1. #31
    Offline.

    Reacties
    2.941
    17-06-2003

    Citaat Geplaatst door Visage19
    Is dat ongehoorzaamheid jegens de Islam?
    Je kan toch ook via boeken of internet kennis opdoen? Waarom perse een lezing?


    Ongehoorzaam jegens de Islam is bijvoorbeeld jou dwingen om naar een Haram feest te gaan of jou dwingen om 3amie Hmad te haten etc etc.

    Dat noem je ongehoorzamheid. Maar dat zij jou niet naar lezingen willen laten gaan hoeft niet altijd te maken te hebben met ongehoorzaamheid jegens de Islam.
    MIsschien zijn ze wel bang voor jouw eigen veiligheid. Door de toenemende haat tegen de Islam raden mijn ouders aan om beter niet naar lezingen te gaan. Stel je voor dat zij ergens een bom plaatsen?...........
    Het heeft met het ouderinstinct te maken. Zij zien jou liever komen dan gaan.

    wa salaam 3alaikoem
    Alaikoem Salaam

    BarakaAllahoe fieki

  2. #32
    Soub7anallah

    Reacties
    146
    28-03-2004

    Masha Allah visage19, ben echt blij voor je...hamdoulillah
    Dwalende jongen/meid, Elke dag staan op de hoek van de straat, denk je nou dat daar het leven om gaat? Vergeet die gouden tand, snelle wagen & mooie meid, HET IS ALLAH, EN ALEEN HEM WAAR JE JE LEVEN VOOR LEIDT......Soubhanalah (citeer dit 100x en je zult 1000 hasanaat krijgen InchaAllah en 1000 zonden worden kwijtgescholden)

  3. #33
    'Heb je even?'

    Reacties
    2.973
    15-12-2004

    Citaat Geplaatst door Femme~du~Maroc
    Macha'allah...
    Precies dezelfde reden waarom jou ouders het vreemd vonden is bij mij ook het geval.
    Alleen jij beschrijft je zelf dat je toenertijd geen lieverdje was, maar ik was niet zo.
    L'moehim ik denk dat me ouders gewoon bang waren dat ik dat als smoes gebruikte ofzo om ergens naar toe te gaan.
    Bedankt voor je reactie.

    Salaam 3alaikoem,

    Ja, mijn ouders hadden geen vertrouwen in mij. Mijn bewegingsvrijheid werd dan ook aanzienlijk minder. Wallahie mensen, vertrouwen van je ouders heb je in dit wereldje echt nodig.

    Ik adviseer je om het rustig aan te doen en niet voor problemen te zorgen. Kennis opdoen hoeft niet alleen maar via lezingen te gaan. Koop boeken, volg lezingen op het internet en schrijf je in voor een Islamitische tijdschrift. Bespaar je de moeite en pijn. De ouders waar wij het over hebben kennen geen lezing. Wil je wat opdoen? Lees dan een boek. Waarom kennis buiten zoeken? Etc etc.

    Als je toch gaat zonder de toestemming van je ouders, dan vind ik dat je ongehoorzaam bent. Als je op geen ander manier kennis kon opdoen en je had de optie Lezingen alleen. Dan zou ik zeggen dat de ouders ongehoorzaam zijn jegens de Islam. Maar dat is in jouw geval of de mijne geen sprake van.

    Wa salaam 3alaikoem
    Heb lief..

  4. #34
    'Heb je even?'

    Reacties
    2.973
    15-12-2004

    Citaat Geplaatst door yasmin2
    Nisrien hbiba waarom heb je naam veranderd?

    Ik ben verbannen
    Vraag me niet waarom, ik weet het zelf ook niet.
    Heb lief..

  5. #35
    'Heb je even?'

    Reacties
    2.973
    15-12-2004

    Citaat Geplaatst door alpha_girl
    Alaikoem Salaam

    BarakaAllahoe fieki

    Wa Fikie Baraka...
    Heb lief..

  6. #36
    'Heb je even?'

