1. #63901
    MVC Lid

    Reacties
    3.411
    27-05-2007

    Citaat Geplaatst door Edge Bekijk reactie
    Hhhhh
    Same reaction here.

    It is the same rain which you once loved that drowned you.


  2. #63902

    Reacties
    2.486
    24-03-2007

    Citaat Geplaatst door VanDale Bekijk reactie
    Als moslim refereer je sowieso naar de 2 belangrijkste bronnen: koran en sunnah.

    Daar is geen twijfel mogelijk, ongeacht differentiatie in bepaalde geloofs takken.

    Maar je kunt gewoonweg niet een model nemen van 1400 jaar geleden als absolute voorbeeld waar ethische dilemma's als data economie, opwarming v aarde, globalisering, social media, (mainstream)media, grootschalig mensenhandelaren, massa migratiestromen ed geen deel van uit maakte in die tijd .

    Dus dan komen we inderdaad terug tot de kern: hoe ga je dit op intellectueel niveau en op creatieve wijze vulling geven in de praktijk vanuit islamitische ethiek die universeel geldend is?
    Kijk hier kan ik wat mee!

    Hoe kunnen we het beste hier opvulling aan geven en wat is jouw visie hierover?

  3. #63903

    Reacties
    2.486
    24-03-2007

    Citaat Geplaatst door VanDale Bekijk reactie
    Ik geef enkel stof tot nadenken.... meer niet. Maar ik denk dat velen al op het goede spoor zitten...

    Ik geloof voornamelijk in economische onafhankelijkheid..... en dat activisme en deelname/ participerên voor vooruitgang zorgen.

    Een politieke partij als NIDA bijvoorbeeld en PvdE vind ik bijzonder karakteristiek van een praktische voorbeeld
    Ik ben ook een voorstander van economisch onafhankelijk, maar dan meer met het idee om niet voor een werkgever te werken. Want werken voor een werkgever met name een niet moslim werkgever zal effect hebben op jouw praktiseren. Je zal altijd iets van je geloof moeten inleveren om geaccepteerd te worden.

    Misschien dat we kunnen brainstormen over een onderneming i.p.v. politiek?

  4. #63904

    Reacties
    2.486
    24-03-2007

    Citaat Geplaatst door VanDale Bekijk reactie
    .
    die stoere tintje is er meteen vanaf na het horen van je stemtje

    Maar even terugkomen op wat jij allemaal hebt gezegd. ik ben oprecht benieuwd hoe jij de islam nu projecteert op jouw leven en hoe zorg jij er voor dat jij economisch onafhankelijk bent of hoe wil jij daar naar streven?

    We moeten eerlijk zijn dat wij als moslims/buitenlanders toch moeilijkheden ondervinden op de arbeidsmarkt en we alleen worden geaccepteerd als wij bepaalde normen en waarden opgeven... ( ik ben niet werkloos for your information, maar ik snak toch onafhankelijkheid)

  5. #63905
    MVC Lid

    Reacties
    5.832
    30-09-2013

    Citaat Geplaatst door Noeniie. Bekijk reactie
    I failed again.
    If you 'don't know', Allah knows.

  6. #63906

    Reacties
    2.486
    24-03-2007

    Citaat Geplaatst door VanDale Bekijk reactie
    Ben totaal niet stoer, eerder een geëmotioneerde jankbal vooral bij het zien van onrecht. wel assertief genoeg om te ageren tegen onrecht. Dus misschien een wel gebalanceerde stoere meid met een klein hartje

    Ik ervaar mijn leven als moslima juist zeer productief, juist door toepassen v sunnah . Ik werk wel ergens naar toe , los van mijn baan , en heb alle vertrouwen erin dat dit gaat lukken ook.

    Meen jij dit serieus? Waar is jouw tawakul?

    Om antwoord op je vraag te geven: economie is nu sowieso ongunstig, dus dat moet je niet persoonlijk op jezelf betrekken.

