GelukkigGetrouwd :-)

Reacties
    5.299
    21-03-2009

mashAllah...

MVC Lid

Reacties
    5.367
    07-05-2009

Citaat Geplaatst door oeght Bekijk reactie
    Ik adviseer elke moslim ouder om te kiezen voor een islamitische basisschool. Mocht er geen islamitische school om de
    hoek zijn dan adviseer ik jullie om alsnog je kind naar een islamitische school te brengen. Op zo' n school kan het kind zijn of haar eigen identiteit behouden. De gewoontes op school zijn hetzelfde als thuis en een kind kan volledig zichzelf zijn.

Verder raad ik jullie aan om allereerst jullie zelf te onderwijzen en tegelijkertijd je kinderen. Doe dit op een speelse manier en leg hen geen halal en haram op maar probeer ze op een liefdevolle manier de islam uit te leggen. Vertel jullie kinderen waarom jullie iets juist wel doen en waarom niet.

Wij hebben hier op yauwmal jumaah zakgelddag en snoepjesdag ingevoerd. Elke yauwmul jumaah krijgen ze een lolly, zakgeld en gaat mijn zoontje met qamis naar school. Op deze manier leert hij al van jongs af aan dat de vrijdag een zeer belangrijke dag is.

Het is idd handig om je kind op een ibs te plaatsen, als dit mogelijk is en in je bereik ligt.

Wat leuk dat jullie dat doen op de vrijdag. Ik wil ook graag mijn kids naar de Moskee meenemen, alleen mijn zoontje is nog te jong als hij wat groter is dan neem ik ze allebei mee inscha Allah.
    Wat ik alleen zo jammer vind is dat sommige mensen zich er zo aan ergeren als er kinderen in de moskee zitten vooral omdat ze niet stil kunnen zitten en af en toe praten. En ook de moeders zijn vaak geïrriteerd omdat het kind niet rustig kan zitten ..terwijl ik dan bij mezelf denk dat is toch logisch het is en blijft een kind.het kan niet eens afgetraind zijn in de moskee.

MVC Lid

Reacties
    5.367
    07-05-2009

Citaat Geplaatst door beautiful_women Bekijk reactie
    Islamitische basisschool is heel goed heb zelf een nichtje van 10 die op een basisschool zit en het is zo goed wat ze allemaal leren en hoeveel ze mee krijgen over de islam.

Mijn dochter gaat inshallah over 1 jaar dan is ze 2 na een islamitische nursery ( Woon in het buitenland) en daarna vanaf 5 jaar gaat ze inshallah na een islamitische basischool! verder wil ik thuis zoveel mogelijk mee geven over onze deen inshallah en als ze wat ouder is dan wil ik haar ook mee nemen naar de moskee, lezingen etc en vanaf jongs af aan wil ik haar aanleren om niet naar muziek te luisteren, en alles goed uitleggen wat haraam is op een goede manier! inshallah ik ben zelf ook nog op zoek naar meer goede tips en advies!

Bij mij scheelt het heel erg dat ik nu ergens woon waar super veel moslims zijn en we hebben hier zoveel kansen hmdl om alles te doen wat we willen! hmdl
    Wat leuk joh dat ze die mogelijkheden daar hebben, in welk land woon je als ik vragen mag?

Ik vind de lezingen ook een heel goed idee, hoop inscha Allah later ook samen met mijn kinderen naar lezingen te kunnen gaan.

MVC Lid

Reacties
    5.367
    07-05-2009

Citaat Geplaatst door MOcrio Bekijk reactie
    Mijn dochter is 3 en half ik probeer er een beetje de hele dag op te letten wat ze kijkt .
    En sallam oualekom te zeggen en te antwoorden met oualekom sallam en bismillah bij het eten en hamdoelillah na het eten en voor het slapen zegt haar vader altijd een sourat uit koran.

Ik hou deze topic in de gaten heel erg intresant en zo leren we weer van elkaar.....
    Goed hoor!

MVC Lid

Reacties
    5.367
    07-05-2009

Citaat Geplaatst door marriedwomen Bekijk reactie
    Heel goede topic.

Ik heb zelf 2 kids, een van 6 en een van 3,5 jaar.

wat ik ze tot hiertoe heb geleerd is. Bismillah voor het eten en hamedoulillah bij niezen en als ze klaar zijn met eten.

Wat ik ook doe is een avondritueel, voor het slapen gaan boekje lezen daarna zeggen kids sourat al ighlaas en de shahada.
    Wat eten betreft weten ze ook goed wat wel en niet mag.
    Dat avond ritueel probeer ik nu er ook in te stampen maar ik ben soms zo moe in de avond dat ik er niet aan toe kom, komt denk ik door de tweede kid..
    Ik probeer dan ook voor te lezen, uit de kleine moslims vindt ze echt leuk ze heeft daar nu ook uit geleerd dat ze geen varkensvlees mag eten nu snapt ze het echt door dat ze de plaatjes ziet etc.

