1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    106
    17-09-2011

    Thumbs up Wie proberen er zwanger te raken?? Laten wij hier elkaar steunen!

    Dag lieve zusters,

    Inmiddels zijn wij al ruim een jaar bezig met weer zwanger worden. Ik heb vorig jaar (tijd vliegt Subhannellah) een miskraam gehad bij ongv. 14,5 weken en gecurerteerd. Een hele nare ervaring allemaal, maar Elhamdolilah. Ben inmiddels wel opgeknapt na een redelijk depressieve periode. Ik heb na mijn miskraam geen pil meer genomen omdat wij graag een kind willen krijgen..

    Ik wil van deze topic een relevante topic van maken. Waarin wij elkaar kunnen steunen, informeren en adviseren. Dat we elkaar op de hoogte houden van onze kennis en ervaringen. Ik heb Elhamdolilah genoeg steun van mijn man en familie, maar de behoefte om te weten hoe het bij andere vrouwen gaat, heb ik nodig.

    Ik ben al lange tijd begonnen met foliumzuur en tarwekiemolie. Ook bid ik extra rak'a gebeden en smeekbedes. Ik wacht het nog even af. Maar zit wel te denken, mocht ik nog niet zwanger zijn, om na de zomervakantie terug te keren naar de huisarts.


    Nou dames, deel hier jullie ervaringen, tips/advies en triks.. :P

    ♥ Alhamdulilah Wa Shukrulilah... ♥


  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    2.732
    20-12-2005

    Hey, ik heb ook agelopen zomer vroege doodgeboorte gehad met 4maanden en daarna weer een mk was heel pril bij de tweede, ook een hele moeilijke zware periode maar elhamdoelilah het gaat nu goed maar ook tot nu toe nog geen zwangerschap eerste maanden na safe gedaan ik wilde eerst goed herstellen lichamelijk en mentaal goed wordt maar nu paar maanden ben ik weer bezig maar helaas nog niks, ik ben wel bang dat het toch mis gaat jij niet, wanneer is je NOD

    Ik slik ook vitaal zwanger

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    106
    17-09-2011

    Citaat Geplaatst door imane02 Bekijk reactie
    Hey, ik heb ook agelopen zomer vroege doodgeboorte gehad met 4maanden en daarna weer een mk was heel pril bij de tweede, ook een hele moeilijke zware periode maar elhamdoelilah het gaat nu goed maar ook tot nu toe nog geen zwangerschap eerste maanden na safe gedaan ik wilde eerst goed herstellen lichamelijk en mentaal goed wordt maar nu paar maanden ben ik weer bezig maar helaas nog niks, ik ben wel bang dat het toch mis gaat jij niet, wanneer is je NOD

    Ik slik ook vitaal zwanger

    Aahh meid.. ik weet hoe moeilijk het is..! Elhamdolilah dat het nu wat beter met je gaat... het is idd zowel mentaal als lichamelijk erg zwaar. Gair Inchallah en zal ook voor jou als alle andere vrouwen een doua doen. Angst blijft ook bij mij erin! Maar we moeten positief blijven.. Shoekran voor je verhaal..

    Ik heb Elhamdolilah wel een regelmatige cyclus. Mijn NOD is volgende week woensdag. Dus weer even spannend. En jij?

    ♥ Alhamdulilah Wa Shukrulilah... ♥


  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    1.652
    24-08-2010

    ik zit in de mmm

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    918
    31-05-2012

    Hooi meiden..
    Wij zijn nu ook jaartje bezig.
    Het gaat wat moeizamer.
    We zijn bij de huisarts geweest en de komende tijd hebben we wat onderzoekjes die we moeten doen.
    En inshaa allah zal het niks zijn en moeten we nog even geduld hebben.
    Het is voor mij zelf wat zwaarder dan voor hem, omdat ik me zelf toch gek maak.
    Waarom het allemaal zo lang duurt. Maar alhamdoelilah!
    We hebben geduld.

    Inshaa allah is het voor ons allemaal binnenkort raak!!

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    318
    09-08-2012

    Salaam meiden,

    Ik wil ook graag een kindje inshallah. Ik heb 7 weken geleden een
    Miskraam gehad met 14 weken. Ik weet helaas hoe dit voelt. Zo onverwachts en heftig om mee te maken, maar hamdoulilah ten alle tijden. Ik ben niet van plan om te wachten. Ik heb zoiets van als Allah mij een kind schenkt dan is het meer dan welkom. Ik heb net mijn menstruatie gehad. Alleen ik blijf licht bruine afscheiding hebben. Hadden jullie hier ook last van ma de miskraam? Ik weet ook niet O ik dit als menstruatie moet zien? Ti's heel weinig maar toch.

