1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    2
    23-07-2013

    Hoe zorg jij voor inkomen?

    Dus hij kwam vanmiddag binnen bij de ABN AMRO, voerde zijn pas in, toetste zijn pincode in, en gaf het automaat aan dat hij 2000 euro wilde hebben. 1 minuut later sloeg het automaat op tilt en rolde de flappen eruit. Hij tellen, tellen, tellen, klopt het wel allemaal?

    Men, sommige mensen hebben geld. Veel geld. Heel veel geld.

    Veel marrokaanse jongeren van in de 20/30 hebben vaak ontzettend veel geld tot hun beschikking, terwijl ze vaak geen hoge baan hebben genomen. Hoe verdienen ze dit geld? Handelen? Ondernemen?

    Anyway, mijn vraag is: hoe zorg jij voor inkomen?

    Ik met werken en een klein beetje met internet.

  2. #2
    ₪ JustAsk ₪

    Reacties
    818
    22-09-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Dat komt door werken, sparen en investeren als het zwart geld was zou het niet echt slim zijn om op de bank te zetten niet elke mens geeft zijn volle salaris elke maand uit. En ik spreek uit ervaring.

  3. #3
    love mine aitsaidje

    Reacties
    7.277
    29-05-2005

    hard werken!! dat doe ik ook!!
    16-04-2013 officieel getrouwd Alhamdoulilah 19-04-2014 trouwfeest alhamdoulilah!!!
    Love........in LOve...... Insha allah gauw samen tos3ied&aitsaid forever..love mine spierbundeltje xxx ik hou van mijn schatje, hij die mijn leven compleet maakt, love him so much , I am in loveeee

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    143
    22-11-2012

    Slim werken

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    4.723
    06-09-2008

    Wat moet ik verstaan onder hard werken? Meer zweten dan je collega's voor dezelfde loon?

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    149
    19-06-2013

    Hard voor weinig nooit chagerijnig.
    Hallo daar, Kast a Mattie ( ͡° ͜ʖ ͡°)

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    2
    23-07-2013

    1) Hard werken, dat doet iedereen wel. Daarmee kun je nooit zomaar even opeens 2000 euro uit de automaat pakken. Of je moet een directeur zijn of zo. Hard werken zorgt voor een normaal salaris, goed letten op je uitgaven en af en toe eens een keer wat leuks doen. Een doodnormaal inkomen. Een doodnormaal leven.

    Waar ik benieuwd naar ben is hoe (vaak, maar niet altijd) slimme marrokaanse en turkse jongeren aan hun geld komen, en dan bedoel ik veel geld. Meestal kiezen zij niet voor een goedbetaalde baan, maar wat is de andere kant van het verhaal dan? Gewoon ondernemen of handeltjes opzetten?

    Sparen: ok, dat is logisch. Maar dat maakt niet dat je enorm veel geld hebt (ineens). Jarenlang sparen helpt wel. Maar als je zo goed (lees: zuinig en bewust) bent met geld, trek je toch niet ineens 2000 euro uit de automaat?

    Investeren: waarin? Beleggen of iets?

    Slim werken: ok, wat bedoel je daar precies mee? Een kleine hint aub?

    Financiële IQ is wat je rijk maakt: daarmee bedoel je het cashflow quadrant? en zuinig zijn met je inkomen? / goed omgaan met geld?

  8. #8
    Aker3i

    Reacties
    2.262
    16-11-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Veel jongeren wonen nog bij hun ouders, hebben geen of weinig vaste lasten. Als men gemiddeld 1500 verdiend en nog bij zn ouders woont, ongeveer 600 per maand uitgeeft dan blijft er nog 900 euro over. 900 x 12maanden brengt n aardig bedrag op.daarom zeggen oprechte ouders vaak dat je geld moet maken wanneer je jong, ongetrouwd bent en nog bij je ouders woont. 3awed sidabi geeft lbaraka en arzeq (rizq)

  9. #9
    Aker3i

    Reacties
    2.262
    16-11-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door GebruikersBob Bekijk reactie
    1) Hard werken, dat doet iedereen wel. Daarmee kun je nooit zomaar even opeens 2000 euro uit de automaat pakken. Of je moet een directeur zijn of zo. Hard werken zorgt voor een normaal salaris, goed letten op je uitgaven en af en toe eens een keer wat leuks doen. Een doodnormaal inkomen. Een doodnormaal leven.

    Waar ik benieuwd naar ben is hoe (vaak, maar niet altijd) slimme marrokaanse en turkse jongeren aan hun geld komen, en dan bedoel ik veel geld. Meestal kiezen zij niet voor een goedbetaalde baan, maar wat is de andere kant van het verhaal dan? Gewoon ondernemen of handeltjes opzetten?

    Sparen: ok, dat is logisch. Maar dat maakt niet dat je enorm veel geld hebt (ineens). Jarenlang sparen helpt wel. Maar als je zo goed (lees: zuinig en bewust) bent met geld, trek je toch niet ineens 2000 euro uit de automaat?

    Investeren: waarin? Beleggen of iets?

    Slim werken: ok, wat bedoel je daar precies mee? Een kleine hint aub?

    Financiële IQ is wat je rijk maakt: daarmee bedoel je het cashflow quadrant? en zuinig zijn met je inkomen? / goed omgaan met geld?
    Is dat verboden om 2000 te trekken, we zitten momenteel in de vakantie periode, miss ging die gast op vakantie en heeft ie 2000 euro van zn spaar rekening gehaald, helemaal niets mis mee. Met 2000 euro doe je haast niks meer tegenwoordig.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    51
    22-03-2013

    Misschien maak je meer geld door je te focussen op jezelf ipv wat anderen oppinnen?

    Shit ey, jaloezie druipt er een beetje vanaf.
    Sparen en niet al je geld aan onzin uitgeven kom je een heel end mee.

  11. #11
    Bijna Lid

    Reacties
    93
    12-09-2006

    2000 is niet veel? het kan toch dat iemand dat bedrag nodig heeft voor iets? En het kan toch ook eenmalig zijn wie zegt dat zo iemand het dagelijks opneemt???

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    2.124
    08-11-2004

    Werken en sparen.

  13. #13
    1.92

    Reacties
    1.704
    06-04-2009

    MVC Premium MVC Premium
    2000 ? ik heb vandaag 4000 euro gepint voor marokko en als je mij zag pinnen hoeveel topics had je dan geopend

  14. #14
    Bijna Lid

    Reacties
    93
    12-09-2006

    Citaat Geplaatst door Evilash Bekijk reactie
    2000 ? ik heb vandaag 4000 euro gepint voor marokko en als je mij zag pinnen hoeveel topics had je dan geopend
    daarom ik werk bij een bank dagelijks komen Marokkanen 10.000 / 30.000 ophalen

Tags voor deze discussie