1. #91
    MVC Lid

    Reacties
    408
    04-10-2012

    «في الرجل يأتي المرأة في دبرها وهي صائمة ، قال : لا ينقض صومها وليس
    "Van ibn Mahjoon dat sommige mensen uit Kufa de Imaam (Abu Abdullah) vroegen over een man die gemeenschap had gehad met zijn vrouw in de anus, terwijl zij aan het vasten was, en hij zei: "Ze dient haar vasten niet te onderbreken, noch is het nodig voor haar om ghusl te verrichten".

    (At Tahdheeb, Tusi, vol.4, p.319)




    3- عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ سَهْلِ بْنِ زِيَادٍ عَنْ إِبْرَاهِيمَ بْنِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ عَنْ أَبِيهِ عَنْ دَاوُدَ بْنِ فَرْقَدٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا الْحَسَنِ ( عليه السلام ) يَقُولُ أَكْلُ الْجَزَرِ يُسَخِّنُ الْكُلْيَتَيْنِ وَ يَنْصِبُ الذَّكَرَ قَالَ فَقُلْتُ لَهُ جُعِلْتُ فِدَاكَ كَيْفَ آكُلُهُ وَ لَيْسَ لِي أَسْنَانٌ قَالَ فَقَالَ لِي مُرِ الْجَارِيَةَ تَسْلُقُهُ وَ كُلْهُ
    "De Imaam zei: "Het eten van wortels maakt de nieren warm, en bezorgt een erectie voor de penis. Ik vroeg hem: "Moge ik voor jou worden opgeofferd, hoe eet ik het als ik geen tanden heb? Hij zei: "Kook het en eet het".
    {Al Kafi, vol. 6}

    وَ عَنْهُ عَنْ عَلِيِّ بْنِ أَسْبَاطٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ حُمْرَانَ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ أَبِي يَعْفُورٍ قَالَ سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع عَنِ الرَّجُلِ يَأْتِي الْمَرْأَةَ فِي دُبُرِهَا قَالَ لَا بَأْسَ إِذَا رَضِيَتْ قُلْتُ فَأَيْنَ قَوْلُ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فَأْتُوهُنَّ مِنْ حَيْثُ أَمَرَكُمُ اللَّهُ (البقرة -: 222 -) قَالَ هَذَا فِي طَلَبِ الْوَلَدِ فَاطْلُبُوا الْوَلَدَ مِنْ حَيْثُ أَمَرَكُمُ اللَّهُ إِنَّ اللَّهَ تَعَالَى يَقُولُ نِساؤُكُمْ حَرْثٌ لَكُمْ فَأْتُوا حَرْثَكُمْ أَنَّى شِئْتُمْ (البقرة -: 223 -)

    "Kan een man zijn vrouw benaderen via de ANUS, hij zei: Geen probleem als zij het toestaat".

    {Al Tahdheeb, Tusu, vol. 7, p.415} Wasaa'il al Shi'a, vol. 20, p.145}.
    Sahih bevonden door Majlisi, ref. Milaad al Akhyaar vol.12, p.360}.



    Zanaarah zei: ‘’Ik vroeg de Imaam (Ja’far) met hoeveel meisjes ik ‘’Mut’ah’ kan doen, hij zei ‘’Met zoveel als je wilt, ze zijn zoals gehuurde meisjes’’. Bron: Al Kulayni, Furuh Al kaafi, Vol, 2, p191

    ‘’Diegene die deelneemt aan mut’ah [Tijdelijk huwelijk i.e. ONTUCHT] een keer in zijn leven, behaalt de status van Imam al Hussein. Diegene die het tweemaal doet, bereikt de status van Imam al Hassan. Diegene die het driemaal doet bereikt de status van Imam Ali . En diegene die het viermaal doet, bereikt de status van Muhammad.’’
    Bron: Kashaanee, Tafsir Minhaajus Saadiqeen, (Tehraan: Daar Kutub Islamiyyah, 1396 A.H.) p356.

