1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    1.110
    16-01-2003

    Je vrouw verplicht laten studeren!!! (voor de mannen)

    Wie van de mannnen zou het overwegen om zijn vrouw verplicht te laten studeren!!! Dan heb ik het niet over de studie in het Nederlads!!! Maar dan bijv een koran studie!!! Of om arabische lessen te nemen!!! Welke man zou zijn vrouw verplichten!!!

  2. #2
    Still love him (L)

    Reacties
    4.988
    05-01-2012

    Verplichten? Dat is toch zijn recht niet als man? Zij moet uit haar zelf willen, de intentie is er ook niet wanneer zij wordt gedwongen.


  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    297
    28-02-2011

    ik zou dat wel goed vinden, niet dat hij dominant is maar dat hij je wil helpen om een betere moslim te worden niets mis mee naar mijn mening

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    1.110
    16-01-2003

    Citaat Geplaatst door Onbereikbaar__ Bekijk reactie
    Verplichten? Dat is toch zijn recht niet als man? Zij moet uit haar zelf willen, de intentie is er ook niet wanneer zij wordt gedwongen.
    Welke intentie!!!

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    1.110
    16-01-2003

    Citaat Geplaatst door lala-citroentje Bekijk reactie
    ik zou dat wel goed vinden, niet dat hij dominant is maar dat hij je wil helpen om een betere moslim te worden niets mis mee naar mijn mening
    Wil je mijn 2e vrouw worden!!!

  6. #6
    Still love him (L)

    Reacties
    4.988
    05-01-2012

    Citaat Geplaatst door Oprecht Bekijk reactie
    Welke intentie!!!
    Haar intentie is niet zuiver, en kennis vergaren doe je met de juiste intentie.


  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    1.110
    16-01-2003

    Citaat Geplaatst door Onbereikbaar__ Bekijk reactie
    Haar intentie is niet zuiver, en kennis vergaren doe je met de juiste intentie.
    Welke intentie!!! Kennis is kennis, het gaat erom wat je ermee doet!!

  8. #8
    Still love him (L)

    Reacties
    4.988
    05-01-2012

    Citaat Geplaatst door Oprecht Bekijk reactie
    Welke intentie!!! Kennis is kennis, het gaat erom wat je ermee doet!!
    Dat is net alsof een Nederlandse ongelovige wordt gedwongen om te bekeren, zij zal dat niet oprecht doen. Het moet uit haar zelf komen, daarnaast vind ik dat dat niet zijn recht is. Hij hoort haar te stimuleren naar het goede maar dwingen is niet goed.


  9. #9
    Bijna Lid

    Reacties
    45
    25-11-2012

    Citaat Geplaatst door Oprecht Bekijk reactie
    Wie van de mannnen zou het overwegen om zijn vrouw verplicht te laten studeren!!! Dan heb ik het niet over de studie in het Nederlads!!! Maar dan bijv een koran studie!!! Of om arabische lessen te nemen!!! Welke man zou zijn vrouw verplichten!!!
    Dat weet ik niet!!!! waarom zou schreeuwen!!!!

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    1.110
    16-01-2003

    Citaat Geplaatst door Onbereikbaar__ Bekijk reactie
    Dat is net alsof een Nederlandse ongelovige wordt gedwongen om te bekeren, zij zal dat niet oprecht doen. Het moet uit haar zelf komen, daarnaast vind ik dat dat niet zijn recht is. Hij hoort haar te stimuleren naar het goede maar dwingen is niet goed.
    Wat jij vind moet jezelf weten!!! Ik kan 10 redenen verzinnen om haar wel te verplichten!!! En of het nu oprect is of niet, kennis is kennis en altijd goed!!!

  11. #11
    Still love him (L)

    Reacties
    4.988
    05-01-2012

    En is kennis vergaren geen goede daad, dat je helpt op de juiste weg en In Sha Allah de Jennat? Goede daden moet je doen omwille van Allah en niet om je man, begrijp je me? Als jij haar dwingt dan is haar intentie niet juist, zij doet dat dan voor jou omdat ze gedwongen wordt en niet voor Allah.


  12. #12
    Still love him (L)

    Reacties
    4.988
    05-01-2012

    Dus zij moet dat uit haar zelf doen en een verstandige mens weet dat want kennis vergaren is niet alleen een goede daad maar ook een plicht voor ieder moslim.


  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    1.110
    16-01-2003

    Citaat Geplaatst door Onbereikbaar__ Bekijk reactie
    En is kennis vergaren geen goede daad, dat je helpt op de juiste weg en In Sha Allah de Jennat? Goede daden moet je doen omwille van Allah en niet om je man, begrijp je me? Als jij haar dwingt dan is haar intentie niet juist, zij doet dat dan voor jou omdat ze gedwongen wordt en niet voor Allah.
    Mannen zijn de hoeders van het gezin!!!

  14. #14
    Paintball headshot

    Reacties
    27.228
    05-03-2008

    Citaat Geplaatst door Oprecht Bekijk reactie
    Mannen zijn de hoeders van het gezin!!!
    Als ik jou moet geloven, dan zijn het slavenhouders menna hoeders.

    in every loss, in every lie, in every truth that you'd deny


  15. #15
    Still love him (L)

    Reacties
    4.988
    05-01-2012

    Citaat Geplaatst door Oprecht Bekijk reactie
    Wat jij vind moet jezelf weten!!! Ik kan 10 redenen verzinnen om haar wel te verplichten!!! En of het nu oprect is of niet, kennis is kennis en altijd goed!!!
    Dat is niet wat ik vind, maar zo hoort het gewoon. Zij moet dat uit haar zelf doen en niet gedwongen worden door de man. Wie ben jij? Vraag ik me dan af, jij moet haar op het goede weg stimuleren, maar de keuze ligt gewoon bij haar. En zo zal de bal vanzelf wel rollen, want zoals ik al aangaf; Een verstandige mens die gelooft in Hem, weet dat kennis vergaren een plicht is.

    En trouwes, als jij een praktiserende vrouw wilt, maar met een vrouw trouwt die niet praktiseert en niet wilt praktiseren en dus jij haar moet dwingen dan bega jij een hele grote fout.