1. #20161
    one of the people.

    Reacties
    417
    10-10-2012

    Citaat Geplaatst door francaise001 Bekijk reactie
    Als men kwaad spreekt over anderen, anderen uitlacht en/ of pest en tegelijkertijd doet alsof het onschuldig is.

    Wat zou jij graag als les mee willen geven aan je (toekomstige) kinderen?
    Heel veel bi idhni Allah, het leven is een en al lessen. Can't choose one thing. Het is ook afhankelijk van de situatie en hun karakter. Ik hoop ze elke keer wat bij te brengen en tijd ervoor te nemen om ze dingen uit te leggen in shae Allah.

    Welk land zou je graag nog willen bezoeken?

  2. #20162
    MVC Lid

    Reacties
    2.443
    27-05-2017

    Citaat Geplaatst door Pupa Bekijk reactie
    Heel veel bi idhni Allah, het leven is een en al lessen. Can't choose one thing. Het is ook afhankelijk van de situatie en hun karakter. Ik hoop ze elke keer wat bij te brengen en tijd ervoor te nemen om ze dingen uit te leggen in shae Allah.

    Welk land zou je graag nog willen bezoeken?
    Saud-Arabië. Tenminste, alleen Mekka en Medina daarvan. Ben nog nooit op Hadj en/of ‘Umrah geweest dus zou het uiteraard nog willen doen in shaa Allah.

    Welk eigenschap kun jij het meest waarderen in een persoon?
    Alhamdoulillah te allen tijde.

  3. #20163
    one of the people.

    Reacties
    417
    10-10-2012

    Citaat Geplaatst door Benvito Bekijk reactie
    Saud-Arabië. Tenminste, alleen Mekka en Medina daarvan. Ben nog nooit op Hadj en/of ‘Umrah geweest dus zou het uiteraard nog willen doen in shaa Allah.

    Welk eigenschap kun jij het meest waarderen in een persoon?
    Oprechtheid.

    Wat wil je momenteel op korte termijn bereiken?

  4. #20164
    MVC Lid

    Reacties
    2.443
    27-05-2017

    Citaat Geplaatst door Pupa Bekijk reactie
    Oprechtheid.

    Wat wil je momenteel op korte termijn bereiken?
    Gelukzaligheid (in de liefde).

    En jij?
    Alhamdoulillah te allen tijde.

  5. #20165
    MVC Lid

    Reacties
    1.566
    11-05-2020

    Citaat Geplaatst door Benvito Bekijk reactie
    Gelukzaligheid (in de liefde).

    En jij?
    Hetzelfde.

    Wat betekent geluk voor jou?

  6. #20166
    MVC Lid

    Reacties
    437
    28-02-2018

    Je zonder zorgen leeft, geliefd en bemint worden. Op je partner kunnen terugvallen. Me bij hem veilig voelen. Wetend dat er iemand bij staat. Mn dochter die me sochtends roept en me een knuffel en kus geeft. Ik wel iets vergeten waar ik niet op kan komen.

    Vind je het lastig om een gesprek te voeren als het gaat om je gevoelens?

  7. #20167
    MVC Lid

    Reacties
    2.443
    27-05-2017

    Citaat Geplaatst door Asma19 Bekijk reactie
    Je zonder zorgen leeft, geliefd en bemint worden. Op je partner kunnen terugvallen. Me bij hem veilig voelen. Wetend dat er iemand bij staat. Mn dochter die me sochtends roept en me een knuffel en kus geeft. Ik wel iets vergeten waar ik niet op kan komen.

    Vind je het lastig om een gesprek te voeren als het gaat om je gevoelens?
    Mooi beschreven.

    Nee zeker niet. Het hangt er wel natuurlijk van af met wie je dat gesprek voert. Je kwetsbaar opstellen kan (soms) geen kwaad. Het zou je vooral ook ergens mee kunnen helpen.

    Wat vind jij dat de eigenschappen en kwaliteiten zijn die aan een man (absoluut) niet kunnen ontbreken?
    Alhamdoulillah te allen tijde.

