1. #31
    Bijna Lid

    Reacties
    563
    06-05-2007

    Macha'allah, een hele leerzame topic!!!

  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    310
    17-07-2009

    Wat een goede topic! De tip over vrijdags zakgeld en snoep ga ik onthouden. En binnenkort ook maar de Islamitische boekjes aanschaffen.

    Hier als mijn dochtertje in de ochtend wakker wordt geeft ze eerst een handje en zegt salaam. En zeggen we de shahada op. Voor het slapen lees ik of mijn man een boekje voor, daarna zeg ik ayat ul qursi en 4 surahs op die beginnen met Qul, dan zegt ze mij na (gelijk beschermt voor de nacht).
    Met suikerfeest krijgt ze cadeautjes en/of geld. InshaAllah als ze 4 wordt, dan wil ik dat ze Quran les gaat volgen in de moskee.
    Islamitische school kies ik bewust niet voor, je kunt ook in je eigen tijd genoeg leren over wie en wat je bent en op school zien ze dan dat er ook andere dingen zijn.
    En verder simpele dingen zoals met rechts eten, eerst je rechterschoen aan, salaam bij binnenkomst en vertrek, eigen gebedskleedje etc.

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    4.946
    18-04-2006

    MashAllah wat leuk om te lezen! Mijn zoontje is nog te klein maar we denken ook na hoe hem islamitisch op te voeden. We weten dat wat je wilt dat je kind word je ook zelf moet zijn. Dus probeer ik nu eerst aan mezelf te werken bijvoorbeeld elke dag in zijn buurt Koraan lezen ,bidden .,naar moskee brengen,dat hij dit ziet. Tijdens ramadan elke dag iets knutselen. Als de adhaan voor de moskee klink,hem telkens naar de moskee sturen,zo doen onze buurjongetjes elke keer mashAllah.
    The Prophet said, “Every Deen has an innate character. The character of Islam is modesty (haya).” (Abu Dawood)

  4. #34
    Bijna Lid

    Reacties
    563
    06-05-2007

    macha'allah!! ik probeer ook veel te doen! mijn mannetjes zyn beide nog klein 2 en 1jaar, maar vind dat ze het best goed doen! myn oudste die bid vaak mee, en mijn kleine begint al mee te buigen, ze zeggen beide rabi en doen hun handen voor hun gezicht en fluisteren iets en zeggen amiin! ik probeer vaak surats te lezen, heeeel erg langzaam zo horen ze de klanken goed, mn oudste zegt al; oedho rabi nas! bismillah voor eten, hamdoelillah ect! en ik probeer ook veeel te zingen met ze(anasheed) ! quraan staat elke avond aan voor het slapen en vaak ook gewoon door de dag heen! en op tv word alleen bream aangezet, toyour elyenah, en soms een filmpje van cars!

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    5.446
    07-05-2009

    Salaam alekouim dames, wat een leuke reacties allemaal!

    Ik heb de laatste tijd weinig tijd om uitgebreid te reageren dus ik ga deze topic weer uppen!

    Inscha Allah is het volgende week Ramadan en ik vraag me af wat de mama's gaan doen om de Ramadan sfeer voor de kids in huis te laten brengen?

    Ik zat zelf te denken aan het maken van een kalender. Mijn dochter vraagt namelijk elke keer wanneer is het eid. En ik dacht misschien is het leuk om een ramadan-kalender te knutselen? Deze op de koelkast zetten en dat ze dan elke dag als er een ramadan-dag voorbij is dat ze dan een magneetje kan verschuiven? En af en toe wat activiteiten in de kalender plaatsen zoals samen koran reciteren..of ramadan knutseltjes maken of leuke dingen knutselen voor eid zoals slingers etc. Wie heeft er nog meer tips en ideetjes om te doen??
    Moet dan wel deze week beginnen met het maken van die dingen..

  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    13
    26-01-2017

    de kwestie van opvoeding is in handen van de vader.


  7. #37
    Ik weet het.

    Reacties
    495
    04-09-2016

    Citaat Geplaatst door Ms_M Bekijk reactie
    Wat een goede topic! De tip over vrijdags zakgeld en snoep ga ik onthouden. En binnenkort ook maar de Islamitische boekjes aanschaffen.

    Hier als mijn dochtertje in de ochtend wakker wordt geeft ze eerst een handje en zegt salaam. En zeggen we de shahada op. Voor het slapen lees ik of mijn man een boekje voor, daarna zeg ik ayat ul qursi en 4 surahs op die beginnen met Qul, dan zegt ze mij na (gelijk beschermt voor de nacht).
    Met suikerfeest krijgt ze cadeautjes en/of geld. InshaAllah als ze 4 wordt, dan wil ik dat ze Quran les gaat volgen in de moskee.
    Islamitische school kies ik bewust niet voor, je kunt ook in je eigen tijd genoeg leren over wie en wat je bent en op school zien ze dan dat er ook andere dingen zijn.
    En verder simpele dingen zoals met rechts eten, eerst je rechterschoen aan, salaam bij binnenkomst en vertrek, eigen gebedskleedje etc.
    Bewust niet voor een Islamitische school kiezen. Dus bewust wel kiezen voor een school waar ze bijvoorbeeld kerstmis en sinterklaas vieren. Of hoe bescherm jij je kinderen hiertegen als ze op een Christelijke of Openbare school zitten?
    Om iemand te kennen, moet men eerst een schepel zout met hem gegeten hebben.