1. #31
    Storyteller ❤

    Reacties
    4.786
    11-01-2011

    Citaat Geplaatst door 704903 Bekijk reactie
    vroeger was ik ook zo naief als jou, toen ik 20 jaar was ofzo, maar nu ben ik ouder en een stuk verstandiger, ik weet uit ervaring dat bijna geen enkele meid in Marokko zomaar leuk en aardig zal doen tegen meiden uit Europa. voor hun is het een deugd en grappig als ze kunnen profiteren van hun. zo worden ze opgevoed en dat is daar algemeen bekend.

    eerst doen ze een lange tijd gewoon leuk en aardig, willen ze je alle plekken laten zien daar, contact via fb of Skype enzo, maar na een tijdje komt hun ware aard naar boven.
    Eerlijk gezegd had ik dat wel in de gaten en vroeger had ik daar meer last van. Als je iets leuks aan had wilde iedereen t hebben en je wordt gauw bestolen ik weet nog dat ik een stel mooie armbanden a la parels had op t kastje gezet en 10 minuten later foetsie. Je eigen familie daar besteelt je gewoon

    “We are, as a species, addicted to story. Even when the body goes to sleep, the mind stays up all night, telling itself stories.”
    - Jonathan Gottschall -


  2. #32
    Verbannen

    Reacties
    2.930
    11-09-2012

    ja hun mentaliteit is gewoon pakken wat je pakken kan. familie of geen familie.

    Citaat Geplaatst door pureglossy Bekijk reactie
    Eerlijk gezegd had ik dat wel in de gaten en vroeger had ik daar meer last van. Als je iets leuks aan had wilde iedereen t hebben en je wordt gauw bestolen ik weet nog dat ik een stel mooie armbanden a la parels had op t kastje gezet en 10 minuten later foetsie. Je eigen familie daar besteelt je gewoon

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    2.337
    25-04-2008

    Tegenwoordig kijken ze je zo aan als je aankomt met iets anders dat niet in de boekskes verschijnt... Ik doe daar al lang niet aan mee, cadeautjes pfff zeggen toch nooit dank u ofzo.... Het enige dat ik meeneem dat tweedehands is is babykleding. Dat kunnen ze in marokko altijd gebruiken maar buiten dat

  4. #34
    Bijna Lid

    Reacties
    915
    27-11-2012

    Citaat Geplaatst door krullie2011 Bekijk reactie
    Ze willen steeds meer en meer
    En als je iets meeneemt zijn ze niet tevreden
    Ze denken geld komt uit de lucht hier in nl
    Terwijl we hier met zweet en tranen werken
    Klopt indd, toen ik hoorde dat ze niet tevreden waren, nooit dat ik van plan ben om iets te brengen voor iemand.
    Grappenmakers.

  5. #35
    Verbannen

    Reacties
    38.177
    25-09-2007

    in marokko hebben ze toch genoeg namaak ; ze vroeg toch niet om echte of wel? want in marokko dragen ze allemaal gucci enzo maar wel nep he? dus als het om een neppe gaat zou ik dat eerlyk gezegd niet teveel gevraagd vinden ; het is immers ze zusje ; je weet hoe meiden zyn op hun 18de

  6. #36
    Storyteller ❤

    Reacties
    4.786
    11-01-2011

    Citaat Geplaatst door StreetChic Bekijk reactie
    in marokko hebben ze toch genoeg namaak ; ze vroeg toch niet om echte of wel? want in marokko dragen ze allemaal gucci enzo maar wel nep he? dus als het om een neppe gaat zou ik dat eerlyk gezegd niet teveel gevraagd vinden ; het is immers ze zusje ; je weet hoe meiden zyn op hun 18de
    Haha wat nep? Natuurlijk bedoelde ze dat niet. Als ze nep wilde had ze dat daar wel gekocht daar krioelt t van de neppe Gucci en chanels mekeen nep wil dit dametje echt of anders gaar ze ook over jou ouwehoeren