  2. #92
    MVC Lid

    Reacties
    408
    04-10-2012

    Citaat Geplaatst door Agi Bekijk reactie
    Pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet hahaha

    Najdi barbaren overtreffen de shiejieten daarin.

    Walakin.....het komt niet verder dan jullie strotten.
    Beste broeder, mag ik jou vragen om dit persoonlijke geschil buiten deze topic op te lossen? De topic heeft namelijk niets te maken met Najdis etc.

  3. #93
    الله اكبر

    Reacties
    665
    29-01-2014

    Citaat Geplaatst door Hassan1234 Bekijk reactie
    De positie van de vrouw in het Shi’isme, een echte Parel



    In de Islaam word de vrouw een zeer hoge status toegekend. Terwijl het Shi’isme, dat zich toeschrijft aan de Islaam en feitelijk in alle facetten van credo en jurisprudentie daarmee in tegenstrijd is, beschrijft de vrouw als een sex-object/speelgoed.

    ALLE BRONNEN ZIJN AUTORITAIRE SHI'ITISCHE BRONNEN. DE ISLAAM HEEFT HIER NIETS MEE TE MAKEN.



    Sharh Nahjul Balagha, wereldberoemd Shi’a boek, van geschiedenis, Aqeedah tot aan Fiqh.
    61 و قال عليه السلام : المرأة عقرب حلوة اللّبسة

    Ali (AS) : ”De vrouw is een zoet gerijpte schorpioen”.


    Usul al Kafi, 1 van de 4 fundamentele boeken van het Shi’isme laat het volgende schitteren:
    قال: قال رسول الله (صلى الله عليه وآله): إنما المرأة لعبة، من اتخذها فلا يضيعها.

    Abu Abdullah (AS) zei: ”De Profeet heeft gezegd: ”Jazeker, de vrouw is een pop/speelgoed, dus diegene die hen heeft, moet ze niet verspillen”
    Volume 5, p.510,
    Ter controle: http://www.al-shia.org/html/ara/book...-kafi-5/20.htm


    عن أبي عبدالله (ع) قال: لا بأس أن ينام الرجل بين أمتين والحرتين، إنما نساؤكم بمنزلة اللعب.
    Abu Abdullah (AS) heeft gezegd: ”Het is niet problematisch voor een man om tussen zijn slavinnen en vrije vrouwen te slapen, voorwaar, je vrouwen zijn zoals speelgoed‘‘ (Volume 5, p.560)
    Ter controle: http://www.al-shia.org/html/ara/book...-kafi-5/23.htm


    عبد الله (عليه السلام) ما يحل للرجل من المرأة وهي حائض؟ قال: كل شئ غير الفرج، قال: ثم قال: إنما المرأة لعبة الرجل.
    Ik vroeg aan Abu Abdullah (AS) was toegestaan is voor de man van een vrouw die aan het menstrueren is? de Imaam (AS) zei: ”Alles, behalve de Furuj (vagina). En hij zei: ”Voorwaar, de vrouw is de man zijn speelgoed/pop

    Terwijl de U.N en de revolutie der feministen in de 21ste eeuw aan de gang kwam, en vrouwen als mensen werden beschouwd met gelijke kansen, had het Shi’isme de vrouw 10 eeuwen terug al deze hoge status toegekend.
    Hieronder een hadith van de Shi’a ”onfeilbare imam”.

