1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    299
    09-03-2013

    Wat de zegt de quran over Israel??

    Graag daliel gewenst. Djazakallahou gayran..

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    816
    16-11-2017

    “O jullie die geloven! Neemt niet de Joden en de Christenen als beschermers, zij beschermen elkaar. En wie van jullie hen als beschermers neemt: voorwaar, hij behoort tot hen. Voorwaar, Allah leidt het onrechtvaardige volk niet.”

    [Surat al-Maidah:51]

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    552
    15-03-2014

    And We conveyed to the Children of Israel in the Scripture that, "You will surely cause corruption on the earth twice, and you will surely reach [a degree of] great haughtiness.
    So when the [time of] promise came for the first of them, We sent against you servants of Ours - those of great military might, and they probed [even] into the homes, and it was a promise fulfilled.
    Then We gave back to you a return victory over them. And We reinforced you with wealth and sons and made you more numerous in manpower
    [And said], "If you do good, you do good for yourselves; and if you do evil, [you do it] to yourselves." Then when the final promise came, [We sent your enemies] to sadden your faces and to enter the temple in Jerusalem, as they entered it the first time, and to destroy what they had taken over with [total] destruction.
    (Soera 17:4-7)

  4. #4
    مَعاذ الله

    Reacties
    2.995
    26-04-2002

    {أُولَٰئِكَ الَّذِينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِم مِّنَ النَّبِيِّينَ مِن ذُرِّيَّةِ آدَمَ وَمِمَّنْ حَمَلْنَا مَعَ نُوحٍ وَمِن ذُرِّيَّةِ إِبْرَاهِيمَ وَإِسْرَائِيلَ وَمِمَّنْ هَدَيْنَا وَاجْتَبَيْنَا ۚ إِذَا تُتْلَىٰ عَلَيْهِمْ آيَاتُ الرَّحْمَٰنِ خَرُّوا سُجَّدًا وَبُكِيًّا ۩} [مريم : 58]

    link: http://quran.ksu.edu.sa/index.php?aya=19_58


    ( 19:58 ) Zij zijn degenen die Allah begenadigd heeft onder de Profeten van de nakomelingen van Adam en degenen die Wij met Noeh (in de ark) droegen en onder de nakomelingen van Ibrâhîm en Isrâ'îl en onder hen die Wij geleid en uitgekozen hebben. Wanneer aan hen de Aayaat van de Barmhartige worden voorgedragen, buigen zij knielend neer en huilen. ۩
    Qur3iyabi قرعيابي taa ti toe

    قل سبحان الله ومآ أنا من المشركيين ~ ومآ من المبتدعييييين


  5. #5
    DareDevil

    Reacties
    6.660
    14-03-2013

    Damn!!!
    Ik ben hier de minste praktiserende Moslim!!
    Snap er niks van!!

    Ma in de tijden van het begin van Koran!!

    Bestond geen Israël

    Bende handicaps..discuteren en praatjes verkopen!!
    Jullie hebben ons verkocht!!

    Ni moeilijk de joden zijn ermee gaan lopen..

    Ik walg van jullie stijl!!

    Geen besef!! So is het niet verkondigd!!

  6. #6
    DareDevil

    Reacties
    6.660
    14-03-2013

    Euh , euh,!?
    Stotteren ffe wat!?
    Puntje bij paaltje zijn jullie achterhaald..
    Ik vervloek jullie voor jullie misbruik!!

    Recht voor de raap!! Stelletje fucking amateurs!!
    Ze3ma kennis!! En jullie hebben er niks geen zak mee gedaan,!!!
    Behalve eigen ego's vullen en gewin!!
    Echt woullah ik accepteer never nooit iemand nog in mijn leven!!

    Want ik weet hoe verwoestend zwak jullie zijn!!

    Soldaten van weleer zouden hun eigen in hun graf omdraaien!!

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    299
    09-03-2013

    Zou iemand concreet antwoord kunnen geven in chaa allah? Nog bedankt voor alle andere nuttige reacties..

  8. #8
    Verbannen

    Reacties
    758
    29-10-2016

    Citaat Geplaatst door batatazinador Bekijk reactie
    Zou iemand concreet antwoord kunnen geven in chaa allah? Nog bedankt voor alle andere nuttige reacties..
    Dat israel een goeie profeet was en dat Allah tevreden met hem is.