1. #16
    Mamfakch

    Reacties
    23.096
    06-01-2012

    MVC Premium MVC Premium
    Ik vond dat dochtertje geweldig. De kleinste maar sterkste. Mooie film.

    Ik word al de hele week gewekt door een specht. Ijverig diertje zeg. Maar vandaag is het niet meer leuk.

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    12.109
    09-06-2009

    Citaat Geplaatst door Fhamator Bekijk reactie










    België / Frankrijk
    Drama

    96 minuten


    geregisseerd door Marion Hänsel
    met Isaka Sawadogo, Carole Karemera en Asma Nouman Aden

    De woestijn vreet de aarde aan. Het droge seizoen blijft maar duren, water is er niet. Het vee sterft. En er dreigt oorlog. De meerderheid van de inwoners volgen hun instinct en vertrekken naar het Zuiden. Rahne, de enige geletterde dorpsbewoner, beslist om samen met zijn vrouw Mouna en hun drie kinderen naar het Oosten te trekken. Een paar schapen, geiten en de kameel Chamelle vormen hun enige bron van rijkdom. Onder een verwoestende zon reizen Rahne en de zijnen door vijandige gebied, een tocht zonder einde waarbij ze vaak het pad van de dood kruisen...


    » zaterdag 6 april, 16:15 uur op TV (Canvas)


    De Frans Canadese film 'Incendies' moet je gezien hebben. Als je die hebt gezien dan geef je mij 100% een groen puntje voor de tip haha.
    ''Fascisme is rechtspopulisme dat is uitgezaaid''. (Neiwert)

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    24.757
    29-04-2008

    Citaat Geplaatst door Morrokito Bekijk reactie
    De Frans Canadese film 'Incendies' moet je gezien hebben. Als je die hebt gezien dan geef je mij 100% een groen puntje voor de tip haha.
    Naar aanleiding van de ze recensie besloot ik niet naar die film te kijken

    http://www.moviemeter.nl/film/68905/.../quote/3867754

    En ik heb om minder afgehaakt bij een film zoals vorige week The Visitor. Over een saaie man die ineens twee asielzoekers in huis had. De verschillen werden overdreven neergezet. Maar wat ik het meest ongeloofwaardige vond is een Syriër met een djembe, geen darbouka maar een djembe. Zelfs toen hij een arabisch liedje ging spelen sloeg het nergens op toen haakte ik af.

    Ik vind het heel irritant als iemand iets wil laten zien en maar zelf geen moeite neemt om zich ergens in te verdiepen. Dat heb je ook in Intouchables alleen maken de acteurs een hoop goed.
    Citaat Geplaatst door Drommel Bekijk reactie
    Wees gerust meid, dat hard-to-get houd je niet veel langer vol en dan geneest deze kaffir je wel van de Islam en zal ik je wel beschermen tegen de boze moslims. Er is dan geen enkele reden meer om bang te zijn.


  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    7.720
    26-01-2007

    Citaat Geplaatst door Fhamator Bekijk reactie
    Naar aanleiding van de ze recensie besloot ik niet naar die film te kijken

    http://www.moviemeter.nl/film/68905/.../quote/3867754

    En ik heb om minder afgehaakt bij een film zoals vorige week The Visitor. Over een saaie man die ineens twee asielzoekers in huis had. De verschillen werden overdreven neergezet. Maar wat ik het meest ongeloofwaardige vond is een Syriër met een djembe, geen darbouka maar een djembe. Zelfs toen hij een arabisch liedje geen spelen sloeg het nergens op toen haakte ik af.

    Ik vind het heel irritant als iemand iets wil laten zien en maar zelf geen moeite neemt om zich ergens in te verdiepen. Dat heb je ook in Intouchables alleen maken de acteurs een hoop goed.
    Is het een aanrader of niet/?
    Don't believe everything you think. Jihad.

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    24.757
    29-04-2008

    Citaat Geplaatst door Rataplan Bekijk reactie
    Is het een aanrader of niet/?
    Ik heb m niet gezien, geen idee smaken verschillen, ik kan niet voor je bepalen wat je leuk vind. Ik ga niet kijken in ieder geval
    Citaat Geplaatst door Drommel Bekijk reactie
    Wees gerust meid, dat hard-to-get houd je niet veel langer vol en dan geneest deze kaffir je wel van de Islam en zal ik je wel beschermen tegen de boze moslims. Er is dan geen enkele reden meer om bang te zijn.