    26 – وعن أبي بصير أنه ذكر للصادق – عليه السلام – المتعة هل هي من الأربع؟ فقال: تزوج منهن ألفا.
    ‘’Een man kan Mut’ah doen met DUIZEND vrouwen’’

    Wie zegt dit? Imam as Saadiq (AS), [volgens het shi'isme i.e. over hem verzonnen]
    Waar zegt hij dat? In Risaalat al Mut’ah, door Shaykh al Mufeed, pagina 12
    Controle: www.shiaonlinelibrary.com

    4601 – وقال أبوجعفر عليه السلام: (إن النبي صلى الله عليه واله لما اسري به إلى السماء قال: لحقني جبرئيل عليه السلام فقال: يا محمد إن الله تبارك وتعالى يقول: إني قد غفرت للمتمتعين من امتك من النساء).
    Het is overgeleverd door Imam Baqir, dat de Profeet heeft gezegd: ‘’Toen ik naar de hemel werd verheven gedurende Mi’raaj, kwam Jibrieel naar mij en zei ‘’O Muhammad, Allah heeft beloofd om ALLE ZONDEN van de vrouwen te vergeven die Mut’ah praktiseren’’.

    Wie zegt dit? Overlevering is van[b] Imam Baqir (AS), en jullie hebben dit toegeschreven aan de Profeet sallalahu aleyhi wasallam, en verre zijn Imam Baqir, en de Profeet sallalahu aleyhi wasallam van deze vuiligheid.

    Waar is de overlevering te lezen? In het welbekende boek, dat onder de voornaamste 4 Shi’a boeken valt, ‘’Man Laa yahduruh al Faaqeeh´´, door Shaykh Sadook. Deel 3, pagina 463, Overlevering 4601.
    Controle: www.mezan.net

    Imam Ja’far as Saadiq ''zegt'' verder in ”Muntaha al Amal” volume 2, p341:
    ما من رجل تمتع ثم اغتسل إلا وقد خلق الله تعالى سبعين ملكا من كل قطرة ماء يتقاطر من جسده ليستغفر له إلى يوم القيامة ويلعن على من
    يجتنب منه حتى تقوم الساعة


    ”Geen enkel man heeft Mut’ah verricht en dan ghusl genomen, behalve dat Allah 70 engelen heeft geschapen uit elke druppel dat van zijn lichaam valt, zodat zij Allah zullen vragen om deze man te vergeven tot de dag des oordeels en zij vervloeken zijn vijanden tot de dag des oordeels’‘.

    Wie zegt dit? Supposedly, Imam Ja’far as Saadiq, [iets dat de Shi'a aan hem hebben toegeschreven en iets waar hij vrij van is].

    عن الصادق بأن المتعة من ديني ودين آبائي، فالذي يعمل بها يعمل بديننا والذي ينكرها ينكر ديننا، بل إنه يدين بغير ديننا، وولد المتعة أفضل من ولد الزوجة الدائمة، ومنكر المتعة كافر مرتد

    ”Van As Saadiq (AS): ”Mut’ah [tijdelijk huwelijk] is van de religie van mijn voorouders, dus, degene die het toepast, past onze DEEN toen, degene die het ontkent, VERWERPT onze Deen, in feite, degene is op een ander geloof, de zoon dat is verkregen doormiddel van Mut’ah is beter dan een zoon die is berkregen door een vaste huwelijk, en degene die Mut’ah verwerpt, is een KAAFIR MURTAD”

    Wie zegt dit? De onfeilbare imam As Saadiq,
    Waar zegt hij dit? Dit is overgeleverd in Minhaj al Saadiqin, p.356, door Faiz al Kashaani.


    Een verzonnen hadith moet alles goedmaken, uit het meest authentieke shia hadith boek, Usul al Kafi:
    محمد بن يحيى، عن أحمد بن محمد، عن محمدبن يحيى، عن غياث بن إبراهيم، عن أبي عبدالله (ع) قال: لا بأس أن ينام الرجل بين أمتين والحرتين، إنما نساؤكم بمنزلة اللعب
    Van Abu Abdullah (AS): ”Er is geen probleem voor een man om te slapen met twee slavinnen, of twee gewone vrouwen, je vrouwen zijn er voor je plezier”.
    Wie zegt dit? Abu Abdullah AS (Shi’a onfeilbare Imam),
    Waar zegt hij dat? In Al Kafi, volume 5, p560, en Hurr al Amili, in Wasaa’il ul Shi’a volume 21, pagina 200.