  8. #20168
    MVC Lid

    Reacties
    437
    28-02-2018

    Inlevingsvermogen, luisterend oor, je gevoelens kunnen uiten en verwoorden. Dit zijn de eigenschappen die bij mn man ontbreken hahahha Ben boos op hem dus kan nu niks bedenken wat ie wel goed doet.

    Hoe kan ik hem deze eigenschappen aanleren? Heb jij tips.

  9. #20169
    MVC Lid

    Reacties
    2.443
    27-05-2017

    Citaat Geplaatst door Asma19 Bekijk reactie
    Inlevingsvermogen, luisterend oor, je gevoelens kunnen uiten en verwoorden. Dit zijn de eigenschappen die bij mn man ontbreken hahahha Ben boos op hem dus kan nu niks bedenken wat ie wel goed doet.

    Hoe kan ik hem deze eigenschappen aanleren? Heb jij tips.
    Ik ken jullie persoonlijke situatie natuurlijk niet. Maar als je dit bij hem wenst te zien dan zou ik mijn best doen om het hem zo gemakkelijk mogelijk te maken om zichzelf te zijn bij jou. Wanneer je hem laat zien en merken dat je er voor ‘m bent wanneer hij het moeilijk heeft en hem alles biedt wat hij nodig heeft, dan zal hij dat ook bij jou doen en er ook op een gegeven moment voor je zijn. Communication is the key. Je kan hem ook direct op een liefdevolle manier vertellen dat je graag wilt dat hij jou een luisterend oor biedt, en hij wat inlevingsvermogen toont. Maar zorg ervoor dat je nooit iets laat escaleren.

    Een vrouw is over het algemeen gevoeliger dan een man en praat veel vaker over haar gevoelens. Voor een man is de drempel vaak hoger om over zijn gevoelens te praten. Als jij probeert die drempel voor hem te verlagen en hem hierin een veilig gevoel te geven dan zal hij denk ik hier vanzelf in meegaan in shaa Allah.

    Wat vind jij dat de kwaliteiten en eigenschappen zijn die aan een vrouw (absoluut) niet kunnen ontbreken?
    Alhamdoulillah te allen tijde.

  10. #20170
    MVC Lid

    Reacties
    621
    18-03-2008

    Goede vraag. Ook wel lastig, omdat het best subjectief is en persoons afhankelijk is.

    Ik denk over het algemeen aan de volgende dingen: Godsvrees, Doorzettingsvermogen, zorgzaamheid (vind ik persoonlijk van belang) geduld en openstaand voor communicatie. Eigenlijk geldt dit ook voor de man, omdat het best wel algemene kenmerken zijn.

    Wat vind jij van ‘opposites attract’? Dit, gelet op het gegeven dat men vaak (onbewust) toch wel op zoek is naar iemand (vriend/vriendin, partner) die dezelfde eigenschappen heeft (voelt aan als vertrouwd).
    “Verily, in the remembrance of Allah do hearts find rest.”❤️ (Qur’an 13:28)

  11. #20171
    MVC Lid

    Reacties
    2.443
    27-05-2017

    Citaat Geplaatst door francaise001 Bekijk reactie
    Goede vraag. Ook wel lastig, omdat het best subjectief is en persoons afhankelijk is.

    Ik denk over het algemeen aan de volgende dingen: Godsvrees, Doorzettingsvermogen, zorgzaamheid (vind ik persoonlijk van belang) geduld en openstaand voor communicatie. Eigenlijk geldt dit ook voor de man, omdat het best wel algemene kenmerken zijn.