    Werk aan je vertrouwen in Allah (Tawakul) en je zult echt krijgen waar je naar streeft.
    Ik heb zeker vertrouwen in Allah en ik heb ook ondervonden dat als je vertrouwt op Allah. Hij je zeker niet in de steek laat!
    Bijvoorbeeld toen ik geen stageplek kon vinden en ik afgewezen werd om een islamtische handeling en het zag er naar uit dat ik moest stoppen met mijn opleiding en ik was vastberaden om ook te stoppen als ik geen stage zou vinden. En ik stond eerlijk waar op het punt om uit te schrijven en toen kreeg ik een belletje dat ik was aangenomen.

    Daarom godsvrees bevat zoveel vruchten... Als je alleen kijkt naar de verzen waarin Allah ons oproept om Hem te vrezen dan eindigt die vers altijd met iets goeds voor de dienaar.

    Je advies komt een beetje laat ik ben al best wel lang bezig met het investeren in mijn ideeen. Als je ook ideeen hebt wil ik daar best met je over brainstormen.

    Waar werk je naar toe en wat is jouw huidige baan als ik vragen mag?

  7. #63907
    Bijna Lid

    Reacties
    8.798
    11-11-2011

    Cold.

  8. #63908
    Valar Morghulis

    Reacties
    2.911
    15-11-2009

    Citaat Geplaatst door Sarcasm Bekijk reactie
    Cold.
    Doet je Fortnite het weer?
    Saïdjah's vader had een buffel, waarmede hy zyn veld bewerkte.

  9. #63909
    Sole Proprietorship.

    Reacties
    2.673
    11-09-2012

    Ben spontaan depri geworden pfff

    Heb geen energie meer

  10. #63910
    Bijna Lid

    Reacties
    8.798
    11-11-2011

    Citaat Geplaatst door Pythagoras Bekijk reactie
    Doet je Fortnite het weer?
    Ik ga even kijken. Moment!

  11. #63911

    Reacties
    6.670
    11-05-2010

    Awh.. van een hevige discussie naar wat tolerantie voor elkaar. Goed bezig mensen.

    Maar ehm.. vind dat jullie allemaal wel goede punten hebben en volgens mij geheel langs elkaar heen praten. Ben ik nu schizofreen?

  12. #63912

    Reacties
    2.486
    24-03-2007

    Citaat Geplaatst door VanDale Bekijk reactie
    Subhana Allah, wat mooi en inspirerend!

    Mijn huidige baan is lerares Nederlands.
    Richting die ik op wil... ?

    Het is sunnah om je dromen voor je te houden...geloof ik.
    Dat verklaart dus die "moeilijke termen"
    We hebben wel iets gemeen Ik ben leraar Engels (in opleiding) sta al wel zelfstandig voor de klas

    Vind je het leuk om voor de klas te staan? Hoe lang doe je het al?

    Die sunnah ken ik niet

    Mijn streven is toch om iets voor mezelf te beginnen...

  13. #63913

    Reacties
    2.486
    24-03-2007

    Citaat Geplaatst door Sarcasm Bekijk reactie
    Ik ga even kijken. Moment!
    Ik las laatst een artikel dat fortnite heel verslavend is en mensen soms vergeten te eten...

  14. #63914
    Bijna Lid

    Reacties
    8.798
    11-11-2011

    Citaat Geplaatst door nieuwsgierig_ Bekijk reactie
    Ik las laatst een artikel dat fortnite heel verslavend is en mensen soms vergeten te eten...
    Nou, zo geweldig is het niet kan ik je vertellen. Wel leuk als je een noob bent en met vrienden speelt.

  15. #63915
    MVC Lid

    Reacties
    399
    04-07-2018

    Als je ergens geen kaas van hebt gegeten blijf grazen en loeien zolang je wilt
    Al die tijd voor niks verspilt
    Authentieke kaas vergt authentieke kennis
    Man man man wat een moyennes