    Disclaimer: Verre zijn de nakomelingen van Sayyidna Ali ibn Abu Talib radiallahu anh van de leugens die de Rawaafid aan hen hebben toegeschreven.
    .
    هل ترانا نلتقي
    https://youtu.be/zpLqh8GgZKU

  4. #94
    getrouwde muzelman

    Reacties
    13.085
    29-05-2004

    Ze, de Shia, komen hier niet meer en ik spreek hen nog zelden, kennissen zie en spreek ik niet meer en ik zie ook niks meer van hen op Facebook.

    Weet niet of ik hier blij mee moet zijn.

  5. #95
    Verbannen

    Reacties
    2.927
    09-11-2006

    Citaat Geplaatst door Hamza_T Bekijk reactie
    Ze, de Shia, komen hier niet meer en ik spreek hen nog zelden, kennissen zie en spreek ik niet meer en ik zie ook niks meer van hen op Facebook.

    Weet niet of ik hier blij mee moet zijn.
    kijk op onzinhoek daar dwarrelt een munnadjas

  6. #96
    Verbannen

    Reacties
    1.519
    25-10-2013

    [9:13 Waarom bestrijden jullie een volk dat hun eden breekt niet? Terwijl zij van plan zijn om de Boodschapper te verdrijven, en zij jullie het eerst aanvallen? Vrezen jullie hen, terwijl Allah er meer recht op heeft dat jullie Hem vrezen, als jullie gelovigen zijn?]

  7. #97
    MVC Lid

    Reacties
    14
    09-02-2018

    Je hebt sjiieten die de soenah volgen. Niet alle Shia zijn het zelfde.

  8. #98
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door stefani. Bekijk reactie
    Je hebt sjiieten die de soenah volgen. Niet alle Shia zijn het zelfde.
    Zoals? Degenen die de Sunnah volgen zijn ahl Sunnah niet Shi'ah

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  9. #99
    Verbannen

    Reacties
    1.519
    25-10-2013

    Citaat Geplaatst door stefani. Bekijk reactie
    Je hebt sjiieten die de soenah volgen. Niet alle Shia zijn het zelfde.
    hahaha sjiieten die soenna volgen hahaha

    De soenna wordt alleen gevolgd door moslims voor als je het nog niet wist

  10. #100
    MVC Lid

    Reacties
    14
    09-02-2018

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Zoals? Degenen die de Sunnah volgen zijn ahl Sunnah niet Shi'ah
    Je hebt een gedeelte van de sjiieten die de profeet Mohammed saw volgen, ze hebben wel wat met de 12 imaams ofzo geen idee maar iniedergeval ik vind de sjiieten zelf raar. Maar ze zijn niet allemaal zo als hoe het hier wordt beschreven.

  11. #101
    MVC Lid

    Reacties
    14
    09-02-2018

    Veel mensen beschuldigen de (reguliere Twaalvers) sjiieten ervan te geloven dat de Aartsengel Gabriël (alayhi salaam) een “fout” zou hebben gemaakt, en de boodschap eigenlijk aan Ali (radia Allahu 3anhu) moest overhandigen in plaats van de Profeet Mohammed (salla Allahu alayhi wa sallam).

    Dit is een missconceptie. De huidige sjiieten geloven theologisch gezien NIET dat “Ali de Profeet moest zijn”. Deze overtuiging komt echter niet zomaar uit de lucht vallen. Eeuwen geleden was er een sekte binnen het sjiisme die precies deze overtuiging droeg: “Ali leek veel op de Profeet, dus zeggen wij dat Gabriël een fout heeft gemaakt.”. Ali was de Profeet. Deze sjiitische subsekte heet Al-Ghoraabiyyah (De kraaiachtigen). Ze werden de “kraaiachtigen” genoemd omdat kraaien ook veel op elkaar lijken.

    Deze groepering is nu al een lange tijd uitgestorven.

