1. #73606

    Reacties
    6.670
    11-05-2010

    Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie
    Aaaawh i feel you sis! Eid ul fitr sfeer zoals voorgaande jaren
    was VER te zoeken.

    Hamdulilaah was een mooie dag ♡ ondanks mijn hectische start!

    Had mijn wekker wel gezet maar op een of andere manier niet gehoord
    Precies.. Fiha ghair.

    Al die nachtelijke suhoor-uurtjes moesten die ochtend schijnbaar ingehaald worden.

    Citaat Geplaatst door liefschaapje. Bekijk reactie
    Het gaat om een overzicht van de openstaande maanden bij CJIB, omdat meneer zijn zorgverzekering niet betaalt en dus de bestuurrechtelijke premie zou moeten betalen. Deze vordering lag eerst bij hen, maar is later uitbesteed aan een deurwaarder. Echt een gedoe om de juiste gegevens op te vragen. Het is de vraag of het op tijd gaat komen, omdat de meneer aan de telefoon aangaf dat ze er 10 dagen over kunnen doen (per post). Ik heb toen gevraagd of het met spoed verstuurd kan worden. Kon niet. Het kon ook niet met email, dus zij waren wel beetje aan het stressen hierom.

    Verder wil ze bewijs van ouderbijdrage die hij opstuurt naar Marokko. Deze bewijzen levert hij in bij SVB kantoor, dus hij beschikt daar niet over. Nu is de SVB helaas niet beschikbaar telefonisch, dus heb ik ze gevraagd of ze via Whatsapp met hen contact willen leggen. Diegene die ze hebben gesproken, heeft hen doorverwezen naar hun website. Via digi-d moesten ze die zaken dan opvragen, maar dat kan ook maximaal 3 weken gaan duren. Dus ja, dit is pure onmacht en ik zou wel echt gefrustreerd raken als zij om deze reden de uitkering gaat beëindigen.

    Ik ga die chickie van de gemeente ook vandaag contacteren met de vraag of ze de gegevens en verklaringen al binnen heeft.

    Ze reageerden geschrokken. Ik heb toen eerlijk tegen ze gezegd dat als ze onderling geld willen geven dat ze dat in cash moeten doen en niet via de bankrekening steeds bedragen naar elkaar storten. De gemeente wil dan weten hoe je er aan komt, waar je het aan uit geeft en waarom je het daar aan uitgeeft. Het zorgt gewoon voor zoveel gedoe. Hij moest leningen bij zijn familie aflossen enzo en die familie zit er ook niet op te wachten om hun gegevens door te sturen naar de gemeente. Buiten dat heb ik ze wel gezegd dat ik nog nooit zo'n heftige gemeente heb meegemaakt als het gaat om stukken aanleveren. Ik sta nog steeds bij mijn standpunt dat je hier bij voor baat al een crimineel bent en je moet dus het tegendeel bewijzen, terwijl de rechtsstaat andersom werkt (je bent pas schuldig als er bewijs is).
    Hij stuurt dus een bijdrage naar Marokko via de SVB? Nu raak ik het kwijt. Wat moet deze “ouderbijdrage” precies voorstellen en naar welke rekening stuurt hij dit precies?

    Het is belangrijk voor hem om te weten dat alle “verdachte” transacties naar en vanuit het buitenland een reden an sich vormen om een zaak nader te onderzoeken. Dit is geen bewijs op zich, maar vormt zeker wel een aanleiding tot nader onderzoek. Dit is iets wat elke gemeente wel zou doen. Op het moment dat zo’n consulente meneer bedragen ziet storten op een buitenlandse rekening levert dit minstens twee vragen op:
    - Van wie is de buitenlandse rekening? Beschikt hij nog over andere rekeningen en daarmee misschien over verzwegen vermogen in het buitenland?
    - Wat maakt dat iemand bedragen naar het buitenland stuurt terwijl de bijstand niet toereikend is om dit te kunnen doen? Dat betekent dat hij dit geld waarschijnlijk kan “missen” en misschien helemaal niet bijstandsbehoevend is omdat er andere verzwegen inkomsten zijn.

