1. #61
    Verbannen

    Reacties
    5.570
    06-11-2009

    Citaat Geplaatst door Cuteegirl. Bekijk reactie
    De Profeet (saw) heeft gezegd: "Ik garandeer een huis in het Paradijs aan degene die een discussie vermijdt, ook al heeft hij gelijk." [Aboe Daawoed 5/150, Sah’ieh’ al-Djaami’ 1464]

    Umar ibn al-Khathaab heeft gezegd:
    “Verzamel geen kennis voor drie zaken en verlaat kennis niet omwille van drie zaken. Verzamel geen kennis om het te gebruiken om te discussiëren, noch om erover op te scheppen, noch om ermee te koop te lopen. Verlaat daarentegen de kennis niet omdat je schaamte ernaar op zoek te gaan je ervan weerhoudt, of omdat je geen enkel verlangen hebt om iets te leren of omdat je er voldoening in vindt onwetend te zijn.”

    Bilaal ibn Sa’d heeft gezegd:
    “Als je ziet hoe de mens de neiging heeft om ruzie te maken en te discussiëren, betoverd door zijn eigen mening, weet dan dat hij reeds verlies geleden heeft.”

    Imaam Maalik heeft gezegd:
    “Discussie maakt het hart hard en veroorzaakt conflicten.”

    Abu Yasaar heeft gezegd:
    “Wees op je hoede voor discussies; het is het uur van de onwetendheid voor de wijze en het is het ideale moment voor shajtaan om zijn misstap af te wachten.”

    Abdullaah Ibn Mas’ud heeft gezegd:
    “Laat de discussie links liggen, want je kan haar wijsheid niet begrijpen en je kan niet veilig zijn voor haar verleiding.”

    (”De manieren om het geloof te beschermen tegen Satan” door Sheikh Wahid Abdul-Salaam Baali)
    -

  2. #62
    Offline.

    Reacties
    3.538
    19-03-2012

    “Wie nadenkt zal merken dat de meest nobele en meest gerespecteerde persoon in een vergadering degene is die zwijgt, want zwijgen siert de geleerde en bedekt de fouten van de onwetende.” (Ibrahim An-Nakhai’)

  3. #63
    *Rosa,inter amicos*.

    Reacties
    38.711
    19-01-2011


    Hoedhayfah Ibn al-Yaman [Radhiya Allahu ‘anhu] zei:

    “De mensen vroegen de Profeet [sallAllahu ‘alayhi wa salam] gewoonlijk naar de goede dingen, maar ik vroeg hem gewoonlijk naar de slechte dingen, want ik was bang dat zij de macht over mij zouden krijgen.

    Ik zei: “O Boodschapper van Allah [sallAllahu ‘alayhi wa salam], we waren in de onwetendheid [Djahiliyah] en het kwaad verdwaald, toen bracht Allah [Subhanu Allahu Ta’ala] ons dit goede [d.w.z de Islam]. Zal er iets slechts na dit goede komen?”

    Hij zei: “Ja.” Ik vroeg: “En zal er iets goeds na het slechte komen?” Hij zei: “Ja, maar het zal met iets slechts besmet zijn.” Ik vroeg: “Hoe zal het besmet zijn?” Hij zei: “Er zullen mensen zijn die anderen op een pad zullen leiden dat van het mijne verschilt. Je zult goed en kwaad in hen zien.” Ik vroeg: “Zal er kwaad na dit goede komen?”

    Hij zei: “Sommige mensen zullen bij de Poorten van de Hel staan en roepen; iedereen die aan hun roep gehoor geeft zal in het Vuur geworpen worden.” Ik zei: “O Boodschapper van Allah [sallAllahu ‘alayhi wa salam], beschrijf hen voor ons.”

    Hij zei: “Zij zullen van onze eigen mensen zijn en zij zullen onze taal spreken.” Ik vroeg: “Wat raad je mij aan te doen, als ik nog zal leven en dat zal zien?” Hij zei: “Blijf bij de belangrijkste groep [Al-Djama'ah] Moslims en hun leider [Imam].” Ik vroeg: “Wat moet ik doen als er geen belangrijkste groep en er geen leider is?” Hij zei: “Zonder je van al deze sekten af, zelfs als je de wortels van bomen moet eten en je door de dood in dit stadium wordt overmand!” Saheeh Bukhari, Kitab al-fitnan 9/65



    .

  4. #64
    Offline.

    Reacties
    3.538
    19-03-2012

    Citaat Geplaatst door Cuteegirl. Bekijk reactie
    “Wie nadenkt zal merken dat de meest nobele en meest gerespecteerde persoon in een vergadering degene is die zwijgt, want zwijgen siert de geleerde en bedekt de fouten van de onwetende.” (Ibrahim An-Nakhai’)
    ..