    Wat de meeste sjiieten (en het sjiisme in haar totaliteit) echter prediken, komt in de praktijk zo goed als overeen met de bovenstaande overtuiging. Hoe zelden wordt de Profeet Mohammed (vrede zij met hem) in sjiitische boeken genoemd? Hoe vaak vinden we namen als “Ali” en “Hussein” op sjiitische websites en waarom gaan vrijwel alle sjiitische bijeenkomst over anderen dán de Profeet Mohammed? Draait de Islam om het monotheïsme, of volgers van de volgers daarvan? Hoeveel sjiieten hebben het sjiisme wel niet verlaten omdat ze zichzelf dit soort vragen stelden?

    De Ghoraabiyyah-sekte mag dan wel zijn uitgestorven; de vergoddelijking van de Metgezel Ali, radia Allahu 3anhu, gaat door. Sjiitische subsektes als de Alevieten en de Alawieten prediken een overtuiging die in de buurt komen van wat de Ghoraabiyyah-sekte predikten.

    Al met al is het voor moslims belangrijk om de normale sjiiet hier niet op aan te spreken, maar daarentegen de sjiiet vragen te stellen over hoe vaak de namen van “volgelingen” (Ali, radia Allahu 3anhu) worden opgenoemd, en hoe vaak de naam van de “leraar” (Profeet Mohammed, salla Allahu 3alayhi wa sallam) wordt opgenoemd in sjiitische boeken, literatuur, websites en bijeenkomsten.

  12. #102
    Verbannen

    Reacties
    1.519
    25-10-2013

    Citaat Geplaatst door stefani. Bekijk reactie
    Veel mensen beschuldigen de (reguliere Twaalvers) sjiieten ervan te geloven dat de Aartsengel Gabriël (alayhi salaam) een “fout” zou hebben gemaakt, en de boodschap eigenlijk aan Ali (radia Allahu 3anhu) moest overhandigen in plaats van de Profeet Mohammed (salla Allahu alayhi wa sallam).

    Dit is een missconceptie. De huidige sjiieten geloven theologisch gezien NIET dat “Ali de Profeet moest zijn”. Deze overtuiging komt echter niet zomaar uit de lucht vallen. Eeuwen geleden was er een sekte binnen het sjiisme die precies deze overtuiging droeg: “Ali leek veel op de Profeet, dus zeggen wij dat Gabriël een fout heeft gemaakt.”. Ali was de Profeet. Deze sjiitische subsekte heet Al-Ghoraabiyyah (De kraaiachtigen). Ze werden de “kraaiachtigen” genoemd omdat kraaien ook veel op elkaar lijken.

    Deze groepering is nu al een lange tijd uitgestorven.

    Wat de meeste sjiieten (en het sjiisme in haar totaliteit) echter prediken, komt in de praktijk zo goed als overeen met de bovenstaande overtuiging. Hoe zelden wordt de Profeet Mohammed (vrede zij met hem) in sjiitische boeken genoemd? Hoe vaak vinden we namen als “Ali” en “Hussein” op sjiitische websites en waarom gaan vrijwel alle sjiitische bijeenkomst over anderen dán de Profeet Mohammed? Draait de Islam om het monotheïsme, of volgers van de volgers daarvan? Hoeveel sjiieten hebben het sjiisme wel niet verlaten omdat ze zichzelf dit soort vragen stelden?

    De Ghoraabiyyah-sekte mag dan wel zijn uitgestorven; de vergoddelijking van de Metgezel Ali, radia Allahu 3anhu, gaat door. Sjiitische subsektes als de Alevieten en de Alawieten prediken een overtuiging die in de buurt komen van wat de Ghoraabiyyah-sekte predikten.

    Al met al is het voor moslims belangrijk om de normale sjiiet hier niet op aan te spreken, maar daarentegen de sjiiet vragen te stellen over hoe vaak de namen van “volgelingen” (Ali, radia Allahu 3anhu) worden opgenoemd, en hoe vaak de naam van de “leraar” (Profeet Mohammed, salla Allahu 3alayhi wa sallam) wordt opgenoemd in sjiitische boeken, literatuur, websites en bijeenkomsten.
    Taqiyya?

