1. #1
    love my hijaab

    Reacties
    18
    22-05-2010

    Laydies vraagje over de pil

    Wat voor bijwerkingen heeft het en wie heeft er ervaring mee..

    onzin people i dindt ask for your opinon

    Hoceima 2013!!


  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    342
    26-10-2005

    Ligt eraan ook beetje welke pil.
    Zoals de Diana pil krijg je minder haargroei op armen benen. Grotere borsten, gewichtstoename, momenten kan je depressief/chagarijnig worden zonder reden. Maar Diana pil is afgeraden omdat vrouwen er aan zijn overleden. Je hebt een verhoogde kans op trombose

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    5.204
    23-10-2008

    Ik slik de pil nu ruim 3 maanden.. Ik heb nog totaal geen bijwerkingen..

    Vaak hoor je mensen ook zeggen dat je erg aankomt van de pil, terwijl wetenschappelijk bewezen is dat, dat gewoon een fabel is. Je kan 1 tot 2 kilo aankomen door de pil doordat je lichaam vocht gaat vasthouden, maar meer zal het ook niet zijn.

    Wel is het zo dat door de hormonen dat je slikt, veel trek krijgt en constant een honger gevoel hebt en dat dat een reden kan zijn dat mensen aankomen wanneer zij de pil slikken, maar in feiten komt het dan eigenlijk gewoon door het feit dat ze meer eten dan normaal..

    Het ligt er natuurlijk ook aan wat voor pil je slikt voor de bijwerkingen

    Gelukkig getrouwd al hamdoulilah...


  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    8
    15-02-2013

    aggressie/irritatie als je te lang en vaak achter elkaar een pil inslikt

    Dus doe het regelmatig en niet te vaak

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    2
    21-03-2013

    Sinds ik een vriend heb heb ik de prikpil NIET DOEN menstuatie gaat helemaal na de klote en ben van 55 kilo naar 70 kilo gegaan

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    2.368
    24-03-2008

    ik heb geen enkel probeleem gehad met de pil. niks bijgekomen en de puistjes verdwenen dus positief

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    479
    14-01-2013

    Daar heb ik ook vragen over

    Aangezien wij bijna trouwen ben ik begonnen met innemen maar doe het helaas niet goed, vergeet het al te vaak.

    Ook vraag ik mij af of tijdens het vrijen ( geen penetratie) de zaad gevolgen kan hebben. Lees verschillende verhalen op i-net

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    87
    14-12-2012

    Er zijn verschillende pillen met elk zijn eigen bijwerkingen. Heel kort gezegd bevatten al deze pillen hormonen die ervoor zorgen dat je niet zwanger wordt. Het verschil in de pillen zit 'm in de combinatie van hormonen. Sommige pillen bevatten oestrogenen en progestagenen, andere pillen bevatten alleen progestagenen. Afhankelijk van hoe jouw normale menstruatie is zal de huisarts jou een pil voorschrijven.
    Elke pil geeft een verhoogde kans op trombose (bloedpropje), dus niet alleen de Diane pil waar je nu van alles over leest. Deze trombosekans is erg klein en geldt voor iedereen die het slikt. De kans kan wel groter worden als in je familie hart en vaatziekten voorkomen of als bijvoorbeeld je moeder ooit in het verleden een trombose heeft gehad. Er zijn daarnaast nog een aantal risicofactoren die de trombosekans kunnen vergroten en daarom zal de huisarts ook enkele vragen aan je stellen om hier een schatting van te maken en jou de pil te geven die veilig is voor jou. Voor de duidelijkheid (en om onzin de wereld uit te helpen): de Dianepil wordt NOOIT voorgeschreven als anticonceptie, maar alleen in geval van bijvoorbeeld ernstige acne of andere hormonale aandoeningen waarbij deze pil baat schijnt te hebben.