    Er zit een waardeoordeel in deze vragen, maar dat is wel de bril van iemand die onderzoek naar fraude doet. Dit is al helemaal het geval als het om een handhavingsmedewerker gaat. Die zoeken vaak overal wat achter.

    Ik hoop voor hem dat hij zijn schulden bij het CJIB kan aantonen, anders kan het knap lastig worden.

    Het is goed dat je ze geattendeerd hebt op hun betaalverkeer. Als er financiële privé zaken zijn die onderling geregeld moeten worden, kunnen ze dat beter achter de schermen doen. Dit hadden ze eigenlijk kunnen weten. Zelfs de eerste generatie Marokkaanse ouderen die in hun latere jaren een bijstandsuitkering ontvingen wisten dat ze konden fluiten naar hun huisje in Marokko waar ze hun ruggen voor hebben gebroken als ze hier te open over waren.

    Had je btw om uitstel van de hersteltermijn gevraagd?

  2. #73607
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    @ Honette, walahila maar écht!
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  3. #73608
    Al Hoceima, bro.

    Reacties
    2.041
    04-09-2010

    Citaat Geplaatst door Honnete Bekijk reactie
    Precies.. Fiha ghair.

    Al die nachtelijke suhoor-uurtjes moesten die ochtend schijnbaar ingehaald worden.



    Hij stuurt dus een bijdrage naar Marokko via de SVB? Nu raak ik het kwijt. Wat moet deze “ouderbijdrage” precies voorstellen en naar welke rekening stuurt hij dit precies?

    Het is belangrijk voor hem om te weten dat alle “verdachte” transacties naar en vanuit het buitenland een reden an sich vormen om een zaak nader te onderzoeken. Dit is geen bewijs op zich, maar vormt zeker wel een aanleiding tot nader onderzoek. Dit is iets wat elke gemeente wel zou doen. Op het moment dat zo’n consulente meneer bedragen ziet storten op een buitenlandse rekening levert dit minstens twee vragen op:
    - Van wie is de buitenlandse rekening? Beschikt hij nog over andere rekeningen en daarmee misschien over verzwegen vermogen in het buitenland?
    - Wat maakt dat iemand bedragen naar het buitenland stuurt terwijl de bijstand niet toereikend is om dit te kunnen doen? Dat betekent dat hij dit geld waarschijnlijk kan “missen” en misschien helemaal niet bijstandsbehoevend is omdat er andere verzwegen inkomsten zijn.

    Er zit in waardeoordeel in deze vragen, maar dat is wel de bril van iemand die onderzoek naar fraude doet. Dit is al helemaal het geval als het om een handhavingsmedewerker gaat. Die zoeken vaak overal wat achter.

    Ik hoop voor hem dat hij zijn schulden bij het CJIb kan aantonen, anders kan het knap lastig worden.

    Het is goed dat je ze geattendeerd hebt op hun betaalverkeer. Als er financiële privé zaken zijn die onderling geregeld moeten worden, kunnen ze dat beter achter de schermen doen. Dit hadden ze eigenlijk kunnen weten. Zelfs de eerste generatie Marokkaanse ouderen die in hun latere jaren een bijstandsuitkering ontvingen wisten dat ze konden fluiten naar hun huisje in Marokko waar ze hun ruggen voor hebben gebroken als ze hier te open over waren.

    Had je btw om uitstel van de hersteltermijn gevraagd?
    Hij stuurt geld naar zijn ex partner via western union voor zijn kinderen. Hij stort het niet op een rekening, maar stuurt het naar een punt waar zij het dan kan ophalen. Hij moet aantonen aan de svb dat hij zijn kinderen onderhoudt. Daarom levert hij een verzend en ontvangstbewijs in bij de svb zodat zij weer de kinderbijslag kunnen storten (aangepast aan de werkelijke kosten in Marokko zeg maar). Dat is de voorwaarde van de svb. Hij kan die bewijzen niet overleggen aan de gemeente, omdat hij die inlevert bij svb. Ik weet niet of ik het zo goed uitleg

    Ik snap dat een handhaver zo zou denken, maar waarom zou een inkomensconsulent zo denken (ja i know die signaleert maar deze chickie denkt dat ze werkt voor afdeling handhaving)? Ik vind dat ook dat ze transparant mogen zijn wat dat betreft als ze ergens twijfels over hebben.