  13. #103
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Uli-Noeha Bekijk reactie
    Taqiyya?
    Lijkt er sterk op inderdaad. Topic ge-upt, ze heeft meteen een gloed nieuwe account en verdedigd de rawafid shi'ah en ook nog eens de ergste soort onder de rawafid.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  14. #104
    MVC Lid

    Reacties
    14
    09-02-2018

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Lijkt er sterk op inderdaad. Topic ge-upt, ze heeft meteen een gloed nieuwe account en verdedigd de rawafid shi'ah en ook nog eens de ergste soort onder de rawafid.
    Haha oke hou maar op hoor engerd, ik ben verbannen op mijn andere account. Ik ben zelf een soenniet. Ik kom niet voor de sjiieten op ik wil gewoon geen verdeeldheid zaaien binnen de islam zoals de meeste dat doen je hebt zoveel stromingen en sekten binnen de islam. er zijn vast wel sjiieten die de profeet Mohammed saw volgen laat dat aan Allah swt over. Wie ben jij om te bepalen of hun wel of geen moslims zijn.

  15. #105
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door stefani. Bekijk reactie
    Haha oke hou maar op hoor engerd, ik ben verbannen op mijn andere account. Ik ben zelf een soenniet. Ik kom niet voor de sjiieten op ik wil gewoon geen verdeeldheid zaaien binnen de islam zoals de meeste dat doen je hebt zoveel stromingen en sekten binnen de islam. er zijn vast wel sjiieten die de profeet Mohammed saw volgen laat dat aan Allah swt over. Wie ben jij om te bepalen of hun wel of geen moslims zijn.
    Ik bepaal niet wie wel of geen moslim is, dat bepaalt de Kitab en Sunnah. En de rawafid shi'ah die hier beschreven worden zijn kuffaar met hun 12 imams die zij als onfeilbaar zien en kennis hebben over het ongeziene enz. Verdeeldheid is er zeerzeker en dit blijft zo tenzij de gehele Ummah terug keert naar de Kitab en Sunnah volgens het begrip van de sahaba. Valsheid en waarheid gaan niet hand in hand en het zal geen eenheid worden want de Islam is gekomen om de valsheid te bestrijden en de waarheid te vestigen.

    Er zullen vast wel shijieten zijn die de Sunnah volgen en als dit het geval is dan zijn die 'shijieten' geen shjieten maar Soennieten. Een shijiet zijn staat voor een geloofsleer en een weg. Een Sunni weet dat de shi'ah dwalenden zijn en dat ze ver zijn van de waarheid als groep. Uitzonderingen daar gelaten en we beoordelen de shi'ah als groep, als geloofsleer, als sekte en niet dat we iedere individue ongelovig verklaren want er zullen vast individuelen zijn die shijiet zijn bij naam maar hebben geen kufr of shirk als geloofsleer. Net als Christenen als groep zijn moeshrikien, veelgodenaanbidders, afgodsaanbidders. Maar er zijn sommige onder de Christenen die enkel Allaah aanbidden en Jezus enkel als boodschapper zien. Ze zijn dus geen moeshrikien maar wel kuffaar omdat ze niet geloven in de Laatste boodschapper en de boodschap waarmee hij gezonden is.

    Zo zijn de rawafid shi'ah kuffaar als groep en er zullen vast sommige zijn die geen kuffaar zijn maar moslims moslims met religieuze innovaties waardoor zij dwalende moslims zijn maar geen kuffaar. Je dient de rawafid niet te verdedigen en als je een Sunni bent dan wil je enkel eenheid op de waarheid en niet een eenheid op waarheid en valsheid en dus de haq met baatil willen versmelten omwille van de eenheid van de Ummah. Dit is dwaling.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”