    Wat vind jij van ‘opposities attract’? Dit, gelet op het gegeven dat men vaak (onbewust) toch wel op zoek is naar iemand (vriend/vriendin, partner) die dezelfde eigenschappen heeft (voelt aan als vertrouwd).
    Als ik over mijn persoonlijke ervaring moet spreken dan is dat bij mij helemaal niet aan de orde (geweest). Ik kan niet op een vrouw vallen dat tegenovergestelde eigenschappen heeft als dat ik heb. En ik denk dat het idd ook over het algemeen zo is. Omdat een persoon (vaak) veel waarde hecht aan zichzelf en dus graag zijn/haar soortgelijke ziet in zijn/haar vriend(in) en/of partner.

    Voor welk eigenschap heb jij het meest een afkeer voor?
    Alhamdoulillah te allen tijde.

  12. #20172
    MVC Lid

    Reacties
    621
    18-03-2008

    Citaat Geplaatst door Benvito Bekijk reactie
    Als ik over mijn persoonlijke ervaring moet spreken dan is dat bij mij helemaal niet aan de orde (geweest). Ik kan niet op een vrouw vallen dat tegenovergestelde eigenschappen heeft als dat ik heb. En ik denk dat het idd ook over het algemeen zo is. Omdat een persoon (vaak) veel waarde hecht aan zichzelf en dus graag zijn/haar soortgelijke ziet in zijn/haar vriend(in) en/of partner.

    Voor welk eigenschap heb jij het meest een afkeer voor?
    Hypocrisie, en arrogantie.

    Wat vind je tot nu toe het mooiste aan het ouder worden op deze wereld?
    “Verily, in the remembrance of Allah do hearts find rest.”❤️ (Qur’an 13:28)

  13. #20173
    MVC Lid

    Reacties
    2.443
    27-05-2017

    Citaat Geplaatst door francaise001 Bekijk reactie
    Hypocrisie, en arrogantie.

    Wat vind je tot nu toe het mooiste aan het ouder worden op deze wereld?
    Een goeie vraag. Ouder worden is (voor mij) eigenlijk helemaal niet mooi. Maar wat ik tot nu toe het mooiste vind aan het ouder worden is dat ik in een fase van mijn leven zit waarbij ik in shaa Allah echtgenoot en vader zal worden. Dat zijn van de mooiste momenten die je als persoon kunt hebben in je leven alhamdoulillah.

    Wat is het mooiste wat je tot nu toe hebt meegemaakt in jouw leven?
    Alhamdoulillah te allen tijde.

  14. #20174
    MVC Lid

    Reacties
    621
    18-03-2008

    Citaat Geplaatst door Benvito Bekijk reactie
    Een goeie vraag. Ouder worden is (voor mij) eigenlijk helemaal niet mooi. Maar wat ik tot nu toe het mooiste vind aan het ouder worden is dat ik in een fase van mijn leven zit waarbij ik in shaa Allah echtgenoot en vader zal worden. Dat zijn van de mooiste momenten die je als persoon kunt hebben in je leven alhamdoulillah.

    Wat is het mooiste wat je tot nu toe hebt meegemaakt in jouw leven?
    Ah mooi antwoord. Moge Allah azzawajal je voorzien van een vrome echtgenote, Ameen.

    Het mooiste wat ik heb meegemaakt, is toch wel een bundel van herinneringen van mijn jeugd met familie in Marokko. Hartverwarmende momenten Alhamdoulilah.

    Heb jij een specifiek moment dat je is bijgebleven uit je jeugd? Zo ja, ben benieuwd
    “Verily, in the remembrance of Allah do hearts find rest.”❤️ (Qur’an 13:28)

  15. #20175
    MVC Lid

    Reacties
    43
    17-08-2022

    Citaat Geplaatst door francaise001 Bekijk reactie
    Ah mooi antwoord. Moge Allah azzawajal je voorzien van een vrome echtgenote, Ameen.

    Het mooiste wat ik heb meegemaakt, is toch wel een bundel van herinneringen van mijn jeugd met familie in Marokko. Hartverwarmende momenten Alhamdoulilah.

    Heb jij een specifiek moment dat je is bijgebleven uit je jeugd? Zo ja, ben benieuwd
    Mijn besnijdenis, vergeet ik nooit meer.