    Ja, ik ben benieuwd of ze het juiste document gaan krijgen deze week. Ik heb in ieder geval contact gehad met deze chickie en ze heeft de stukken binnen hamdoulilah.

    Geloof je me dat ze echt schrokken toen ik ze die tip gaf? Ik dacht zeg wollah jullie zijn zo naief. Dus ja dat zegt misschien ook iets over hen dat ze geen problemen willen met instanties ofzo? I don't know, nu ga ik het invullen maar ik was wel verbaasd toen ze me zo aankeken.

    Ja, ik heb dus twee keer gevraagd aan haar of ze uitstel wil geven zonder opschorting. Helaas heeft ze dat niet gedaan. Ze heeft de uitkering opgeschort, dus deze maand krijgt hij niets. Maar ze gaf wel een hersteltermijn. Alles moest voor 28 mei ingeleverd zijn, anders zou zijn uitkering worden beëindigd. Plus ze zei nog dat hij wellicht een boete krijgt, omdat hij niet meteen de spullen heeft opgestuurd. Daar heeft zij mij ook gefrustreerd meegemaakt. Hebben we heel die temera gedaan om alle zaken aan te leveren, wordt hij beloond met een boete. Ja bye.

  4. #73609
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door liefschaapje. Bekijk reactie
    Hij stuurt geld naar zijn ex partner via western union voor zijn kinderen. Hij stort het niet op een rekening, maar stuurt het naar een punt waar zij het dan kan ophalen. Hij moet aantonen aan de svb dat hij zijn kinderen onderhoudt. Daarom levert hij een verzend en ontvangstbewijs in bij de svb zodat zij weer de kinderbijslag kunnen storten (aangepast aan de werkelijke kosten in Marokko zeg maar). Dat is de voorwaarde van de svb. Hij kan die bewijzen niet overleggen aan de gemeente, omdat hij die inlevert bij svb. Ik weet niet of ik het zo goed uitleg

    Ik snap dat een handhaver zo zou denken, maar waarom zou een inkomensconsulent zo denken (ja i know die signaleert maar deze chickie denkt dat ze werkt voor afdeling handhaving)? Ik vind dat ook dat ze transparant mogen zijn wat dat betreft als ze ergens twijfels over hebben.

    Ja, ik ben benieuwd of ze het juiste document gaan krijgen deze week. Ik heb in ieder geval contact gehad met deze chickie en ze heeft de stukken binnen hamdoulilah.

    Geloof je me dat ze echt schrokken toen ik ze die tip gaf? Ik dacht zeg wollah jullie zijn zo naief. Dus ja dat zegt misschien ook iets over hen dat ze geen problemen willen met instanties ofzo? I don't know, nu ga ik het invullen maar ik was wel verbaasd toen ze me zo aankeken.

    Ja, ik heb dus twee keer gevraagd aan haar of ze uitstel wil geven zonder opschorting. Helaas heeft ze dat niet gedaan. Ze heeft de uitkering opgeschort, dus deze maand krijgt hij niets. Maar ze gaf wel een hersteltermijn. Alles moest voor 28 mei ingeleverd zijn, anders zou zijn uitkering worden beëindigd. Plus ze zei nog dat hij wellicht een boete krijgt, omdat hij niet meteen de spullen heeft opgestuurd. Daar heeft zij mij ook gefrustreerd meegemaakt. Hebben we heel die temera gedaan om alle zaken aan te leveren, wordt hij beloond met een boete. Ja bye.
    Huh, hij had toch geen minderjarige kinderen meer ? Nu snap ik waarom ze extra informatie willen aangezien hij van de svb kindergeld ontvangt.
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  5. #73610
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie
    Indien er recht bestaat op kinderbijslag dan is het niet meer dan logisch om er zeker van te zijn dat die dochter ook daadwerkelijk bestaat.