MVC Lid

Reacties
    5.367
    07-05-2009

Salaam alekouim dames, hoop nog wat leuke tips en creatieve ideeën te krijgen gezien Ramadan in aantocht is en het Suikerfeest daarna. Hoe pakken jullie dit aan met de kleintjes?

Dacht sowieso met suikerfeest zelf slingers te maken in vormpjes van de maan en sterren? Sowieso doe ik altijd slingers ophangen dag van tevoren. En samen koekjes bakken? Veel kadootjes kopen maar wat nog meer? Zodat ze er echt naar toe kunnen leven? Misschien ook extra onderwijzen in de ramadan en samen meer lezen over de maand ramadan?

Eet verslaafd

Reacties
    331
    26-01-2011

Citaat Geplaatst door Mourema Bekijk reactie
    Salaam alekouim dames, hoop nog wat leuke tips en creatieve ideeën te krijgen gezien Ramadan in aantocht is en het Suikerfeest daarna. Hoe pakken jullie dit aan met de kleintjes?

Dacht sowieso met suikerfeest zelf slingers te maken in vormpjes van de maan en sterren? Sowieso doe ik altijd slingers ophangen dag van tevoren. En samen koekjes bakken? Veel kadootjes kopen maar wat nog meer? Zodat ze er echt naar toe kunnen leven? Misschien ook extra onderwijzen in de ramadan en samen meer lezen over de maand ramadan?
    Asalaamoe alaikoum,

Mijn eerste kindje komt pas in september in sha Allaah. Maar ik wil de eid feesten wel een feest voor kinderen laten worden. Dus kadootjes en spelletjes en inderdaad een week ervoor een eid slinger maken.

Zo en Zo wil ik me meer gaan focussen op creatieve ideeen voor de kleintjes, dus tips en suggesties zijn van harte welkom in sha Allaah.

Sabirien

Reacties
    1.402
    22-04-2009

Trouwens om terug te komen op je reactie, ik zie dat je 2 kleine meiden heb Tbarka Allah! Wat leuk joh, hoe ga jij eigenlijk thuis om met dit onderwerp en opvoeden. Je kids zijn natuurlijk nog erg klein maar neem aan dat je er wel onbewust mee bezig bent?
    Allah barik fik gti. Ik zet vaak koran aan en mijn kleine kijkt alleen naar baraem en toyor jenna.tijdens het bidden stuur ik haar ook niet weg..doet ze me meestal na. Bid ook met opzet in haar buurt als ze niest hamdullilah, beginnen met eten bismillah ed.

Reacties
    5.299
    21-03-2009

mourema wat een leuke ideetjes voor de kinderen om ze leuke dingen te laten doen op l'aid..

firdouas wat is toyor jenna?

dames mijn zoontje leest graag boekjes, kent er iemand leuke islamitische kinderboeken zonder shirk? ik durf echt niks te kopen in de winkels omdat ik horen zeggen heb dat ze vaak shirk bevatten..

graag ook islamitische kinder dvd's, arabisch nederlands......khoop dat iemand kan helpen.

MVC Lid

Reacties
    5.367
    07-05-2009

Citaat Geplaatst door MoslimaForever1 Bekijk reactie
    mourema wat een leuke ideetjes voor de kinderen om ze leuke dingen te laten doen op l'aid..

dames mijn zoontje leest graag boekjes, kent er iemand leuke islamitische kinderboeken zonder shirk? ik durf echt niks te kopen in de winkels omdat ik horen zeggen heb dat ze vaak shirk bevatten..

graag ook islamitische kinder dvd's, arabisch nederlands......khoop dat iemand kan helpen.
    Hoe oud is je zoontje?

Ik lees mijn dochter vaak voor uit het boekje 'kleine moslims' zitten leuke verhaaltjes met een boodschap erin. Je kan altijd na het lezen uitleggen wat er bedoelt wordt in het verhaaltje etc..het nodigt ook vaak uit om te praten over bepaalde regels in de islam.

Deze kan je bestellen via islamitische boekensites je hebt er genoeg van als je op google zoekt..ik koop ze gewoon buiten bij islamitische winkeltjes.

Ja ik geloof echt dat je met suikerfeest en offerfeest het groot moet aanpakken zodat ze echt elk jaar er naar uit kijken in plaats van sinterklaas etc.

Wat trouwens ook leuk om te doen is als je b.v. veel kinderen in de familie hebt en je komt met eid bij elkaar is een grote grabbeldoos klaarzetten met verschillende kleine kadootjes erin. Maak samen met je schoonzussen of tante's etc een laagdrempelige quiz over de islam en dan samen met de kinderen dit spelen en elke x als iemand een vraag goed heeft laten grabbelen voor iets leuks. wel ervoor zorgen dat alle kinderen de kans krijgen om iets goeds te raden..