  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    12.109
    09-06-2009

    Citaat Geplaatst door Fhamator Bekijk reactie
    Naar aanleiding van de ze recensie besloot ik niet naar die film te kijken

    http://www.moviemeter.nl/film/68905/.../quote/3867754

    En ik heb om minder afgehaakt bij een film zoals vorige week The Visitor. Over een saaie man die ineens twee asielzoekers in huis had. De verschillen werden overdreven neergezet. Maar wat ik het meest ongeloofwaardige vond is een Syriër met een djembe, geen darbouka maar een djembe. Zelfs toen hij een arabisch liedje ging spelen sloeg het nergens op toen haakte ik af.

    Ik vind het heel irritant als iemand iets wil laten zien en maar zelf geen moeite neemt om zich ergens in te verdiepen. Dat heb je ook in Intouchables alleen maken de acteurs een hoop goed.
    Welke specifieke retentie? Ik kan die link van je niet openen.
    ''Fascisme is rechtspopulisme dat is uitgezaaid''. (Neiwert)

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    3.771
    29-02-2008

    Cidade de Deus

    Die moet je gezien hebben als je film liefhebber bent!

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    24.757
    29-04-2008

    Citaat Geplaatst door Morrokito Bekijk reactie
    Welke specifieke retentie? Ik kan die link van je niet openen.
    .
    Citaat Geplaatst door 3867754
    Wat een vreselijk slecht script heeft deze film zeg.

    Het hele centrale idee is eigenlijk al gewoon knudde. Zo'n moeder die belangrijke geheimen heeft mede te delen aan haar kinderen en daarmee wacht totdat ze dood is en het via een brief kan doen is één ding, maar dat ze vervolgens een opdracht stuurt die [spoiler]potentieel levensgevaarlijk is of op zijn minst moeilijk te volbrengen en uitgaat van een hoop toevalligheden is een stap te ver. Maar wat me het meest dwars zat, buiten de vraag waarom de moeder niet gewoon tijdens het leven uit de school geklapt was, was wat die moeder nou in vredesnaam probeerde te bereiken door haar kinderen op dit pad te sturen. Aan het einde, als alle onthullingen met dank aan mijnheer de scriptschrijver onthult zijn, krijgen we een laatste brief van de moeder waarin ze niet alleen verteld dat dit allemaal een liefdesverhaal was (wat?), maar dat ook nog eens eindelijk de cirkel van haat verbroken was. Wel cirkel van haat? Die van haar? Die van haar verkrachterzoon? Niet die van de kinderen, want die zaten niet in zo'n cirkel van haat, maar als ik hun was zou ik hun moeder nu veel meer haten, nadat ze mij op zo'n gevaarlijke, vage reis gestuurd had, terwijl ze die informatie op zijn minst gewoon in die brief had kunnen zetten. [/spoiler]

    Het is allemaal zo extreem gekunsteld dat het nauwelijks nog serieus te nemen valt als drama. En dan heb ik het nog niets eens gehad over [spoiler]die beruchte onthulling dat de vader van de kinderen hun broer is. Geen idee wat dit hier te zoeken heeft of hoe het aansluit bij het thema, maar ik vond het nogal een rare toevoeging aan het verhaal, terwijl ik zo een aantal films kan noemen met een bijna zelfde onthulling waarin het wel werkte. Helaas kan ik die niet noemen vanwege spoilergevoeligheid. De ontknoping was echter niet eens het ergste. Dei scène waarin die twee broers van Nawal haar vriend neerschieten en dreigen hetzelfde te doen met hun zus, waarna ze kalmpjes in het rond staren als hun moeder (of oma?) ze tegen houdt, is erg slecht geacteerd en geregisseerd. En dan moet het stuk nog komen dat Nawal verandert in de Vrouw die Zingt, waardoor de film tijdens ineens in een mythische vertelling verandert in een serieuze, werkelijke context. Het werkte voor geen meter en het voorkwam telkens weer dat ik ooit echt in de film kwam. Vanaf minuut 1 voelde dit geforceerd aan. [/spoiler]