    Helaas hebben mensen in het verleden hier mee gefraudeerd gaven ze bijvoorbeeld acht kinderen op terwijl het er in feite maar drie waren


    Allahayester wat geld niet met een mens kan doen. Het vervelende is dat eerlijke mensen hierdoor benadeeld worden.
    Citaat Geplaatst door liefschaapje. Bekijk reactie
    Zijn dochter is meerderjarig. Ze benadelen zwaar mensen die het niet verdienen.
    Zie reactie
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  6. #73611
    Lekker belangrijk.

    Reacties
    9.254
    23-01-2008

    Bizar. Welke uitkomst sommige zaken kunnen hebben. SubhanAllah.
    Legum omnes servi sumus ut liberi esse possimus.

  7. #73612
    MVC Lid

    Reacties
    1.532
    31-08-2013

    Ik ga iemand dood slaan

  8. #73613
    MVC Lid

    Reacties
    2.443
    27-05-2017

    In de maneschijn.

  9. #73614
    Lekker belangrijk.

    Reacties
    9.254
    23-01-2008

    Citaat Geplaatst door Benvito Bekijk reactie
    In de maneschijn.
    “In de maneschijn, in de maneschijn
    Klom ik op een trapje door het raamkozijn
    Maar je raadt het niet, nee je raadt het niet
    Zo doet een vogel en zo doet een vis
    En zo doet een duizendpoot, die schoenenpoetser is”
    Legum omnes servi sumus ut liberi esse possimus.

  10. #73615
    MVC Lid

    Reacties
    3.474
    01-06-2018

    Citaat Geplaatst door Thara Bekijk reactie
    Ik ga iemand dood slaan
    Gedraag je hoor haha

  11. #73616
    MVC Lid

    Reacties
    2.443
    27-05-2017

    Citaat Geplaatst door tetouzient_ Bekijk reactie
    “In de maneschijn, in de maneschijn
    Klom ik op een trapje door het raamkozijn
    Maar je raadt het niet, nee je raadt het niet
    Zo doet een vogel en zo doet een vis
    En zo doet een duizendpoot, die schoenenpoetser is”
    En dat is één
    En dat is twee
    En dat is dikke, dikke, dikke tante Kee
    En dat is recht
    En dat is krom
    En dan draaien we het wieltje nog eens om
    Rom bom

    (Bron: Wikipedia)

  12. #73617
    Al Hoceima, bro.

    Reacties
    2.041
    04-09-2010

    Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie
    Huh, hij had toch geen minderjarige kinderen meer ? Nu snap ik waarom ze extra informatie willen aangezien hij van de svb kindergeld ontvangt.
    Dit is een andere zaak! Dit is mijn zaak die bovenste en met die meerderjarige kind was zaak van collega.

    Mijn collega heeft de gemeente aangesproken met dat zij het belachelijk vindt dat ze informatie willen van zijn meerderjarige dochter die in Afrika woont. Het is een Afrikaanse man. Mijn cliënten die issues hebben met de gemeente zijn mgharba.

  13. #73618
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door liefschaapje. Bekijk reactie
    Dit is een andere zaak! Dit is mijn zaak die bovenste en met die meerderjarige kind was zaak van collega.

    Mijn collega heeft de gemeente aangesproken met dat zij het belachelijk vindt dat ze informatie willen van zijn meerderjarige dochter die in Afrika woont. Het is een Afrikaanse man. Mijn cliënten die issues hebben met de gemeente zijn mgharba.
    Oke, hoop dat ze snel duidelijkheid krijgen
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  14. #73619
    Lekker belangrijk.

    Reacties
    9.254
    23-01-2008

    Veel geklaag weer. Ugh. Allergisch.
    Legum omnes servi sumus ut liberi esse possimus.

  15. #73620
    Lekker belangrijk.

    Reacties
    9.254
    23-01-2008

    Nog één uur.
    Legum omnes servi sumus ut liberi esse possimus.