MVC Lid

Reacties
    5.367
    07-05-2009

Citaat Geplaatst door Smikkelmix Bekijk reactie
    Asalaamoe alaikoum,

Mijn eerste kindje komt pas in september in sha Allaah. Maar ik wil de eid feesten wel een feest voor kinderen laten worden. Dus kadootjes en spelletjes en inderdaad een week ervoor een eid slinger maken.

Zo en Zo wil ik me meer gaan focussen op creatieve ideeen voor de kleintjes, dus tips en suggesties zijn van harte welkom in sha Allaah.
    Inscha Allah een voldragen zwangerschap en een makkelijke bevalling! Wat leuk! Inderdaad gewoon proberen zo leuk mogelijk te maken voor de kleintjes..en dagen van tevoren hun erbij betrokken geeft ze echt het gevoel van verantwoordelijkheid.

MVC Lid

Reacties
    5.367
    07-05-2009

Citaat Geplaatst door Firdaous_A Bekijk reactie
    Allah barik fik gti. Ik zet vaak koran aan en mijn kleine kijkt alleen naar baraem en toyor jenna.tijdens het bidden stuur ik haar ook niet weg..doet ze me meestal na. Bid ook met opzet in haar buurt als ze niest hamdullilah, beginnen met eten bismillah ed.
    Oh wat leuk toyour jenna vind mijn dochter ook leuk, heb jij die kanaal toevallig op satelliet? Ik ontvang het helaas niet maar ze kijkt er weleens naar op youtoube.
    Dat met bidden is inderdaad ook een hele goede. eGewoon in de ruimte bidden waar je kind is dan zien ze ook dat dit een normale gewoonte is voor ons moslims. Ik heb ook een kleine gebedskleedje voor mijn dochter, die pakt ze dan ook af en toe. Laatst ging ze meedoen met bidden en soerat al Fatiha kan ze alhamdoelilah bijna uit haar hoofd, ben zo trots op haar! Wil nu eigenlijk heel graag zo een kleine hoofddoek voor haar halen..nu doet ze alijtd mijn grote sjaal om wanneer ik bid..

Eet verslaafd

Reacties
    331
    26-01-2011

Citaat Geplaatst door MoslimaForever1 Bekijk reactie

https://www.facebook.com/Muminamoslima?fref=ts

Binnenkort komt de jongens versie uit

Mumin Muslim

Reacties
    5.299
    21-03-2009

Hoe oud is je zoontje?

Ik lees mijn dochter vaak voor uit het boekje 'kleine moslims' zitten leuke verhaaltjes met een boodschap erin. Je kan altijd na het lezen uitleggen wat er bedoelt wordt in het verhaaltje etc..het nodigt ook vaak uit om te praten over bepaalde regels in de islam.

Deze kan je bestellen via islamitische boekensites je hebt er genoeg van als je op google zoekt..ik koop ze gewoon buiten bij islamitische winkeltjes.

Ja ik geloof echt dat je met suikerfeest en offerfeest het groot moet aanpakken zodat ze echt elk jaar er naar uit kijken in plaats van sinterklaas etc.

Wat trouwens ook leuk om te doen is als je b.v. veel kinderen in de familie hebt en je komt met eid bij elkaar is een grote grabbeldoos klaarzetten met verschillende kleine kadootjes erin. Maak samen met je schoonzussen of tante's etc een laagdrempelige quiz over de islam en dan samen met de kinderen dit spelen en elke x als iemand een vraag goed heeft laten grabbelen voor iets leuks. wel ervoor zorgen dat alle kinderen de kans krijgen om iets goeds te raden..
    mijn zoontje is 1.5 jaar.

wat ziet dat boekje er leuk uit, mss moet ik ook maar eens opzoek naar leuke boekjes.

weer een leuk idee met dat grabbeldoos, wow meid je mag alle leuke ideeën zeker met mij delen....

back in town

Reacties
    3.180
    24-01-2005

Wat leuk joh dat ze die mogelijkheden daar hebben, in welk land woon je als ik vragen mag?

Ik vind de lezingen ook een heel goed idee, hoop inscha Allah later ook samen met mijn kinderen naar lezingen te kunnen gaan.
    Ja heel leuk Alhamdulilah dat het kan in mijn buurt gisteren toevallig geweest en het was super precies wat ik zocht voor mijn kind!
    Ik woon in de U.K. Lezingen zijn inderdaad goed inshallah voor later als ze ouder is! Verder had ik gisteren een hele goed tip van een zuster die quraan lessen geeft en dat is als je je kind een surah leert dan moet je ook meteen de betekenis leren aan het kind want want vaak zie je kinderen die suraat opzeggen maar ze hebben geen flauw idee wat het inhoud!