1. #60886

    Reacties
    6.670
    11-05-2010

    Kapot..

  2. #60887
    MVC Lid

    Reacties
    399
    04-07-2018

    Citaat Geplaatst door Edge Bekijk reactie
    stahp

  3. #60888
    Bijna Lid

    Reacties
    4.193
    20-10-2015

    Citaat Geplaatst door Honnete Bekijk reactie
    Morgen bezoek. Wat moet ik koken?
    Djaaj m7amer. Course.

  4. #60889

    Reacties
    6.670
    11-05-2010

    Citaat Geplaatst door PresAlen3. Bekijk reactie
    Djaaj m7amer. Course.
    Jij houd van djaaj m7amer eh?

    Ik denk dat het del3a uit de oven zal worden. Heb nog Eid-vlees in de vriezer die op moet.

  5. #60890
    Bijna Lid

    Reacties
    4.193
    20-10-2015

    Citaat Geplaatst door Honnete Bekijk reactie
    Jij houd van djaaj m7amer eh?

    Ik denk dat het del3a uit de oven zal worden. Heb nog Eid-vlees in de vriezer die op moet.
    *Leest djaj m7amer en leest daarna eid-vlees uit de vriezer*


  6. #60891

    Reacties
    6.670
    11-05-2010

    Haha. Sorry..

  7. #60892
    Bijna Lid

    Reacties
    4.193
    20-10-2015

    I have wallen.

    ~

  8. #60893
    Bijna Lid

    Reacties
    451
    15-09-2016

    Whow, huge.

  9. #60894
    MVC Lid

    Reacties
    3.411
    27-05-2007

    Mijn collega's wanneer ik een keer op tijd aanwezig ben.

    It is the same rain which you once loved that drowned you.


  10. #60895
    Verbannen

    Reacties
    85
    23-03-2015

    Vreselijke stink kevers moeten weten dat ze vreselijk zijn... zin om erop te trapen.

  11. #60896
    Verbannen

    Reacties
    85
    23-03-2015

    Wil rijk zijn

  12. #60897
    MVC Lid

    Reacties
    405
    31-12-2012

    One day or day one. You decide.

  13. #60898
    Oem Safiyya

    Reacties
    15.824
    01-04-2009

    Salam alaikoum mensjes van het goede leven,

    Hoe gaat het met iedereen? Tijdje geleden alweer.
    Afgelopen maand heb ik de meeste wonderful-le dagen in m'n leven mogen beleven.
    Straks een paar kleine glimpjes in sha Allah.
    Only dead fish go with the flow.

    عفى الله عمَّا سلف


  14. #60899
    Oem Safiyya

    Reacties
    15.824
    01-04-2009

    Aameen!



    Hier begon het mee..


    Het moskeeplein is betegeld met witte tegels, die in de felle zon echt pijn aan de ogen doen. Zonder zonnebril zou ik hier als een blinde hebben gelopen denk ik.


    Achter deze muur loopt het gebied tussen Safa (rechts) en Marwah).


    En toen was het zover.. Op deze dag begon onze Hadj, de 8ste van djul hijjah. Dit was een van de meest emotionele momenten in m'n leven.. bij binnenkomst van de tentenkamp in Minan. Vond dit persoonlijk een van de mooiste momenten. Voordat ik vertrok hoorde ik van meerdere mensen dat ze heel emotioneel zijn geworden toen ze de ka3bah voor het eerst aanschouwden.. In mijn geval had ik het juist met dit beeld. Vraag me niet waarom, maar pas toen ik druppels op mn kleren zag vallen, merkte ik op dat mn ogen traanden. Dat had ik bij de ka3bah echt niet in die mate.


    Jabal Arrahma in ‘Arafah.
    De dag van ‘Arafah had ik ervaren als de mooiste en meest emotionele dag subhana Allah. Ik denk dat die dag mij m’n hele leven zal bijblijven, zo mooi en bijzonder was het. Als het van de soennah zou zijn om de hadj vaker te verrichten, zou ik het grotendeels doen vanwege deze mooie en bijzondere dag. Nooit heb ik me zo dicht bij Allaah gevoeld als dat moment.