  5. #65
    Faisal

    Reacties
    19.741
    19-10-2010

    Citaat Geplaatst door Cuteegirl. Bekijk reactie
    Hier een aantal mooie tips bij het voeren van een discussie. Het is een citaat uit een topic van mama30. Moge Allah haar belonen voor het delen ervan.
    http://forums.marokko.nl/showthread....119&highlight=

    Ameen
    moge Allah jou wensen doen vervullen Ameen
    Echte vriendschap kan niet sterven, oftewel, ben je nog steeds vrienden, oftewel, ben je het nooit geweest.

  6. #66
    MVC Lid

    Reacties
    53
    04-07-2013

    thnx for the reminder
    vind ik leuk
    Yo!

  7. #67
    Offline.

    Reacties
    3.538
    19-03-2012

    Citaat Geplaatst door mama30 Bekijk reactie

    Ameen
    moge Allah jou wensen doen vervullen Ameen
    Ameen.

  8. #68
    Offline.

    Reacties
    3.538
    19-03-2012

    Citaat Geplaatst door oem_jinaan Bekijk reactie
    thnx for the reminder
    vind ik leuk
    Is graag gedaan, baarakAllahoe feeki.

  9. #69
    Offline.

    Reacties
    3.538
    19-03-2012

    Abu Ad-Darda heeft overgeleverd dat Rasuulullaah zei: "Degene die zich afkeert van het beschadigen van zijn broeders eer, Allaah zal zijn gezicht van het Vuur wegkeren op de Dag des Oordeels." (Hasan-Sahih. At-Tirmidhi, Ahmad, Ad-Dawlaabee en Ibn Abee ad-Duniyaa)

  10. #70
    Offline.

    Reacties
    3.538
    19-03-2012

    Abu Hurayrah heeft overgeleverd dat Rasuulullaah heeft gezegd: "Degene die in Allaah en de Laatste Dag gelooft; laat hem het goede spreken of zwijgen." (Al-Bukhari en Muslim)

  11. #71
    Verbannen

    Reacties
    2.347
    13-12-2011

    Wanneer een vrouw haar vijf dagelijkse gebeden verricht, vast gedurende de maand (Ramadan), haar kuisheid bewaakt en haar echtgenoot gehoorzaamt, zal er tegen haar gezegd worden (op de Dag des Oordeels): “Treed het Paradijs binnen door welke poort je wilt.”
    Deze hadith van de Profeet (Allah’s vrede en zegeningen zij met hem) staat vermeld in Thirmidhi en is Sahieh verklaard door Sheikh Al-Albaanie (moge Allah hem genadig zijn).

  12. #72
    Offline.

    Reacties
    3.538
    19-03-2012

    'Abd ur-Rahmaan ibnoe Mahdi zei: “Ware het niet voor het feit dat ik er een afschuw van heb dat tegen Allah wordt gezondigd, dan had ik gehoopt dat iedereen over mij zou praten en mij zou belasteren. Is er iets meer aangenaam dan een goede daad die men op de Dag der Opstanding in zijn boek treft waar hij niets voor heeft gedaan en waar hij niets van weet?”

  13. #73
    Offline.

    Reacties
    3.538
    19-03-2012

    Allaah heeft geduld met onze zonden, Hij straft ons niet meteen. “En jouw Heer is de Vergevensgezinde, Bezitter van de Barmhartigheid. Indien Hij hen zou grijpen voor wat zij verricht hebben, dan zou hij zeker de bestraffing voor hen versneld hebben. Maar voor hen is er de afspraak (op de Dag der Opstanding), nooit zullen zij buiten Hem een toevlucht vinden.” (Soerat Al-Kahf (18), aayah 58)

  14. #74
    Offline.

    Reacties
    3.538
    19-03-2012

    “De neerzending van het Boek is van Allah, de Almachtige, de Alwetende. De Vergever van de zonden en de Aanvaarder van het berouw…” (Soerat Ghaafir (40), aayah 2-3)

  15. #75
    Soufiane.

    Reacties
    9.623
    28-09-2005

    Citaat Geplaatst door Cuteegirl. Bekijk reactie
    “De neerzending van het Boek is van Allah, de Almachtige, de Alwetende. De Vergever van de zonden en de Aanvaarder van het berouw…” (Soerat Ghaafir (40), aayah 2-3)
    Alhamdulillah

    Mashallah.

    Keep up
    Lam yansahu Lmalakaani hiena nasietahu, bal athbataahu wa anta laahin tal3abu.