1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    62
    02-09-2009

    Heb ik wel de juiste keuze gemaakt...

    Salaam meiden,

    Ik ben een beetje ten einde raad.
    Ik ben in 2011 getrouwd met een jongeman uit Marokko. Dit was mijn eigen keuze.

    We hebben een verkeerde start gemaakt en er zijn helaas wat dingen voorgevallen waardoor ik heb besloten om de scheiding aan te vragen.

    Ik ben nu inmiddels een paar maanden verder, maar ik twijfel. Ik weet niet eens of een scheiding de oplossing is.
    Ik ben zo bang om de verkeerde keuzes te maken.

    Ik weet echt even niet wat ik moet doen.. Ik bid en doe du3a.

    Heeft iemand dit ook meegemaakt?

    Hebben jullie advies of tips..

    Graag serieuze reacties..

    Wa salaam ou alaykoum

    Een wanhopige zuster

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    9.579
    08-01-2007

    het ligt eraan wat er is voorgevallen.
    Beproevingen maken je zwak en sterk!

  3. #3
    Shab trebendo

    Reacties
    2.705
    09-02-2007

    Citaat Geplaatst door Volwassenmeid Bekijk reactie
    het ligt eraan wat er is voorgevallen.
    Ja precies. Kan je dat vertellen?

    En waarom vermeld je erbij dat hij uit Marokko komt? Heeft dat te maken met je twijfel?
    Hámdóúlíláh té állé tíjdé..

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    62
    02-09-2009

    Als ik er zo over nadenk is het niet een reden voor een scheiding...

    Maar ben denk ik te snel geweest. Te snel geroepen dat ik een scheiding ga aanvragen en blabla..
    Nu is de stap terug weer heel moeilijk..

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    634
    01-05-2009

    Ik snap dat je het privé wil houden en niet teveel erover kwijt wilt, dat is je goed recht, maar wat voor tips moeten wij geven dan als we inhoudelijk niets weten?

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    62
    02-09-2009

    Hij woont in Marokko we wonen nog niet samen.. Dus ik twijfel of ik het wel genoeg kans heb gegeven
    Citaat Geplaatst door Romaissa1707 Bekijk reactie
    Ja precies. Kan je dat vertellen?

    En waarom vermeld je erbij dat hij uit Marokko komt? Heeft dat te maken met je twijfel?

  7. #7
    Taking over!

    Reacties
    5.769
    03-12-2012

    Citaat Geplaatst door BabyBling Bekijk reactie
    Ik snap dat je het privé wil houden en niet teveel erover kwijt wilt, dat is je goed recht, maar wat voor tips moeten wij geven dan als we inhoudelijk niets weten?
    --
    Ja. Nee. Weet ik veel.

  8. #8
    MVC Premium

    Reacties
    14.935
    20-06-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Het is denk ik een kwestie van over je trots heen stappen als je nog echt van hem houdt..

    Peace. It does not mean to be in an place where there is no noice, trouble or hard work. It means to be in the midst of all those things and still be calm in your heart.


  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    62
    02-09-2009

    Hij beschuldigde mij van vreemdgaan
    Luisterde teveel naar andere mensen
    Deed zijn best niet op school (terwijl ik hier keihard werkte lag hij lekker op het strand)
    Is te vrij naar zijn schoonzus(vrouw van zijn broer) en naar andere vrouwen

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    13.315
    26-05-2010

    we kunnen je niks adviseren. maar als je nu al twijfelt dan zal er hopelijk vast niet iets ergs zijn gebeurd.. en dan zou ik de scheiding niet doorzetten.. daarvoor is de iddah- periode.. om terug bij elkaar te komen na tot bezinning gekomen te zijn..

    dus je kunt nu nog terug, je bent niet te laat... te laat ben je pas als je iddah periode voorbij is en de scheiding door is.

    zet je trots opzij en zie je fouten in en probeer datgeen goed te maken wat je fout hebt gedaan. En in het vervolg niet te snel aan scheiding denken. Als je nu al twijfelt en spijt hebt, hoe zul je je dan voelen als je dit doorzet uit trots omdat je die stap naar goedmaken niet wilde maken....

