives mentioned a church they had seen in Ethiopia called Maariyah. Both Umm Salamah and Umm Habeebah had been to Ethiopia. They spoke about the beauty of the church and the images inside it. The Messenger (salallaahu ‘alaihi wassallam) raised his head and said:

    “When a pious man would die from amongst those people, they would build a place of worship over his grave, then they would make those images in it. They are the worst of creation in the site of Allaah! (No. 1341).

    The Sufis are renowned worldwide for building structure, domes, courtyards and mosques over graves. They gather there and carry out acts of worship in and around these structures, just as the Prophet mentioned in the above narration. These are acts of polytheism rejected by Islaam, condemned by Allaah and His Messenger (salallaahu ‘alaihi wassallam)!