    Reacties
    2.973
    15-12-2004

    Citaat Geplaatst door nadia_123456
    Masha Allah visage19, ben echt blij voor je...hamdoulillah

    Shoekran Kathieran.
    Heb lief..

  7. #37
    Just me

    Reacties
    1.958
    31-12-2004

    Citaat Geplaatst door Visage19
    Salaam 3alaikoem,

    Ja, mijn ouders hadden geen vertrouwen in mij. Mijn bewegingsvrijheid werd dan ook aanzienlijk minder. Wallahie mensen, vertrouwen van je ouders heb je in dit wereldje echt nodig.

    Ik adviseer je om het rustig aan te doen en niet voor problemen te zorgen. Kennis opdoen hoeft niet alleen maar via lezingen te gaan. Koop boeken, volg lezingen op het internet en schrijf je in voor een Islamitische tijdschrift. Bespaar je de moeite en pijn. De ouders waar wij het over hebben kennen geen lezing. Wil je wat opdoen? Lees dan een boek. Waarom kennis buiten zoeken? Etc etc.Als je toch gaat zonder de toestemming van je ouders, dan vind ik dat je ongehoorzaam bent. Als je op geen ander manier kennis kon opdoen en je had de optie Lezingen alleen. Dan zou ik zeggen dat de ouders ongehoorzaam zijn jegens de Islam. Maar dat is in jouw geval of de mijne geen sprake van.

    Wa salaam 3alaikoem
    Dit krijg je zeker te horen..
    Ik wou je bedanken voor je reactie..
    En el hamdoelilah dat je je beter bent gaan verdiepen in de Islam.
    En wat betreft vertrouwen, vertrouwen is heel belangrijk.
    M'n ouders vertrouwen me wel, maar zijn volgens mij bang dat ik hier misbruik van ga maken.
    Wa salaam 3alaikoem,

  8. #38
    'Heb je even?'

    Reacties
    2.973
    15-12-2004

    Citaat Geplaatst door Femme~du~Maroc
    Dit krijg je zeker te horen..
    Ik wou je bedanken voor je reactie..
    En el hamdoelilah dat je je beter bent gaan verdiepen in de Islam.
    En wat betreft vertrouwen, vertrouwen is heel belangrijk.
    M'n ouders vertrouwen me wel, maar zijn volgens mij bang dat ik hier misbruik van ga maken.
    Wa salaam 3alaikoem,

    Graag gedaan meid.

    Heb lief..

  9. #39
    .....

    Reacties
    4.250
    28-10-2004

    Conclusie dus: Gehoorzaam altijd je ouders, tenzij ze je iets verplichten wat tegen de regels van de Islaam ingaat.
    Als ze je verbieden om nar een lezing te gaan, dan willen ze denk ik meestal alleen het goede voor je. Via internet kun je ook lezingen luisteren, en bovendien kun je een lezing gaan beluisteren waar je op dat moment behoefte aan hebt. Je hebt dus een vrije keuze van onderwerp en reciteur. Als aller laatste wil ik zeggen, gehoorzaam je ouders goed en hou van ze. Na al die moeite die ze voor je hebben gedaan ben je ze dat wel verschuldigd.

    Wa Salamoe Alaikoem

  10. #40
    'Heb je even?'

    Reacties
    2.973
    15-12-2004

    Citaat Geplaatst door Tarik15
    Conclusie dus: Gehoorzaam altijd je ouders, tenzij ze je iets verplichten wat tegen de regels van de Islaam ingaat.
    Als ze je verbieden om nar een lezing te gaan, dan willen ze denk ik meestal alleen het goede voor je. Via internet kun je ook lezingen luisteren, en bovendien kun je een lezing gaan beluisteren waar je op dat moment behoefte aan hebt. Je hebt dus een vrije keuze van onderwerp en reciteur. Als aller laatste wil ik zeggen, gehoorzaam je ouders goed en hou van ze. Na al die moeite die ze voor je hebben gedaan ben je ze dat wel verschuldigd.

    Wa Salamoe Alaikoem

    Jepsz
    Heb lief..