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    13.315
    26-05-2010

    Citaat Geplaatst door Apartheidje85 Bekijk reactie
    Hij beschuldigde mij van vreemdgaan
    Luisterde teveel naar andere mensen
    Deed zijn best niet op school (terwijl ik hier keihard werkte lag hij lekker op het strand)
    Is te vrij naar zijn schoonzus(vrouw van zijn broer) en naar andere vrouwen
    k weet het niet.

    je moet zelf weten in welke situatie dit gebeurt is. niemand kan je adviseren doe dit of doe dat.

    te vrij naar schoonzus en andere vrouwen, wist je dat niet voordat je met hem trouwde?
    waarom beschuldigde hij je van vreemd gaan.
    waarom deed hij zijn best niet op school en strand moet je duidelijke afspraken over maken.

    deze vragen niet beantwoorden op het forum, maar gewoon voor jezelf na te gaan.

  12. #12
    M&S

    Reacties
    2.873
    12-10-2012

    Citaat Geplaatst door Apartheidje85 Bekijk reactie
    Hij beschuldigde mij van vreemdgaan
    Luisterde teveel naar andere mensen
    Deed zijn best niet op school (terwijl ik hier keihard werkte lag hij lekker op het strand)
    Is te vrij naar zijn schoonzus(vrouw van zijn broer) en naar andere vrouwen

    En dan twijfel je nog? Omg waar heb jij je hersens zitten? Nu al beschuldigd hij je van vreemdgaan? Waar woon jij? Dan kom ik je nu een paar klappen geven echt waar want je moet duidelijk wakker worden.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    62
    02-09-2009

    Dank je! (alleen ben ik niet de schuldige geweest)
    Citaat Geplaatst door zouzou7t Bekijk reactie
    we kunnen je niks adviseren. maar als je nu al twijfelt dan zal er hopelijk vast niet iets ergs zijn gebeurd.. en dan zou ik de scheiding niet doorzetten.. daarvoor is de iddah- periode.. om terug bij elkaar te komen na tot bezinning gekomen te zijn..

    dus je kunt nu nog terug, je bent niet te laat... te laat ben je pas als je iddah periode voorbij is en de scheiding door is.

    zet je trots opzij en zie je fouten in en probeer datgeen goed te maken wat je fout hebt gedaan. En in het vervolg niet te snel aan scheiding denken. Als je nu al twijfelt en spijt hebt, hoe zul je je dan voelen als je dit doorzet uit trots omdat je die stap naar goedmaken niet wilde maken....

  14. #14
    Shab trebendo

    Reacties
    2.705
    09-02-2007

    Citaat Geplaatst door Apartheidje85 Bekijk reactie
    Hij beschuldigde mij van vreemdgaan
    Luisterde teveel naar andere mensen
    Deed zijn best niet op school (terwijl ik hier keihard werkte lag hij lekker op het strand)
    Is te vrij naar zijn schoonzus(vrouw van zijn broer) en naar andere vrouwen
    Ooo het klinkt idd echt kwalijk. Ik zou me dood irriteren als de vrouw harder moet rennen dan de man. Vooral als het om een man gaat die nog eens vrij is tegenover andere vrouwen. Al vraag ik me af, wat bedoel je met vrij?

    En wat zijn zn goede kanten? In hoeverre ben je ervan overtuigd dat hij voor je wil gaan enzo? Jij kent de situatie het beste natuurlijk
    Hámdóúlíláh té állé tíjdé..

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    1.824
    28-04-2008

    Citaat Geplaatst door Apartheidje85 Bekijk reactie
    Hij beschuldigde mij van vreemdgaan
    Luisterde teveel naar andere mensen
    Deed zijn best niet op school (terwijl ik hier keihard werkte lag hij lekker op het strand)
    Is te vrij naar zijn schoonzus(vrouw van zijn broer) en naar andere vrouwen
    Zou het echt niet doen!