    “We are, as a species, addicted to story. Even when the body goes to sleep, the mind stays up all night, telling itself stories.”
    - Jonathan Gottschall -


  7. #37
    Verbannen

    Reacties
    38.177
    25-09-2007

    Citaat Geplaatst door pureglossy Bekijk reactie
    Haha wat nep? Natuurlijk bedoelde ze dat niet. Als ze nep wilde had ze dat daar wel gekocht daar krioelt t van de neppe Gucci en chanels mekeen nep wil dit dametje echt of anders gaar ze ook over jou ouwehoeren
    ze heeft toch niet gezegd dat ze echte wilt?

  8. #38
    MVC Lid

    Reacties
    6.884
    26-06-2015

    Mijn schoonfamilie is totaal niet zo. Ze vragen nooit om iets.
    We nemen voor iedereen kleine cadeaus mee. Douchegel, shampoo van merken daar zijn ze blij mee. Make-up gewoon van cactrice. Koffie, decoratie, mooie slippers. Van die verzorgingspaketten. Ze zijn altijd heel dankbaar macha Allah.
    Ligt er echt aan hoe je opgevoed bent denk ik.
    Zelf kopen zij ook altijd iets voor ons als we langsgaan terwijl ze echt niet rijk zijn ofzo.
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  9. #39
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    Mijn schoonfamilie is totaal niet zo. Ze vragen nooit om iets.
    We nemen voor iedereen kleine cadeaus mee. Douchegel, shampoo van merken daar zijn ze blij mee. Make-up gewoon van cactrice. Koffie, decoratie, mooie slippers. Van die verzorgingspaketten. Ze zijn altijd heel dankbaar macha Allah.
    Ligt er echt aan hoe je opgevoed bent denk ik.
    Zelf kopen zij ook altijd iets voor ons als we langsgaan terwijl ze echt niet rijk zijn ofzo.
    Mijn schoonfamilie ook niet, zij halen ook altijd cadeautjes voor ons EN voor de kinderen als wij daar zijn of zij hier heen komen.
    In het begin vond ik het heel apart, want ben altijd gewend dat ze altijd van ons dingen krijgen in Marokko

    Maar ook in rkempoe heb ik dat nooit gehad dat ze echt om dingen vroegen, wel zo dat kijk gedrag waar ik niet tegen kan of als ze zeggen dat ze iets mooi vinden wat je hebt.. dan geef ik het gewoon weg..
    Happiness is an inside job


  10. #40
    MVC Lid

    Reacties
    6.884
    26-06-2015

    Citaat Geplaatst door Praline Bekijk reactie
    Mijn schoonfamilie ook niet, zij halen ook altijd cadeautjes voor ons EN voor de kinderen als wij daar zijn of zij hier heen komen.
    In het begin vond ik het heel apart, want ben altijd gewend dat ze altijd van ons dingen krijgen in Marokko

    Maar ook in rkempoe heb ik dat nooit gehad dat ze echt om dingen vroegen, wel zo dat kijk gedrag waar ik niet tegen kan of als ze zeggen dat ze iets mooi vinden wat je hebt.. dan geef ik het gewoon weg..
    Ja hier ook voor de kinderen was dat er vergeten bij te zetten haha.
    Dat kijkgedrag heb ik niet opgemerkt, maar we hebben dan wel ook nooit iets speciaals ofzo aan
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  11. #41
    ^_^

    Reacties
    498
    29-01-2009

    Deze is wel grappig lol. Mijn nichtjes en tante vonden het een keer niet leuk, omdat ze Euroshopper pindakaas hadden gekregen. Besef, de vrouw die dit voor ze meebrengt vanuit Nederland geeft hun een hele zak vol met Nederlandse boodschappen, alsnog ondankbaar.
    Alhamdolilah 3alla kolli 7al.