    Dit was onderweg naar de Jamarat, volgens mij de derde en laatste dag (13e). Ook hier is het gevoel dat ik ervoer met weinig te evenaren. Met duizenden tegelijk wordt hardop een en dezelfde doe3a verricht. Ongelofelijk. De dag ervoor (dag van 3ied), hadden we in totaal zo'n 19 km gelopen, 01.30 tot een uur of 6.00 in de ochtend. Door de enorme vermoeidheid had ik de volgende dag, dus de dag van de eerste jamarat (foto), nogal moeite met lopen. Maar om me heen zag ik ouderen die krom liepen, of mank liepen, en dat gaf subhan Allah zo'n boost dat ik alsnog doorzette.


    Dit is vanuit het dak van de moskee in Mekka. Meestal zaten we hier met fajr, of na ‘ishaa. Dit was de beste plek in de moskee om snel en gemakkelijk bij zamzam water te komen :-)


    Dit was de berg Arrumaat, bij Uhud. Op deze berg stonden de sa7abah, nadat de profeet vzmh hen dat beviel. Toen ze ervan uitgingen dat ze de strijd gewonnen hadden, daalden ze zonder toestemming van de profeet. Op dat moment sloegen de ongelovigen toe, waardoor er vele sa7abah stierven. Ook bijzonder om hier te zijn.





    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Only dead fish go with the flow.

    عفى الله عمَّا سلف


  15. #60900
    Oem Safiyya

    Reacties
    15.824
    01-04-2009


    Als dit geen plaatje is.. Allahuma baarik hehe. Dit is vanuit het dak boven Safa & Marwa. Volgens mij is dit deel van de moskee redelijk nieuw, want het was ieder keer redelijk rustig en op de dag van 3ied hebben we hier in alle rust de sa3y kunnen verrichten, terwijl het beneden stervensdruk was. Enig nadeel is dat je vanuit dit dak geen uitzicht hebt op de Ka’bah, omdat er nog veel inbouw is.


    De muren van het meeste recente deel van de moskee zijn op vele plekken beschreven met mooie verzen. Dit nieuwe deel vd moskee onderscheidt zich overigens van de rest van de moskee, doordat er hier duidelijke grenzen zijn tussen mannen- en vrouwenruimtes. Heel anders dan bijvoorbeeld elders in de moskee, waar je vaker onbedoeld voor of naast mannen komt te bidden. Hier een vers die nogal toepasselijk is, boven de gebedsruimte van de vrouwen.


    Dit waren de eerste paar uur in Madinah.. op dit plein heeft eeuwen terug de bay3ah plaatsgevonden.


    Een autist die van symmetrie houdt, zit hier goed hehe (like me).


    Het mooiste gebed in Madinah was toch wel maghrib.. wanneer vlak daarvoor de paraplu’s inklappen en de helder blauwe lucht in oranje/roze overgaat. Om verliefd op te worden, iedere dag maar weer.


    Hier ook :-)



    Dit was Masjid alQobaa’. Doordat er de afgelopen jaren niets tot weinig is veranderd aan deze moskee, ziet het er nog mooier uit. Al dat witte, geeft het in mijn ogen iets prachtigs.



    Moge Allah onze hadj accepteren en eenieder in staat stellen dezelfde stap te nemen.
    Voordat we vertrokken, was ik nogal onzeker of ik het aankon, zowel fysiek als mentaal. Waar ik in NL chronische migraine heb, heb ik in deze weken geen moment last ervan gehad. Maar alhamdu lillah heb ik daar geen enkele dag last van lichamelijke kwalen gehad, ondanks dat het meestal een graad of 45 was. In Madinah was het zelfs 2 dagen langs 47/48 graden. Op het zweet na vond ik het heerlijk.



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Only dead fish go with the flow.

    عفى الله عمَّا سلف