1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    7
    04-07-2001

    Marokkaanse koekjes

    Hoi

    Dit zijn aantal recepten voor het maken van Marokkaanse koekjes, via Internet. http://home.planet.nl/~haver614/ae/baksels.html.

    Brewats (Marokkaanse koekjes):
    Kneed 800 g amandelspijs,
    1 theelepel kaneel,
    1/2-1 dl oranjebloesemwater en 1 dooier.
    Draai er 40 worstjes van. Knip 20 loempiavellen doormidden, leg er een worstje op, vouw dicht en plak de naad dicht. Verwarm een pot honing tot die lauwwarm is. Frituur de koekjes in olie en leg ze enkele minuten in honing, laat in een zeef uitlekken. De honing kan opnieuw gebruikt worden.

    Kaab (Marokkaans koekje):
    Maal 500 g amandelen en 350 g suiker zeer fijn, meng met 1 dl oranjebloesemwater en kaneel, maak er worstjes van. Verwarm de oven op de hoogste stand. Als de koekjes in de oven gaan, op 100° zetten en 15 minuten bakken. Wentel door sesamzaad of poedersuiker en koel af.

    Sesamkoekjes:
    Aantal: ± 25 stuks

    Ingrediënten
    200 gr sesamzaad, 100 gr bloem, 125 gr poedersuiker, 2 zakjes bakpoeder, 1 sinaasappel, 2 kleine eieren, kristalsuiker
    Bereiding

    Boen de sinaasappel goed schoon en maak hem droog. Rasp de helft van de schil, hou apart.
    Rooster het sesamzaad in een droge koekenpan lichtbruin, schep ze tijdens het roosteren regelmatig om. Laat het sesamzaad afkoelen en wrijf ze fijn in een vijzel.
    Doe de bloem in dezelfde koekenpan en rooster het lichtbruin, schep de bloem tijdens het roosteren regelmatig om. Doe de bloem in een kom en laat afkoelen.
    Meng de bloem met de poedersuiker, het bakpoeder, de sinaasappelrasp en het gemalen sesamzaad.
    Klop de eieren schuimig en meng ze door het bloemmengsel; er ontstaat een taai deeg.
    Verwarm de oven voor op 160° C. Vet de bakplaat in.
    Vorm van het deeg balletjes ter grootte van een walnoot (dit gaat makkelijk als de handen met wat olie zijn ingewreven).
    Strooi wat kristalsuiker op een plat bord. Druk de balletjes plat. Druk één kant van het deeglapje in de kristalsuiker. Leg ze met de gesuikerde kant naar boven op de ingevette bakplaat.
    Bak de koekjes ± 15 minuten in het midden van de voorverwarmde oven goudbruin en gaar. Laat ze op een rooster afkoelen.

    veel koekjes plezier!
    Groetjes

    Jongeman

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    10
    24-11-2003

    Talking

    Jongeman, t is jongevrouw hier

    Ben onder de indruk : een man die kan koken
    !!!!

    Proficiat aan je ouders !!! geef me hun nummer, dat ik ze kan feliciteren

    D'er is nog hoop voor de andere kerels

    T amuseleute

    binty

  3. #3
    MVC Premium

    Reacties
    22
    01-10-2003

    MVC Premium MVC Premium
    he binty,


    er zijn meer jongen die koken tegen woordig helemaaal hier in nederland
    denk niet alleen aan je zelf, maar ook aan andere

  4. #4
    koppig lid

    Reacties
    7.475
    23-12-2003

    MVC Premium MVC Premium
    wow een marokkaan die kookt,dacht dat mijn vader een uitzoderig was .tof jo dankjeweeeeel .

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    338
    19-05-2002

    salaam
    dat hij een paar recepten doorgeeft wil nog niet zeggen dat ie kan koken....maar natuurlijk zijn er maroc jongens die kunnen koken

  6. #6
    koppig lid

    Reacties
    7.475
    23-12-2003

    MVC Premium MVC Premium
    mijn vader en mijn 2broers kunnen ook koken .veel mensen vinden het leuk .vooral nederlanders ,omdat ze denken dat marokaanen niet willen koken.omdat t vrouwwen werk is.salaam moehalakoem

  7. #7
    ~*Allhamdoellilah*~

    Reacties
    1.125
    11-10-2004

    Citaat Geplaatst door a3ir
    mijn vader en mijn 2broers kunnen ook koken .veel mensen vinden het leuk .vooral nederlanders ,omdat ze denken dat marokaanen niet willen koken.omdat t vrouwwen werk is.salaam moehalakoem
    bij ons ook hoor, mijn broers kunnen echt lekker koken en mijn vader heeerrlijk net zo lekker als mijn moeder.
    Als je maar wil
    "De moslim die zich onder de mensen begeeft en geduldig hun pijnlijke woorden verdraagt, is beter dan iemand die zich niet onder de mensen begeeft en die geen geduld toont voor hun belediging".

    (Misjkaat, Boek: Ethica, hoofdstuk Zachtaardigheid, fatsoen en goed gedrag).

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    147
    03-01-2005

    Mijn broertje kan ook als de beste koken maar ja een gezin van 5 meisjes en hij als enigste jongen miskin, dus nu kan hij alles schoonmaken allees hij kan zelfs joeijoeijoeijoeiii doen als een echte vrouw van 60 jaar en hij kan djoum slaan als de beste bhal vrouw

  9. #9
    Verborgen schat.

    Reacties
    207
    24-02-2004

    ook toevallig voor het eerts dat een man hier een recpet plaats
    -

  10. #10
    Abdars..

    Reacties
    281
    17-04-2005

    K wil nie jaloers worden maar hij heeft van een andere site gepakt...:$ geef nix eindelijk iemand die een goeie versier tip heeft thanx Broeder..

  11. #11
    Lawnak#

    Reacties
    25
    02-05-2008

    waar zijn koekjes

  12. #12
    Trotse tawayaghetch

    Reacties
    219
    21-05-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Heb er opgeklikt, maar zie geen koekjes staan

  13. #13
    ElHoucimaMeid

    Reacties
    431
    14-10-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door GREENEYESSS Bekijk reactie
    Heb er opgeklikt, maar zie geen koekjes staan

    zelfde verhaal bij mij
    -

  14. #14
    Bijna Lid

    Reacties
    8.186
    26-09-2006

    Haal die punt achter html weg en dan kom je op die site!

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    57
    11-09-2004

    salam
    Ik denk dat de koekjes lekker zijn maar ik zie geen plaatje .
    zet alsjeblieft fotos
    iweren n iwthen