    Ik vind het wel heel eng allemaal. Ben bang dat het straks weer misgaat? Hebben jullie onderzoeken gehad? Mijn babietje ging watechijnlijk dood omdat het een afwijking in een van z'n chromosomen had.




    Moge Allah ons allen gauw verblijden met een gezond kindje.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    318
    09-08-2012

    En voor de tips

    Gebruiken jullie ovulatie testen? Of temperatuur meten?
    Ik raakte zwanger in ronde 3 dankzij de ovulatie testen. Hierdoor kwam ik erachter dat ik een late eisprong had, later dan dat ik dacht. En met temperatuur meter is wel bijzonder om te zien hoe je temperatuur stijgt als je richting de vruchtbare dagen gaat

    Ik ga deze maand hier geen gebruik van maken. Misschien later weer wel, nu laat ik alles gewoon opme afkomen.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    918
    31-05-2012

    Citaat Geplaatst door zeksem Bekijk reactie
    En voor de tips

    Gebruiken jullie ovulatie testen? Of temperatuur meten?
    Ik raakte zwanger in ronde 3 dankzij de ovulatie testen. Hierdoor kwam ik erachter dat ik een late eisprong had, later dan dat ik dacht. En met temperatuur meter is wel bijzonder om te zien hoe je temperatuur stijgt als je richting de vruchtbare dagen gaat

    Ik ga deze maand hier geen gebruik van maken. Misschien later weer wel, nu laat ik alles gewoon opme afkomen.
    Ik heb dr ovulatie testen ook gebruikt, maar had geen baat erbij.
    Ik doe wel stomen. De baarmoeder warm maken, door lavendel te gebruiken.
    Dit is de eerste keer.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    2.120
    29-01-2010

    dag dames,

    ik heb ook eind dit jaar een doodgeboorte gehad met 19 weken, en probeer sindsdien zwanger te worden.
    mag ik vragen waar tarwekiemolie goed voor is?
    en hoe stoom je met lavendel, hoe gaat dat in zijn werk?

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    918
    31-05-2012

    Citaat Geplaatst door lalalina Bekijk reactie
    dag dames,

    ik heb ook eind dit jaar een doodgeboorte gehad met 19 weken, en probeer sindsdien zwanger te worden.
    mag ik vragen waar tarwekiemolie goed voor is?
    en hoe stoom je met lavendel, hoe gaat dat in zijn werk?
    Ohh meid, lajarhmek.. Hoe is het met je?
    Het is lavendel (marokkaanse) in kokend water doen of water en dan lavendel in doen en dan koken tot het heel heet is.
    Dan ga je het onder je zetten. Door een marokkaanse pyama aan te doen en dan erop te zitten. Gehurkt ofzo.
    En dan wachten tot je voelt dat het naar binnen gaat, die warmte. En dan een tijdje zo zitten..

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    2.120
    29-01-2010

    choukran meid, lavendel is lagzama in het marokaans dacht ik, kan je dat bij de slager halen?

  12. #12
    majdoulientje

    Reacties
    9.858
    18-05-2009

    Citaat Geplaatst door lalalina Bekijk reactie
    choukran meid, lavendel is lagzama in het marokaans dacht ik, kan je dat bij de slager halen?
    ik weet niet of je dat bij de slager kan kopen maar het beste is verse lavendel die bij de slager zitten al hele lange tijd in zakjes probeer het van marokko te halen of iemand vragen om te sturen je kan het ook als thee drinken is wel beetje vies maar als je suiker in doet smaakt het stukken beter pas je wel op dat je na het stomen of drinken jezelf goed warm houd het beste is na het stomen gelijk je bed in en de thee te drinken je man kan het ook drinken al zijn het maar een paar slokjes en dan klussen.

  13. #13
    majdoulientje

    Reacties
    9.858
    18-05-2009

    mischien een dome vraag maar wat betekend MOD?

  14. #14
    Getrouwd!

    Reacties
    24.907
    18-11-2006

    Citaat Geplaatst door majdouline83 Bekijk reactie
    mischien een dome vraag maar wat betekend MOD?
    Nod geen mod

    Niet Ongesteldheid Dag

  15. #15
    majdoulientje

    Reacties
    9.858
    18-05-2009

    Citaat Geplaatst door mevrouwtje20 Bekijk reactie
    Nod geen mod

    Niet Ongesteldheid Dag
    ohhh hahaha oke weer wat geleerd