1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    3.242
    27-02-2005

    Geboorte baby oortje fluisteren

    Salaam wa3laikom,

    Ik had een vraag betreft geboorte van een pasgeboren kind.
    Ik heb gehoord dat wanneer een kind geboren is de vader in het oortje van het kind de Adhaan fluistert.
    Tenminste hier ben ik mee opgegroeid.

    Heb wat zitten zoeken op internet maar nu lees ik dat er twijfelks zijn of de Adhaan gefluisterd moet worden of de Sahada, en er dient iets in het rechter oortje gefluistert te worden en iets in het linker.

    Kan iemand mij helpen??
    Alvast bedankt.
    Liberty!

    Een gevangenis heeft niet altijd tralies en een gesloten deur...

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    3.242
    27-02-2005

    Mama's en papa's hoe hebben jullie dit gedaan?
    Liberty!

    Een gevangenis heeft niet altijd tralies en een gesloten deur...

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    2.337
    25-04-2008

    Het is de adhaan die je moet fluisteren in de baby zijn oor.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    2.337
    25-04-2008

    Direct na de geboorte, gaf de vroedvrouw (nadat die enkele minuutjes op mijn borst heeft gelegen) die aan mijn man en heeft mijn man dit gedaan. Zij was er al mee gewend dat wij moslims dit doen direct na de geboorte. Misschien dat je dat ook eens herhaalt ervoor aan de vroedvrouw.

  5. #5
    sisi

    Reacties
    313
    27-09-2011

    de adhaan dat is namelijk wat de baby moet horen als eerste de woorden van alah

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    3.242
    27-02-2005

    Mag Allah jullie allen rijkelijk belonen voor de reacties, Amin.
    Dank jullie wel!!!
    Liberty!

    Een gevangenis heeft niet altijd tralies en een gesloten deur...

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    13.315
    26-05-2010

    er is geen betrouwbaar/authentiek bewijs dat de adhaan of iqaama bij een pasgeborene gedaan moet worden.

    Sommigen halen ahadeeth aan die verzonnen zijn,, en weer sommigen halen ahadeeth aan die zwak zijn verklaard. Maar geen enkel sahieh hadith waarin dit gedaan werd.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    3.242
    27-02-2005

    Citaat Geplaatst door zouzou7t Bekijk reactie
    er is geen betrouwbaar/authentiek bewijs dat de adhaan of iqaama bij een pasgeborene gedaan moet worden.

    Sommigen halen ahadeeth aan die verzonnen zijn,, en weer sommigen halen ahadeeth aan die zwak zijn verklaard. Maar geen enkel sahieh hadith waarin dit gedaan werd.
    Dank je wel, dit las ik ook op het internet.
    Liberty!

    Een gevangenis heeft niet altijd tralies en een gesloten deur...

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    13.315
    26-05-2010

    Citaat Geplaatst door mecho Bekijk reactie
    Dank je wel, dit las ik ook op het internet.
    ik heb het niet gedaan bij mijn beide kinderen omwille van deze reden. ik wil pas iets doen als er een duidelijk bewijs is dat het een soennah is. zoveel genoeg soennan te doen, maar sommigen laten de soennah voor datgeen waar er geen duidelijk bewijs voor is. Heel jammer wel.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    3.242
    27-02-2005

    Citaat Geplaatst door zouzou7t Bekijk reactie
    ik heb het niet gedaan bij mijn beide kinderen omwille van deze reden. ik wil pas iets doen als er een duidelijk bewijs is dat het een soennah is. zoveel genoeg soennan te doen, maar sommigen laten de soennah voor datgeen waar er geen duidelijk bewijs voor is. Heel jammer wel.
    Wat is dan Soenah bij de geboorte van een kind.
    Ik heb al snel zoeits van, als het niet duidelijk is, kan het toch geen kwaad, om de adhaan in je kinds oor te fluisteren?
    Liberty!

    Een gevangenis heeft niet altijd tralies en een gesloten deur...

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    2.337
    25-04-2008

    Citaat Geplaatst door zouzou7t Bekijk reactie
    ik heb het niet gedaan bij mijn beide kinderen omwille van deze reden. ik wil pas iets doen als er een duidelijk bewijs is dat het een soennah is. zoveel genoeg soennan te doen, maar sommigen laten de soennah voor datgeen waar er geen duidelijk bewijs voor is. Heel jammer wel.
    Jammer en als het daadwerkelijk soenna is?

    Mijn schoonvader reist de wereld rond met een groep 3ibada's die komen overal en in elke moskee en nooit heeft hij dat gezegd dat er daarover ook getwijfeld wordt?

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    2.337
    25-04-2008

    Het is de adhaan dat kan nooit schadelijk zijn voor een baby dus gewonnen ben je er sowiezo als je het wel doet. Ik doe het en zal het bij elk van mijn kinderen doen.


    Ik snap niet dat we hierover praten, ik dacht dat iedereen het doet, nu twijfelen moslims zelf daaraan?

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    294
    09-05-2010

    Iedereen spreekt maar ik zie nergens een dalil dat is erg jammer

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    62
    02-09-2009

    Het kan geen kwaad.. Het is toch juist mooi als dat het eerste is wat het kind hoort..

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    3.242
    27-02-2005

    Dat dacht ik ook, het kan in ieder geval geen schade leveren denk ik dan.
    Je doet als moslim alles met de beste intenties en zegt Allah ou A3lam.
    Liberty!

    Een gevangenis heeft niet altijd tralies en een gesloten deur...