    Natuurlijk is dit hele familiedrama een grote allegorie, kennelijk voor de religieuze haat in landen in het Midden-Oosten waar eerwraak decennia lang doorgaat. Ja, maar wat hebben die kinderen van Nawal, die nooit in zo'n haatcirkel hebben gezeten, hier mee te maken? Waarom vind die moeder het nodig om ze die wereld in te trekken? Lubna Azabel mag dan in wezen een nederig personage spelen, maar ze acteert toch alsof ze weet dat ze een Grote Vrouw speelt. Ik vond het irritant en gewoon een slechte acteerprestatie, al is de regie hier ook wel schuldig aan. [spoiler]Ik geloofde nooit dat Nawal een Grote Vrouw was en vond haar behandeling van haar kinderen tijdens het leven al niet sympathiek (maar dat was ook niet de bedoeling), maar na haar dood zowat psychopatische vormen aannemen. [/spoiler]

    Een paar individuele momenten werkten wel, maar buiten het gebruik van Radiohead in de opening om, kan ik me nu, een paar dagen later, al niet meer herinneren wat die momenten waren. Misschien is mijn eindscore dan zelfs nog te hoog. Ik zie vooral een film die goedkope plottwists en een hoop ellende gebruikt om diep over te komen.
    2*
    Citaat Geplaatst door Drommel Bekijk reactie
    Wees gerust meid, dat hard-to-get houd je niet veel langer vol en dan geneest deze kaffir je wel van de Islam en zal ik je wel beschermen tegen de boze moslims. Er is dan geen enkele reden meer om bang te zijn.


  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    24.757
    29-04-2008

    Citaat Geplaatst door mr_firefist Bekijk reactie
    Cidade de Deus

    Die moet je gezien hebben als je film liefhebber bent!
    Een gangsterfilm?
    http://www.moviemeter.nl/film/7959
    Citaat Geplaatst door Drommel Bekijk reactie
    Wees gerust meid, dat hard-to-get houd je niet veel langer vol en dan geneest deze kaffir je wel van de Islam en zal ik je wel beschermen tegen de boze moslims. Er is dan geen enkele reden meer om bang te zijn.


  10. #25
    Ik wil groennn

    Reacties
    3.605
    10-10-2012

    Vorige zag ik deze op film1
    La Source des Femmes

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    24.757
    29-04-2008

    Citaat Geplaatst door AKER3IE_TJE_IV Bekijk reactie
    Vorige zag ik deze op film1
    La Source des Femmes
    Tha Horror!
    Citaat Geplaatst door Drommel Bekijk reactie
    Wees gerust meid, dat hard-to-get houd je niet veel langer vol en dan geneest deze kaffir je wel van de Islam en zal ik je wel beschermen tegen de boze moslims. Er is dan geen enkele reden meer om bang te zijn.


  12. #27
    Mamfakch

    Reacties
    23.096
    06-01-2012

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door AKER3IE_TJE_IV Bekijk reactie
    Vorige zag ik deze op film1
    La Source des Femmes
    Deze?
    https://www.youtube.com/watch?v=VMek5E_-s9c

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    24.757
    29-04-2008

    Citaat Geplaatst door Drommel Bekijk reactie
    Wees gerust meid, dat hard-to-get houd je niet veel langer vol en dan geneest deze kaffir je wel van de Islam en zal ik je wel beschermen tegen de boze moslims. Er is dan geen enkele reden meer om bang te zijn.


  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    12.109
    09-06-2009

    Wie kent de Marokkaanse film 'Maktoub'.
    ''Fascisme is rechtspopulisme dat is uitgezaaid''. (Neiwert)

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    24.757
    29-04-2008

    Citaat Geplaatst door Morrokito Bekijk reactie
    Wie kent de Marokkaanse film 'Maktoub'.
    Film of serie?
    Citaat Geplaatst door Drommel Bekijk reactie
    Wees gerust meid, dat hard-to-get houd je niet veel langer vol en dan geneest deze kaffir je wel van de Islam en zal ik je wel beschermen tegen de boze moslims. Er is dan geen enkele reden meer om bang te zijn.