    De pil is alleen betrouwbaar als je deze inneemt zoals ik voorgeschreven, dus elke dag op een vast tijdstip van de dag, met wel of niet een stopweek tijdens je menstruatieperiode. Vergeet je de pil af en toe, dan is deze onbetrouwbaar als anticonceptie en bestaat er dus een kans om zwanger te raken als je geslachtsgemeenschap zou hebben.
    De pil beschermt je NIET tegen sexueel overdraagbare aandoeningen (SOA).

    Naast de pil zijn er nog andere opties van anticonceptie zoals de prikpil, een hormoonstaafje in je arm, een pleister of het spiraaltje. Elk heeft zijn eigen voordelen en risico's.

  9. #9
    Offline

    Reacties
    2.024
    15-11-2008

    Ik heb wat vaker en makkelijker hoofdpijn
    ben snel geirriteerd en heb echt last gekregen van kort lontje...
    Ben echt wat minder gezellig geworden
    mijn borsten zijn groter geworden
    en ik ben 1 kilo aangekomen en hoop dat het daarbij blijft!!!!


    Ik ben pas begonnen misschien is het een kwestie van wennen....probeer ik mezelf wijs te maken

    ik gebruik de yasmine pil
    Hoe toon je berouw-------->>>http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=4292829
    [/CENTER]

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    98
    10-12-2012

    Ik raad het je echt af.
    De pil heeft slechte bijwerkingen zoals libidoverlies (geen zin in seks), hoofdpijn, vermoeidheid, depressie, onregelmatige menstruatie en ga zo maar door.
    Plus je loopt ook nog is een verhoogd risico op borstkanker.
    Begin er beter niet aan.

  11. #11
    Offline

    Reacties
    2.024
    15-11-2008

    Citaat Geplaatst door Ufo Bekijk reactie
    Ik raad het je echt af.
    De pil heeft slechte bijwerkingen zoals libidoverlies (geen zin in seks), hoofdpijn, vermoeidheid, depressie, onregelmatige menstruatie en ga zo maar door.
    Plus je loopt ook nog is een verhoogd risico op borstkanker.
    Begin er beter niet aan.
    Ja maar wat moet je dan !! er is helaas niet veel ander keus
    Hoe toon je berouw-------->>>http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=4292829
    [/CENTER]

  12. #12
    -

    Reacties
    113
    24-12-2010

    Ik ga bijna trouwen wil ook geen pil slikken.
    Condoom lijkt me minder prettig.
    Denk nu aan de prikpil, iemand ervaringen ermee?

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    114
    12-02-2010

    Citaat Geplaatst door hayat1989 Bekijk reactie
    Ligt eraan ook beetje welke pil.
    Zoals de Diana pil krijg je minder haargroei op armen benen. Grotere borsten, gewichtstoename, momenten kan je depressief/chagarijnig worden zonder reden. Maar Diana pil is afgeraden omdat vrouwen er aan zijn overleden. Je hebt een verhoogde kans op trombose
    domwijf diana pil staat juist bekend om de sterke haargroei overal

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    385
    28-12-2012

    Een nicht van mij is zwanger geworden terwijl ze op de juiste manier met de pil omgaat en het nooit vergeten is. Al neem je de pil op dezelfde tijdstip en vergeet je het geen enkele keer je moet er altijd rekening mee houden dat het alsnog zou kunnen voorkomen.. Ze wilt nadat ze haar kindje heeft veranderen van pil.. De huisarts kan niks anders bedenken dan dat ze het misschien toch eens is vergeten terwijl dit dus volgens haar totaal niet het geval is

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    5.204
    23-10-2008

    ja, want in principe kun je echt niet zwanger worden als je de pil op de juiste wijze en juiste tijdstip slikt.
    Dan moet het gewoon de wil van allah swt zijn. Want de anticoneptie is 99.9 % veilig.. Zij was dan net die 0.01% .. Maar voor de rest is het echt, het veiligste anticonceptie die je kan gebruiken

    Gelukkig getrouwd al hamdoulilah...